אז מה אכלתם בסוף השבוע?

mereng

New member
אברטו בגדרה, וניס ביץ' בחוף ראשל"צ


אברטו, שישי בבוקר, מקומות הוזמנו מראש.
המקום יפיפה! יש חצר מטופחת ומקסימה, וגם חלל המסעדה מעוצב ונעים ומשרה אווירה של רוגע ונינוחות.

כשהגענו התבקשנו להמתין בפינת המתנה, יחד עם זוג נוסף, וקצת שכחו מאיתנו. כשניגשנו שוב לקבלה מייד הושיבו אותנו. המלצרית שלנו היתה מקסימה, ולא הציקה.

לשולחן הגיעה צלחת עם 3 לחמים מצויינים (כפרי עם גרעינים, לחם שאור עם משמשים ועוד לחם ששכחתי את שמו), עם חמאה רכה ומצויינת.

הזמנתי אגס בנדיקט- ביצים עלומות, קריספי פולנטה, תבשיל תרד, פרמז'ן וקציפת הולנדז (₪89), והוא הזמין פריטטה פירנסה סטייל - תפו"א, קורנביף בשר, בזיליקום, תרד, ברוקולי ומוצרלה באפלו (₪89). שתי המנות היו טובות מאוד. המנה שלי היתה עדינה, הפולנטה היא לא פחות מהברקה בעיני, מנה נהדרת.

הבעיה היתה עם שאר האוכל- כלומר הסלטים, שרמתם היתה מאוד לא אחידה. סלט החסות היה נחמד מאוד וגם גבינת המוצרלה עם הבלסמי, אבל סלט החצילים הקלויים היה תפל והיו בו חתיכות גדולות של קליפה שרופה. הייתי מוסיפה לו שום ומיץ לימון כי הוא היה ממש אנמי. גם הסלק הקלוי עם היוגורט היה סביר מינוס, וגם הצזיקי. הטחינה היתה ממש גולמית, ללא שום תיבול, והמטבוחה שעליה היתה סתמית. סלט השוק היה נחמד. התחושה של שנינו היא שיש במטבח מישהו שלא בטוח בעצמו ומעדיף לא לתבל, וחבל. יש מנות שמתאימות לתיבול עדין, אבל צזיקי ראוי שיהיה בו קורטוב של שום, ושל מליחות. סתם יוגורט עם רצועות מלפפון זה ..... פחות לטעמי.
זיתי הקלאמטה היו טעימים אבל חלקם הגיעו מגולענים וחלקם עם הגלעין... מוזר.
הלבאנה היתה תפלה ממש, וגם הפלפל הקלוי שהגיע איתה.

שורה תחתונה- מקום נחמד מאוד, לא חושבת שאבוא במיוחד כיוון שאכלנו את הדברים שנראו לי מעניינים, אבל אם נהיה באזור אשמח להגיע.

בשבת בבוקר הלכנו לים בראשל"צ, ליד מסעדת פרנצ'סקה, והחלטנו לאכול צהריים במסעדת וניס ביץ' על החוף. היינו 4 מבוגרים + 2 ילדים, ללא ציפיות.

הילדים אכלו בייגל טוסט (שהגיע ללא רוטב פיצה, אבל הילדים היו כ"כ רעבים שויתרו על החזרה למטבח), שהגיע עם סלט נחמד.
המבוגרים אכלו קבב הבית עם צ'יפס, המבורגר עם צ'יפס ואני אכלתי סלט חלומי. הכל היה נחמד, לא מבריק או מדהים אבל בהחלט בסדר גמור ומתאים לאווירה הקלילה. הצ'יפס תעשייתי לגמרי.
שתינו לימונענע ברד גרוס שהיה מצויין, ופרישייק טעים.

סכה"כ נחמד מאוד, וסגר לנו את הפינה של ארוחת הצהריים.

