אז איפה אכלתם בסוף השבוע?

קיטשן מרקט בשבת בצהריים

חגגנו שנתיים לחתונה בפראג והחלטנו להפקיד את הילדה אצל סבא וסבתא וללכת לאכול צהריים בנחת, הפור נפל על קיטשן מרקט שבה אכלנו גם את אחת הארוחות הראושונת שלנו ביחד.
בשבת בצהריים הנמל כמובן מפוצץ עד אפס מקום, גם במסעדה היה מלא למדי ולמרות שהזמנו מקומות מראש והובטח לנו נוף לים הושיבו אותנו בהתחלה בחלל הפנימי הרועש והצפוף ורק אחרי ויכוח קצתר הועברנו למקום המובטח שהיה קצת יותר נוח, המסעדה מאלה והתפריט כמעט ללא שינוי לדעתי מיום הפתיחה- לטוב ולרע.
לקחנו 2 עסקיות צהריים (129 ש"ח לאדם) בשבילה מרק כרובית על קרם תפוחי אדמה, ההגשה חיננית עם זילופי קרם וקנקן מלא מרק עשיר ועשיר בחמאה, טעמים עדינים של אדמה שהיו מושלמים לצהריים "חורפיים"
בשבילי טרטר סלמון טוגראשי, צלחת יפה עם טרטר סלמון בתיבול טוגראשי פיקנטי ומעל אורז תפוח, הסלמון היה מאיכות טובה אבל בכמות לא גדולה, הטוגראשי היה פיקנטי ודי השתלט והאורז התפוח ההיה חביב, מנה לא רעה.
לעיקרית- ניוקי רכים עם פטריות, מנה חביבה אבל לא מרגשת.
לי לחי עגל עם גזרים מזוגגים, הלחי בכמות נכבדת ורכה אבל די משעממת ברוטב מתקתק, הגזרים נחמדים, אבל די חסר ערך מוסף.
לקינוח עוגת הגבינה עם סבלה זיתים שחורים, מנה מעולה עם קרם גבינה נהדר, פרורי זיתים שחורים שמוסיפים מרירות עדינה מאוד וסורבה גבינה עדין, מנה נהדרת.
ביחד עם קוקטילך עדין ונחמד על בסיס ג'ין עם בזיליקום ולמון גראס ושתייה חמה בסוף יצאנו עם חשבון של 370 ש"ח לזוג, השירות היה מעט צולע אבל חביב.
מסעדה ותיקה ששומרת על איכות אבל כנראה כבר לא מרגשת ולא בטוח כמה חשק יהיה לי לחזור לשם
החלטה לפעם הבאה- רק מנות ראשונות
 

gastro101

New member
הדלקת נרות משפחתית וקופי בר

כמדי שנה התכנסנו אצל בת הדודה להדלקת נרות משפחתית, היינו כ 20 איש
גולת הכותרת הן הסופגניות שבעלת הבית מכינה כל שנה לפי מתכון של ענר השף של דלאל , ואחרי הערה שנל לפני כשלש שנים- מכינה גם ריבת תות ביתית
מושלמות, אכלתי שלש ובכך החלה והסתיימה אכילת הסופגניות שלי לשנה זו
תרומתי לארוחה- לביבות כרובית וגזר טבעוניות בתבול הודי , לביבות בטטה טבעוניות , סלסת עגבניות, מאפינס שוקולד טבעוניים ועוגת גבינה ללא סוכר

בצהרי שבת ניפגשנו עם זוג חברים לארוחת צהרים, כרגיל , הוטל עלי לדאוג למקום. הזמנתי בקופי בר- מקום קלסי חניה נוחה בשבת. מתברר שהחברים- שרב חייהם התגוררו בדרום, כלל לא הכירו את המסעדה. לציין שהחליטו שלא יחזרו לשם .
הפעם היה פחות מלא ממה שזכור לי בעבר ובכל זאת השרות , המפורסם שלהם לטובה, לא היה טוב . המלצריות לא היו זמינות, לא הגישו מגבונים לחים והידים שלנו היו דביקות מהריבה של הפטה. לא באו לברר האם "הכל בסדר" , לא נידבו מידע על מנות שהיה חשוב
ומה אכלנו ?
לפתיחה הוגש לחם בהיר וכהה פרוסות עבות עם איולי כתום- ללא חיוב
מנות ראשונות- הצמחוני אכל סלט חסות עם גבינה כחולה שניתנה בנדיבות, פרוסות דקיקות של אגס בוסקה ואגוזים- מנה גדולה שחיסל עד תום ונהנה מאד (48שח) וחציל בגוספר- חציל קלוי ברוטב שהיה חמוץ לו מדי (38שח)
הזוג חלק פטה כבד ואני לקחתי מנה שלמה לעצמי- שתי פרוסות של פטה אבל רק שתי פרוסות לחם קלוי , הוגש עם אגס מוחמץ עם רוטב מתוק דביק שנשאר על הידים כשמורחים את פרוסת הלחם. (46שח) לא סיימתי את המנה- כי נגמר הלחם והלחם הטרי היה בפרוסות עבות מדי. בהחלט מנה טובה -ממליצה לחלוק ולבקש עוד טוסט . כאן לא היה מי לבקש כי המלצרית נעלמה

