אז מה אכלתם בחג ובסוף השבוע?

erezavn

New member
חג של אוכל

בערב החג ארוחה של 18 איש. הייתי אחראי על הבשר - אונטריב בבישול ארוך עם שורשים, ערמונים ובירה. לצדו - תוספת של פירה תפוחי אדמה וערמונים. היה עוד המון אוכל כמובן.
למחרת - בירות של לפני צהריים בבר תל אביב בירושלים שם אחיין שלי מברמן.
אח"כ ארוחת שאריות + שניצל עגל משייטל שהכנתי.
ביום שישי - טיול קצר לעמק חפר וארוחת פיצות ובירות בשבתאי פיצה בכפר ויתקין. מקום חביב וטעים. רק חבל שהנוף הוא לרחבת טיפולים של מוסך ולא לשדות חקלאיים.
 
חוץ מארוחות משפחתיות-מסעדת המשפחה מול אילניה

בשישי בערב חוזרים מהמרכז לבית ריק משאריות.נסענו הישר למסעדת המשפחה.
הזמנו:
חומוס עם בשר
פעמיים חצילים בטחינה
כרוב ממולא
ציפס גדול
פלאפל(ששכחו להביא)
יחד עם 3 סלטים שנתנו ע"ח הבית ופיתות חמות
קפה ובקלוואה מעולה שבענו 4 אנשים.
שלמנו 150 כולל טיפ.מומלץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בחג – הרבה ארוחות משפחתיות; בשישי בערב – ליבירה (חיפה)

פאב שבמקומו הנוכחי צמוד לנמל 24. מגוון רחב של בירות ואלכוהול ואוכל נחמד ולא יקר (בעיקר סביב בשר) אבל הרעש, הו, הרעש! קשה לי מאוד עם האקוסטיקה במקום, לכן אני לא נוהגת לבקר בו (הפעם הוזמנתי למסיבת יום הולדת של חבר שלא יכולתי לסרב לה).

בתור פאב של מבשלה, יש להם כמובן בירות שלהם מהחבית. טעמתי את בירת האייל הבלגי שלהם והיא הייתה נחמדה, מתקתקה; אבל בשלב ששקלתי להזמין כבר פיתחתי כאב ראש שגרם לי לוותר על אלכוהול.


מכיוון שלא רציתי בשר לא נשארו אפשריות רבות בתפריט; הזמנתי כריך פטריות ("פטריות מוקפצות, ירקות טריים וקלויים וצ'ימיצ'ורי") בלי עגבניות. בירקות נשארו חסה ומלפפון חמוץ... לא ממש הבנתי באילו "ירקות קלויים" מדובר (הפטריות?
) אבל ניחא. הייתי מורעבת ודי התנפלתי עליו, חרף טעם לוואי מעיק של הרוטב... אחרי כמה ביסים נפל לי האסימון: כוסברה!


התברר שרוטב הצ'ימיצ'ורי שלהם הוא בעצם מעין "פסטו כוסברה" ולא דומה במאום לרוטבי צ'ימיצ'ורי אחרים שאכלתי בחיי (למשל ב"רק בשר" וכיו"ב). חברה אמרה לי ש"ידוע שבצ'ימיצ'ורי יש כוסברה".
לי זה לא היה ידוע, וגם לא לויקיפדיה או למתכונים אחרים (יש בקישורים בתחתית הערך) שבהם מופיעים פטרוזיליה ואורגנו (הכוסברה היא כנראה אפשרות חלופית). מכיוון שכבר אכלתי כחצי כריך לא ראיתי לנכון להעיר; התאמצתי לנקות את הרוטב מהחצי השני עד כמה שיכולתי, ואכלתי אותו כמו שהוא (מכיוון שהכוסברה כבר לא הייתה טרייה טעמה עומעם משהו, לפחות זה).

לקינוח הזמנו עוגת פולנטה ("עם תפוזים, צנוברים ויוגורט עזים"). לא יודעת מה בדיוק היה בעוגה (מלבד קמח תירס, אני מניחה) כי לא פירטו. היא הזכירה לי במראה ובטעם עוגת גזר במרקם גס מהרגיל. התוצאה הייתה טעימה מאוד (אם כי גם מתוקה מאוד... אבל זו בעיה קבועה) ואהבתי את המרקם
. הצנוברים השתלבו מצוין וכך גם חתיכות התפוז, אבל היוגורט ששפכו מעל היה תוספת תמוהה – לא השתלב ולא התחבר אליה בכלל; שנינו לא הבנו מה הוא עושה שם. בקיצור, מומלץ להזמין (גם המחיר שפוי ביחס למקובל לקינוחים בישראל – ₪28) אבל לוותר על היוגורט (או אולי לבקש בצד).

