סוסו אנד סאנס - עומדים בתור, לא בציפיות

סוסו אנד סאנס - עומדים בתור, לא בציפיות

תור ארוך זה זמן להיזכר בבדיחות עבשות על תורים בברית המועצות מילדותנו. רוסי אחד רואה תור ארוך במוסקבה בברית המועצות. הוא ניגש לאחרונים בתור: "למה התור? לחם? נייר טואלט?". הם הודו בבושה שאין להם מושג. ראו תור, נעמדו. הוא ממשיך ללכת קדימה ושואל – "למה אתם מחכים?", אבל איש לא ידע את התשובה. לבסוף הוא מגיע לראשון בתור: "תור למה זה?". הבחור עונה: "לשום דבר. נעצרתי לנוח מהליכת הבוקר, נמנמתי קלות, ולפני ששמתי לב נוצר תור ענק מאחוריי".
- אז למה אתה לא ממשיך ללכת?
- השתגעת? עד שאני סוף סוף ראשון בתור?!

האמת שיחסית לפעמיים שחלפתי באזור, התור בסוסו אנד סאנס לא היה נורא, אלא יותר מבולגן. נזכרתי איך בקוריאה אנשים עמדו בתור שאפשר ליישר לפיו סרגל כדי לעלות לאוטובוס, בדממה, בעוד פה זה נראה כערימה יותר מתור, ועם קשקושי ה"אני אחריך? רגע, אז מי אחריך? אבל אני הייתי פה קודם".
בסופו של דבר חיכינו כ-25 דקות. לא נורא יחסית לסיפורים ששמענו, אבל כפי שאמרנו זו לזו במחצית הדרך: בשביל לחכות 20 דקות ומעלה לדוכן רחוב האוכל צריך להיות לא פחות ממעולה כדי להצדיק את ההמתנה, או לפחות דיל מדהים (כמו התור האמיתני הקבוע בברילוצ'ה ארגנטינה להמבורגר הפשוט, אך בעל VFM מנצח בשישה שקלים, על הגרילר הקבוע בכיכר העיר בצהריים).

אבל נו, ההמבורגר הכי מדובר בעיר, המבורגר שף כך הבטיחו. אז חיכינו.
התווכחנו עם ניסיון עקיפה, ניסינו להשיג תפריט (עוד סיבה לבלגן של התור, הניסיונות להגיע לתפריט או הגעה לקופה ללא מושג מה בכלל האפשרויות), ואז התעמקנו בו. 80/20 בייקון-בקר היא אפשרות מנצחת עבורי, אין בכלל מה להסס.

אבל עד ההגעה להזמנה הסופית, ההיסוסים התגנבו, ואזי – וכן, אם כל הפתיח הארוך מייאש אתכם, זו בדיוק אלגוריה לייגע כשממתינים זמן ארוך ומייגע בחום תל אביבי בצפיפות התור בשביל להגיע לתכלס – הקופאי אישש את הבשורה המרה. טוב, אישש אחרי שלחצתי, ושינה גירסה. "אה... כן... זה בייקון טלה". בייקון זה חזיר, למה כתוב בתפריט ההמבורגרים שזה בייקון? "זה בייקון, אבל טלה".

אין לי בעיה עם קיומה של גבינה צמחית שאין בה בדל חלב. או מרגרינה. אם אתם נהנים מזה, תפדאלו. יש לי בעיה כשהן נמצאות במעדניית הגבינות ומציעים לכם אותן כשאתם מבקשים גבינה או חמאה. זו רמאות, בדיוק אם אבקש שווארמה עוף ואקבל סייטן. לו הייתי רוצה תחליף, הייתי מבקשת. קראו לילד בשמו: "רצועות טלה" או "פייקון".
מה שמדהים הוא שלא מדובר פה על מקום כשר. ברירת המחדל היא צ'יזבורגר, בתוספות יש לובסטר. אז מה הקטע? האם כמו אצל מאיר אדוני סבתא של עומר מילר באה לו בחלום ואמרה "נכדי, הצביון היהודי בסכנה בגלל הבייקון! אבל זה בסדר, אין לו שום בעיה עם עבודה בשבת וגבינה מלמעלה!"...?

זו היתה האכזבה הראשונה. אני באמת לא חושבת שזה מכבד מקום שמכנה את עצמו כמבית "שף" להגיש חיקוי בלי שום סיבה נראית לעין. אז הלכנו על המבורגרים אחרים. ו... טעים. נחמד. קטנצ'יק. ארבע ביסים, אהממ... זה הכל?