עיקריות- הצמחוני לקח מהמנות הראשונות כרובית בקארי- ראיתי שקבל פרחי כרובית גדולים עם גזע עבה ברוטב כתום (42שח) אמר שבסדר
מנת פסטה עם ראגו טלה ניתן לקחת בחצי מנה או מנה- החלטתי לחלוק עם ידידי -עלי פסטה רחבים, הראגו היה סיבי בשר ולא קוביות ,כשהטעם השולט של רוטב עגבניות, לא להיט (72שח) וחלקנו מנה של טורטליני תרד וגבינה ברוטב עגבניות - המנה הכי טובה בארוחה. בצק מושלם, מלית ,למרות התרד טובה ורוטב טעים. בהחלט מנה שהייתי שבה לאכול (68שח)
החברה לקחה כעיקרית מנה מהראשונות- בתפריט כתוב דג קוד עגבניות מעושנות וקשיו- בפועל קבלה נתחי דג מטוגנים בבלילה - הדג היה טוב אבל הרוטב שלא ברור מה הקשר שלו לעגבניות צלויות היה כתום, חמוץ מדי וחריף מדי . היא אכלה את הדג וממש לא אהבה את המנה (52שח)

לקינוח עשינו טעות והזמנו פעמים קנולי - בכל מנה 3 גלילי בצק באורך כ 4 סמ במילוי קרם עם קוביות קליפת תפוז. הקרם היה קמחי ולא טעים . הצטערנו, בדיעבד שלא לקחנו קינוח אחר לחלוק

החשבון - 6 מנות ראשונות, שתים עיקריות, שני קינוחים בקבוק מים מוגזים ושני קפה- 530 שח לא כולל שרות .
יצאנו בלי תחושה שאכלנו ארוחה טובה. חבל . אגב, לא התאפקתי וספרתי לבחורה בכניסה על אכזבתנו מהשרות הפעם .

החברים טסים עוד חדש לניו זילנד לשהות ארוכה והטילו עלי למצוא מסעדה לארוחת פרידה. אחריות כבדה. אולי משיה?
 

gastro101

New member
ו...תגלית טארט לימון מטל בייגלס -


הביא הצדיק שחזר מההפגנה, 12 שח לטארט בקוטר כ 6 סמ, בצק מושלם , קרם לימון טוב , מרנג לא מתוק מדי, ואם לוקחים קפה - 16 שח לקפה וטארט .
הרבה יותר טעים מכל מיני מפונפנים יקרניים
 

little junebug

New member
השירות בקופי בר הוא לא מה שהיה פעם

מסכימה. גם כבר לא מביאים בקבוק עם מים אוטומטית לשולחן. האוכל נשאר מעולה לטעמי.
 

gastro101

New member
כשסיימנו את המים המוגזים ובקשנו מים- המלצרית הביאה קנקן

מזגה לכל אחד ולקחה את הקנקן
 

prizman

New member
במסעדת פירות הים האהובה עלינו בצ'יינה טאון בנגקוק.

היא נקראת T&K ונמצאת ברח' JAWARAT, יש לשם הרחוב איותים שונים באנגלית.
מאחר וממילא הכל מגיע בבלגן, מה שבישראל הוא אופנה כאן הוא מנהג הזמנו מראש הכל.
שני סוגי שרימפס שונים, שניהם בגריל. אחד פיקנטי ואחד לא.
שישיית אויסטרים מקומיים.
סרטנים מסוג שייט כחול ברוטב קארי צהוב שכלל האצבע לגביו שאינו חריף אבל לחתולית
הייתי מציע לוודא תמיד.
ביצי קלמרי מטוגנות. אח"כ חזרו ואמרו שנגמר.
עבור הפחמימות אורז מטוגן.
עבור הויטמינים קייל ברוטב צדפות.
מאחר ובמסעדת פירות ים מדובר הן האורז המטוגן והן הקייל הגיעו עם בשר סרטנים.
לא לגמרי שבענו כך שהזמנו בסוף כפיצוי על חסרון ביצי הקלמרי טבעת קלמרי מטוגנות בחמאה
ומורנינג גלורי ברוטב צדפות גם הוא, עוד ויטמין לא יכול להזיק.
כאן כבר היינו מלאים לחלוטין. יחד עם בקבוק בירה ובקבוק מיץ תפוזים הסתכם החשבון ב 220 ש"ח כולל.