 

sweetdreams

New member
אילת: ישרוטל ים סוף, ארומה והמחבוא של אדי

נחתנו באילת בחמישי לרגל הנופש השנתי מטעם מקום העבודה של בנזוגי היקר.
היינו במספר נופשים כאלה בשנים האחרונות, וישרוטל ים סוף מציע בינתיים את החוויה הטובה ביותר מבחינת האוכל במלון, וגם מבחינת המיקום בעיר כמו אילת, עם אפשרות לצאת לארוחות משלימות מחוץ למלון.
חדר האוכל במלון מאוד מוצלח בעיניי, ברמה גבוהה יותר לעומת מלונות דומים שניסינו בשנים הקודמות. האוכל היה מגוון, מדויק ומתובל היטב. האיכות כמובן יורדת כשמגיעים לקינוחי הפרווה, להיעדר הקפה, וככל שנכנסים עמוק יותר לשבת, אבל המלון (או ליתר דיוק, אורחי המלון) נהנה מסניף ארומה צמוד, המספק את ההשלמות המתבקשות בדמות קפה וביצים טריות לאחר כניסת השבת.
אציין לטובה גם את צלחת הפירות שקיבלנו כשנכנסנו לחדר, שנראה שנבחרו בקפידה והיו באיכות וטריות מצויינת. לא טריוויאלי בבתי במלון. נהנינו לנשנש אותם לאורך הסופ״ש.
בשבת עצמה כבר ויתרנו על ארוחות במלון. במקום זה אכלנו ארוחת בוקר מאוחרת בארומה הצמודה, ומאוחר יותר, לאחר הצ׳ק אאוט ולפני הטיסה, עצרנו לארוחת צהריים מוצלחת עם חברים במחבוא של אדי.
תחילה, השירות במסעדה היה מאוד מוצלח ויעיל, התמודדות יפה מאוד עם שולחן גדול של 14 אנשים, בניהם גם ילדים, וחלקם (אנחנו :)) לחוצים לסיים מהר על מנת להגיע לטיסה. מבחינת ההיצע, התפריט רחב מאוד, ולא מאוד ממוקד. יש הכל, החל מראשונות קלאסיות, סלטים ופסטות, פירות ים ובשרים. גם החלוקה לראשונות ועיקריות לא מאוד ברורה. מצד אחד יש חלוקה בתפריט, ויש גם עסקיות (בשבת!), אבל בקטגוריית הראשונות נכנסות גם מנות הסלטים ופירות הים, שמבחינת גודל יכולות להוות עיקריות לכל דבר. אלה מנות ממש לא סבירות כראשונות מבחינת גודל בארוחה של ראשונה + עיקרית, ובכל זאת, הן כלולות בעיסקית. כך שמבחינת vfm אפשר לומר שכולנו קיבלנו הרבה יותר אוכל ממה שציפינו לקבל במחיר מאוד הוגן של 130 ש״ח לעסקית.
אנחנו כאמור אכלנו ארוחת בוקר מאוחרת, וגם לא רצינו להעמיס יותר מדי אוכל לפני הטיסה, אז ותרנו על הדיל המאוד נדיב, ובחרנו רק בעיסקית אחת פלוס עיקרית נוספת. חלקנו לראשונה מנת סביצ׳ה מוצלחת, שגם היא היתה *מאוד* נדיבה בגודלה, ובכיף יכולה להיות מנת סביצ׳ה לשני אנשים בסטנדרטים של המרכז והצפון שאנחנו רגילים להם. לעיקריות שנינו בחרנו פילה, עם תפו״א אפויים, וסלט ירוק. מידת העשיה של הבשר היתה טובה, והוא הגיע עם רוטב מתקתק עם חרדל דיז׳ון וסוכר חום (היתה בחירה גם ברטבים אחרים, החלטנו שנינו ללכת על הפחות שגרתי). חלקנו גם בירת סטלה מהחבית, שהיתה גם כן כלולה בעיסקית.
 

