שמנת להקצפה, חלב עיזים, בשר לא מוכשר, ומסעדות!

GeJuFan

New member
שמנת להקצפה, חלב עיזים, בשר לא מוכשר, ומסעדות!

שלום לכולם!

לא יודעת כבר לאן לפנות אז חשבתי שאולי כאן ידעו לתת מענה.


חזרתי לישראל אחרי 6 שנים בחו״ל וטעמי התפתח לא מעט במהלך הזמן הזה. הצטערתי עם חזרתי לישראל הצטערתי לגלות שמספר מוצרים שהיו נגישים בעבר כבר אינם נגישים לציבור הרחב ואחרים לא קלים למצוא.

ספציפית: שמנת להקצפה טרייה וללא חומרים משמרים - יש שמועה שיש אפשרות להשיג שמנת ממזרח אירופה אבל משום מה אני לא מוצאת את זה במכולות הרוסיות על ידי
בשר עוף באיכות טובה שלא עבר הכשרה. ובשר אדום באיכות טובה.
וחלב עיזים (או אפילו חלב פרה מצידי) באיכות טובה- את זה אפשר להשיג אבל משום מה אני נתקלת בעיקר רק בחלב של צוריאל (שלדעתי האישית הוא באיכות ירודה), טעמתי את החלב של מחלבת טל שהיה ממש טעים אבל משום מה לא פשוט למצוא אותו על בסיס קבוע.

אפילו עדן טבע מרקט שאר חנויות המזון הטבעי אכזבו אותי בחיפוש.

וכמובן: אשמח להמלצות על מסעדות איכותיות עם עדיפות ללא כשרות באיזור המרכז.
 

25306yosef

New member
איך החלב פרות האורגני של הרדוף?

אמנם מדובר בחלב של תנובה אבל הוא חלב אורגני על פי התקנים האורגניים. אני אישית מעדיף את החלב האורגני של הרדוף (תנובה) על כל סוגי החלב האחרים שמשווקים כיום במרכולים בישראל.

חלב עיזים איכותי (לא יוגורט) אני לא מכיר כיום מכירה שלו במרכולים בישראל. פעם היה כמה סוגים והיום אין שום מוצר איכותי במרכולים. אבל כדאי לנסות לבדוק ישירות במחלבות בוטיק פרטיות המייצרות מוצרי חלב עיזים כמו משק הר פרחים ויש עוד כמה מחלבות בוטיק פרטיות כאלה בישראל. מוצרי מחלבת טל קיימים בחנויות המזון הטבעי ובמחלקות גרין ואורגניק מרקט בשופרסל, אבל לא תמיד יש חלב עיזים.

עדן טבע מרקט כיום זה לא מה שהיה פעם וכיום חסרים להם הרבה מאוד מוצרים שהיו בעבר.

בחנויות הרוסיות בישראל רוב המוצרים הם מוצרים תעשייתיים מעובדים ועם חומרים משמרים.

לגבי בשר איכותי לא מוכשר, צריך לחפש בקצביות בוטיק פרטיות, רק שם אפשר למצוא בשר איכותי לא מוכשר. בכל רשתות השיווק בישראל (כולל טיב טעם וחנויות רוסיות) הבשר הוא מוכשר ו/או מעובד. בתל אביב יש הרבה מאוד קצביות בוטיק.
 

GeJuFan

New member
אני אישית מעדיפה חלב עיזים

שכן הוא מתעכל לי טוב יותר. טעמתי את החלב של מחלבת טל ולא היו לי בעיות, בניגוד לחלב של צוריאל שאליו הקיבה שלי הראתה חוסר חיבה קל (למרות שלפני המעבר לחו״ל שתיתי אותו כל הזמן).
אכן אני מגלה שמאד קשה להשיג חלב עיזים בסופרים בישראל, גם אם היה שבוע אחד יכול להיות ששבוע אחרי זה לא יהיה. ובמחלבת טל סירבו להגיד לי או להפנות אותי לרשימת החנויות והסופרים שאליהם הם משווקים את התוצרת שלהם, הרגיש לי בשיחה עם המחלבה כאילו זו איזו רשימה סופר סודית.
&nbsp
&nbsp
יש לך המלצה על קצביות ספציפיות? אני מגיעה מבת ים.
 

