שירשור כתבות מהתקשורת

החתולית

New member
מסעדת צ'רלי צ'ק פוינט ביהוד נסגרה

אחרי 11 שנים של פעילות מסעדת צ'רלי צ'ק פוינט ביהוד נסגרה, והעובדים הגישו בקשה לצו פירוק. המסעדה עברה שיפוץ לפני כארבעה חודשים, והסגירה הגיעה במפתיע.
&nbsp
&nbsp
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5064745,00.html
 

החתולית

New member
עומר מילר פותח את אבו סוסו ביפו

אחרי הדוכן הנסיוני הראשון, והסוסו בדיזנגוף, כעת מגיע עומר למילר ליפו, ופתח השבוע את אבו סוסו ברחוב יפת.
&nbsp
באבו סוסו יגישו את ההמבורגרים הרגילים של סוסו ובניו, וגם המבורגר עם שווארמה,
עראייס (איך לא?) בגרסת מילר- לחמניית המבורגר במילוי קבב וטחינה ועוד מנות שמתכתבות עם המטבח הערבי.
&nbsp
http://www.mako.co.il/food-restaura...a061006.htm?sCh=b8149249de9c7410&pId=25483675
 

החתולית

New member
קרקס על גחלים באילת

כתבה שלי על קרס על גחלים שהתקיים באילת, על ההיסטוריה של הקרקס וקצת על נבכי הקרקס והפנטזיות של אנשי חוות צוק.
&nbsp
&nbsp
https://goo.gl/w2nbRp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעלים של מסעדת "ימית" ממחיש את תרבות החלטוריזם הישראלית

שי, הבעלים של מסעדת "ימית" על החוף ביפו, הוא דוגמה טובה לחלטורה הישראלית בשיאה. את המסעדה ירש מסבו. אין לו מושג בניהול, הוא בור מוחלט בבישול ולא מבין כלום במסעדנות. אפילו שהמסעדה נושקת לגלים, מגיש שי טונה מקופסאות שימורים ודגי בס קפואים שהופשרו. את המסעדה הוא מחזיק לרווחתו בלבד. הדבר היחיד שמעניין אותו זה רווח כספי. ולכן הוא גובה מחירים מופקעים, שערורייתיים ממש. למשל, בקבוק יין במחיר של פי ארבעה מערכו האמיתי. את לקוחותיו הוא שונא. בעיניו הם חצופים, כפויי טובה, נודניקים, וכחנים שעושים לו כאב ראש. הוא מעדיף לגרום להם להרגיש לא בנוח כדי שיקומו וילכו. כדי לחסוך בעלויות, אין מלצר. שי ממלצר. הלקוחות ממתינים זמן רב למנות, ישובים סביב שולחנות מלוכלכים, ולא אכפת לו.
&nbsp
כשהם מתלוננים שהדג רע כי הוא שרוף — הוא מסביר להם שאין דבר כזה דג לא שרוף. כשהם מתלוננים שלגווקאמולה יש צבע חום במקום ירוק הוא ממציא תירוצים, מאשים את הטבח ולא לוקח אחריות. מדובר באופורטוניסט ציני, בשרלטן שכל שאיפתו לדפוק את לקוחותיו כדי להרוויח כמה שיותר כסף מפיסת הנדל"ן המרהיבה שסבו הוריש לו. זו היתה מטרתו כשהיגר לישראל מצרפת לפני שש שנים: לעשות כאן את החלטורה של המדינה. אין חוק קולינרי שעליו ימאן להתפשר. יש משהו מרושע בהתנהלות של שי. משהו לא מוסרי, נצלני. הוא רודן, שתלטן ורתחן, וטיפוס בלתי אדיב בעליל. אינני מכיר אותו אישית. בטלוויזיה התקבל הרושם שהוא בו בזמן אדם דוחה וקומי.
https://www.haaretz.co.il/gallery/television/.premium-1.5564834
&nbsp
הביקורת (לא ביקורת מסעדות וגם לא בדיוק ביקורת טלוויזיה) נכתבה לאחר הצפייה בפרק התשיעי בעונה השלישית של "מהפה במטבח". גם אנחנו צפינו בו, והתיאור מהימן; לא ברור איך אדם כזה נהיה מסעדן. פשוט מזעזע. הבונוס העיקרי היה שלשם שינוי זה לא היה "סיפור משפחתי" ולכן אסף גרניט לא נאלץ להיות מגשר. הוא גם לא ניסה הפעם להיות פסיכולוג, אף על פי ששינוי גישה מעמיק נחוץ כאן, וזו לא עבודה למפגשים שטחיים במשך כמה ימים...
&nbsp
גם ברשת נתנו כותרת הולמת: "המסעדן שלא אוהב לקוחות, אבל אוהב לריב איתם"
http://reshet.tv/item/yummies/kitchen-nightmares/season-03/articles/hazaza-541229/
קישור ישיר לפרק המלא:
http://reshet.tv/item/yummies/kitchen-nightmares/season-03/episodes/season-03-episode-09-541061/
&nbsp
אלוהים נותן אגוזים לאדם נטול שיניים. או אולי לאדם עם שיניים שנהנה לנשוך תיירים, כי זו מלכודת תיירים קלאסית – מסעדה עם נוף מהמם, שירות ואוכן גרוע ומחיר יקר. הכי קל לעקוץ תיירים כי הם פחות מתלוננים ואז הולכים וגם ככה לא חוזרים...
 