מיכאל ג

New member
בחמישי הצלחתי להשתחל לויטרינה

כבר הרבה זמן רציתי לחזור אבל המקום או עמוס איימים או סגור כשאני יכול להגיע. בחמישי יצא לי להגיע במהלך היום לתל אביב ואחרי קצת עמידה בתור וקצת יותר המתנה למנה, הצלחתי סוף סוף לאכול את מנת העוף נאשוויל החדשה שלהם. למי שלא שמע, מדובר במין פרייד צ'יקן עם קראסט עבה למדי, טבול ברוטב חריף/מתוק ומוגש בתוך לחמניית ההמבורגר שלהם.
המסקנה שלי? מנה טובה סה"כ אבל האמת, אהבתי יותר את הגרסה של KFC שיצא לי לאכול בארה"ב, מנה שכל כך אהבתי לאחר שנתקלתי בה במקרה, ששיחזרתי אותה פעמיים אצלי במטבח. המנה של ויטרינה מוגשת בשלוש דרגות חריפות וניסיתי את הבינונית, אולי החריפה יותר עזה בטעמים כמו בארה"ב.
 
אכלתי אתמול את הגרסה החריפה

היה מאוד טעים, אבל אני לא פריק של עוף מטוגן והעדפתי את חצי ההמבורגר שחלקתי. לדעתי זה ביצוע מוצלח, העוף היה יותר טעים ממנה דומה שטעמתי ביא-פאן נניח. פשוט לא הפייבוריט שלי. חשוב לציין שבעיני ההמבורגר של הויטרינה הוא הכי טעים מבין כל ההמבורגריות בארץ, אז אולי אני משוחד בזה.
&nbsp
הרעש במקום בלתי נסבל והתור היה נוראי. אז קחו לתשומת לבכם. חבל שזה נורא טעים.
&nbsp
&nbsp
 

prizman

New member
אני לא יודע אם אתה משוחד.

ההמבורגר של הויטרינה הוא אכן הטוב ביותר שאכלתי בישראל אבל יש לא מעט המבורגרים, כולל בת"א
שלא ניסיתי, כך שאני לא יכול לקבוע שהוא הטוב ביותר.
מה שבטוח שאת זה של יומנגוס אין לי גם כוונה לנסות, זה גימיק, לא המבורגר.
לשמחתי לי בשכונה יש חמישה מקומות שמגישים המבורגר, שניים מהם שמתמחים רק בהמבורגרים
ושלוש מסעדות בשר שמגישות גם המבורגרים, במקום אחד ההמבורגרים טובים מאשר בויטרינה
ושניים אחרים משתווים לויטרינה. השניים האחרים פחות טובים.
 

gastro101

New member
מסעדת שרה יהודה הימית 2 יפו

בהפסקה בין שני קונצרטים (מצוינים ) בפסטיבל ג'אז יפו , רצינו לאכול ארוחת צהרים, זכרתי המלצה חמה בפייסבוק על מסעדת יונס רח שארית ישראל- עד שהגענו לשם בשמש היוקדת- סגור . הפעלתי מנוע חיפש במח שלי וניזכרתי במסעדת ויטושה- חיפש מהיר העלה שהיא ברח יהודה הימית . אצנו לשם- בתחילת הרחוב- מסעדה- לא בדקנו את השלט ונכנסנו .
מסעדה מלאה, אבל עם רצון טוב מצאו לנו -היינו שלושה- מקום בהמשך למשפחה. נראה היה שכל הסועדים קבועים שם. התפריט על הלוח בגיר

מה אכלנו ? למנה ראשונה חלקנו סלט חצילים ופלפלים קלויים (22 שח) וחציל קלוי עם טחינה. סלסלה עם פרוסות לחם אחיד טרי פרוס עבה במרכז השולחן
עיקריות- לצמחוני פלפל במילוי גבינה מטוגן בעטיפת פרורי לחם, לחברו- מוסקה - אמר שטעימה מאד ואני, לקחתי בהמלצת הגברת לידה הסתופפנו- קבב - 4 קציצות עגולות עסיסיות, תוספת שעועית לבנה מעולה ותבשיל אורז עם תרד שהיה לי דייסתי מדי אבל שותפי לארוחה אכלו ברצון
שתיה- בירה שחורה בקבוק של חצי ליטר, כנל בירה דיאט וגם בקבוק מי ברז הגישו לבקשתנו
לקינוח לא ויתרתי על סוטלץ- אורז בחלב שהיה חביב (15 שח) ואספרסו כפול אדון (יש להם מכנוה)
החשבון 199 שח לא כולל שרות , שהיה "משפחתי "
המסעדה פתוחה בימים א עד ו , עד שעה ארבע וחצי בלבד , דיווחה המלצרית
כשהגיע החשבון שמנו לב שזו לא ויטושה !!! אלא מסעדה שרה ....

