שירשור כתבות מהתקשורת

prizman

New member
שתי כתבות מ"הארץ". יתכן ופתוחות למנויים בלבד אין לי דרך לדעת

האחת שדובר עליה כאן השבוע, ראיון עם אירית שנקר שהייתה שותפתו של חיים כהן
https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.4442904

השניה, על מסעדת קוקוריקו של רן שמואלי במתחם שרונה, לפי המחירים נראה שהוא מוכר רן שמואלי, לא סתם עןף בגריל.
https://www.haaretz.co.il/food/street-food-review/.premium-1.4447448
 

pix37

New member
שגיא כהן מסכם שנה (כדרכו)

https://www.haaretz.co.il/food/restaurants-reviews/.premium-1.4442398

דוגמא מייצגת ...

"ועכשיו, כולם להצטרף (כפיים!) בדבקות: "והעיקר, ו־ה־ע־י־ק־ר, לא להתנשא כלל". זו, כך דומה, היתה בשנה היוצאת סיסמת הקרב של התרבות הפופולרית שלנו כולה. לכן, התחילו להופיע בפרסומות דוגמנים מכוערים, כדי שלא להתנשא חלילה עלינו, פשוטי המראה. לכן, בתוכניות הזמר התחילו להופיע זמרים מזייפים כדי שאף אחד שלא מסוגל לפזם כהלכה את "התקוה" במקלחת (ואני מאד מקווה שזה מה שאתם עושים) לא יחוש, ירחם השם, שמתנשאים עליו. לכן, המרואיין המבוקש ביותר בטלוויזיה הוא אדם שאיננו מסוגל לנסח משפט, כדי שאנו, עילגי הלשון, לא נחוש ולו בשמץ התנשאות. ולכן, שירה נהפכה כאן פתאום למשהו בלי חרוז ומשקל, כדי שאנחנו, ערלי האוזן, לא נחוש חלילה שהמשוררים האלה (מי מממן אותם, אני רוצה לדעת: מי מממן אותם?) מתנשאים עלינו. ולכן, תלמידים שיודעים את התשובה בכיתה לא מרימים, רחמנא ליצלן, את האצבע, כדי שאיש לא יחשוד ש"האינטלקטואלים" האלה (אלק) באים להתנשא על הבורים והעצלים (כן, כן. סיפור אמיתי). תרבות שלמה שהולכת ומיטפשת מרצון.

המסעדות שלנו, עלים נידפים ברוח שכמותן, לא פיגרו אחרי הזרם הכללי. כשאתה קורא קומוניקט של מסעדה יש לך הרגשה שיש רק דבר אחד שהם לא מוכנים - אפילו אם יצמידו לאוזנם שיפוד לוהט, טוב לא לוהט, לוהט זה מתנשא: פושר - לכתוב: אנחנו מצטיינים במשהו. ידידותי, בטח. שפוי, כמובן. רגליים על הקרקע, אלא איפה שהן יהיו? אבל מצטיין, אוף, למה לנבל את הפה? כרגע, כמעט אף אחד בקולינריה הישראלית - והלוואי שרק בה - לא רוצה להצטיין. להצטיין זה להתנשא. אסור. מרבנן.
אם אתם רוצים להבין עד כמה התופעה גורפת, קחו אלמנט שולי לכאורה במסעדות: המוזיקה. כל המוזיקה במסעדות השנה - ואני לא מצליח להיזכר כרגע אפילו ביוצא מהכלל אחד - נשמעה כמו מוזיקת מעליות בבניין של דרמטולוגים: רק שלא תעשה לאף אחד אקזמה. אלמנט אחר, השירות, עבר גם הוא עממיזציה נפלאה: "יקירי", "חברים". לנשים מבוגרות: "בנות". והתוספת המסעירה החדשה "אבא'לה", נהפכו לדרכי פנייה מקובלות. כדי שלא תחושו, רחמנא ליצלן, שמלצרים שעומדים מעליכם מתנשאים עליכם, הם התחילו לשבת. במקרים קיצוניים, אפילו להשתופף ליד השולחן. מה זה? מי הדפקט שחושב שמלצרית בת 20 שמשתופפת לפני שולחן של אנשים מבוגרים, כשפניה בגובה פניהם, היא מחווה שגורמת להם להרגיש חוסר התנשאות? מקסימום זה גורם להם להרגיש שהם נכנסו בטעות למקום שאסור לו להעסיק בני אדם.

... ועכשיו, לחלק הבאמת גרוע של השנה: מסעדות הנישה. יש בארץ שני סוגי מסעדות נישה שעולים כפורחים (במובן הדרמטולוגי של המלה): כשרות וטבעוניות. והן מתעללות בקהל השבוי שלהן. ב"416" הטבעונית אכלתי את מה שהיה, כנראה, הארוחה הגרועה של השנה (בתחרות צמודה עם "קפה אל נור"), ב"ק־פה האנוי" הכשרה (וככתוב במדורים שיודעים: "הלוהטת") אכלתי את המקושקשת שבהן. "סלט פאפאיה עם פלאפל" מישהו?"
 
מקומות כשרים זה נישה?

האיש כנראה לא יוצא ממרכז ת"א בכלל, אל רוב הארץ הרדום עד מוות בשישי בערב בגלל היצע נמוך עד לא קיים של מקומות לא כשרים ביישובים רבים.
 

oreldi

New member
סיכום עצוב

שמשקף נאמנה את הקולינריה כאן.
לי באופן אישי הכי עצוב על רפאל. ברפאל אכלתי דברים שלא אכלתי בשומקום אחר. זה פשוט ליגה אחרת. עד היום החוויות הכי משמעותיות וטעימות שלי בארץ שאני מדרג במקום הראשון היו ברפאל. חבל לי רק שלא זכיתי לאכול שם בשנותיה הקודמות יותר
 

החתולית

New member
אם כבר הזכרת את רפאל

אתמול ישבתי בצהריים בעזורה עם חבר עיתונאי יין ושף, רפי כהן הגיע עם רכב אאודי שחור מבריק ויוקרתי, עלה על המדרכה ודיבר עם מי שדיבר.
&nbsp
עצוב לי שרפאל נסגרה ואני חושבת שרפי כהן איש מוכשר מאד, אבל ניקור העיניים של הרכב היקר, כשהוא חייב מליוני שקלים לעובדים וספקים, צרם לי מאד (שלא לומר הרגיז אותי).
 

oreldi

New member
ההתנהגות וההתנהלות שלו לא מוצדקת בשום צורה

עכשיו פרסמו בערוץ 2 את השיחות שלו עם עובדי הבנק שבו החשבון שלו, בהן הוא איים עליהם ברצח בין היתר. בעיקר עצוב שהוא לא מכיר בחובות האדירים שלו ולא לוקח אחריות
 

gastro101

New member
בדיוק נזכרתי בארוחה שם- ערב חג שני של ראש השנה

מרק ברווז עם טורטליני מעלפים....
 

דקלה1984

New member
למה הוא כותב שזכאים נסגרה?

חיה ובועטת. רק החליפה בעלות, זה הכל. האוכל עדיין כשהיה..
 

prizman

New member
את צודקת, פירסמתי קישור לא נכון כי הורדתי אותו מגוגל,

אתמול הוא פרסם סיכום של השנה העברית הנוכחית ואליו גם התייחס מה שכתבתי לפני כן.
 
למעלה