רומניה, 2017

  • פותח הנושא Gרר
  • פורסם בתאריך

Gרר

New member
הרבה תלוי על איזה חצי כוס מסתכלים

אם מסתכלים על חצי הכוס הריקה, אז רואים מנטליות של אנשים שהתרגלו לחיות במדינה קומוניסטית סגורה, על כל המשתמע מזה, וכמובן שתיירים בשבילם זה משהו שהרבה מהם עוד לא לגמרי הסתגלו אליו.

אם מסתכלים על חצי הכוס המלאה, אז אפשר להביא כדוגמא את בעלת הדירה שלנו בבראשוב (דירה מומלצת מאד למי שמחפש). צעירה יחסית. אנגלית מצויינת. גישה טובה לאירוח. ברור שיש לה אינטרס להיות נחמדה ותקשורתית כי זה מקור פרנסה שלה. אבל גם לשומר ברכבל של בראשוב אמור להיות אינטרס לזה, אפילו שהוא לא מכניס את הכסף הזה ישירות לכיס שלו.

אי אפשר לדעת מה יקרה בעוד עשרים או שלושים שנה, אבל אם הם ימשיכו בתהליך הקידמה - אני מקווה שהדור הצעיר של היום יהפוך את הביקור העתידי שם להרבה יותר נגיש לתיירים.
 

החתולית

New member
זה גם עניין דורי לדעתי

הצעירים מתנהלים אחרת מהמבוגרים יותר.
&nbsp
אנחנו נהננו מאד בבוקרשט וגם בטיול לסיניה ובראשוב, אבל זה בעיקר כי היינו עם חברים מקומיים. אי אפשר היה שלא להבחין בהבדלים בין הצעירים לבין הדור של הוריהם וסביהם. זה התבטא לא רק בידיעת השפה האנגלית, אלא גם בגישה אלינו כתיירים בשירותיות גם כשהיינו עם חברים מקומיים, בנהיגה ועוד.
 

gastro101

New member
על דיווח מאד מפורט וכתוב ביד אומן

לי, הוצאת את החשק לנסוע לשם
 

מ צ ד ה

New member
קראתי בשקיקה כל מילה ולעיתים פרצתי

גם בצחוק
!
אני ילידת רומניה. עליתי לארץ בגיל שנה וחצי ויש לי משפחה שאני מבקרת כל שנה. לא טיילתי ברומניה בבגרותי - רק כילדה עם הסבים וגם כשבגרתי ונסעתי לשם, עדיי התמקדתי במשפחה ולא יצאתי לתור את הארץ מעבר לקומפורט זון הכפרי בו נמצאת המשפחה.
אולם... כבר כתבתי בעבר על מסעדה שאני פוקדת כל ביקור, ענקית, מתפקדת גם כאולם אירועים ועדיין, רק טבח אחד אמון על המלאכה.
התפריט אינסופי ולא רק זאת אלא גם כתוב בסוג של רומנית עתיקה - כפרית -היתולית כך שבעצם אין לי מושג מה אני קוראת.
ועדיין, על אף כל ההמתנה, כל המנות מרגישות ונראות טריות, טעימות (הייתה לנו תקלה עם שניצל שנזרק כנראה קפוא לשמן ורק קיבל ציפוי. מפנים היה נא) והמחירים - אני כל פעם בשוק מחדש מכמה שזול.

אני מבינה שבסופו של דבר נהניתם ואתם כן ממליצים?
 

Gרר

New member
אין שחור ולבן

ברור שלמי שיודע את השפה ואוהב טבע - אין בכלל שיקול. מכאן והלאה זה תלוי במה שאת מחפשת בטיול. עד כמה את נכונה להתחכך עם אוכלוסיה שחלקה לא הסתגלה עדיין להכנסת אורח לתייר. וכן הלאה וכן הלאה... זה באמת לא שחור ולבן.