המעוות תוקן למחרת- אחרי קונצרט נוסף בשבת אחהצ-אכל בעלי מוסקה טבעונית בויטושה. במסעדה נערך ארוע עם אקורדיאון והוא ניזכר בחגיגות המשפחה שלי מפעם ..

אני ניפגשתי עם חברות בבתא קפה ברמת אביב . פסטה שלי- חוקני כמרים עם כבדי עוף- הכבדים היו מצויינים, הפסטה עשויה פחות מדי , קרמבל תפוחים עם קליפות פומלה מסוכרות- היה מצוין והסכימו להחליף את הגלידה מוניל לשוקולד
עד שהתישבו לידנו- היה שקט ונעים לשיחה. אחכ קצת רועש עד שהם עזבו...
 
למה מעוות? חברה טובה שלי, בולגריה במוצאה, טוענת ששרה היא

המסעדה המובילה מסוגה. אז הרווחתם...ובהזדמנות זו, שנה טובה, סבתא
 

Maldini Girl

New member
מרינדו, מחוץ לקיבוץ עין גב

יש לי וידוי. לפני כמה שנים טובות עבדתי במרינדו. זה היה לתקופה קצרה שהתחילה נהדר והסתיימה די רע. לא אלאה אתכם בפרטים ורק אגיד שאחרי שעזבתי לקח לי יותר משנתיים להסכים לחזור לשם.
בתקופה הזו שמעתי ממי שהיה שם על הידרדרות בעיקר באיכות הבשר, שמה לעשות, הוא הסיבה שאנשים מגיעים למרינדו.
לצערי, אחרי שהסכמתי לחזור לשם די הסכמתי איתם. זה לא שהבשר היה רע, אבל הוא היה ממוצע. לא הבשרים המעולים שזכרתי מהתקופה שעבדתי שם. גם מי שהיה הגרילמן המדהים שם עזב, ומי שהחליף אותו היה פשוט פחות מחונן.
&nbsp
אבל בשנה האחרונה התחלתי להרגיש שוב שינוי לטובה. התפריט גם עבר קצת שיפצורים. כמה מנות שונו לטובה, וכמה התווספו. הלהיט מביניהן היא מנה ראשונה של חטיפי אסאדו שבעייני היא ברמה של גאונות. פשוט פרוסות דקות של אסאדו צלויות על הגריל, שהן פשוט מושלמות לטעמי.
אז כשהגענו הזמנו 2 מנות אסאדו ומנת כנפיים.
הכנפיים היו טובות, אבל כבר אכלתי טובות מאלה. מנה אחת של אסאדו הגיעה - לטענת הסועד - עם יותר מידי מלח גס, השנייה ללא מלח גס בכלל. לי לא הפריע זה או זה.
&nbsp
למנות עיקריות היינו משעממים קצת.
אני מאד אוהבת את ההמבורגרים שלהם, בעיקר כי הם באים עם לחמניית פרנה שתמיד מאד אהבתי. אלא שאין יותר פרנה, ובמקומה יש לחמניית המבורגר שממה שזכור לי היא לא מהז'אנר המוצלח מאד. אז העדפתי לוותר, ובמקום זה שלושתינו לקחנו אנטריקוט.
הסועדת הנוספת הזמינה מדיום רייר, אני הזמנתי מדיום , והנוסף הזמין מדיום וול.
המלצרית (שהייתה מקסימה) עידכנה שהנתח היום "ארוך ודק" והמליצה שנוריד כולנו את מידת העשייה, כי הסטייק מגיע על מחבת רותחת ולכן ימשיך להתבשל על המחבת.
קיבלנו את העצה.
הסטייק היה טוב, אפילו טוב מאד לטעמי. עדיין, זה לא הבשרים המדהימים שאני זוכרת מפעם, אבל בהחלט שיפור.
&nbsp
קינחנו בגלידה לא מהז'אנר הטוב ועוגת שוקולד חמה חביבה מאד אבל כל כך מתוקה שאי אפשר באמת לאכול.
&nbsp
אני רוצה לציין לטובה את האקוסטיקה. המסעדה הייתה חצי מלאה והרוב היה שולחנות גדולים עם ילדים. בכלל לא הרגשנו אותם. הייתה מוזיקת רקע נעימה, והתחושה הכללית הייתה נעימה מאד.
בקיצור, אוכל שרובו טוב, שירות שהיה מצוין ואווירה נעימה.
&nbsp
 