לסיכום: אלמלא האקוסטיקה הייתי מגיעה יותר כי בסה"כ די נחמד. בעיקר עוזר להכיר את המנות ולדעת מה לבקש להוציא מהן...


 
באיזו שעה הייתם? אני דווקא התלהבתי שלראשונה הצלחתי

להנות בפאב שהרגיש ליח מותאם "לגילנו" אבל היינו מוקדם, 2030-2230
שתיתי גם אייל בלגי שהיה נחמד, נשנשנו ציפס (קפוא ולא מרגש אבל כל דבר ששופםכים עליו למעלה גבינה כחולה נהיה יותר נחמד) וקינחנו בפבלובה שהיתה קצת קטנה אך חביבה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא עניין של מזל אלא של חג... זה לא היה יום שישי רגיל

אני לא חובבת פאבים מאז ומתמיד, ללא תלות בגיל. מקום שבו עוצמת המוזיקה ביחס הפוך לעוצמת התאורה... כשאני נפגשת עם חברים אני אוהבת מקומות שקטים, נעימים (ומוארים היטב!) שאפשר לדבר בהם בנחת, רצוי עם אוכל טוב... (וברוב הפאבים אומנם האוכל לא יקר, אבל לרוב גם לא טוב). גם במסעדות לרוב לא חסר אלכוהול למי שמעוניין. ב"ליבירה" הבעיה אינה עוצמת המוזיקה (וגם התאורה הייתה מספקת) אלא האקוסטיקה; החלל הגדול מייצר רעש רקע בלתי פוסק וחייבים לדבר בצעקות.
 

foofoo77

New member
החג ששבר אותי

בערב חג חגגנו אצל אחותי.
הכנתי עוף בבצל (היינו משהו כמו 20 איש), אורז ולשון ברוטב פטריות. חוץ מזה אחי הכין רוסטביף משגע, אחותי הכינה דגים מרוקאים והיו איזה 5-6 סלטים כמיטב המסורת.
לקינוח עוגת שוקולד בעלת שלוש שכבות שאבא שלי ביקש ועוגת גבינה הכי פשוטה קרה עם ביסקוויטים כי הגמד ביקש. היה טעים.
ביום החג עצמו הודעתי שאני לא מכינה קוסקוס כמנהג אימוש אכלנו ביצים וסלט לצהרים. בערב אירחנו את אחותי ונספחיה ועשינו על האש. צלעוות כבש, סטייקים ופרגיות לוו בסלטים בלבד. ללא פחממות וללא לחמים וחומוס. אפילו טחינה שמאוד רגילה אצלנו שכחתי להכין.
קינחנו בפרופיטרולים תוצרת בית (הכנתי מאפס בצק רבוך, הגלידה קנויה כי שכחתי שצריך לצנן את הגלידה כמה שעות לפני שמכניסים למכונה ולא היה לי מספיק זמן) שיחיה רץ לטיב טעם אחרי שאני ביליתי שם בבוקר כדי לעשות השלמות.
בשישי כבר נשברתי לגמרי מהמטבח והלכנו לקפה קרמל ברמת השרון, שם אני אכלתי בשיא הנונשלנט בייגל טוסט עם ביצה ועגבניה, שיחיה אכל שקשוקה צרפתית (משהו עם תפו"א תרד והמון שמנת ופרמז'ן), אבא שלי שקשוקה רגילה והגמד אכל שניצלונים וצ'יפס. וכאן אני קוראת לכל המתחכמים. שניצל זה עניין פשוט, קמח ביצה ופירורית זהב. לא צריך פולנטה ולא צריך עשבי תיבול זו פאקינג מנת ילדים. אנין הטעם בן ה 6 וחודש התלונן שהשניצל לא טעים לו ולא רק שלא התלונן הוא גם לא אכל לא נשאלנו אפילו לגבי השניצלונים שנשארו ללא נגיעה למעט אחד שהוא נכס בו.
בשישי בערב שמנו את נפשנו בכפנו ונסענו לדודה שלי המרוקאית המקורית שמכינה שישה סוגי בשר לארוחה. ידעתי שאבכה על הארוחה הזו. התחלנו בדגים מרוקאים, עברנו לתבשיל כבש ופטריות. על השולחן הוגשו גם אורז וגם פתיתים, עוף וארטישוק ירושלמי בל נשכך 8 סוגי סלטים וארבעה סוגי לחמים ופשטדת תפו"א לשיחיה שלא אוהב אותה אבל לא אוכל דגים וכל הדודים שלי באדיקות מכינים לו אותה (הייתי רוצה לחשוב שהם זוכרים אחרי 12 שנים שהוא לא אוהב את הפשטדה- מצד שני הוא פולני מנומס ואכל את הכל) וכמובן שניצלים לילדים.
חזרנו הביתה והתאחדתי עם הטאמס שלי. למזלי הרב נחסכה ממני המריבה הקבועה של "קחי קצת אוכל" נראה לי שהיא שכחה.
אוהבת אותה לאללה אבל היה יותר מדי בשבילי.
בשבת הודעתי שאני מכינה פסטה. אבא שלי עם דמעות בעיניים הודה לי. הכנו פסטה ברוטב עגבניות והיה סלט גזר. הגמד אכל קציצות שאני מחזיקה לו באופן קבוע בבית וכולם היו מרוצים.
בערב נסענו לגיסתי (כי לא אכלנו מספיק) והתבקשתי להביא (איך לא?) קינוח. הכנתי (שוב) פרופיטרולים עם גלידה קנויה (לא הצלחתי להחליט עד אתמול בבוקר מה להכין) אז שוב שלחתי את שיחיה לטיב טעם להביא ביצים.
נגמרה לי כל החמאה בבית, כל הביצים וכל החלב. מזל שאנחנו לא שותים קפה ואת התכניות לאפות קרואסונים גנזתי.
שנה טובה ישראל.
 

