קטטת פייסבוק מצחיקה במיוחד

pix37

New member
קטטת פייסבוק מצחיקה במיוחד

https://m.facebook.com/ortal.tal/posts/10155484346961584:0?refid=13&ref=m_notif&notif_t=close_frie nd_activity בעל מסעדת פסטה משיב ללקוחה שביקשה את המנה שהזמינה - כי היא קטנונית ובכל מקרה לכל הפסטה אותו טעם.
 

pix37

New member
תזהרי שלא יבקשו ממך להוציא בעצמך את הפסטה השגויה מהמנה

או שיגידו לך כי זה לא משנה כי בכל מקרה לכל סוגי הפסטה אותו טעם אז למה את מתקטננת ?
 

oreldi

New member
ובנוסף, רשמו שם בתגובות שאחת הפסטות טבעונית והשניה לא

אבל כנראה מבחינת בעל המקום הכל אותו דבר
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עם כזאת גישה לא הייתי מתקרבת אליהם... ודאי שלא עכשיו

כדי שהבעלים לא יטעה לחשוב שהפרסום השלילי היה בעצם טוב.


אין בי חמלה על עסקים שלא מתייחסים בכבוד ללקוחותיהם ולכספם. זו גישה יהירה, מזלזלת ומרתיחה, וודאי שלא הייתי רוצה לתגמל אותם עליה.
 

החתולית

New member
התגובות קיצוניות כי לאנשים היד קלה על המקלדת

מצחיקים אותי דירוגי 5 הכוכבים של כל החברים של בעל המסעדה שנקראו לדגל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ייאמן איך אנשים נטולי תודעה שירות בוחרים לתת שירות

או אנשים שאין להם מושג בחשיבותה של צורת הפסטה מנהלים מסעדת פסטה...
או מנהלים מטבח כשאין להם מושג איך לעשות זאת (במקרה "נפלו" למנה רכיבים שלא אמורים להיות בה... מה עוד "נופל" שם למנות במקרה?
) ואז אותם אנשים שלא יודעים גם איך להתנהל במדיה החברתית (או פשוט בצורה אנושית נורמטיבית) מגיבים בפייסבוק כמו אחרון הטרולים ושופכים שמן למדורה... ואז מזמינים את כל המשפחה לנסות "להגן" עליהם והם מגיבים בקללות... ממש רשימת כל הטעויות האפשריות, המדריך המלא למה לא לעשות. כמה אדיוט אדם יכול להיות?

בכתבה של מאקו הבעלים רק חיזק את אמינותה של המתלוננת. הוא שוב חזר על האמירה המביכה "
אני מכין את הפסטות במקום וכולן מאותו בצק, רק הצורה שונה" (אז למה אתה טורח להכין צורות שונות אם זה לא משנה?
) ו
ניסה איכשהו לצאת מזה באופן שמוציא את הלקוח כאישה היסטרית
"כשהיא התקשרה אלי היא כבר היתה במצב של סטרס שלא ידעתי איך היא הגיעה אליו"
(אין לי ספק שהוא זה שהיה בסטרס... ואני מאמינה לה שהוא קרא לה "קטנונית"). כשהוא ניסה למרוח אותה בתירוצים שהכנת מנה חלופית תיקח זמן (אז אולי תציע לה גם ביטול והחזר כספי?) היא "איימה" שהיא תבטל את העסקה דרך חברת האשראי, אז הוא חשב שהיא מנסה "לסחוט אותו"
(ובאמת לא חשבת שיש לך פשוט לקוחה לא מרוצה כי שלחת לה פסטה שהיא לא רצתה והזיכוי היה צריך להגיע ממך?).

וכמובן, התגובות שלו בפייסבוק (שעליהן הוא מצטער, בדיעבד) שבהן פשוט לא הבינו את הסגנון הציני המיוחד שלו כי זה לא חסר טאקט או תודעת שירות מינימלית, זה בעצם "קטע הומוריסטי וחצוף" ויש להם שלט בחנות, "הלקוח תמיד אשם" והם "אוהבים להיות פרובוקטיביים". אחלה, אם כך מה הבעיה? רצה פרובוקציה, יצר פרובוקציה, קיבל פרובוקציה לפנים. הוא צריך להיות מרוצה וגאה בדייסה שהוא בישל. כלומר בפסטה שהוא פישל.

בינתיים הדבר המגניב ביותר הוא התגובה של הטלוויזיה החינוכית:
https://www.facebook.com/23tv.tv/ph...3595.171914509515978/1683849228322491/?type=3
שיהיו בריאים

נ.ב.
אחרי ששרפתי זמן לא מבוטל בקריאת השרשור, אני שמחה שהסתכסכתי עם פייסבוק וכך אני לא מרבה להישאב לקריאת דיונים ארוכים (גם אם מרתקים) ובעיקר לא יכולה להתפתות להגיב.
 

