אתונה, אוקטובר 2017 - המון אוכל מצוין!

erezavn

New member
אתונה, אוקטובר 2017 - המון אוכל מצוין!

3 ימי טיול באתונה (פעם ראשונה שלי שם) בחג השני של סוכות. גיחה די ספונטנית שבכל זאת הצלחתי לשריין בה מקומות ב-3 מסעדות מכוכבות ולבדוק עוד כמה וכמה (וכמה) מקומות. היה שווה וטעים ביותר.

היום הראשון:
סופלקי אצל קוסטס (O Kostas), כי חייבים. מיד כשהגעתי למרכז העיר קפצתי לשם, ב-11:00. ארוחת בוקר מאוחרת כהלכתה. טעים מאד.
מעט אח"כ היו לוקומדס ב-Lukumades, גם כי חייבים. נשנוש מתוק וחביב מאד. מקום נחמד.
אחר הצהריים: קוקטיילים בבר ה-Clumsies המושקע (מקום 6 השנה ברשימת 50 הברים הטובים העולם, שהאימפריאל נכנס בה למקום ה-50). יופי של בר. מגניב ואיכותי. גם הקוקטיילים במחירים שפויים ביחס לארץ וטובים מאד.
בערב - ארוחת כוכב מישלן במסעדת Hytra. ארוחת 8 מנות מעולה במסעדה מעוצבת ומודרנית עם תצפית לעיר. ארוחה שעולה (לפני יין, שתייה וטיפ) 59 יורו בלבד (!). אוכל יווני מודרני, יצירתי וטעים מאד. המנה הטובה ביותר - מנת טלה חלב על מנטה.
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/10/2017.html

היום השני:
על הבוקר: יוגורט יווני כהלכתו ב-Fresco. (עם דבש כמובן).
קפה יווני קר (Frappé) בבית קפה מזדמן בשכונת פלאקה. זה אחלה משקה. קפה יווני קר עם קצף. אשמח אם יעשה עלייה לארץ, כל עוד הקפה יהיה איכותי כמו ביוון. (גם הקפה השחור היווני מצוין).
ארוחת צהריים טובה של מעדנים יווניים במסעדה-מעדנייה איכותית, Ta Karamanlidika tou Fani. אכלתי דג מעושן וסיגרים יווניים עם בשר. פשוט וטעים.
גולת הכותרת הקולינרית בערב: ארוחת הטעימות המטורפת, היצירתית והמושקעת ב- Funky Gourmet, מסעדה בעלת 2 כוכבי מישלן. זו ארוחה Fixed של 14 מנות ב-145 יורו עם מנות יצירתיות, מדויקות להפליא, בטכניקות מודרניות ועם לא מעט משחקים משעשעים. (מנות שנראות כמו משהו אחד והן משהו אחר לגמרי. כמו עוגיית אוראו מלוחה עם מילוי של דיונון, פררו רושה עם כבד אווז, ביצה רכה שהיא קינוח וכמובן גרניטה בטעמי סלט יווני). והכי חשוב - כל המנות טעימות. חלקן היו מדהימות בעיניי. מנת מוח הטלה (Silence of the Lamb) למשל היא הכי טובה שאכלתי עם חומר הגלם הנפלא הזה. גם מנת החלזונות אדירה. עוד מנה בלתי נשכחת היא ה"פיקניק" שהיא אירוע של ממש: מנה שכוללת 9 מנות קטנות שונות שבונות ארוחת פיקניק יוונית מיניאטורית ומגניבה.
זו ארוחה שנמשכת כשעתיים וחצי והיא חוויה קולינרית של ממש, עם רמת אוכל מעולה וירידה יוצאת מן הכלל לפרטים. מומלץ ביותר לפודיז שנהנים ממנות יצירתיות ואינם בררניים באוכל.
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/10/2017-2.html

היום השלישי:
ביום השלישי קפצתי לפיראוס, שם נהניתי (מאד) מארוחת צהריים במסעדת מישלן נוספת, Varoulko Seaside. מסעדה שהיא מוסד קולינרי של 30 שנה. כשמה, היא יושבת על המזח שעל הים. אכלתי ארוחה של 6 מנות. 4 מנות לפי המלצת הצהריים של השף (Lefteris Lazarou שמו. הוא אף הגיש לי את המנה הראשונה בעצמו. נחמד). אכלתי עוד מנה ראשונה שבחזירותי הזמנתי (והייתי צריך לוותר עליה) וקינוח משובח. זו הייתה ארוחת דגים ופירות ים נפלאה. (בין יצורי הים היו ברבוניות, קלמרי, תמנון וג'ון דורי נהדר). המנות לא מסובכות ובלי יותר מדי רעש, צלצולים ופירוטכניקה, כמו מסעדות מישלן אחרות, אבל הטעמים נהדרים וחומרי הגלם הם הטריים והטובים ביותר שאפשר לקבל. יודעים לטפל כאן בדגים...
מאוחר באותו ערב עוד קפצתי לבר-יין ואוכל בשם Warehouse וזללתי צ'יזבורגר ובירה. לסגור פינות עם קצת ג'אנק לקראת הטיסה לת"א למחרת בבוקר.
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/10/2017_26.html

בקיצור, כמו שאפשר להבין, נהניתי מאד.
שמעתי לא מעט דיווחים שליליים על אתונה. ההזנחה, הלכלוך. זה נכון. יש שכונות ורחובות מוזנחים במרכז אתונה, שנראים כמו דרום תל אביב ביום רע. אבל יש כמה וכמה שכונות נעימות עם רחובות יפים. יש את האתרים ההסטוריים המרשימים. ויש את האוכל!



















 

החתולית

New member
תענוג לקרוא

כל כך קרוב, וכל כך רחוק


העליתי את הדיווח לקישורי הפורום.
 

inבאלי

New member
תמונות ותיאורים נהדרים

קראתי את הדיווחים בבלוג שלך ונהניתי מאד.
שיעורי הבית שאתה עושה לפני גיחותיך לחו"ל מאד מרשימים
 

oreldi

New member
תודה על הדיווח הנפלא

קראתי בשקיקה גם בבלוג את כל הדיווחים. אין ספק שמבחינת האוכל אתונה בהחלט שווה ביקור. טוב שציינת את ההזנחה והלכלוך. טיילתי שם 4 ימים ולמעט המרכז הלא גדול, בהרבה מקומות בלטו ההזנחה והלכלוך. אני די התאכזבתי
 

Geralt of Rivia

New member
וואו! נקרא ונראה פשוט נהדר

בפרט הארוחה ב-Funky Gourmet נשמעת כמו חוויה מקסימה, כיפית וטעימה.
תודה על הדיווחים. לא היה לי מושג שאתונה מציעה דברים כאלה לתייר הקולינרי.
 

erezavn

New member
תודה לכל המפרגנים


אחד החלקים הכיפיים מבחינתי בתכנון גיחה כזו לחו"ל זה לעשות שיעורי בית ולחפש מקומות שווים ומעניינים לאכול. נעזר גם במדריכים למיניהם (מישלן, טריפאדוויזר וחבריהם), גם בבלוגים מקומיים באנגלית, באתרי ביקורת מסעדות (למשל של Andy Hayler שהוא פלצן אבל ידען).
לרוב המידע אני מגיע בחריש על גוגל. למשל חיפוש של new restaurants in Athens או trendy restaurnats in Athens. באתונה לא היה שפע של מידע, אבל בערים אחרות יש המון (רומא, ברלין, לונדון, ברצלונה, מדריד).
 
למעלה