foofoo77

New member
משה נשאר בבית שלו עם עצמו

לא אכלתי רבע מכל מה שבושל בחג הזה.
אני כבר לא מה שהייתי פעם (לא שפעם הייתי כזו אכלנית גדולה).
 

superman1234

New member
זה מה שאכלנו בחג :

פתחנו במרק עוף אמיתי ללא תוספת אבקות למינהן.
המשכנו עם כבד קצוץ ופשטידת קישואים.
אספקת החלבונים באה מ :
פלפלים וכרוב, ממולאים בבשר ואורז.
פרוסות כתף בקר (פילה מדומה טרי).
קוביות פילה בקר טרי.
סלטים : כרוב, סלק וסלט עלים ירוקים עם עגבניות.
קינחנו בלפתן ופחזניות.

בכל מקרה הארוחה שלנו היתה מאוד מוצלחת.
הפילה היה מעולה אבל במבט של עלות מול תועלת דווקא ה"כתף" זכתה להצלחה רבה , בין היתר בגלל העובדה שמחירה חצי מזה של הפילה.
שנה טובה וגח"ט.

 

gastro101

New member
ערב חג- אחרי שנים רבות שאנחנו עם חברים- היינו בבית

ששה מבוגרים ופעוט .
מהחברים, אימצתי את מנהג "הסימנים " אבל שדרגתי- הסלק היה קרפצ'ו (קל לפרוס עם פורס ביצים) ועליו פרורי גבינת המאירי - שוס, קוביות דלורית אפויה שמן זית ותבלינים- טעימה מאד, תמרים מחוות ערנדל בערבה, הלוביה הוגשה אחרונה- תבשיל של לוביה יבשה ברוטב גראם מאסלה
לארוחה- טבעונית- מחבת גדול עם אורז פטריות אפונה ירוקה גי'נג'ר- מתכון של ג'יימי אוליבר שהובא בבלוג מה את עושה כל היום, תובל בקארי מחנות התבלינים בניו יורק- למרות שכתוב על השקית "לא חריף " יצא חרפרף , מזל שנשאר אורז לבן נקי לפעוט, מומלץ מאד,תפוחי אדמה אפויים - פטנט מבלוג אחר- את השמן עם התבלינים מורחים על תפוחי האדמה במברשת סיליקון
סלט חסה ורימונים, סלט אסיאתי וסלט ירקות
לקינוח- עוגת הבית שכבות קרמים וביסקוויטים, מאפינס דבש וטארט תפוחים קנוי - מאפיה חדשה שגילינו בכפר סבא- קראסט