כאמור, תור ארוך (שמהסתכלות על התפקדות המקום ניתן היה לקצרו ולסדרו) מייצר ציפיות, ובסופו של דבר האוכל טעים אבל לא עומד בהן – יש המבורגרים טעימים לא פחות שלא כרוכים בהמתנה ואז חיפוש ספסל או אכילה בעמידה, וגם מבחינת VFM זה לא מחזיק מים (במחיר של ה-110 גרם תוכלו לקבל כפול באנגוסרי, למשל). ובפרטים הקטנים: פייקון, הבטטה היתה מלאת שמן ופחות מוצלחת ממה שאפשר להפיק בבית בקלות, ולצ'יפס היו אופציות קטשופ או מיונז מסחריים בלבד, מה שהופך אותו ליעיל וטעים מסוגו כשהסוג הוא מזן האוכל המהיר, לא "שף". הצ'יפס של הויטרינה יכול לישון בשקט... (ושם לפחות יש חרדל, וקטשופ-מיונז מעניינים יותר, עם נגיעה אישית). יתרה מזו, עד שההמבורגר הגיע אלינו, הוא היה קרוב לפושר.
הייפ, ותור, ולא מספיק מאחוריהם לשידור חוזר.

קינחנו בסיציליאנית בסניף החדש מול גן העיר, שהיתה סיומת הרבה יותר מוצלחת, ובעיקר – 3 דקות המתנה.






וכל הזמן הזה חשבתי על אחד הדוכנים החביבים עליי בלונדון. גם שם יש תור (מסודר, ולא כזה שניתן לקצר בהתנהלות חכמה יותר של הדוכן), גם שם המנה קטנה ואפילו באותו מחיר (היתה אז, 36 שקל, מאז ירד הפאונד). אבל איזה המבורגר! בשר קונפי אווז שנשר מהעצמות, גובש למעין ערימה מעל לחמניית בריוש צלויה קלות, רוקט, ריבת בצל סגול, וחרדל, ונקלה עם קצת פירורי עור מטוגן קריספיים, ומעל גבינת צ'דר מעושנת מותכת, או גבינה כחולה/עיזים מותכת עם זרזוף דבש כמהין - כמה ביסים בודדים, אבל שמוחקים את ההמתנה ומביאים אותך לביקור חוזר.
 
אכן ילידת הארץ

אבל נמצאת בשנים האחרונות הרבה מחוצה לה.
האם המשפט הראשון גרם לבלבול? התכוונתי שאלו בדיחות ששמענו על ברית המועצות בילדותנו, פה בארץ...
 
מסכים עם כול מה שאמרת אבל...

אין ספק שהתור מנוהל די רע, אבל המקום הקטנטן דווקא עובד בתפוקה מאוד יפה, הוא מספק במחיר די סביר המבורגר מדוייק למדי שסוגר את הפינה בסוף הלילה, אנחנו גילינו שהוא משמש לנו בתור סותם חורים מעולה.
האופציה הטבעונית ממש מעולה ואני ממליץ עליה בחום, וגם על כדורי הפירה ורוטב הצד'ר
ובכלל זה אוכל רחוב סביר לחלוטין, באזור שחסר כמעט אפשרויות של משהו שמנוני ומלכלך לאכול על הספסל בשדרה
 
זה אוכל רחוב שמתיימר להיות יותר מזה, להבנתי

נדמה לי שגם קראתי פה בעבר (או במקום אחר) ששאלו בעבר את הלקוחות אם להוסיף באשראי טיפ כאילו היתה זו מסעדה.
אבל זו הנקודה שלי: אם זה המקבילה לדוכן פלאפל, שיהיה זול ומשתלם כמו אוכל רחוב. ההמבורגר הקטן זה אם אכלת ארוחת ערב אבל לא שבעת לגמרי, אז אפשר לעצור ולסגור פינה. אם הם משחקים על עניין ההמבורגר שף אנין, שיעמדו בציפיות ויספקו סחורה בהתאם. הם פשוט לא עומדים בציפיות לא בסקאלה הזו ולא בזו, וזה חורה כשזה משולב עם תור ארוך. אתה רוצה לקבל משהו תמורת הציפיה, VFM משביע או טעם שמצדיק המתנה.
בקיצור, התור (וההייפ המופרז גם) עומד בעוכריו של המקום.
 