מיתר44

New member
לגבי בשר, חלב עזים ותוצרתו:

בשר ועופות - נסי את האטליז של אבו חילווה שברחוב יפת ביפו. אני מרבה לקנות שם.
חלב עזים וגם גבינות אני קונה במשק צדק. אמנם זה לא קלב למקום מגורייך אבל שווה
להתקשר (יש דף פייסבוק) ולברר אם יש באזור המרכז נקודות מכירה. את החלב ניתן להקפיא.
 
לבי איתך

היות ובשנים האחרונות חלק גדול מזמני עובר בחו"ל, אני מרגישה אותו הדבר. באסה על באסה, וגם עצבים מהקלות של הרמאות או מכבסת המילים - כבר הפסקתי אפילו במקומות לא כשרים להזמין בייקון כי אף פעם לא ברור מה תקבל. בפעם האחרונה שאלתי 5 פעמים "זה בייקון ממש, לא פייקון טלה או קשקוש כזה?", הבטיחו שכן ו"זה בייקון קריספי חזיר אמיתי", וקיבלתי את המוצר המפוברק, עם טעם של כלום עם מלח ושמן, ורפיסות נוראית.

רק היום הכנו שוקרוט צרפתי, הכל נקנה במעדניה רוסית לא כשרה בעליל, ואחרי שכבר העמדנו את הסיר פתאום הסתכלנו על אריזת השמאלץ הריקה כבר שנקנתה ו... פרווה. תחליף סויה שקר כלשהו, שכמובן כתוב באותיות קטנות-קטנות מאחור.
 

GeJuFan

New member
אני מודה שחזיר אני לא אוכלת

אבל אני מבינה אותך!
זה קשה לי אף יותר כי אני קונדיטורית במקצועי, ואני מתה להכין דברים בבית אבל לא יכולה כי אין לי חלב או שמנת נורמלית. לפחות חמאה אירופאית אמיתית אפשר למצוא. בהצלחה למצוא גבינות קשות סבירות שלא עולות זרוע ורגל.
&nbsp
והכי קשה: בקבוק יין אירופאי סביר ביותר, שבארה״ב היה עולה לי אולי 10 מקסימום 15 דולר -שלא לומר היין המקומי במיוחד בקליפורניה (שמה חייתי בשנה האחרונה)- עולה לי בישראל 100+ ש״ח בלי לעניד עפעף.
ואני מצטערת אבל היינות בישראל פשוט לא עומדים ברמה של היינות בקליפורניה שיושבים באותו טווח מחירים. שתיתי יינות ישראלים באיזור ה-80-120 ש״ח בחודש וחצי האחרון, בסכום הזה בדולרים בקליפורניה אתה שותה יין לא רק סביר אלא טוב מאד! ולעיתים אפילו מעולה, שלא לומר כמבן היין האירופאי שאפשר להשיג במחיר הזה בארה״ב.
 
התמחור פה נורא

ובוודאי של אלכוהול.
גם לא בכל מקום יש אפשרויות מגוונות להשגת חומרי גלם איכותיים (ובטח הלא כשרים), ואם יש אז לא פעם התמחור הוא פשוט לא ריאלי לתקציב שלי. ויש גם כשלים אחרים: לי יש קריז לסלמון לפעמים, אבל בסופר מוכנים למכור את הדג הטרי בדרך כלל רק בחתיכות של 2-4 קילו לערך, כי כנראה לכל אדם בישראל חייבים להיות ערימת צאצאים להאכיל... מה עושה אדם אחד שפשוט רוצה לקנות לעצמו 250-300 גרם לארוחת ערב?
מבאס.

לגבי גבינות, היינו היום ב"מן האדמה", והחלק הצרפתי של המשפחה יצא מרוצה, עם שלל רב ובטן מלאה.
 

GeJuFan

New member
אפשר להשיג סלמון משויש כמו שצריך בארץ?

אוי זה הכי מעצבן! הקושי להשיג כמויות לאדם אחד במזונות הרגילים (כאילו שמנת מפוצצת במייצבים אפשר להשיג בגודל פיצי אבל מזון נורמלי?). ראיתי ג׳ארות של יוגורט בסופר, ולא תגיד סופר של דתיים, אלא מגה בעיר בבת ים!
&nbsp
אוי, הם בנתניה... זו הבעיה שלי אין לי רכב אחרת כל החיפוש שלי אחר המזונות הנ״ל היה הרבה יותר פשוט.
 
