שירשור
שבועי

החתולית

New member
התאפקת כל כך הרבה זמן?

זה ממש לא בריא. אצל נשים זה לפחות מחזק את שרירי רצפת האגן...
&nbsp
&nbsp
 

מיתר44

New member
ומה עם זה? רמז: יונה לא הייתה כאן.

בפייס התפתח שיח נוקב בהובלת רונית ורד. ואתם, מה דעתכם על התפריט?

 

erezavn

New member
תמהיל אמריקאי-אסייתי לא מעודן במיוחד (למרות המיסו המעודן)


לאובמה/קלינטון לא הייתי בוחר את שגב משה כשף לארוחה נשיאותית.
לטראמפ ההמוני אולי זה מתאים...
וחוץ מזה - הוא וסנדרה חברים של הזוג המלכותי שלנו, אז זה מה שיש...
 

החתולית

New member
כמו שכתבתי שם

תפריט עצוב, מיושן, מרובע וחסר מעוף. לגמרי לא קשור לכאן ועכשיו, וגם לא לארצות הברית.
&nbsp
לפחות היין היה ישראלי משובח, אבל גם הוא יין עולם ישן.
 

החתולית

New member
קלודיה רודן בתל-אביב

קלודיה רודן תתארח בערב שיתקיים באוניברסיטת תל-אביב לרגל צאת הספר לחם חוק: עיונים במשפט ואוכל בעריכת יופי תירוש ואייל גרוס.
זו הזדמנות נדירה לשמוע הרצאה של רודן.

הרצאת האורחת של קלודיה רודן, בנושא תפקידו של האוכל בתרבות תתקיים באירוע ב- 29/62017. האירוע מתחיל בשעה 17:00 בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, אולם קגן, חדר 100.

הכניסה חופשית אך יש להירשם מראש בקישור הזה, בו תמצאו גם פרטים נוספים על האירוע כולו:
https://law.tau.ac.il/book_event_29-6-17?instance=1498744800
 

pix37

New member
ערוץ האוכל food network בסלקום tv

נושא שעלה בהערת אגב בשרשור מה אכלתם בסוף השבוע אך שווה התייחסות נוספת.

מאז שעזבתי את בית ההורים לצבא לא גרתי בבית עם טלוויזיה רב ערוצית.
זה לא מאוד עניין אותי והמחירים של חברות הכבלים לווין תמיד היו גבוהים מידי בעבור התמורה המוצעת.

אבל כאשר סלקום התחילו עם מבצעי הטריפל הנוכחיים בהם מחיר המנוי שווה למחיר האינטרנט והטלפון ואילו הטלוויזיה למעשה מסופקת בחינם לא מצאתי סיבה להמשיך ולסרב והתחברנו.

עדיין רוב הצפיה שלנו היא בערוצי הברודקאסט עם השלמות קודי ומחשב אבל סה"כ מדובר בטלוויזיה לא רעה שמספקת בפתרון בסיסי לילדים שלי אשר מתפרסים על פני טווח גילאים רחב, ופתרונות לצפיה מאוחרת בלי להדרש להוריד את התוכן מראש.

במסגרת חבילת הערוצים נכלל גם ערוץ האוכל food network אשר ככל הנראה הוא שונה מזה של הכבלים או הלווין. כמו שכתבתי בשרשור הקודם זה ערוץ מוזר עם הפקות אשר ברובן ברמה נמוכה אשר מתמקד בעיקר בסגנון בישול שפחות נפוץ בישראל - בישול אמריקאי דרומי בסיסי ואפיית ראווה - עוגות מופרכות עשירות מאוד או גבוהות מאוד.

אבל מידי פעם יש שם דברים נחמדים מאוד ששווים צפיה.

בינתיים שמתי לב בעיקר לדברים הבאים:

קצוצים - chopped - תוכנית הדגל של הערוץ
מדובר בתחרות בישול נחמדה מאוד בקצב שאנחנו לא רגילים לו בישראל. בלי יותר מידי סיפורי רקע קורעי לב ובלי משיכת זמן גלגלי הצלה ושאר שטויות.

בכל תוכנית מתחרים 4 טבחים (ככל הנראה רובם טבחים זוטרים במזללות (אשר משום מה נקראים שף) ) בשלוש משימות בישול אשר ביסודן עומד ארגז עם רכיבים משתנים.