Czerniak

New member
תחושתי כתחושתך

והרגת אותח עם הפייקון
, מזכיר את אסתי מארץ נהדרת - "מה חזיר? ראובן, אומרת לך בייקון!"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, אסתי וראובן אומרים "בקון", כדרכם בקודש...

 
על הטעם אני לא מתווכח

אני פחות אוהב את סגנון הסליידרים, אבל אני בטוח שההמבורגר הזה טעים לאנשים שעומדים בתור.

אבל מחיר סביר? בביקורת של שגיא כהן במרץ האחרון הוא אכל סוסו כפול (יעני 200-220 גרם, המבורגר סטנדרטי) עם מח עצם וריבת פלפלים. מרכיבים דיי זולים. עלה 72 שקלים לפי הכתבה. 18 שקלים צ'יפס ושתייה לא רשום אבל אני מניח שהסטנדרט התל אביבי של 12 שקלים.

סה"כ 102 שקלים בדיוק לארוחה של המבורגר+צ'יפס+שתיה במקום ללא שירות, ללא צלחות, ללא מקום לשבת.

בספוטד פיג בניו יורק, מסעדה ממושלנת שההמבורגר שלה מדורג ראשון בניו יורק בכל סקר אפשרי ומורכב מפרות עם שם פרטי ותואר בטכניון, עולה 25 דולר כולל צ'יפס. וזה באמת הנקודה העליונה בסקאלה.

הגולד סטנדרט (dry aged beef sirloin burger w/ smoked bacon, aged goat cheddar cheese, tomato confit, baby arugula, & garlic-chive aioli) בהולסטין בלאס וגאס, בתוך מלון הקוסמופוליטן בשכירות של אלוהים יודע כמה, כולל צ'יפס עולה 18.5 דולר, או 67 שקלים.

לפעמים יש לי תחושה שכל העיר הזו היא תרמית פונזי אחת גדולה. לפני החג אכלתי קבב בשמואל (טעים). עלה 29 שקלים. אתמול אכלתי קבב בשמואל (טעים). עלה 32 שקלים. מתישהו כל הדבר הזה יתמוטט, כי לא משנה בכמה פיפסים מעלים את המחירים ואיך נראים תנאי האכילה, זה עדיין נראה לנו מחיר סביר.
 
וואי, החוויה שלי משם שונה לגמרי

הייתי שם 3 פעמים השבוע ובכל פעם לא המתנתי יותר מכמה דקות בודדות להזמין ועוד כמה דקות כדי לקבל את המנה שלי+פינוקים. גם תמיד מצאתי מקום לשבת, ואם מוצאים מקום גם אפשר להזמין מהכסאות שעל הבר שזה עוד יותר נוח.

כמה הערות לגבי מה שכתבת:
1. אפשר לבקש גם את הרוטב סוסו המהמם והוא משתלב טוב עם ההמבורגר. הרוטב עצמו טבעוני ומפתיע.
2. לגבי בייקון טלה: אני יודעת שעומר מילר נמנע ממכירת חזיר בגלל אשתו שגם לאחרונה נהייתה צמחונית, והוא עצמו גם עובר שינוי בנוגע לתזונה. אני מבינה את העניין של לקרוא בשם דומה, כי אם הטעם דומה אז למה לא, בעצם? אם היו קוראים לזה פנצ'טת טלה זה היה מעלה עוד יותר שאלות.
3. מסכימה לחלוטין לגבי הבטטה. האופציה של הצ'יפס עדיפה בעיני במקרה זה, למרות ששתי התוספות הללו לא וואו. לא טעמתי את כדורי הצ'דר כי אני טבעונית.
4. אם המנה הייתה קרה, למה לא ציינת את זה בפניהם?

לטעמי בהחלט כדאי לתת למקום עוד צ'אנס.
 
ובכן...

לא ידעתי שיש רוטב סוסו. שאלנו על רטבים והצביעו לנו על קטשופ ומיונז סטנדרטים. שאלנו אם יש עוד אופציות וניסו לנפנף אותנו. לא היה ממש קשב ללקוחות, למעט אחת שכנראה היתה מקורבת למישהו וחסמה את התור במשך דקות ארוכות של שיחה חברית ובקשות מיוחדות עם מי שהיה בקופה. המנה לא היתה קרה, פשוט פושרת. נוכח איך שהתנהל שם, והעובדה שכבר חיכינו מספיק, לא היה לנו חשק לחכות עוד בשביל כמה ביסים (מנה קטנה) או שחלילה יחממו את אותו המבורגר שוב.

