מתחם לוינסקי - עיריית תל אביב שוקלת להפכו למדרחוב -

oreldi

New member
לא יכול להיות יותר גרוע ממה שיש שם היום

לכן כל שיפוץ שם זה מבורך.
 

החתולית

New member
בודאי שיכול להיות גרוע יותר

כיום חווים ירידה מסויימת בהיקף המבקרים. לטענת אנשי השוק, הסיבות נעוצות בחלקן לחפירות ברחובות השוק, ולהיעדר מקומות חניה נוחים.
&nbsp
סגירת המתחם למכוניות, רק תחמיר את המצב (כפי שהיה ברח' שינקין), ועלולה לגרום לסגירת חנויות ותיקות וחדשות, ולסגירת מסעדות.
 

oreldi

New member
היום זה נורא להסתובב שם

צפוף, המוני, פקוק, אין חניה, מדרכות צרות וכו' וכו'. ולמרות זאת, אני מסכים איתך שרשויות ועיריות בארץ הקודש בדרך כלל נוטות לעשות את הרע לרע הרבה יותר ואף פעם לא טוב.
 

מיתר44

New member
הצפיפות, ההמוניות, ה רבגוניות - אלו הן נשמתו של שוק לוינסקי

יגעו בה, בשם הקידמה - תשנה את פניה לעד.
כל אשר תארת נכון בימי שישי בלבד, אבל אז השוק חוגג את שיאו.
כרגע העירייה (כפי שאני רואה) משפצת תשתיות, ועושה זאת רחוב אחר רחוב, בזהירות ובהתחשבות.
נכון שהחניון הענק בשוק העליה עליו השלום, הפך לאתר בניה, אבל עדיין קיימים חניונים פרטיים ברדיוס
בלוק מהשוק ובעלות של 25 ₪ ליום.
בשוק מרוכזים מוקדי משיכה: מעדניות, חנויות מתמחות (תבלינים, פיצוחים, קטניות ויבשים אחרים ואפילו מוצרים
לקונדיטור לצד עסקים לכלי מטבח) - בקיצור : גן עדן למבשל ולאופה. לכן, אין פלא שמגיעים אליו בקביעות
קונים מרחבי העיר ובנותיה.
המסעדות, הברים ובתי הקפה סוגרים פינה ומשלימים את החוויה לכדי שלמות.
לא בכדי מתקיימים בלוינסקי ״סיורי אוכל״ לישראלים ונוכחות תיירים הולכת וגוברת להנאתי.

יחד עם זאת, ברור לעין כי השינוי כבר על סף הדלת: תראו תדיר את הבניינים (שהיו פעם יפים מאוד) נהרסים
לטובת בנייני ״בוטיק״, אוכלוסיה יוצאת ואחרת נכנסת. על כן, להערכתי, יש לנו 5-10 שנות חלון להינות מהקיים.
הנה כמה מהמקומות שבהן אנו קונים: יומטוב, גבאי, הירקן שבלוינסקי פינת נחלת בנימין, חייק, לופו, קופי לאב ומפעל
הגרעינים שלידו.
 

החתולית

New member
אתה מתעלם מהדברים הנאמרים על-ידי בעלי החנויות והמסעדות

הם חווים ירידה בהיקף הקניות והלקוחות.
&nbsp
בשיחות שלי עם בעלי עסקים בשוק לוינסקי, שמעתי על התארגנות של סוחרים ומסעדנים בשוק, וכולם חושבים שהמקור הוא החפירות ברחובות, ההזנחה של האיזור מבחינה ויזואלית, והיעדר מקומות חניה קרובים.
הם חוששים שהמצב רק יחמיר.
 

מיתר44

New member
אני מכיר טוב ולעומק את השוק. תבחני ותמצאי כי הרבה מהמכוניות

החונות בלוינסקי וברחובות הסמוכים שייכות לבעלי העסקים. חלקם מגדילים לעשות והופכים אותן
לדוכני מרכולתם (ואפילו לבית קפה אחד). לו העיריה הייתה כופה ברחובות אלו חנייה לזמן קצוב ובתשלום היו מתפנים מקומות
השוק ישתנה, התשתיות ישופרו, לכל חנות הנסגרת יש קופצים רבים, ורחוק המצב מכדי להספיד את לוינסקי.
 

oreldi

New member
אותנטיות ונשמה זה לא תירוץ להזנחה ולכלוך

אני לא מדבר רק על יום שישי שעמוס שם. גם באמצע שבוע האזור נראה זוועה.
אני מעדיף עשרות מונים את שוק הכרמל או התקווה. גם בהם יש נשמה והם לא נראים כמו פח זבל ענקי ומוזנח
 

amirline

New member
לדעתי צריך להשאיר את האותנטיות שבמקום

ישפצו עכשיו שנה-שנתיים (במקרה הטוב) ובזמן הזה אנשים כבר יפסיקו להגיע, עסקים ייסגרו והמקום יתמוסס...
&nbsp
יש מקומות שצריכים להישאר as is , זה כל הקסם שלהם...
 

החתולית

New member
ציונים מצויינים ליינות דלתון

מגזין Wine Enthusiast העניק ציונים מצוינים ליינות יקב דלתון
&nbsp
בין היינות שזכו לציונים מכובדים:
דלתון עלמה סקרלט 2013, שזכה לציון של 92 ובבחירת העורך (Editor's Choice); דלתון עלמה קרימזון 2013, שזכה בציון גבוה מאד של 91;
דלתון מרלו 2014 מסדרת אסטייט שזכה בציון 90.
&nbsp
בנוסף לציונים הגבוהים שקבלו יינות היקב, זכה הדלתון כנען אדום 2016 בתואר "Best Buy", כלומר יין באיכות גבוהה במחיר נגיש ביותר, יין עם תמורה גבוהה מאד ביחס למחירו. במקביל זכה בציון בציון 88.
&nbsp
&nbsp
 
בעד, ומקווה שיהיה להם אומץ ליישם

כרגע אני נמנעת מהמקום למרות שאני אוהבת את המעדניה הטבעונית במרחביה 13. לא סביר שהולכי רגל ודוכנים יחלקו רוחב מדרכה של פחות ממטר, לצד כביש עם מכוניות מזהמות שבקושי זזות. כל המרחב חייב להיות משוחרר להליכה, סוף סוף.
זה מינימום שבמינימום שהם יכולים לעשות למען המטרה שהם מצהירים עליה בלי סוף, תנועת הולכות רגל ורוכבי אופניים בעיר ואלה באים לשוק בתחבורה ציבורית, העדפה שנשארת אצלם לרוב רק בדיבורים. אני אשמח אם זה יקרה אבל ספק אם יהיה להם אומץ פוליטי לזה.
 
למעלה