superman1234

New member
בתמונה, מנת מיקס הבשרים שהזמנו ל 6 אנשים במרינדו עין גב.

לפני כ 4 חודשים.
נראה טוב אבל הטעם לא משהו.
מה שאני חייב לציין לזכות "מרינדו", כאשר הזמנתי מהם בשר הביתה, המשלוח הגיע באריזת ווקום ותמיד, אני מדגיש, תמיד הבשר היה מעולה.

 

superman1234

New member
פריזמן, עד עכשו היית בסדר.

עכשו התחלת עם השטויות שלך ?
בודאי שזו היתה בחירה שלנו , אז מה ?
כששישה אכלנים (חלקם קרניברים) אומרים על מנת בשר שיש בה כמעט את כל סוגי הבשר שהמסעדה מגישה שזה "לא משהו" ומדובר בחברה ("מרינדו") ששמה הולך לפניה בגלל איכות הבשר שלה, כנראה שמשהו לא טוב עבר עליה. או על השף שלה.
ניחא אם זו היתה רק פעם אחת, אבל בתקופה שהייתי נוסע לפחות פעמיים בשבוע מהמרכז לקצרין, בפעמים שהחלטתי לבדוק את המסעדה , התאכזבתי.
במקביל תמיד נהנתי לאכול במסעדת הדגים של הקיבוץ בעין גב.
שתהה לך שנה טובה ור ג ו ע ה !!
 

prizman

New member
אני מאמין לך.

אולי באמת לא היה מקום לבחינה מחדש מאחר וזה מקום שכבר הכרתם ולא הייתם אמורים לצפות שהרמה תרד.
מצטער אם נפגעת ממה שכתבתי, לא זו הייתה הכוונה.
שנה טובה גם לך
 

Maldini Girl

New member
האמת שאף פעם לא קסם לי להזמין שם מיקס

תמיד עושה לי רושם שבמיקס יש הרבה בשרים רגילים ופחות מהבשרים ה"שווים". ושבשורה התחתונה הוא יוצא פחות מוצלח ומספק, כי קשה לשלוט במידת העשייה וכולם רוצים את מעט הנתחים הטובים יותר. המיקסים שלהם גם די יקרים אם אני זוכרת נכון למרות שיש מצב שיוצא משתלם אם זו המנה היחידה ל6 סועדים.
&nbsp
אגב עוד משהו שאמרו לי כבר כמה פעמים (לא זוכרת מי, כנראה לא גורם מהמסעדה עצמה) - למרינדו הרי יש את הבשר שלהם מהעדרים שלהם, אבל במסעדה הבנתי שהם כבר לא משתמשים כמעט בבשר שלהם. הם משתמשים בבשר של חברות גדולות אחרות (תנובה? לא יודעת) ואת הבשר שלהם מוכרים במעדניה/ שולחים לסניפים במרכז. והבנתי שזו אחת הסיבות שהבשרים שאוכלים במסעדה הם כבר מזמן לא מה שהיו פעם, אלא לכל היותר טובים ולא מצוינים.
בפעמים המעטות שאנחנו קונים מהם בשר (מאד מעטות) הוא טוב יותר בהשוואה לזה שאנחנו אוכלים שם.
 
למעלה