החתולית

New member
מכינים צורות שונות כי כך צריך

בהתאם לרטבים שמגישים. כל פסטה מתאימה בצורתה לרוטב מסוג אחר.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וגם כי נוצרים מרקמים שונים וחוויית אכילה שונה...

אני לא מתאימה רוטב לצורת פסטה אלא לטעם האישי שלי. גם ברוב המסעדות (לפחות בישראל) מאפשרים לסועדים לבחור לחוד את צורת הפסטה ואת הרוטב, בהתאם לטעמם. אבל אל תסבירי לי, תסבירי לו...
 

prizman

New member
זה מקרה קלאסי שבו הרוב לא קובע.

כמובן שזכותו של הסועד לא להבין כלום בשילוב בין סוג הפסטה והרטבים המתאימים לה,
אבל לא רק זכותו אלא גם חובתו של השף/טבח להגיש רק את השילוב הנכון.
זה בדיוק ההבדל בין בסטה שאכן קיימת רק בישראל כשמדובר בפסטה ובין שאר העולם.
למעשה הרוב כן קובע, כי זו תופעה שקיימת רק במזללות בישראל, לא במסעדות בעולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מקרה קלאסי שבו הלקוח קובע.

לא חשוב לי כמה שילוב נחשב למוצלח וקלאסי; חשוב לי שיהיה לי טעים. לכן במקרים רבים אעדיף מסעדות עם מטבח גמיש שבו אני יכולה לקבוע לעצמי ולא חייבת להיכנע לתכתיבי השף (מוצדקים ככל שיהיו). אני יודעת שזה נורא עממי מצדי ואפשר להתנשא עליי חופשי, אבל באמת לא אכפת לי. כשאני מזמינה X ומשלמת ממיטב כספי כדי לקבל X, אני מצפה לקבל X ולא Y או X+Y או
או כל וריאציה אחרת. בשורה התחתונה, זה מקרה קלאסי של לקוחה לא מרוצה כי לא קיבלה מה שהזמינה ושל בעל עסק שלא יודע להתנהל.
 

prizman

New member
בואי נחדד את הדברים

כי אני לא בטוח שיש ביננו ויכוח כאן.
אין ספק שכאשר אני הולך למסעדה הדבר החשוב בעיני הוא שיהיה לי טעים אבל הרצון להכיר את הדבר הנכון לא פחות ממנו.
בתחילת שהותי בתאילנד התקשיתי להתמודד עם רוטב הדגים שמתלווה כמעט לכל מנה, כיום אני אוהב אותו
כי למדתי להעריך את תרומתו לאוכל כאשר הוא מופיע במנה.
במילים אחרות, האמת לא נמצאת רק אצל הלקוח.
ודאי שזכותו של הלקוח לדרוש את מה שהוא אוהב אבל גם זכותו אם לא חובתו של השף להגיש את מה שנכון.
מאחר שהלקוח נייד לעומת השף שתקוע באותו מקום על הלקוח לבחור את המקום שבו יסכימו לתכתיביו, הלגיטמיים כאמור.
אין כאן ולו גם שמץ של התנשאות אלא רק שאלה של גישה.
כל זה במנותק מהסיפור הנוכחי שלא ממש התעמקתי בו, לא עניין אותי במיוחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש גישות שונות איך לנהל מטבח ומי קובע יותר, השף או הלקוח

מה שחשוב הוא ששני הצדדים מסכימים ושהלקוח מקבל את מה שהזמין (ואם אין אפשרות לספק לו, להבהיר לו זאת). הגישה שאתה מציג מוכרת וידועה, אך לא רלוונטית לדיון הזה.
 

פעמונט

New member
ואף מילה על ההעתקה הגסה מפסטה בסטה?

לא הייתי מתקרבת לשם גם אם היו משלמים לי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה ההעתקה? השם? גם אם שימש כהשראה זו לא "העתקה"

הרעיון בשם שמתחרז אינו מקורי ולמען האמת חשבתי ש"פסטה שמסטה" מבוסס על ביטויים ישראליים כמו "אום שמום". התצורה זהה לצירופים מהסוג הנ"ל ולא למילה "בסטה" (שהיא סתם חרוז רגיל). בעיניי זה שם מטופש אך חינני, ובכל מקרה לא מה שהיה גורם לי לפסול מקום.
 
למעלה