השניצל של תמיר - כורזין גבעתיים

Czerniak

New member
השניצל של תמיר - כורזין גבעתיים

בעולם מושלם אני הייתי זה שמגלה את המקום הנפלא הזה, לא הרחק מהבית בו גדלתי, בלב איזור תעשיה הומה. אבל העולם הוא לא מושלם, אך לפחות יש בו את מדור אוכל בעמידה בהארץ שהפנה אותי לעבר שכיית החמדה. לאלו מכם שחשוב להם ההקשר ההיסטורי וציר הזמן, מדובר במקום שהיה קיים כמה שנים טובות במעין ביתן קטן על אי תנועה קטן מול מרכז כורזין (מי אמר מטבח ישראלי עממי?) ולאחר סוגיות רישיון עבר לקצה השני של העיר למספר חודשים ואז חזר שוב לכורזין והפעם לחלל גדול (בצלע הדרומית, ליד מאפיית הכהנים).

הגדולה של המקום היא שניצלים, או ליתר דיוק כמות בלתי הגיונית בעליל של שניצלים בפיתה (אפשר גם בבגט, או בצלחת או במגש ענק). וכמעין פלא אלכימי פיזיקלי זעיר, הפיתה מכילה את כולם בנחת ואינה נקרעת לאורך כל האכילה.

והטעם? תגידו שניצל, מה יש לדבר על הטעם? אז זהו שכל שניצל - מלמיליאן - עסיסי במידה הנכונה, לא ספוג בשמן וכך נאכלת הפיתה ללא תחושת כבדות או צרבת. אכלתי שם שבוע שעבר ואיך שהסתיימה לה הפיתה רק ייחלתי לחזור. כמה ייחלתי? עד כדי שחשבתי זה הגיוני לקחת בייביסיטר ולצאת לשם בערב. עד שנזכרתי שהוא פתוח עד 16:00. חבל.

טיפ: אם תבקשו את הפיתה רק עם טחינה וסלט ירקות (וכמובן עם שניצל). חיוך יעלה על פניו של תמיר בשעה שהוא יפטיר - "ככה גם אני אוכל".

 

החתולית

New member
כמה שניצלים יש שם ?


שניצל טרי עם סלט ירקות וטחינה? אושר קטן ופשוט.
 

amirline

New member
ואם תנסי להגיד לו שזה הרבה הוא מתחיל לכעוס

כמות שניצל מטורפת ...
&nbsp
המקום המקורי היה באיזור התעשייה כורזין בדוכן מול בית ווהלין אבל לפני שנה-שנתיים העירייה עשתה לו בעיות (כי תמך במתמודד שלא זכה-בן שחר) ואז עבר לכצנלסון, אחרי כמה חודשים חזר לכורזין למיקום חדש וזה המצב כיום ...
 
בעבר גם לא היה מחיר קבוע

כשעוד היה בבוטקה אכלתי שם כמה וכמה פעמים ואני לא חושב שאי פעם שילמתי את אותו הסכום. על בגט עם שניצלים (יותר מאשר בפיתה) שילמתי כל דבר בטווח של 22-28 שקלים, לפי המצב רוח של תמיר ובעיקר מה לבשתי.
כשהייתי עם גיסי שהיה חייל באותה התקופה הוא שילם 17 על בגט
 

prizman

New member
איך פיספסתי?

פעם הייתי עובר ברחוב הזה כל יום, אבל השניצליה עוד לא הייתה קיימת.
מאפיית הכהנים כן.
את הכתבה קראתי אבל זה טיפונת רחוק לי כרגע.
נראה שההפסד הוא שלי.
 
זה כנראה היה קיים כבר אז בתור בוטקה

על רחוב כורזין עצמו, לפני כשנה הוא עבר לחנות ממש
שניצלים באמת טעימים.
 

prizman

New member
יכול להיות, לא זכור לי.

אבל מדובר על לפני המון שנים.
היו שתי תקופות שגרתי בר"ג ואז הסופר בכורזין היה אחד המוצלחים בסביבה
במיוחד בגלל שהיה אפשר להשיג בו עופיונים.
אבל זה היה בין השנים 1982-1990 בערך.
אח"כ כבר נאלצתי לעבור לערים אחרות.
 
למעלה