דיווחים מברלין

ricka

New member
דיווחים מברלין

בדיוק חזרנו משבוע בברלין. רוב המסעדות שהלכנו אליהן היו זולות ופשוטות יחסית...אנסה להכניס כמה שיותר מהן. אצרף תמונות של הרבה מהדברים.

בתי קפה:
distrikt coffee
בית קפה שכונתי, מבחוץ הוא נראה פצפון אבל בפנים יש חלל ממש נחמד עם קירות של לבנים חשופות וקשתות. באנו כי פעם היו להם פנקייקים אגדיים אבל מאז הם ירדו מהתפריט. החליפו אותם מנת בריוש עם ריבת משמשים וקרם פרש, שהמלצרית טענה שהוא כמו פרנץ' טוסט אבל בפועל אין עליו ביצים הוא פשוט צלוי עם כמויות מסחריות של חמאה. מאוד טעים כמובן. חבר שלי הזמין ביצים עלומות מאוד מוצלחות, הם היו על טוסט עם אבוקדו עם מלא זרעונים מעל כמו זרעי חמניה שומשום שחור ופשתן. שוב טעים מאוד. המלצרית הייתה דוברת אנגלית והייתה אווירה מאוד נחמדה של בוקר רגוע.

commonground
בית קפה עם אווירה טיפה יותר מהודרת, גם התפריט כזה ואין יותר מדי בחירה. רוב המנות מגיעות על פרוסת לחם (ביצים על לחם, בשר וביצים על לחם, וכו). אכלנו ארוחת בוקר קטנה של ביצים על לחם, היא הייתה יחסית מאוד רגילה אבל האווירה במקום והשירות הנהדר הפך את הביקור לנעים במיוחד.

princess cheesecake
זה בערך המקום היחיד שהיה ברשימה של כל הישראלים ששאלתי. כנראה בגלל שהוא מול בית הכנסת. העוגות פה באמת ממש טובות, והמקום ממש חמוד.

דוכני אוכל:
ketels grill
אם מתחשק לכם נקניקיה קצת יותר מושקעת מהרגיל, הייתי עוברת בדוכן הזה. הנקניקיות עבודת יד, ונצלות לפי בקשה על גריל עצים גדול. אפשר ללכת על הקאריוורסט אבל הכי טוב זה הנקניקיית חזיר עם חרדל, יש בתוך הנקניקיה תיבול מטורף והיא ממש שווה את זה. 3 יורו בערך, עוד איזה 2 לצ'יפס.

PIGNUT
אני ממש אוהבת ברביקיו, אז כשראיתי שיש פופ אפ בקה דה ווה של ברביקיו אמריקאי החלטתי שנלך על זה. בקומת האוכל כמובן יש כל מיני בחירות מעולות, כולן כמעט יקרות, וגם זה לא היה זול, 20 וקצת יורו למנה של בריסקט עם שתי תוספות קטנות. הבריסקט עצמו היה ממש מוצלח, מומלץ עם הרטבים שלהם. היה גם מק אנד צ'יז די יבש, סלט תירס נחמד מאוד, וסלט כרוב סתמי. לקינוח לקחנו עוגה מאחד מהדוכנים.

Mauerpark
בשוק הפשפשים שהיינו בו בסוף השבוע היו דוכני אוכל ממש מצויינים. אכלתי לחמניה עם בשר מפורק עסיסי ומין צ'יפס כפרי ממש מטורף מדוכן אחר. כיף מאוד וזול.

מסעדות:
lemongrass
שתי מסעדות שהמליצו לי עליהן היו נפילה טוטאלית, זאת אחת מהן. זו מסעדה וייטנאמית קטנה ושכונתית. תפריט מפלצתי בגודלו. קודם כל המלצרית/מארחת הייתה ממש דמות מתוך סיטקום על מסעדה כושלת. כל לקוח התקבל במרמור, לא דוברת מילה אנגלית וגרמנית גם לא ממש.. הצבענו על מה שרצינו בתפריט. היא הביאה את האוכל ויותר לא שמענו ממנה. את המים לא קיבלנו. ראינו אותה גם מקימה חבורה של בנות כדי להושיב קבוצה אחרת. ממש אומרת להן לקום וללכת, הן היו בשוק. הזמנתי שלוש ראשונות קטנות, דים סאם, שיפודי עוף, ואגרול. חבר שלי הזמין פה, מרק וייטנאמי. הפה היה בסדר. האגרול היה מוזר אבל אכיל. שיפודי העוף היו חתיכות עוף שטוגנו בשמן עמוק על מקל. מוזר ושמנוני. השיא היה הדים סאם. קודם כל הם הגיעו מחוברים בשורות, כנראה תוצאה של דים סאם קפואים ששמו בגוש לאידוי. אני יודעת לזהות כשדים סאם לא עשוי, למזלי, וחתכתי אחד רק כדי לראות בשר שאפילו לא התחיל להתבשל. קר. ניסינו לקרוא למלצרית ובסוף כשהיא באה אחרי איזה חצי שעה כבר התייאשנו וביקשנו חשבון.