לגבי הפייקון: אם העילה היא צמחונות, אל תמכור המבורגר. אם זה בריאות, בחייעת, השמן על הבטטות אומר אחרת. כנ"ל דת. חזיר הוא לא יותר גרוע ביהדות מבשר עם חלב או לובסטר או עבודה בשבת - שורה של נושאים שלעומר מילר וסוסו אנד סאנס אין שום בעיה איתם. אז ההתחסדות הזו לגבי הבייקון, כאילו זה יביא אותך לגן עדן, עושה לי טעם רע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
2. הסיבה לא משנה. יש לקרוא לילד בשמו אחרת זו רמאות לשמה

אם זה מעורר שאלות צריך להתמודד איתן. להסתיר ולקוות שלא ישימו לב שמשקרים אינה אופציה. אפשר לקרוא לזה "טלה בסגנון בייקון" או "טלה בטעם בייקון" או השד יודע מה; אבל הלקוחות חייבים לדעת בדיוק על מה הם משלמים ומה הם מקבלים. הרי לו היה מדובר בחברה מסחרית שמשקרת על אריזת המוצר היינו נזעקים, לא כך? באמת לא ברור לי מדוע דווקא מסעדנים זכאים לסטנדרטים נמוכים יותר או להעלמת עין.
 

Gרר

New member
לגבי הבייקון

הוא בפירוש יכול לקרוא לזה פנצ'טה טלה ולהוסיף בסוגריים (בטעם בייקון)
הפתרונות הכי פשוטים מישום מה תמיד מפנים את מקומם להסתבכויות מיותרות.
 

חיפאית88

New member
הקטע עם הבשר חזיר באמת מעצבן וזה לא רק שם

שתי מסעדות אנחנו אוהבים בחיפה גם כן באותה הגישה, כמובן עובדות בשבת, אין לדעתי מנה בשרית שאין בה חלב ופירות ים מכל הסוגים אבל קבונרה עם חזה אווז מעושן.
&nbsp
נראה שאין בעיה עם ערבוב חלב ובשר, שריפס זה הכי מיינסטרים אבל חזיר זה עדיין טאבו
 

מיכאל ג

New member
בחיפה זה איכשהו הגיוני

זו עיר מעורבת, חזיר הוא חראם למוסלמים לעומת פירות ים ובשר-חלב שמותרים.
 
זה לא תופס אם הם מגישים אלכוהול

למרות שכמו שאמרתי - אין לי בעיה עם חזה אווז כי קוראים לו בשמו. אני שונאת את הניסיון לדחוף מוצר שאינו מה ששילמתי עליו מסיבות תמוהות.
 
זה לא תופס אם הם מגישים אלכוהול

למרות שכמו שאמרתי - אין לי בעיה עם חזה אווז כי קוראים לו בשמו. אני שונאת את הניסיון לדחוף מוצר שאינו מה ששילמתי עליו מסיבות תמוהות.
 
אין לי בעיה עם חזה אווז, כי קוראים לו חזה אווז

מה גם שחזה אווז הוא שונה מבייקון וטעים. יש גם מתכונים שבהם מלכתחילה משתמשים בחזה אווז ולא בחזיר ממילא.
אבל בייקון טלה זו המצאה שלא קיימת מחוץ לעולם ה"כשר" היהודי וה"חלאל" המוסלמי (זה ה"כשר" שלהם), כי בייקון הוא חזיר. זהו פשוט עוד אחד מהטריקים לעבוד על האל, כשאפשר היה להשתמש בחזה אווז כתחליף אחר אך טעים, או פשוט לא לקרוא לזה בשם מטעה ושגוי, שלא מכבד את הלקוחות שלך. שנית, בחלק מהתפריט היה כתוב בייקון טלה ובחלק בייקון כאילו יש גם וגם, ורק כששאלתי בקופה ספציפית אחרי כמה מריחות הודו שזה לא באמת בייקון - וזו רמאות לטעמי. האם אני צריכה עכשיו לשאול אם הצ'דר עשויה מחלבון צמחי כי מחרתיים השף יחליט שגם זה טאבו כמו חזיר?
 
למעלה