סובייקטיבית מבחינתנו למרות שזה לא היה הטיול הכי קל שהיה לנו בחיים - יצאנו מרוצים, ואת התלאות נקח הלאה בתור חוויות שזוכרים
 

mereng

New member
תענוג לקרוא את הדיווחים שלך! אנחנו חזרנו משבועיים בצ'כיה

&nbsp
גם בפראג רואים הרבה קריוטוש על גחלים, שהוא חסר טעם ומשמש בעיקר כגביע לגלידה וקצפת.
היינו יומיים בפראג, ואז נסענו לאזור ליפנו בדרום צ'כיה, ומשם לברנו ואז לצפון צ'כיה (אזור ליבריץ). קינחנו ביומיים וחצי בדרזדן ובפארק המים המופלא "טרופיקל איילנד".
&nbsp
בתחושה שלנו צ'כיה נמצאת בעיצומו של תהליך. עדיין האוכל מאוד מאוד זול (ארוחה לארבעה אנשים, כולל מנות ראשונות ובירה הסתכמה במאה שקל, לדוגמא), אבל לרוב מסתדרים עם אנגלית והמלונות שהיינו בהם למעט אחד היו ברמה גבוהה, נעימים ומודרניים.
&nbsp
מאוד נהנתי לקרוא את התאורים שלך! לא טרחתי לתעד את המסעדות שאכלנו בהם, אולי חבל.
 

Gרר

New member
תודה! בנוגע למלונות

ברוב הטיול התגוררנו בשתי דירות airbnb שהאישה היטיבה למצוא לנו. אחת זכתה אצלנו לציון 10/10. השניה 9.5/10 רק בגלל כמה חוסרים קטנים של ציוד (טוסטור קופץ במטבח למשל
)

בשני הלילות האחרונים ישנו לילה אחד בכל מלון. שניהם היו בסדר גמור. המלון בבוקרשט בכלל היה מושלם. מיקום מצויין ממש ליד האיזור העתיק וסוויטה ענקית עם חדר נפרד לנו והקטנה בסלון. המטראז' שהיה לנו שם זה חצי מהדירה שלנו בארץ


לילה קודם המלון גם כן היה בסדר גמור, אפילו עם בריכת שחייה מחוממת שהיה כיף להרגיע בה את הגוף אחרי יום שלם של נסיעה בכביש המשוגע. אבל שם היה לנו עוד אחד מהקטעים הרומניים.

בהזמנה כתבנו במפורש 2 מבוגרים וילדה. שאלנו את פקידת הקבלה אם הכינו מיטה לקטנה והיא אמרה לא, אם אתם לא משלמים על אקטרה מיטה אנחנו מניחים שהיא ישנה אתכם במיטה. הצבענו על הקטנה שהיא כבר לא כל כך קטנה ושאלנו אותה אם נראה לה הגיוני שילדה בת שמונה תישן עם ההורים שלה במיטה... והיא בלי למצמץ אמרה ככה זה, אם אתם רוצים מיטה אקסטרה תשלמו אקסטרה.

לא יכלתי להמנע מהמחשבה שרק במדינות כאלה עם בתים עלובים שרואים בכפרים לצד הדרך, שלא מן הנמנע שבחלק מהן ישנים שלושה ילדים בחדר ואת השנים היותר קטנים משכנים בחדר של ההורים, יכול להראות להם טבעי לגמרי שההורים יארחו במיטה שלהם ילדה בת שמונה


בכל מקרה הוספנו להם את ה-35 שקל הנוספים וקיבלנו את המיטה המיוחלת.

אבל מעבר לזה - במחיר של 300 שקל ללילה ואפילו פחות אפשר להשיג מלונות ברמה של 120 יורו בגרמניה. כך שגם מבחינה זו - רומניה היא די מציאה.
 