transit
זאת הייתה נפילה, וממש קשה. הרבה חברים שלי המליצו עליה, יש לה ביקורות טובות והרבה. היא הייתה מפוצצת כשהגענו לשם בצהריים. אבל אל תתנו לכל זה להטעות אתכם... הקונספט הוא של מין טאפאסים אסייתים, הרבה מנות קטנות. לקחנו משהו כמו שבע שמונה מנות. רובן היו לא אכילות. שני המרקים איכשהו עברו אחד עם חלב קוקוס שהיה חמוץ נורא ואחד מרק עוף עם כופתאות, המרק היה בסדר הכופתאות היו עם טעם לוואי ומהר מאוד וויתרתי. מנת קארי ירוק הייתה חסרת טעם חוץ מהמון חריף, עם עוף שומני ודוחה מעליה. סלט פפאיה, שהגיע עם בוטנים שרופים, והיה לו טעם של לשתות מי מלח, ואולי גם רוטב דגים כדי לעשות את המליחות ממש בלתי נסבלת. בקיצור, יצאנו רעבים, עם חשבון של 30 יורו לשנינו.

pizzeria papa pane di sorrento
למסעדה הזאת חזרנו פעמיים, ולא רק כי היא זולה מאוד (7-14 יורו לפיצה) אלא כי היא ממש מעולה. השירות טוב, אבל עדיף לדעת גרמנית או איטלקית זה עוזר עם המלצריות. הפיצה מדהימה, דקה, עם טעם מצוין של שרוף מהתנור לבנים, רוטב שהוא בעצם רק עגבניות. מדהים. גם הפסטות שלהן טובות אבל הפיצה ממכרת. מומלץ בחום.

Tucholsky's
התחשק לנו משהו קצת יותר מסורתי מבחינת חוויית אוכל, והגענו לפה דרך המלצות. זאת מסעדה של קלאסיקות, סטייקים מעולים ומנות גרמניות של פעם. המלצרים בחליפות, השולחנות עם מפות לבנות ונרות, מסעדה שהזמן עצר בה בשנות השמונים. יש לה טוויסט מעניין של קישוטים מוזרים על הקירות ומוזיקת ג'אז כל הערב. האוכל פה היה מעולה. אכלנו סטייקים שנמסו בפה, וקינוח של פנקייקים מקורמלים בסירופ וגלידה שהיה מתוק חמצמץ. אפשר גם להזמין פה כל מיני שניצלים וקציצות ענקיות גרמניות ונקניקיות, אם בא לכם, אבל הסטייקים מושלמים.

AMRIT
מסעדה הודית ענקית, אפשר לעשות בפנים חתונות. היא מאוד פופולרית וכשהגענו היו הרבה שישבו לצהריים. יש להם עסקיות מעניינות. אנחנו קצת התלהבנו והזמנו יותר מדי אוכל. "צלחת טעימות" לראשונה התגלתה כצלחת ענקית של דברים מטוגנים, שהיו מכוסים בבלילה מתובלת ובאו עם רטבים על בסיס יוגורט. היינו יכולים לאכול רק את זה אם היינו יודעים...לעיקריות הזמנו תבשיל עוף ברוטב מנגו, שהיה קצת כמו ברוטב עמבה רק שהמנגו היה יותר מורגש. נחמד ומתוק. עיקרית נוספת הייתה הצ'יקן באטר טיקה, מנה מושלמת, חתיכות גדולות של חזה עוף שוחות ברוטב. לא חריפה בכלל לצערי. שתי המנות באו עם נאן, אורז לבן וירקות חתוכים. טעים מאוד. התפוצצנו.

To beef or not to beef
כן, השם מצחיק. נפגשנו פה לארוחה משפחתית. המשפחה של חבר שלי הם קרניבורים ידועים, ולכן בחרנו מסעדה שמפורסמת בזכות הבשר שלה. כשהגענו המלצרית סיפרה לנו על הפרות המיוחדות, ואיך הן ממקום ספציפי וכמה זמן הסטייקים מיושנים וכו כו...בעיקרון זאת אמורה להיות מסעדה איטלקית שמתמחה בבשר. הסטייקים נמכרים לפי משקל, אבל- ופה הקאץ'- הם כבר חתוכים וקיימים. היא הביאה שלושה סטייקים, כל מה שנשאר לה במסעדה לאותו הערב, ואנחנו היינו אמורים לבחור אחד. כמובן שזה יצא יקר מאוד. אני תכננתי לבחור נתח ולבחור משקל נורמלי בין 200-300 גרם בערך. אז לא רק שאי אפשר לאכול לבד, כל סטייק הוא לפחות קילו, מה שיוצא מעל 100 יורו. והוא מתאים ל2 אנשים בקושי. כי הוא גם מגיע עם עצם ענקית באמצע שכמובן נשקלת גם היא. לא נעים כל כך. בסוף הזמנו מפלצת אחת כזאת ושני המבורגרים. ההמבורגר שלי לא היה מדיום כמו שביקשתי, אלא מת לגמרי, כמו סוליה, והכי גרוע זה שהוא לא היה צלוי או שרוף אלא כנראה היה על מחבת לא מאוד חמה והתבשל באיטיות. המבורגר מאודה. ביס אחד הספיק לי. בנוסף לכל, לקח למנות כמעט שעה להגיע, והתפריט לא היה מותאם לדוברי אנגלית אז להזמין היה סיוט. הסטייק עצמו היה טוב, פשוט הקונספט, השירות, וכל מה שמסביב הפך את זה לסבל של ממש.