מיכאל ג

New member
גם אני ראיתי, וזה נראה מזעזע

לא חשבתי שבימי חיי אראה משהו יותר גרוע מהפרק הידוע ההוא של kitchen nightmares עם הזוג הישראלי הזוועתי ההוא. והנה זה קרה.
*אבל* וזה אבל גדול!
זו תוכנית ראליטי ישראלית, ולי אישית כבר קשה להאמין אחרי כל המניפולציות שאני יודע שעושים בתוכניות האלו. האם המסעדה גרועה? כנראה שכן. אבל אני לא יודע אם כל מה שראינו שם באמת קרה. חלק מהדברים, כמו הריב עם הטבח והחזרה שלו, נראו מהונדסים. גם בפרידה וגם בשיחת ההשלמה הם ישבו באותו מקום ולבשו אותם בגדים למרות שהתוכניות נתנה את הרושם שעברו לפחות יום יומיים בין שתי השיחות.
וגם די הדהים אותי שבן אדם יכול להיות עד כדי כך בסרטים שהוא אפילו לא שם לב שהוא אומר דברים כל כך איומים ונוראים למצלמה וללקוחות שלו. אולי גם כאן ביקשו ממנו להגזים קצת מההפקה? אני לא יודע... אבל לא מוציא את זה מכלל אפשרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני תהיתי אם לא המציאו אדם כזה, איך מיזנתרופ מנהל מסעדה?

אבל גם אם נניח (ולא נראה לי שזה המצב) שההתנהלות המזעזעת והדברים המטרידים שהוא עשה ללקוחות ואמר למצלמה הם מבוימים, הוא עדיין עשה ואמר אותם... כך שזו בחירה שלו להציג את עצמו כך קבל עם ועדה.

בכל מקרה השיחות למצלמה (שיש כמעט בכל תוכנית כזאת) מצולמות לרוב בבת אחת, לא תוך כדי, ולכן זה נראה אותו הדבר. זה לא קשור לביום, זה מעין "קומנטרי" בדיעבד.
 

החתולית

New member
אכן מזכיר את הפרק ההוא של kitchen nightmares

גם אם לוקחים בחשבון עריכה מגמתית,
 

מיכאל ג

New member
ועוד משהו מוזר שהיה שם

בשיחה בין הבעלים הצרפתי לטבח הצרפתי מישהו מהם (לא זוכר מי) אמר את המלה "סלומון". עכשיו שניהם לא נראים לי הכי מבינים באוכל, אבל אם הם צרפתים הם אמורים לפחות להכיר את הדג ולהגיד "סאמון", לא?
 

oreldi

New member
זה היה שיא השיאים של מהפכה במטבח

צפיתי בכל העונות של הסדרה ובעלים כל כך הזוי לא היה מעולם
 
למעלה