הטוויסט הוא שהרכיבים לכל מנה נקבעים על ידי צוות התוכנית ונמצאים בארגז סגור אותו הם יכולים לפתוח רק בתחילת כל משימה, ולכן איכות התוכנית משתנה בהתאם לרמת הטבחים וליכולת ההתמודדים שלהם עם מה שהם מוצאים בארגז אשר לעיתים קרובות כולל רכיבים לא שגרתיים.

לכל משימה מוקדשות 30 דקות בלבד אשר מתומצתות בתוכנית למשהו כמו 7 דקות ואז עוברים להדחה כאשר בכל סיבוב מודח משתתף אחד כך שלגמר התוכנית - כעבור 20 דקות מגיעים רק שני מתמודדים המתמודדים ראש בראש.

צוות השופטים אשר לא ממש הצליח להרשים או להפגין מומחיות רבה לא מחרטט יותר מידי ופשוט מעיף את המתמודד שלדעתם הגיש את המנה הפחות טובה או לא קיים את תנאי התחרות.

זה כמו עונה שלמה של מאסטר שף שנדחסת ל- חצי שעה כייפית אשר באמת עוסקת באוכל ובישול. רובו בישול רע ומוזר (רכיבים שלא ממש מוכרים לבשלן מן השורה) אבל אתה רואה טבחים אמיתיים מנסים להתמודד עם אתגר.

ג'פרי זקאריין Geoffrey Zakarian - מלמד לבשל וזה קורע מצחוק, מדובר במעברונים במהלך התוכנית בהם ככל הנראה בארצות אחרות מקרינים פרסומות וכאן בשל מגבלות התוכן הם חייבים לשדר מעברונים. אחד הכוכבים של הערוץ הוא אותו ג'פרי אשר מלמד מנחה ושני תלמידים איך לבשל והוא עושה את זה כל כך רע שזה מצחיק.

יש לו כל מיני מנות מפורכות ושגיאות בישול בסיסיות (לפחות על פי הנורמות המקובלות כאן) והכל מלווה במין התלהבות חסרת פשר של התלמידים והמנחה (וואו איזה רעיון גאוני לשים טונה מקופסה בתוך עגבניה) מחיאות כפיים פרצי צחוק לא קשורים והתלהבות כוללת ממישהו שבארץ נראה שלא היה מגיע למאסטר שף ילדים.

כוכב נוסף הוא גיא פיירי Guy Fieri אשר מבקר במזללות בארה"ב (ובסדרה הנוכחית גם בקובה) מדובר בערס מקוקע עם שיער מחומצן ואוצר מילים דל יחסית שמחפש ואוכל אוכל אמריקאי מוגזם (הכל מטוגן בשמן עמוק) מתלהב מרטבים תעשייתיים ובעיקר מתחבק ומחבק את כל מי שמולו.
 
אתה מתייחס לערוץ בצורה קצת משונה

זה לא שידורי המתנס הקהילתי של נס ציונה. לא מבין את כל עניין הדל תקציב וכו'.

פוד נטוורק זה הערוץ אוכל הכי משמעותי בארה"ב. להוציא אולי את גורדון רמזי ואנתוני בורדיין, רוב מכריע של אנשי הקולינריה שהפכו לכוכבים הגיעו מהערוץ הזה.
פאולה דין ורייצ'ל ריי הן כוכבות ענק. איירון שף (שעכשיו טיפה מתקמבקת) היא אחת מתכניות האוכל היותר חשובות שנעשו והפכה את מריו בטאלי (eataly), בובי פליי ומורימוטו לסופרסטארים.

אלטון בראון, שהנחה את איירון שף, הוא כוכב בפני עצמו. Good Eats היא אחת מתכניות האוכל היותר טובות שנעשו אי פעם בטלוויזיה.

מינג טסאי היה אחד הסינים-אמריקאים הראשונים שקיבלו תכנית בטלוויזיה (זכה עליה באמי)
אמריל לוגאסי הביא את הבישול הקריאולי של ניו אורלינס למיינסטרים האמריקאי.
אפילו גיא פיירי, שהוא באמת עלבון קולינרי, עושה עבודה טלוויזיונית דיי חשובה בלהביא פוקוס למקומות באמריקה שלא מקבלים כמעט שום ייצוג טלוויזיוני.

בקיצור, יש טון מעט מזלזל בהודעה שלך שלא ברור לי. הערוץ הזה רץ הרבה מאוד שנים ומשדר ~18 שעות ביום, אז יהיו הרבה תכניות בינוניות/נשכחות, אבל זה ה-ערוץ בעולם לתכניות טלוויזיה על אוכל.

ממליץ בחום לתפוס שידורים חוזרים של Good Eats.
 

החתולית

New member
אכן כך

Good Eats היא אחת מתוכניות האוכל הטובות בהן צפיתי, וערוץ האוכל הוא אחד הערוצים הנצפים ביותר בארה"ב.
&nbsp
מקורן של חלק נכבד מתוכניות האוכל ששודרו בישראל, הוא הערוץ הזה.
 

pix37

New member
יתכן שאנחנו מקבלים גרסה אחרת של הערוץ מאשר זו בארה"ב ?

תודה על התגובה.

בערוץ שמשודר בסלקום לא ראיתי שום התייחסות ל- good eat או ל- iron chef ולא לשום דבר שמזכיר אותם או מתקרב לרמתם.

לגבי רמת ההפקה - בתוכניות שאני ראיתי בערוץ היא נמוכה בהרבה מזו המקובלת בארץ וגם מזו שהיתה נהוגה באנגליה בראשית שנות התשעים. (לפני כ- 20 שנה)
 

החתולית

New member
Good Eats משודרת רק בשידורים חוזרים

אולי לא כעת, וחבל.
&nbsp
בהחלט יכול להיות שבסלקום משדרים גרסא מותאמת לישראל. אתה יכול להכנס לאתר האינטרנט של Food Network ולבדוק זאת בקלות.
 
אין לי סלקום TV אז אני לא יודע

אני יודע שעכשיו שודרה שם מין ספין-אוף קצת חפיפניקי של איירון שף תחת השם Iron Chef Gauntlet, בהנחיית אלטון בראון. מין ערבוב של שלב הקוויק-פייר בטופ שף והדו קרב של איירון שף (כן, המשפט הזה לא אומר כלום למי שלא רואה הרבה יותר מדי תכניות ריאלטי אוכל).

ערוצים כאלו לרוב מריצים המון שידורים חוזרים בלי הפסקה כי צריך למלא המון שעות שידור.
עוד תכנית ותיקה שם היא Next Food Network Star, תכנית שבה מתחרים מתמודדים בזכות לקבל תכנית בערוץ. גיא פיירי הידוע לשימצה זכה בעונה השניה של התכנית הזו.

אגב, אחד השופטים הקבועים של צ'ופד הוא מרכוס סמואלסון, שף שוודי ממוצא אתיופי (כןכן). הוא היה השף של Aquavit שהביאה את הבישול הסקנדינבי לניו יורק בסוף הניינטיז, לפני הפלישה הנורדית של נומה וחבריהם. מסעדה של 2 כוכבי מישלן + הוא זכה בג'יימס בירד. בשנים האחרונות יש לו מסעדה של "אוכל נשמה" בהארלם, מאוד מאוד פופולארית.

ג'פרי זקריאן, שאני גם מסכים שהוא קצת מעצבן, היה השף של Country במנהטן וגם לו היה כוכב מישלן. היה גם סו שף של אלן פסאר בפריז (3 כוכבי מישלן).

עד כאן המוווווווווווווון ניים דרופינג, אבל נראה לי פורום מתאים לזה.

אני נמצא הרבה בארה"ב ובקרוב מאוד אעבור לכמה שנים לדרום ארה"ב מסיבות אקדמאיות. האוכל הממוצע במסעדות מחוץ לערים הגדולות הוא מחריד. יש פה ושם מסעדות טובות אבל המקומות שרואים בגיא פיירי (ואלו עוד הטובים שבהם) הם לעיתים בלתי אכילים עבור אנשים כמונו שגדלו על ירקות טריים ובישול ים תיכוני.
אולי זו הסיבה שחלק מהתכניות נראות לך מוזר. זו גם הסיבה לדעתי שהמטבח הישראלי כ"כ תופס תאוצה בארה"ב עכשיו.
רק השבוע ראיתי תכנית באותו ערוץ על מסעדת Shaya בניו אורלינס. מסעדה של שף ישראלי שמכין "מטבח ישראלי מודרני". שתי המנות שהראו בתכנית היו שניצל בלחמניה ופלאפל בפיתה. זו מסעדה ושף שזכו בג'יימס בירד השנה.
כנראה שזה עדיין בריא וטרי יותר מהסטנדרט המוגש בארה"ב.
 

דקלה1984

New member
בעיקרון משמשת באוכל הודי

היא זהה לסמנה התימנית, פשוט חמאה מזוקקת... אז גם תתאים לבצק עלים וכו'.
 
למעלה