Schwarzwaldstuben
ביסטרו כיפי ושכונתי. גם לפה חזרנו פעמיים. בפעם הראשונה אכלנו פה צהריים. הזמנו שניצל ונקנינקיות, עם תפוחי אדמה מטוגנים במחבת עם חתיכות בייקון. האוכל ממש נחמד, האווירה היא איפשהו בין שוק הפשפשים ביפו לבר גרמי של פעם. ממליצה לשתות את בירת הבית היא מעולה. בפעם השנייה עצרנו סתם לשבת ולשתות. הזמנו פנקייקים, הם הגיעו מקורמלים ושבורים לחתיכות קטנות, עם גלידה בטעם משמש. טעימים וקלילים.

chicago williams bbq
שוב ארוחה משפחתית. והפעם חווייה מתקנת. האוכל פה הוא כיפי וטוב, האווירה צעירה ונחמדה. הזמנו מגוון של בשרים, הכל היה טוב. הצלעות היו מתוקות ומעושנות, הבשר המפורק היה חריף ומעניין, הפילי צ'יז סטייק היה מעולה והיה לו טעם של צ'יזבורגר משודרג. התוספות אפילו יותר טובות, מק אנד צ'יז אמיתי ומושחת, מוקרם ונהדר. ופירה רק עם רוטב ציר בקר והמון כמהין. שחיתות וכיף. הדבר היחיד שמבאס זה שהזמנו מקום בטלפון ואז כשהגענו ראינו שיושבים על ספסלים משותפים, ולא שמרו לנו מקום. מזל שהתעקשנו והם הזיזו אנשים ימינה ושמאלה כדי שנוכל לשבת ביחד.





























 

ricka

New member
ועוד אחת אחרונה כי נגמר המקום

Maria Bonita
מקסיקנית זולה וקטנטנה. מפוצצת תמיד. אין הרבה איפה לשבת. תפריט קטנטן של טאקו ובוריטו, וכל יום יש ספיישל. לקחנו טאקו ברבקואה ובוריטו קארנה אסאדה. שניהם היו מעניינים וטעימים. בבוריטו היו כל מיני טעמים לא מוכרים, והרבה כמון, אבל הוא היה מצויין. הברבקואה הייתה רכה ומפורקת והוגשה על טאקו טרי עם תוספות מוחמצות וחריפות שמאוד הוסיפו לה.

 

lriemann

New member
טרנזיט היא דווקא סבבה לגמרי

הייתי מספר פעמים בסניף מיטה ובסניף פרידריכסהיין.
אחלה מקום לחלוק כמה מנות.
CHICKEN LITTLE היא מנה משגעת.
כנראה חוסר מזל עקב תאונה במטבח או משהו.
&nbsp
אמריט עושה אוכל בסדר פלוס, במחירים מגוחכים בעסקית- בארץ היה עולה כפול.
 

ricka

New member
כמובן שזו דעה אישית

אבל אני לא הייתי מסוגלת לאכול שום דבר בטרנזיט, טעמתי הכל ולא אכלתי כלום. תקלה המטבח לא ממש מסבירה את זה, אם מתוך שמונה מנות שהזמנו, שתיים מהן היו אכילות מבחינתי. יכול להיות שזה עניין של טעם, למרות שלדעתי זה עניין של רמה מאוד נמוכה. המליצו. לי עליה המון אנשים ובאמת נראה שהולך להם טוב אבל אני לא אחזור... אמריט היא באמת טובה, הוויב שם הוא זול אבל האוכל טוב. בארץ אין יותר מדי הודיות במחיר הזה, והיא באמת נחשבת פשוטה יחסית... כתבתי בהתחלה שלא הלכנו למסעדות מישלן או למשהו מטורף.
 

החתולית

New member
על הדיווח

ברלין נהדרת מבחינה קולינארית, ואנחנו מתגעגעים אליה.
&nbsp
על princess cheesecake המליצו לי שני ברלינאים ופריזאית אחת - כולם ישראלים במקור, והם לא הזכירו שיש בית כנסת ממול. רק כשכבר ישבנו בחוץ עם שתי עוגות גבינה נפלאות, ראינו את בית הכנסת וצחקנו לנו.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה