אז מה אכלתם בסוף השבוע?

מסדר אספרגוסים

ארוחה משפחתית רגילה
שהורכבה בין השאר מדברים שהבאנו מפריס כגון גבינות ואספרגוסים לבנים שמנמנים
בתמונה הם אחרי קיצוץ השליש התחתון וקילוף עדין
ממתינים לחליטה קצרה ולרוטב חמאת פרמז'ן

 

mereng

New member
סוף שבוע של עצלות רבה

בשישי בבוקר לקחתי את הילדון לסדנא ברולדין - הם מקיימים סדנאות מקסימות לילדים מגיל 5 במפעל שלהם בקדימה. יש להרשם מראש, 40 ש"ח למשתתף וגם הורה מחוייב בכרטיס.
בסדנא אפינו עוגות שוקולד בגביעי גלידה ואז ציפינו בגנאש וקישטנו בסוכריות + קישוטים מבצק סוכר, והכנו מיל פיי. היה גם סרטון חביב על תולדות המפעל.
סכה"כ פעילות נחמדה מאוד שסגרה לנו את הבוקר, זמן איכות עם הילדון וכמובן התוצרים שנזללו בחדווה רבה בהמשך.
&nbsp
אחה"צ בילינו בים עם אוכל קליל - פוקאצ'ות, סלט ביצים, חומוס, עגבניות שרי והרבה פירות.
&nbsp
בשבת בצהריים רצינו לאכול בחומוסיה של זרזיר בכרמי יוסף, אולם גילינו כי בחודשי הקיץ החומוסיה עוברת לבריכה של היישוב- התקלה, כיוון שלא היינו עם בגדי ים וידענו שנפשם של הילדים תצא למראה הבריכה, אז החלטנו לקחת אוכל ממסעדת פטרה הלבנונית בנ"צ ולאכול בבית. הילדון הגדול התמרמר מאוד וטען שהאוכל של אמא יותר טעים מכל מסעדה
אז הבטחתי לו כפיצוי פסטה בשמנת ושום לארוחת הערב.
&nbsp
לקחנו - חומוס עם שקדים וצנוברים (מוצלח), חומוס עם פטריות (זוועה, פעם אחרונה שאני לוקחת את המנה), צ'יפס רגיל וצ'יפס מתובל (שניהם חביבים, אבל סמרטוטיים), סלט חצילים בטחינה (טעים, מהז'אנר החמוץ), מג'דרה יבשושית, 4 פיתות (בתשלום!), ושניצל לטף (ילדון אחד אכל, השני סירב לגעת), סלט ירקות הגיע יחד עם השניצל- עם תיבול שלא אהבתי.
סכה"כ 187 ש"ח, לא זול, אופציה סבירה מינוס לימים שבהם אין כוח להכין משהו.
&nbsp
&nbsp
 

gastro101

New member
בשבת הבאה אני (שוב) ביער המגנים - צמוד לכרמי יוסף -

מהי החומוסיה של זרזיר?
 

mereng

New member
חומוסיה נקיה וטעימה, שפועלת גם בשבתות

&nbsp
תרימו טלפון לפני כדי לבדוק איפה בדיוק נמצאת הבריכה, ואם תהיה בעיה להכנס ללא מנוי.
&nbsp
המיקום הרגיל שלהם מצויין כי הוא נמצא ליד גן משחקים, אז הילדים יכולים לשחק בזמן שאנחנו ממתינים לאוכל. המיקום הרגיל נמצא בWAZE בקלות - "החומוסיה של זרזיר".
&nbsp
https://www.foodis.co.il/החומוסיה-של-זרזיר-בכרמי-יוסף-למטייל/
&nbsp
&nbsp
 

Nרב

New member
יותר מדי
(החרטה שמכה כשעולים על המשקל ביום א'
)

רביעי - אחרי ההופעה המעולה של tears for fears (אחת הטובות שראיתי ever למרות הפסיליטיז המחורבן שהציעו במנורה מבטחים) - קאב קם ל-3 נשנושים - סום טאם קטן ומטורף בחריפותו, 4 עלים שעטפו דג והיו מצוינים (לא זוכרת את שם המנה) ומנה צמחונית של כמה סוגי פטריות ופלפלים שלא היתה משהו, בלשון המעטה. קוקטייל נהדר ליווה הכל :)

חמישי - רומנו על הבר - השעועית החלוטה המצוינת, הצ'יפס הבשרני שמתפללים שלא יגמר, טונה שהם כבשו והיתה פשוט מצוינת וצלחת החריפים הנחמדה. ליוו 2 קוקטיילים של ג'ין+ליל(ט)+טוניק ששחזרתי למחרת בבית


שבת - הוטל מונטיפיורי גם על הבר - סלט חסות בכוס (מתפריט הבר) שהתעקשנו לנגב לו את כל הרוטב, נאמס קטנים ונחמדים, קרפצ'יו טונה קטן (מתפריט הבר), וטרטר אינטיאס עם משיחת משחת אבוקדו שהייתי מוותרת עליה בתצורה הזאת. ליוו פלוטים עם חמאה ו-2 ג'סמינים כמובן.
סופ"ש מושלם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
משמח לשמוע שההופעה הייתה מוצלחת. שקלתי ללכת אבל

הכרטיסים היו יקרים מדי וכבר נכוויתי לפני שנה בהופעה בהיכל, זה מקום נוראי להופעות
. הסתפקתי בפט שופ בויז בפארק...
 
אני דווקא מהחוששים מהפארק

פארק הירקון הוא תמיד חוויה מתישה ומעצבנת כאתר הופעות. במיוחד לאור העובדה שאת כל ההופעות האחרונות שלי ראיתי בחו"ל, עם תנאים טובים יותר באתרים דומים ותמורה נאותה לכסף (ומחירים סבירים יותר...), אני ממש מתקשה להביא את עצמי לכדי הוצאת כסף על הופעת החו"ל שמעניינת אותי. ולו רק בגלל החזרה הביתה שאחרי, בתחבורה הציבורית המחרידה. זו פשוט מלחמת התשה.
אח, לו הייתי בהייד פארק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה היה לפני חודש, מזג האוויר היה נעים ולא היה המוני

מבחינת התנאים היה ממש אחלה. הבעיה היחידה עם התחבורה הציבורית הייתה בגלל מוצ"ש.
 

Nרב

New member
היה בסדר גמור בפט שופ בויז, נעים, לא המוני

אני לא יודעת איזה תנאים טובים יותר יש בפארק בחו"ל כשמדובר על הופעה קטנה יחסית בפארק (היו 7000-8000 איש). לגבי תחבורה ציבורית - מודה שאין לי כ"כ מושג, מניחה שהייתי מתחילה ללכת לכיוון רוקח אם לא היתה לי ברירה (זה פחות מ- 2 ק"מ, נסבל....) או לתחנה האוניברסיטה...
 
8000 זה כלום בפארק

וואו, לא ידעתי שההופעה של הפט שופ בויז היתה עד כדי כך ריקה... חבל, יש להם הופעות טובות. לולא המחיר והמיקום הייתי שוקלת.

אני לא מתל אביב. בשנים עברו לא היו בשעות הסיום של ההופעות רכבות לעיר מגוריי (הן הסתיימו מאוד מוקדם), והאוטובוסים... חרפה. באמת. הייתי מחכה לפחות שעה-שעה וחצי אחרי ההופעה על הדשא כדי שיהיה איזשהו סיכוי לצאת, וגם אז לא תמיד יצאו אוטובוסים בזמן, אלו שיצאו לא התמודדו עם העומס ודחקו אנשים בצורה מזעזעת - ובשעות הללו זה מאסף אז מדובר על שעה-שעה וחצי באוטובוס שמלא עד אפס מקום בעמידה, ובפעם האחרונה שעשיתי זאת הנהג העצבני רב עם אחד הנוסעים שנפל ליד באיזה ברקס בעומס האנשים, ופשוט עצר אי שם ברמת החייל וסירב להמשיך לנסוע או להוריד נוסעים עד שהנוסע שמרגיז אותו לא יעזוב. בלחות, במזגן שלא עובד, אשכרה ניסינו לפשר בין הצדדים במשך יותר מ-25 דקות כדי שהנהג יסכים להמשיך בנסיעת הסיוט הזו.
אם מרגע סיום ההופעה ייקח לי פחות מארבע שעות להגיע הביתה - מרחק 25 דקות נסיעה ברכב אם אין פקקים, אני צנצנת.

הייתי לפני כמה שנים בהופעות הקיץ בהייד פארק, לונדון, המקבילה לפארק הירקון שלנו, גם מבחינת מימדי קהל (היו מעל 50,000 אלף לדעתי) - נגישות מדהימה, התחלה בזמן וסיום בשעה שמאפשרת לכל הקהל לתפוס את הטיוב בנחת בחזרה (למרות שיש אוטובוסי לילה), עמדות למילוי מים חינם בכל מקום עם שילוט מואר וגדול כדי שתמצא אותן (בכלל, בסוף הופעה גדולה בבריטניה אפשר ללכת לדוכן שמוכר שתייה ולבקש כוס מים קרים בחינם והם חייבים להגיש לך!), אפילו במקום הנקניקיות הדלוחות של פארק הירקון היה אוכל נהדר והיתה מין חצר אחורית שאם הלכת אליה לפני ההופעה זכית במנה של בן אנד ג'ריז חינם. בלי דחיפות, בלי חוסר נשימה, וקהל הרבה יותר חי וכיפי ממה שיש בפארק הירקון. ומה שמדהים, כל זה היה עדיין במחיר נמוך יותר ממה שרדיוהד לוקחת להופעתה הקרובה בארץ.
 

Nרב

New member
את מערבת פה כמה נושאים שכנראה הופכים את החוויה שלך ללא משהו

מבחינתי: (גם אני לא מתל אביב אגב)
להכנס ולצאת מההופעה (רגלית לכיוון הכביש או החניה) - אף פעם אין בעיה ואין שום תחושת צפיפות או דוחק. תוך 10 דקות אנחנו כבר הרחק מהפארק
המחיר של הפטשופבויז - שילמנו כ- 160 (דרך "בהצדעה" אם אני לא טועה)
מחירים באופן כללי - ברור שבאירופה הם זולים יותר, הם מעבירים את הציוד בכבישים לא במטוסים. מן הסתם תחשיב העלויות שונה לגמרי
אוכל - אני מקפידה לאכול לפני כן... גם בפסטיבל רוק שהייתי בבלגיה היה אוכל מעאפן ומהיר. מנה של B&J חינם - מן הסתם קידום מכירות ולא יקרה בכל הופעה...
דחיפות וכו' - כמעט הלכו איתנו מכות באותו פסטיבל בבלגיה. בארץ זה מעולם לא קרה לי. סטייט אוף מיינד של קהל - נורא תלוי בהופעה, לא?
תחבורה - כאמור לא להיט בכלל בארץ, באמת מה להשוות ללונדון או לאירופה בכלל. למרות שלאחר הופעה של ריהאנה בפרבר של לונדון (טוויקנהאם) לקח לנו שעה ללכת בתוך המון עד הרכבת (אבל שם עלינו ונסענו בלי בעיה)
 
באוטובוסים זה שונה

לכן אני לא ממהרת לצאת מהפארק - בשעה הראשונה מה שהולך באוטובוסים זה מלחמת אזרחים באפריקה. אחרי שעה זה סתם נורא. בכל מקרה, ההשוואה לפט שופ בויז מיותרת - הפארק נועד להופעות של עשרות אלפים, 8000 זה ריק לגמרי, זה לא מייצג.

גם אני אוכלת קודם, זה לא שיקול בשבילי, רק הצגתי את ההבדלים. נושא המים הרבה יותר מהותי בעיניי - אם אתם לא נותנים להכניס שתייה, אתם חייבים שדוכני השתייה יהיו מפוזרים בצורה טובה יותר בפנים הקהל כולל חלוקת מים חינם. אם בבריטניה הפחות חמה בהרבה עושים את זה, אין סיבה שבישראל לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המחיר היה ממש מהזולים: שילמתי 200 ש"ח ללא שום הנחה

היו כרטיסים ב-130 ש"ח לתושבי ת"א, קרוב משפחה שיש לו תעודת תושב הציע לקנות לי אבל לצערי זה היה כבר אחרי שקניתי.

אכן היה ריק מהצפוי, אבל גם בהופעות המוניות בפארק (בשנה שעברה הייתי ב"קווין" ולפני שנתיים בכוורת ובשתיהן הפארק היה מלא מאוד) מעולם לא היה לי קושי לעמוד או לשבת בלי שידחפו אותי (אני לא מאלה שנדבקים לבמה) או לצאת מהמתחם. בסוף ההופעה פותחים את כל השערים לרווחה והיציאה קלה ונוחה. אין לי מושג למה צריך להמתין שעה או יותר... לא מכירה את המציאות שאת מתארת.

לגבי תחבורה, כשהגענו ברכב (ל"כוורת") הגענו מוקדם מאוד וחנינו ליד אצטדיון ר"ג. לקווין הגענו וחזרנו ברכבת (חיפה) דרך תחנת האוניברסיטה. היה עמוס אבל ממש לא נורא.

בעיקרון לפי החוק בישראל כל מקום שמוכר אוכל/שתייה מחויב להגיש גם מים צוננים (וגם כל חנות או מקום ציבורי מעל שטח מסוים חייב להחזיק מתקני מים) אבל לא בהכרח אוכפים את זה... בכל מקרה אין כיום בעיה להיכנס עם בקבוק שתייה וכך עשיתי.
 
הרבה... בארוחה אחת

הקיץ הורג לי את התיאבון, אז אתמול למשל הסתפקתי בשני סנדוויצ'ים פחות או יותר לכל היום (אבל איכותיים - הסוף של לחם הכוסמין מלא+בירה+אגוזים+דבש שהכנתי השבוע, ולערב כבר הכנתי לחם חדש, חצי מלא, עם אגוזים, ג'ינג'ר מסוכר, קוואקר מלא ושילוב מיץ סלק-גזר).
אבל בשישי בלילה פיציתי על כך בגדול בארוחה איטלקית שארגנו קרובי משפחה. בין השאר בתפריט: פסטה בעבודת יד של אחותי ששילבה בבצק בזיליקום לימוני (שבעלה מגדל) ופרמזן עם שתי אופציות לרוטב - על בסיס עגבניות שרי צלויות או שמנת שטריות. היה סלט עגבניות מהמון סוגים שמגדל בעלה בגינת ביתם המקסימה בתיבול של כמה סוגי בזיליקום ועם בוראטה מעל. היה סלט ירוק שלא הגעתי אליו, סלט סלק, ועוד. אני מוניתי כאחראית פיצות - הכנתי בצק דק מהמתכון שאני משכללת כבר שנה וחצי. אחת ירוקה עם פסטו שהכנתי, מוצרלה-בולגרית ואת הכל מכסים לגמרי רצועות זוקיני (בהשראת פיצה מופלאה שטעמתי בברצלונה) ועליהן פזרתי אגוזי מלך. אחת עם בצל מקורמל וגבינה בולגרית, אחת חצי זיתים וחצי זיתים סלמי, עוד אחת של סלמי-בצל סגול, ולסיום אחת עם רוטב עגבניות מעורבב בגבינת שמנת בופאלו, עם פרוסות בטטה צלויה, כדורי מוצרלה איכותית ואגוזי מלך. לסיום - ליצ'י מהעץ שלהם, ענבים מהגפן שלי, גלידת וניל מחלב בפאלו, עוגיות שוקולד מושלגות וקנקן ענק של תה לואיזה.
 

מיתר44

New member
סיפור על סבא וסבתא שנסעו אלפי ק״מ

כדי לשמש בייביסיטר לנכדים בעוד הבן והכלה יצאו לשתות ולאכול:
הוא בירה והיא קוקטייל ״העז הקסומה״. ליד דיפ על בסיס כרובית, באו באן עם
בטן חזיר ופרעאצל רכים.
אנו בינתיים אכלנו תירסחם שהכנתי עפי המתכון
הכי נכון שבעולם: 6 דקות במיקרו. ולא לקלוף מראש.
מאוחר יותר, נוכח ירח מלא וקרירות הערב שתיתי
קורונה לייט שהיא הבירה הטובה לי (עם פרוסת
ליים תחובה לו לצוואר הבקבוק). ונישנשתי
תערובת פיצוחים שמכינים לבד בסופר הענק
הפתוח 24/7.
בצהריים טיילנו בשוק האיכרים של איתקה:
הרבה דוכני אוכל המבוסס בעיקרו על מוצרי
הסביבה וגם דוכני אוכל העולם. אכלנו מרק ראמן
עם-כל-התוספות וסושי קליפורנייה ומקבץ של גיוזות
ושתינו לימונדה טבעית ותה קר. הנכדים שתו, כהרגלם,
מים.
עכשיו, בוקר יום א׳, אחרי ארוחת בוקר על קפה
מקינטה, נסע לשתות קפוצ׳ינו הכי-טוב-שיש באיתקה
(מלבד האספרסו הביתי של משפחתי).
מצפה לנו טיול באגם טורקיז קסום וארוחת צהריים
במסעדת חווה.



 

foofoo77

New member
מזמן לא הייתי פה

בשישי הזמנתי כרטיסים לסטנד אפ של שלישיית בערך ברמת השרון. אם מתלבטים זה חמוד לאללה וצחקנו בכיף.
אז שיחיה אמר שאם כבר הזמנו בייבי סיטר הוא רוצה מיט בר. הלכנו למיט בר.
פתחנו במנת קרפצ'יו שהיה מצויינת לו ואני לקחתי שרימפסים ביין שהיו מעולים.
לקחנו 950 ג"ר פריים ריב משותף עם כרובית מטוגנת ופירה.
קינחנו בקרם ברולה.
שני קולה, כי אנחנו לא שותים אלכוהול כמעט.
630 ש"ח כולל שירות שהיה מצויין.
&nbsp
שבת בצהרים שניצל ופסטה בבית
בערב באגט עם סלט ביצים וירקות
נגמרה השבת
 

החתולית

New member
סופ"ש של בית ועייפות

בשישי יצאנו סוף סוף לקניות, ומילאנו את המקרר והמזווה בפרודוקטים (אפילו טחינה לא היתה בבית
), קנינו גם 2 קופסאות של עגבניות שרי מהמשק האהוב עלינו בגן יאשיה.
הן כל כך מתוקות עכשיו, שאפשר בקלות לאכול אותן כקינוח

&nbsp
בערב הבחור הכין ממליגה, עם כמות מכובדת של פרמג'יאנו מיושן שנתיים, שקיבלנו מחבר שהגיע מאיטליה. שתינו בקבוק של ווייט פרנק של טוליפ, שהיה מרענן וקייצי.
&nbsp
בשבת חזרנו לתפריט הבריא: נתחי פרגית מוקפצים במחבת ללא שמן עם הרבה תבלינים, מג'דרה מזוייפת מבורגול ועדשים כתומות וסלט עגבניות עם טחינה.
&nbsp
בערב, בדרך חזרה מביקור בתל-אביב, התחשק לי מאד לשתות גינס. נזכרתי בדיווח של דוקטור פוד על הביר שופ בנתניה, ונסענו לשם.
יש להם כ- 30 ברזים של בירות ישראליות, גרמניות, בלגיות ומשתנות. רציתי גינס שהם לא מוכרים, לכן שתיתי ג'מס סטאוט. הוא שתה בירה דובדבנית כלשהי.
שילמנו 39 ש"ח עבור כל אחת מחצי הליטר של הבירה, 12 ש"ח על 2 מקלות קבנוס פרוסים, ו- 18 ש"ח על צלוחית של פרוסות טונה מעושנת כמו זו שקונים בסופרמרקט.
&nbsp
הבירות טובות ואני בעד מקומות שעושים מקום וכבוד לבירות בוטיק ישראליות. מה עוד שהם פותחים בשעות הצהריים המוקדמות ומשמשים מקום לאוהבי הבירה באיזור. אפשר גם לטעום בירה ולקנות בקבוק של ליטר לקחת הביתה או לים.
רק אל תבואו רעבים, הביר שופ כשמו כן הוא, שותים שם בירה.
 

prizman

New member
אני מאוד הופתעתי לטובה מהבירה של ג'מס.

המליץ לי עליה ברמן באיזשהו מקום בדיזנגוף שאני עוד צריך לפשפש במחשב כדי למצוא את שמו.
הייתי ספקני אבל החלטתי לנסות, היא ממש טובה.
אז ביררתי אצלו יותר על מקורה. הסתבר שהיצרן הוא אותו מקום בפתח תקווה
שנכתב עליו בפורום מזמן.
היו כמה דיווחים כאן בפורום על המבשלה הזו ולא שמעתי עליה מאז.
מאוד שמחתי לראות שהם מצליחים. נתקלתי בבירה שלהם בעוד איזה מקום.
כיף לפרגן לכל יצרן ישראלי טוב והם באמת טובים.
 
למעלה