שירשור כתבות מהתקשורת

החתולית

New member
ראיון עם שף רן שמואלי

בידיעות אחרונות התפרסם בסופ"ש ראיון עם השף רן שמואלי. הראיון ניתן כחלק מיחסי הציבור ל"קוקוריקו" דוכן עוף רוטיסרי ששמואלי פותח בשרונה מרקט.
&nbsp
היום עלה הראיון לאתר YNET, והנה כמה פנינים מתוכו שהספיקו לייצר אנטגוניזם ותגובות לא משהו בקרב מסעדנים:
&nbsp
"בארץ כל מי שהצליחה לו חביתה פעם יכול לפתוח מסעדה. כרטיס הכניסה למסעדנות הוא זול מדי, תחום המזון הוא תחום מאוד נחשב בעולם, מאוד רציני והרבה יותר רווחי"
&nbsp
"אני חושב שלא נפתחה בשלוש השנים האחרונות אף מסעדה ראויה ורצינית. ולמה זה? כי עכשיו כולם רוצים בקטנה, מסעדנים פוחדים לעשות השקעות גדולות. הקהל הישראלי הפך להיות קמצן, אנשים רוצים ארוחה ב-50 שקל..."
&nbsp
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4976565,00.html
 

dts

New member
מצחיק כיפליים שמואלי

"רוצים ארוחה ב-50 שקל..."
אז אתמול היינו בטוטו (בחירת המשפחה ופחות שלי) ולהזכיר לכולם יום ראשון ערב והמקום מפוצץ רצח ויקר רצח.
איפה הקמצנים
ביום שישי אנחנו בקלארו - נראה מה שמואלי מבשל לנו...
אולי הוא חולם על עוד בירוקרטיה שפקידים יחלקו רשיונות לפתיחת מסעדה
 

החתולית

New member
ראיון עם שף יובל בן נריה

גם הראיון עם השף יובל בן נריה עלה לאתר YNET.
&nbsp
יונתן רושפלד כבר הספיק להגיב על ההתייחסות אליו בראיון:
&nbsp
"רושפלד היה עסוק במסעדת הטאפאס ובגירושים ובעניינים שלו, ואני קיבלתי פס. עשיתי מה שאני רוצה. הוא לא היה שם. זכינו בתואר מסעדת השנה, אבל אף אחד לא ידע שאני זה שעושה הכל. רושפלד זכה בתהילה ולא רצה ששום דבר ישתנה — כי זה היה לו נוח — ומצד שני, זה היה סוג של כלוב זהב בשבילי, כי זה היה נוח גם לי; כשמשהו היה רע, האשימו אותו. שום דבר לא נגע בי. הייתי תחת הצל הגדול שלו".
&nbsp
בהדרגה, הבין בן נריה כי כקצין מכונות ראשי על משחתת הוד מלכותו רושפלד הוא לא עומד לעלות לסיפון אי פעם, והתחיל לגשש את דרכו לעצמאות. "בסוף אתה נותן את כל הנשמה שלך, עושה הכל מבוקר עד לילה, ורושפלד היה מגיע אחת לשבוע, מסתובב קצת בערב, אומר שלום וזהו. עשיתי הכל — רק עם השם שלו. התחלתי להבין שזה הכל אני".
&nbsp
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4976969,00.html
 

Nרב

New member
סאלאם בומביי, ההודית מאלנבי (VFM) נפתחת גם בערב באמצ"ש


https://www.facebook.com/pg/סאלם-בומביי-Salam-Bombey-518314221617090/posts/?ref=page_internal
"לקוחות יקרים שלנו אנחנו שמחים ומתרגשים להודיע שהחל מה 15.6 (יום ה') סלאם בומביי תתחיל לפעול גם בערבים. לאור הביקוש המסעדה תהיה מעתה פתוחה בימי א'-ה' גם בין השעות 18:00-21:00. פרטים נוספים בקרוב..."
 

Nרב

New member
לא שמתי לב
אבל פחות מטריד אותי אם יש מנות צמחוניות טובות

 
גם אני רציתי לנסות, אבל אז ראיתי בכתבה את ה"כשר"

מבאסים.
ממש מאכזב שהם בחרו לתת לציבור הישראלי גרסה סוג ב' למקום המוכר. לא בא לי לשתף עם זה פעולה.
 
זה לא הדבר האמיתי

בוייטנאם משתמשים הרבה במחית שרימפס (על תקן תיבול) ודברים דומים. יש הרבה תשומת לב על יין ויאנג, שילובים משלימים של טעמים וחומרי גלם - באה הכשרות, והאיזון מופר. זאת בהנחה שהם אכן באמת כשרים כמו שהם מצהירים, כי הם הצהירו במקביל שחלק מהחומרים מיובאים מווייטנאם - האם באמת יש עליהם תווית "כשר"? אין לי מושג. וקינוחים עם רוטב וניל שעשוי מחיקויים? לא תודה.
לפחות זה לא תעודת רבנות, כי אז באמת מכריחים את הטבח לצרוך כל מיני חומרי גלם מעסקים/דוכנים/חברים-של גם כשהם ברמת איכות פחותה, עשבי התיבול עובדים וידוי הריגה עם ריסוס מסיבי, ועוד לא התחלנו לדבר על הבשר הכשר (טוב, ההמלחה של הבקר הכשר קיימת גם במסעדות לא כשרות בארץ ברובן המכריע). בקיצור, מאחר וממילא זה סניף של מקום שקיים בחו"ל, עדיף לשמור את הכסף לדבר האמיתי.

אגב, באופן משעשע כשראיינו את הטבחית היא סיפרה על חוויית האוכל המכוננת שהיתה לה במזרח של מרק טום יאם ששמו בו חלב בקר במקום חלב קוקוס...
 

דקלה1984

New member
אתה יודע שיש גם מלא מסעדות ויטנאמיות טבעוניות בעולם?

גם בויטנאם...והן בטוח לא משתמשות לא בבשר ולא במחית שרימפס. חוץ מזה שזה לא מחית שרימפס, אלא סוג של רוטב מותסס שעשוי גם משרימפס (כמו רוטב דגים של התאים אבל אחר)
 
זו לא מסעדה טבעונית, וגם לא צמחונית

זו מסעדה בשרית. ואגב, השפית ממה שהבנתי צמחונית (ולא שומרת כשר), במפתיע...

אצטט אותה על הנושא של כשר ובשרי:
"זה אתגר כיפי ואני מאוד נהנית מהתהליך", היא אומרת. "הרבה פעמים יוצאים לי דברים שיש להם טעם וריח של כלום ושום דבר אבל בשביל זה אני טועה ומתנסה, מתאמנת ועושה מקצה שיפורים – עד שאני מצליחה".
אני לא מאמינה בכשר, לא צריכה את המגבלה הזו או את הניסיונות למצוא פשרה ותחליפים ודרכים לעקוף עבורה.
כמו שלא הייתי נוגעת בסטייק סייטן או פבלובה טבעונית, אבל מנות טבעוניות שמבוססות מלכתחילה על ירקות/קטניות וכו' ולא מנסות להיות חיקוי - בכיף, הרי אפשר לבשל אוכל טבעוני מצוין.
 

דקלה1984

New member
כוונתי היתה חוסר היכולת להשתמש ברכיבים המקוריים

מפאת אי-כשרות או אי-צמחוניות
 

gastro101

New member
היתה רשימה דומה לפני שנה- בעקבותיה אכלנו בברנז'ה

נהננו ואף שבנו בפסטיבל ג'אז חרף. לעומת זאת טיקה מסאלה מאכזבת - היינו שם בצהרים ביום אוגוסט לוהט- שרות איטי אוכל בינוני . לא נחזור
 

Nרב

New member
צריך להבין שהתפריטים האלו מכוונים לאנשים שלא מבינים שמה שהם

מכניסים לפה = מאכלים מבוססים קמח לבן וסוכר לבן ופחמימות ריקות, מזון מן החי שגודל על הורמונים ואנטיביוטיקה, אוכל מעובד לעייפה, וכו'.
בדיוק שמעתי עכשיו ראיון בגל"צ על ההמלצות האלו, על כך שהמזון שרוב "העם" אוכל - בגלל הרגלים, בגלל תרבות, בגלל נוחות, בגלל מחיר, כל אחד מסיבותיו הוא - כל כך רחוק מהמזון הטבעי שאנחנו צריכים לצרוך. על כך שמשרד הבריאות (אם הבנתי נכון) הבין שהתחלואה הגבוהה במחלות לב, סוכר, כולסטרול, נובעים מהזבל שאנשים דוחפים לעצמם כל הזמן. כל הקמח הלבן שאנחנו אוכלים שמעובד לכל הכיוונים - מחטיף ועד דגני בוקר, ועד מאפה ולחם כמובן ועוד ועוד, וחייבים להילחם בזה. השניצלים הצמחיים האלו של טבעול שכל כך רחוקים משימושים האיסאתיים בסויה (מיסו, טופו וכו').
ותאמיני לי אנשים לא מודעים לכך. חגיגות סוף שנה עכשיו במערכת החינוך, גם לכיתה א וגם לכיתה ז קיבלנו רשימות כיבוד למסיבה שכוללות 4-5 קילו "בורקסים ומאפים מתוקים". כן, הפילסברי הזה מהסופר. אין מודעות שזה 100% זבל טהור.
בזה ליצמן נלחם. לא באנשים כמונו שאוכלים נכון בד"כ (לפחות מעידה על עצמי) ומדי פעם חוטאים במסעדה בקרואסון או במנה מוצפת שמנת וחמאה או בסטייק מזוגג חמאה.
 
למעלה