 

החתולית

New member
חומוס אל עבד אבו חמיד בעכו

אחרי הסיור בעכו, חזרנו אל המקום הראשון בו ביקרנו, מסעדת חומוס אל עבד אבו חמיד, שאינה חומוסיה כלל.

מקום קטן שפתחה ערין אבו חמיד כורדי, ורונית ורד כתבה עליו בהארץ:
https://www.haaretz.co.il/food/dining/.premium-1.2969174

ערין הילכה עלי קסם כשדיברה איתנו בסיור. היה בה משהו מבוייש, אינטליגנטי וקצת מבולבל. ידעתי כבר בתחילת הסיור, שנחזור לכאן בסיומו.

הזמנו כמה מנות שחלקנו:
פול אל־עבד (20) - גרגרי פול חמים מתובלים בסמנה (חמאה מזוקקת) ובהרט - פול שונה לגמרי ממנות הפול שטעמתי עד כה. ערין משתמשת בבהרט האדמתי והחם של בן זוגה -
מרוואן קורדי מחנות התבלינים עליה כתבתי בסיכום הסיור. למרות השמש שזרחה וחיממה את העיר, היה למנה טעם של חורף.

קובה לבנייה (40) - 3 קובות מטוגנות שמוכנסות לאחר הטיגון ביוגורט חם. היוגורט החם מצפה את הקובות, וגם מרכך אותן מאד. המילוי היה חלק ומתובל והקובות ממש נמסו על הלשון.

טרטור (50) - מנה חמה של פיסות דג בלימון וטחינה מבושלת. סיפרנו לערין ולמלצרית שאצלנו טרטור הוא מרק יוגורט ומלפפונים בולגרי, והתפלאנו יחד על שתי מנות כל כך שונות שנקראות באותו שם. הבחור אהב מאד את המנה, אני פחות נהניתי כי פיסות הדגים היו קצת יבשות לטעמי.

סלט ירקות (15) - סלט שנקצץ עם ההזמנה, ותובל בשמן זית לימון והרבה עשבי תיבול. פשוט וקל ומאד נחוץ עם המנות היחסית כבדות שאכלנו.

ערין הגישה לנו על-חשבון הבית, גם מלפוף (כרוב) ממולא. בניגוד לכרוב הממולא שאני מכירה מהמשולש, זה של חומוס אל עבד אבו חמיד לא בושל ברוטב. הכרוב עצמו לא היה רך סמרטוטי, אלא נגיס ורענן. טעים להפליא.

הזמנו גם קנקן תמרהינדי (20), שהיה עדין מאד ומתובל במי ורדים.

ארוחה מצויינת ומעניינת שעוררה בי הרבה סקרנות, לחזור ולנסות מאכלים לא מוכרים נוספים.

בשבת קפצנו ליקב אליגוטה להשקת הקברנה פרנק 2015 שלהם. יין עם גוף מלא יחסית, נותן בפה תחושה של סמיכות. צבעו אדום כהה עז, חומציות עדינה וטאנינים עדיין חזקים. זה יין שיכול לשכב בנחת כמה שנים טובות במקרר היין. קניתי בקבוק ונראה כמה נתאפק לפני שנפתח אותו.
טעמתי גם את הפורט הלבן של אליגוטה המיוצר מענבי סמיון וגוורצטרמינר, ואהבתי אותו מאד. אפשר לזהות את הטעמים הפירותיים האופייניים לגוורצ ויש בו מתיקות נהדרת.











 

mereng

New member
התרגום לאנגלית של התפריט משובש מאוד. משעשע אבל אולי

כדאי להעיר את תשומת ליבם, חבל.
 

החתולית

New member
כן, כן, היה לי לא נעים להעיר על כך

אולי אגיד לנורית פורן שתעביר לה את המסר.
 
למעלה