הייתם בתל-אביב EAT ?

החתולית

New member
הייתם בתל-אביב EAT ?

אתמול נפתח יריד האוכל של תל-אביב בגן צ'ארלס קלור.

הייתם? מתכוונים ללכת?
 

amirline

New member
רציתי ללכת אתמול ולא היו פרטנרים, מנסה את כוחי היום...

 
לא

הייתי בתחילת השבוע בתל אביב לצהריים (מוצלחים, בהאנוי). חיזק את תחושתי שאין מה להתקרב לאתר הבנייה הזה ללא רכב צמוד עם נהג, וגם זה רק עם סבלנות ברזל וזמן לפקקים. עם אוטובוס לצ'ארלס קלור אני צריכה לשריין מעל לשעתיים לכל כיוון (וזה כשאני יוצאת ממרחק של 25 דקות ברכב בשעות ללא פקקים...). זה לא שווה בשביל מה שיהיה כנראה צפוף להחריד ומחייב הזמנה של כמה וכמה מנות בשביל לשבוע באכילה על פיסת דשא עמוסה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אבל אני אף פעם לא הולכת... הייתי אתמול בת"א בהצגה מצוינת

"המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" (עפ"י ספר בשם זה). הצגות ה-400 בבית לסין. ממליצה בחום ללכת לפני שהם סוגרים את הבסטה. זה אמנם לא אוכל לקיבה, אבל מזון לנשמה...
 

Clockwork Peach

New member
כן, אבל אין משהו מיוחד לספר.

היה בדיוק כפי שניתן לצפות מאירוע כזה, וזו בטח לא חוויה קולינרית מיוחדת במינה.
ניסינו את לחמנית השרימפס של "אריה" (חמאתי, מלכלך וטעים למדי; הרוטב התפרק), מסח'אן של "קפה אל נור" (נחמד, סטנדרטי), ותבשיל בשר על ממרח פאבה+תבשיל פריקי צמחוני מ"יהלומה" (הראשון מקורי ודי טעים אבל מאוד כבד, את השני לא אהבתי).
בסה"כ, לא היה קטסטרופה, אבל גם לא חוויה מוצלחת או מומלצת במיוחד. בעיקר ווריאציות שונות על בשר בפיתה, ובשביל זה אין צורך בפסטיבל מיוחד.
 

החתולית

New member
צודקת

געגועי לירירי טעם העיר הראשונים. היה צפוף, אבל טעים ומעניין.
 

הגרגרן

New member
הוצאת לי את המילים מהפיתה


 

erezavn

New member
כמו שקודמיי ציינו - זה כבר לא זה...

בשנים הראשונות זה היה הפנינג שמח וחדש בארץ ועם הזמן זה הלך ודעך. אחת המטרות של Eat (או טעם העיר כמו שקראו לו פעם) זה להנגיש מסעדות שף לקהל הרחב דרך דוכני אוכל מהיר. היום עם כל שווקי האוכל שיש בעיר שמלאים בדוכנים של אותם שפים "בולטים", זה נראה די אירוע די מיותר.

בשנה שעברה הייתי ברומא בפסטיבל Taste of Rome. היו שם שלל דוכנים של מסעדות רומאיות יוקרתיות של שפים מעוטרי מישלן. הם הגישו מנות של 10-11-12 יורו בדוכנים שלהם וזו הייתה חוויה מעולה. גם כל המסביב היה מתוקתק ומקצועי. אחרי זה יש לי קושי עוד יותר גדול לרצות לחזור ליריד התל אביבי...
 

מיתר44

New member
היציאות לחו״ל מקלקלות לנו ׳תחגיגה

אכלתי אתמול וביום שישי בשתי מסעדות ״נחשבות״, בכל אחת מהן ישבנו ארבעה, הוצאנו בסדר גודל
2k שקלים, ולא ממש התפעלתי מהאוכל. הכל היה בשבילי ״בסדר״ כולל השירות אבל לא הרגשתי
באף מנה התעלות של ווואו - השף עשה משהו יוצא דופן שלא אוכל לשחזר בלי מאמץ ובלי להשקיע
שנים בלימוד ואיסוף קרדיטים על התמחות.
משהו רע עובר עלי וזה כנראה בגלל הנסיעות התכופות (לפריז ולטוסקנה). שם, מסתבר, האוכל (הרבה)
יותר טוב וטעים לי.
יחד עם זאת, בחמישי סעדנו בעזורה התל אביבית. להמלצתו של אלירן, הבעלים, בחרתי במנת
קבב טלה שהוגש על פיתה עיראקית (אש-תנור בלשון הירושלמים) והיא מלווה בסלט חציל מעושן ונושכני ובמבחר
ירקות משופדים. מה אומר לכם ידידי - מנת שף. לא פחות!

 

erezavn

New member
מיתר - הרחב לנו מיהן 2 המסעדות "הנחשבות"...


ומה אכלתם וכו'?
 
גם אצלי זה ככה, בערך

קשה לי ליהנות בארץ באכילה בחוץ בגלל ההשוואה לחו"ל - אלא שבמקרה שלי, בגלל התקציב המוגבל שלי, אני לא מצפה ל"וואו" בכל מסעדה, אני לפעמים אוהבת דווקא דברים פשוטים שמבוצעים טוב (אני עדיין מתגעגעת לסנדוויץ' גבינה הפשוט אבל עם הבלוקים של מנצ'גו מעולה מהשכונה שלי בברצלונה), אבל אני כן מצפה ל-VFM ולמחירים הגיוניים ושירות סביר, מה שקשה לי למצוא בארץ.

אוכל בעיניי הוא הרבה פעמים חוויה חברתית: אם זה כשגרנו חבורה של אנשים בגילאים שונים ומקומות שונים בעולם יחדיו בניו זילנד ובישלנו יחדיו בתקציבנו הדל ארוחות כיפיות, אם זה בקוריאה שבה האוכל מלכתחילה מתוכנן כחוויה משותפת (בהרבה מסעדות לא מגישים לאדם אחד בלבד!), עם חבר'ה מקומיים או מטיילים אחרים שפגשתי - אוכל כאמצעי שמחבר אנשים. לא ברור לי למה בארץ לצאת עם כמה חברים לארוחת ערב שגרתית ולא יוקרתית צריך לעלות כל כך הרבה, לעתים עם שירות רע או רעות חולות מקומיות (צ'יזבורגר עם מצה בפסח/לובסטר טלה וכו'), שמראש מוציאים לי את החשק לעשות את זה שוב.
 
למעלה