בשבת היה בראנץ עם פוקאצ'ות קנויות,חביתות סלט גבינות ו..העוגה
בשעה אחת עשרה נשארתי כמעט לבד בסדום- הלא הוא המטבח

מרגע זה היינו לבד ואכלנו רק בחוץ
חמישי לפנות ערב- פסטיבל המבורגרים בדיקסי- רציתי המבורגר עם שרימפס אבל לא הסכימו להחליף את התוספת שהיא קאלאמרי בצ'יפס- לא יודעת למה, אז הזמנתי למבורגר- 72שח- המלצר אמר שמוגש מדיום -וול , יצא יבש לגמרי , הרגו אותו , הייתי רעבה ועם רוטב חזרת לצ'יפס אכלתי אותו , לציין לחמניה טובה מאד
הצמחוני לקח המבורגר טבעוני 54 שח
קנחנו בעוגת הגבינה מצוינת שלהם- 38 שח- בהחלט מחיר סביר לנתח עוגה דשן , לצד העוגה לפתן פירות יער
עם מים מינרלים מוגזים ומקיאטו 198, לא כולל שרות , בהתחלה רבו עלינו שני מלצרים, אחד זכה והיה חביב מאד ואף אמר לפרידה- היה לי נעים לשרת אתכם

יום שיש צהרים- אכלנו עם חברים בויטושה- לא נחזור, לא ארחיב אבל צודקת החברה הבלגרית של סבתא רות

שבת חשבנו לאכול בבית אבל שיכורי חפש קפצנו לאנג'לינה הוד השרון, שם אני לוקחת את הגספצ'ו הנפלא, שרימפס בשמן זית ושום, הוא לקח את סלט הזוקיני, ניוקי סגול, הפעם לקחתי גם חציל קלוי שהיה לא טעים , משהוא בתבול
222 לא כולל שרות
בבית חיכה לי קינוח הלימון שנקנה בבקר ב BUY THE WAY- מומלץ בחום , יותר טוב מזה של הוטל מונטיפיורי ....ופרלינים שהביא השכנים כמתנת חג מחנות השוקלד שלהם- שאקולד שמה
 

החתולית

New member
בעיקר אכלנו יותר מדי

כמו מרביתנו, אני משערת.
&nbsp
לערב החג אצל חמותי, נקבעה חלוקת עבודה במסגרתה הכנתי צלי בקר בפטריות ובצל (מנה שאני מכינה כבר כמה שנים לבקשת הקהל), ואורז בתנור עם ערמונים וקשיו (במקור יש במתכון גם פטריות, אבל ויתרתי עליהן).
היות שהארוחה נערכת לבקשתי עם הברכות לחג, לפי המסורת המשפחתית שלי, הייתי אחראית גם על התמרים (שקיבלתי מאחשלי ביטבתה), הסלק, הדלעת, הלוביה, הריאות והמוח.
&nbsp
ריאות ומוח קל מאד להכין - ריאות אלרן מעזורה מביא לי מירושלים, ומוח חברי אלון הכין לי תמורת מנת ריאות מעזורה.

&nbsp
כשהגענו לארוחת החג, גילינו שהפושעות הכינו עוד המון אוכל שלא היה בתכנון, כך שחזרנו הביתה עם סיר כמעט מלא בבשר, ואורז שלא נגענו בו. מה הכינו? גיסתי הכינה ברכות מבית סבתה - לוביה עם בשר, קרעה (סוג של דלעת) עם בשר, לביבות מנגולד ולביבות פראסה.
חמותי הכינה ביצים "רוסיות" עם מיונז, סלט אבוקדו עם ביצים קשות ומיונז, כבד קצוץ, סלט ירקות וקניש עם תפוחי אדמה.
&nbsp
חזרנו הביתה עם יותר אוכל מאשר היה בו כשיצאנו, אירחנו חברים לארוחת ערב ביום חמישי, ואכלנו מאוכל החג עד מוצאי שבת.
&nbsp
בשישי הכנתי אוכל עם טעם של זכרונות: קיילק - מנת תפוחי אדמה שסבתי היתה מכינה לארוחות הצהריים שאחרי בית הכנסת בשבתות וחגים. המנה היתה טעימה, אבל גיליתי שאיני זוכרת את טעם הקיילק של סבתא, ולא הצלחתי להשוות.
סיכמתי עם אחי ובן דודי שנכין פעם יחד, ונראה מה יצא.
&nbsp
 

Gרר

New member
תנורין, צומת מגדל

לפני כמה חודשים העלתי דיווח אוהד על מסעדת תנורין בצומת מגדל. מסתבר בדיעבד שטעיתי והדיווח למעשה מתייחס למסעדת תנורין שבצומת כח, על יד קריית שמונה. גם שני הדיווחים הנוספים במנוע החיפוש של מסעדת תנורין קוטלגו כתנורין מגדל למרות שהם נכתבו על תנורין קרית שמונה.

