ראשון תורכי באונזה

inבאלי

New member
ראשון תורכי באונזה

אחרי ביקור מוצלח די מזמן ודיווחים מאד חיוביים לאחרונה על אונזה, ניצלתי ביקור של חברה טובה מארה"ב לקפוץ לשם שוב לאחד מערבי ראשון תורכי. רציתי לקחת אותה למקום כיפי, לאו דווקא מעונב, עם אוכל טוב ואונזה התאימה לדרישות הללו.
הזמנתי מקום בפנים כמה ימים מראש ונאמר לי שהשולחן שלנו לשעתיים בלבד. המקום היה מלא לחלוטין בישראלים ובתיירים – גם החלק הפנימי וגם החלק החיצוני, היתה מוסיקה שמחה והאוירה היתה תוססת מאד.

החלטנו לחלוק בינינו כמה מנות קטנות ואז לחלוק מנה מהעיקריות.

חלקנו –
לחם סימיט תורכי שהיה מעין לחמניית בייגל מאורכת עם שומשום, טריה וטעימה שהוגשה עם פנכה ובה טחינה ורסק עגבניות וכן בצל כבוש וחתיכות פלפל חריף.

עלי גפן של סבתא של מולי, כנראה יודעת היטב מה היא עושה, שכן הגיעו ארבעה עלי גפן קטנטנים מאד אך בו זמנית טעימים להפליא והתענגנו על כל ביס וביס מהם.

חצילים שרופים עם יוגורט חם, חמאה מזוקקת ופיסטוקים קלויים היה ממרח מענג וחמצמץ, שונה לגמרי מכל תוצר של חציל קלוי מוכר אחר, אך טעים מאד שהוגש חם.

קרם של שעועית לימה ועליו חריף, היה ממרח נוסף משחתי ומעולה. החריף שהונח מעל קרם השעועית היה חריף אמיתי שאפילו חברתי שהיא חובבת החריף לא יכלה לו.

שלוש יחידות שמנמנות של קובה צמחוני במילוי תרד, עשבי תיבול וקשקבל היתה הגרסא הייחודית של אונזה למנה המוכרת. המילוי היה טעים מאד וטענתי היחידה היא שהייתי שמחה ליותר ממנו.

ארטישוקים עם עגבניות ,לבנה ושמן זית היתה מנה סתמית ומיותרת: חתיכות ארטישוק הונח על לבנה ומעליהן נמזג רסק עגבניות. בלי טעם בלי ריח.

מנת הלחם וחמשת הפתיחים הללו עלו לנו בזכות אפליקציית בייגלה 110ש"ח.

הוספנו מראש גם סלט פרחי כרובית מטוגנת עם טחינה, פרוסות שקדים, וויניגרט שום לימוני ועלים. איני יודעת האם ההגדרה סלט היא המתאימה ביותר למנה הזו אבל ללא ספק זו מנה מוצלחת בה פרחי הכרובית המטוגנים מככבים לצד הטחינה והוויניגרט. יופי של מנה פשוטה וטעימה מאד. 44ש"ח.

כאן היינו אמורות לחלוק מנה עיקרית אבל היינו מלאות לגמרי ואפילו ויתרנו על קינוח....

שתינו שני קוקטיילים (מוחיטו) וגם מים קרים שהגיעו בכוסות עם קרח, ויותר מאוחר קיבלנו גם קנקן מים עם קרח.

השירות היה טוב בסך הכל, אם כי משלב מסויים התעלמו מאיתנו לחלוטין ואף לא הציעו לנו להזמין שתיה נוספת או קינוח. הרושם היה שזה קרה משום שהמקום היה עמוס מאד והמלצרים נראו עסוקים מאד כל הזמן. זה לא הפריע לנו כי היינו שקועות עמוקות בשיחה, אבל כמה ימים אחרי הביקור צלצלו מהמסעדה לשאול אם נהננו וציינתי זאת.

הכל ביחד עלה 248ש"ח.

נהננו מאד מהאוכל ומהאוירה. אני אשוב לנסות מנות נוספות מהתפריט התורכי ולהנות מהאוירה. מומלץ.





 

mereng

New member
נקרא נפלא !

געגועי הקשים לסמיט הטורקי, שנמכר בעגלות בצורת בייגל'ה עגול לרוב.
כל כך מבאס שכבר לא בטוח לטוס לטורקיה, זו ארץ מדהימה ויפיפיה והאוכל שם גורם לי לבכי אמיתי מרוב שטעים ומעלה זכרונות (סבא שלי טורקי).
&nbsp
 

Noeett

New member
אנחנו לא נפלנו מאונזה

היינו לפני כמה חודשים, הזמנו גם את הסימיט, סלט החצילים והקובות עם התרד והאמת לא הכי התלהבנו. הסימיט היה סתם בייגלה עם קצת טחינה וחריף, הכי פושט שיש. החצילים היו....סלט חצילים. נכון עם קצת חמאה וכמה פיסטוקים אבל....סלט חצילים. הקובות אכן היו טעימות אבל מצאתי אותן קצת כבדות וחונקות בתור מנה בפני עצמה. השירות לקה בחסר גם אצלנו, לא היה מלא במיוחד ולקח שעות להשיג מלצר...כוס יין נוספת הייתי צריכה לבקש 3 פעמים. בסוף ניתנה על חשבון הבית (לא ביקשתי חלילה כלום) אבל באמת שאין סיבה לשירות כזה. בקיצור, לא חושבת שנחזור במיוחד, אולי אם נקלע לאזור במקרה.
 

inבאלי

New member
לאור מה שכתבת, השירות הוא כנראה באמת נקודת תורפה

לגבי האוכל, מראש לקחתי בחשבון שמדובר בסופו של דבר במנות בסיסיות ולא במקום שמגיש מנות גורמה ועבורנו האכול היה פשוט אבל טעים.
אני מעריכה ניסיונות קולינריים של יציאה מהשבלונה כמו ממרח החצילים שהיה טוויסט מעניין. הניסיון הזה במקרה של הארטישוקים לא צלח כמו שכתבתי.
 

החתולית

New member
אנשי אונזה קראו את הדיווח

והודיעו לי שייקחו לתשומת ליבם הן את ההערה לגבי הארטישוק והן את עניין השירות.
&nbsp
&nbsp
 
אונזה זכורה לי כחוויית שירות מזעזעת עוד מהגלגול הקודם שלה

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/551/178665970/אוכל_ומשקאות/ביקורת_מסעדות

היינו שולחן של 5, ורובו של כאלו שמבקרות הרבה במסעדות, וכולנו נשבענו להתרחק מאונזה ואנו נרתעות עד היום גם מהקיטשן מרקט רק בגלל האסוציאציה שקושרת אותו עם אונזה. ועברו כבר שנתיים! מה שחוויית שירות גרועה אחת עושה...
 
החלק הטוב באונזה התורכית הוא המנות הראשונות

אכן.

את החצילים הקלויים ביוגורט חמאה מזוקקת ופיסטוקים שיחזרתי בבית. נהדר. גם ממרח השעועית והצזיקי טובים מאד.

העיקריות סבירות ובעיקר גדולות למדי, ובקינוחים בולט לטובה הסוטלאץ'.

סך הכל ארוחה טורקית ראוייה למדי. בחרתן נכון.
 
למעלה