מן האדמה בנתניה, התכוונת?

יש להם סניף בכפר סבא, בו הייתי. לא יודעת אם זה עוזר לך מבחינת מיקום (זה לא במרכז העיר).

הייתי לפני שנים גם בבאשר גבינות, שזכור לי שהיה להם מבחר מעניין ומרשים של גבינות מיובאות - יש להם סניפים בכמה וכמה מקומות בארץ.
 

25306yosef

New member
לבאשר גבינות יש גם סניף בשרונה מרקט

בשרונה מרקט יש גם סניף של לה פרומוז'רי ולשרונה מרקט ניתן להגיע בקלות בתחבורה ציבורית.
 

מיתר44

New member
סלמון: נסי להגיע לדגייה של חמיס בטשון שברחוב יפת, יפו

ככלל מציע לבדוק את מצאי הדגה המקומית שם.
 

25306yosef

New member
כשלא קוראים את האותיות הקטנות אז מקבלים מוצר פרווה מסויה.

ולכן צריך להכיר את כל היצרנים ואת כל המוצרים ולרכוש רק מוצרים של יצרנים אמינים ואיכותיים. רוב המוצרים בחנויות של הרוסים הם מוצרים תעשייתיים המכילים תחליפי סויה וחומרים תעשייתיים.

פרווה כשר זה שם נרדף למוצר מאיכות ירודה ביותר המיוצר מתחליפי סויה ותוספים סינתטיים.

תמיד צריך לקרוא את כל האותיות הקטנות.
 
זה עדיין ביזיון - אל תסוו את מה שזה

במקרה הזה היא פספסה. שאר הקניות באותו מקום (של בשר) היו מעולות, היא הניחה שאם היא ביקשה שמאלץ בשביל הבשר, זה מה שנתנו לה, במיוחד שזה מה שהיא ראתה על האריזה באותיות גדולות. היא לא שיערה לרגע שזה יתגלה כמוצר פרווה נחות ודוחה (מזל שהבשר אכן היה מוצלח מאוד, וכמוהו בקבוק היין בו הוא התבשל, אז הזבל הזה לא פגם בתבשיל).

בעבר זכור לי שניסו להגיש תביעה ייצוגית נגד שופרסל שמכרה לאנשים שביקשו גבינות במשקל במעדניה "גבינות" של שומן צמחי ללא חלב כלל, מבלי להסביר מה זה.
אדם מבקש בחנות לא כשרה שמאלץ, הוא רוצה שמאלץ. אם נותנים לו משהו שהוא בכלל לא מכיל שום דבר דומה, צריך להגיד את זה. סמל הפרווה היה ממש קטן ומוסתר. זה שבארץ אתה צריך כל הזמן לבלוש מפחד לקבל מוצרים כשרים נחותים, בדיוק כמו הבייקון טלה, ולפעמים מסווים אותם או משקרים ביודעין (גם קרה לי שראיתי דוכני אוכל עם "עוגת גבינה" שהיתה בכלל פרווה והם מוכרים לך בלי להגיד אלא אם אתה ממש מתחיל לחקור), זה מעצבן. החלטתם למכור תחליף, תציינו את זה באופן בולט.
 

GeJuFan

New member


 

GeJuFan

New member
תודה אני אבדוק.

לפי מה שאני רואה יש שני חוות עיזים לחלב ומוצרי חלב מעיזים, שזה טוב אבל לצערי אני לא בטוחה שהם משווקים לאיזור שאני בו ושניהם נמצאים בנגב.
אני אבדוק לגבי הבשר, כמובן שהקושי זה לנסות למצוא בשר (בקר, צאן שלא לומר עוף) לא מוכשר!
 

25306yosef

New member
מוצרים של נאות סמדר ניתן למצוא בסניפים שיש בהם מחלקת גרין

או מחלקת אורגניק מרקט.

לנאות סמדר יש כיום רק יוגורטים וגבינות מלוחות. שאר המוצרים שלהם זה תמרים, סילאן, זיתים ושמן זית, נקטרים ומיצי פרי ואולי גם ריבות.
 
למעלה