אז קודם - תיקנתי את הקיטלוג במנוע. עכשיו הדיווחים של המסעדה מקוטלגים תחת קרית שמונה. מקווה שזה ימנע מאחרים ליפול בטעות שהטעתי את עצמי, ושבגללה הפעם באמת הגענו לתנורין שבצומת מגדל. גם היא שוכנת בתחנת דלק, אבל במבנה משלה ולא כחלק מהמרכז המסחרי כמו שזה בקרית שמונה.

להבדיל מהמסעדה בקריית שמונה, הפנים של המסעדה מרגיש יותר כמו חדר אוכל של מלון מאשר כמו מסעדה, בעיקר בגלל השולחנות הארוכים. התפריט דומה, אבל נעדרו ממנו כמה מנות משובחות כמו הסמבוסק המעולה של קריית שמונה.

על הסלטים ויתרנו גם כאן. 40 שקלים לאדם שאין סיכוי שהם שווים את מחירם. העדפנו להתרכז במנות של המטבח הערבי. בגדול - כל המנות היו פחות מוצלחות מאלו שהוגשו בקריית שמונה.

התעלתה הלבנה שמוגשת עם נענע שממש משדרגת את הטעם שלה. היא היתה סמיכה יותר ללבנה הנפוצה בארץ, וגם היתה פחות חמוצה. לטעמי - לבנה מעולה. גם את הטחינה שהוגשה עם הקובה והקבב ממש ממש אהבתי.

לצערנו דווקא השישברק הוגש ברוטב חמוץ מדי. יותר מדי יוגורט ברוטב די הרסו לי את המנה שבקרית שמונה היתה חלומית. גם הכיסונים היו קטנים ודחוסים יותר. כאמור מנה שבקריית שמונה חוסלה תוך שניות.

קובה - מוצלח מאד. גם כאן המעטפת היתה במרקם מעולה. לתשומת לב מסעדת רסטו רמת החייל שחוץ מפעם אחת ב-3.5 השנים שאני שם היא דופקת קובה עם מעטפת במרקם שדורש מסור. גם כאן - לא משתווה למושלמות של הקובה שאכלנו בזמנו בקריית שמונה אבל אולי המנה שהיתה הכי קרובה למה שזכרנו משם.

קישואים ממולאים בבשר. מנה לא מוצלחת. הקישואים שהגירו המון נוזלים שהתערבבו עם הרוטב על בסיס יוגורט (פחות חמוץ משל השישברק) הפכו את כל המנה למסמורטטת, וגם המילוי היה סתמי ולא התעלה. מנה שבעיקר עשתה לי געגועים לכרוב הממולא של רומניה.

גם הקישואים וגם השישברק הן מנות די יקרות - סדר גודל של 70/80 שקל. ניצחון נוסף של המרפי שאומר שהמנות היקרות בארוחה יהיו גם הפחות מוצלחות.

השירות גם כאן עמד יפה בעומס. כל מנה שהיתה מוכנה תוקתקה מהמטבח היישר אלינו והגיעה חמה, לא חיכינו יותר מדי לאף מנה וגם לא היתה כל בעיה לתקשר עם המלצר.

הארוחה עצמה לא היתה "נפילה" כמו שחששתי שיקרה כשקלטתי שמדובר במסעדה אחרת ממה שחשבנו, אבל גם לא הצליחה לגרד את ההנאה שבארוחה במסעדת האחות הצפונית יותר. במנוע כאמור תיקנתי, מקווה שזה לא הטעה אף אחד...
 

gastro101

New member
וזו הזדמנות להודות לך שוב על המנוע

ניצלתי את החג לתכנון מסעדות בפריז, המנוע היה לי לעזר רב מאד
תבורך ! בברכת חתימה טובה וארוחות מעולות תמיד
 
למעלה