החתולית

New member
אוי, הזכרת לי

מלון נובוטל במרכז בוקרשט - מיקום מושלם סמוך לעיר העתיקה ולכיכר האוניברסיטה בה מתקיים שוק חג המולד המסורתי; ארוחת בוקר טובה; WIFI סביר חינם; חדר מודרני ונעים; ו... ארון קטנטן, פיצי פיצפון.
סידרנו את המזוודות כך שיהיו כמו ארונות בגדים, והסתדרנו ככה.
&nbsp
בצ'ק אאוט אמרנו לפקידת הקבלה שהחדר נחמד ונעים אבל הארון קטנטן ולא מספיק אפילו לאדם אחד. היא בתורה אמרה משהו כמו: למה לא ביקשתם ארון נייד? יש לנו כאלה במלאי.
&nbsp
למה? אם אתם יודעים שהארונות קטנטנים, הציעו אחד כזה כשאתם רואים זוג שבא לשבוע עם מזוודות. לא שאלתי אותה אם הארון הנייד עולה כסף, אבל אני מנחשת שכן.
 

Gרר

New member
זה בדיוק סוג הקטעים של רומניה

ארון נייד. מי שנע על דבר כזה בבית מלון. זה רומניה.
 

mereng

New member
אם צ'כיה תהיה על הפרק אצלכם, דבר איתי ואמליץ על מקומות לינה

ליד ליבריץ מצאנו מקום שהיה מדהים, במיוחד עם ילדים, כולל (בין שאר הדברים) בור צליה בחצר שהבנים נהנו מאוד להקים בו מדורה קטנה ולצלות עליו נקניקיות שקנינו בעיירה.
 
תודה על כל הדיווחים! אמנם אין לי כוונה לנסוע בקרוב

לרומניה אבל תמיד מעניין לקרוא.
 

inבאלי

New member
תודה על שלל הדיווחים


כרגיל, תענוג לקרוא את הדיווחים שלך, גם בענייני אוכל וגם בנושאים אחרים.
 

יויו13

New member
תודה על הדיווח ממקום של כל כך לא מדווח.

אני דובר השפה ,הייתי עם המשפחה לפני כמה שנים לא בתקופת החופש הגדול ,
חוץ מבוקרסט לא נתקלנו בכלל בישראלים.
לגבי האוכל והיינו מלווים באדם מקומי שדי מבין הייתי נותן ציון ממוצע 5 מעשר ואני די מתמחה הן בבישול והן באכילת אוכל רומני.
הנוף והטבע בהחלט עוצרי נשימה הרומנים שנתקלנו בהם היו חביבים ונעימים עד מאד.
יכול להיות ששטפון הישראלים החל מעט אחרי שהיינו והיינו שם 3 שבועות.
&nbsp
&nbsp
 

Gרר

New member
תודה. לגבי האוכל

לגבי האוכל הייתי עושה הבחנה בין המקומות הקלאסיים למקומות היותר מודרניים.

אני לא יודע לתת מספרים ולהגיד חמש או שבע אבל אם נניח הייתי גר שם - מהמקומות הקלאסיים הייתי מתרחק. אלו מקומות שלוקחים חומרי גלם פשוטים ולא עושים איתם יותר מדי. לקחת חזיר. להוסיף שמנת. לשים בצד גרידת תירס. לא בשביל זה אני אתלבשציפה ואלך למסעדה.

המקומות המודרנים יותר שהוכיחוו שאת אותם חומרי גלם אפשר לזקק למנות עם יותר עידון, ולפעמים גם קצת יותר תיחכום, ואלו השאירו את התקווה שאולי עוד עשרים שנה הדור הצעיר של היום יביא את רומניה לפסגות גבוהות יותר.

באשר לישראלים תקופת השיא היא החופש הגדול, ואנחנו היינו בשיא של השיא. הטיולים האלה הם בעיקר טיולי משפחות ולכן כל האתרים שפונים לקהל הזה - מפוצצי ישראלים.
 
למעלה