רומנו - אני אף פעם לא אבין את אייל שני

מיכאל ג

New member
רומנו - אני אף פעם לא אבין את אייל שני

כבר על ההתחלה אני אגיד שאני ממש לא ממעריציו של אייל שני. לא אוהב את האיש, לא ממש מתחבר לבישול שלו. אבל, יצא והייתי אתמול עם עוד ארבעה חברים ברומנו ונראה לי ששווה לכתוב על החווייה הדי מבלבלת שעברתי.
הוייב של המקום אחלה. בית רומנו הוא מקום כמעט קסום, מזג האוויר היה מושלם ואכלנו על המרפסת הפנימית הנהדרת. התפריט נראה בדיוק כמו שציפיתי ממסעדה של אייל שני - התפייטות על גבול הגיחוך כשכל מנה שנייה "מסוחררת" (כלומר מעורבבת), היוגורט הוא "גלקסיה" וכל כרובית היא תינוקת. זה לא הפתיע. אבל האוכל... היה מוזר.
היו מנות טובות. מנת ה"שישליק" (נתחי בשר, בגדול, מונחים על צלחת דוקא, עם יוגורט) היתה מדויקת ומצוינת, אם כי די פשוטה. מנת "נתחים אינטימיים" היתה גם נהדרת - משהו כמו פפרדלה זנב שור רק בלי הפסטה. ועוד מנה אחת שאתאר בהמשך.
אבל היו שם לא מעט מנות תמוהות. דגים מוזהבים - היו אמורים להיות מאותם דגים קטנים מטוגנים בבלילה שניתן לאכול עם העצמות, רק מה - הם היו גדולים מדי ודוקרניים מדי והעצמות נתקעו בגרון ובלשון. אבל הם עדיין היו קטנים מדי בשביל לפרק בידיים. ויתרנו על לנסות לאכול אותם. מהצ'יפס העבה המפורסם שמוגש בשקית נייר מודה שלא התלהבתי. מעדיף דקים. אבל אוקיי, כל אחד וטעמו הוא בצ'יפס. עוד מנה שזכתה לתשבוחות בכל מיני ביקורות היא מנת "תפוחי אדמה בוערים מבושמים בחמאה, מסוחררים בעלי תרד תורכי מחברון", שהתבררה כערמה לא מאוד פוטוגנית של, נו, תפו"א ותרד. האם הם בערו? לא. האם חברון תרמה משהו למנה? גם לא. האם תיאור לירי מופלא זה הכין אותי לקערה של משהו שנראה כמו קיא? ממש לא. זו אולי תוספת סבירה לארוחת ערב ביתית אבל אני מתקשה להבין את ההתלהבות שנרשמה בביקורות. עוד מנה שהזמנו, פסטת סרטנים, התבררה כהרבה מאוד פסטה אלה אוליו וקצת מאוד סרטנים שבכלל לא תרמו לטעם של המנה.
ועכשיו אנחנו מגיעים למנת הדגל - קערת סרטנים.
המנה הזו *ענקית*. התמחור שלה (נדמה לי בסביבות 96) ממש לא הכין אותנו למחבת עצום המימדית שהוגש לנו, מלא בירקות שורש, רוטב אדום משגע, פרוסת חלה עבה לניגוב, ו... סרטנים. גדולים. שלמים. כמה? נדמה לי ארבעה. זוכרים את המחיר? מי יביא לכם ארבעה סרטנים שלמים במחיר כזה? והרוטב נפלא, ויש חלה, ומה רע?
אז זהו, שכלים לפיצוח הסרטנים - הם לא מגישים! שאלנו ואין להם! זה אומר שצריך לפצלח אותם עם הידיים והשיניים, ואיכשהו לעבור את ההגנות הקוצניות למדי של הסרטן ולשבור את השיניים על השיריון שלו. ועם כל כמה שהרוטב והירקות והחלה היו טעמים, ועם כל כמה שבשר סרטן הוא נהדר, אחד לא נגע בשני, וממש היינו צריכים לסבול בשביל כל פירור בשר. אני רק יכול להניח שזו מנה חדשה ששני חלם יום אחד והחליט להוציא לפועל בלי לחשוב יותר מדי.
לקינוח הזמנו משהו שהוא בגדול טיראמיסו, והיה ממש טעים, אבל היות שבלי קצת מוזרות אי אפשר, הוא הוגש על חתיכת קרטון. הסה"כ שלנו היה 120 לאדם בערך, כולל בירות (לא לכולם), אז סה"כ מבחינת תמורה היה בסדר.
אבל זו היתה חווייה מוזרה וזה לא סוג הבישול וסוג האירוח שאני מעריך. זה נראה כאילו שני כל כך מעריץ את הרעיון של אוכל "אותנטי", כזה שמוצאים בכל מיני חורים קטנים ובדוכני אוכל רחוב, שהוא קצת שכח שהוא בכל זאת מנהל מסעדה וצריך להכניס טיפה של מקצוענות לעניין - אתם יודעים, כמו לתת לאורחים כלים מתאימים או לוודא שהמנות אכילות. ואולי הוא חושב שלהקנות לאוכל מראה מרושל בכוונה (כמו להגיש קינוח מופלא על קרטון) יתן לו באורח קסם את אותם טעמים של הבשלנים הלא-מקצועיים? אני חושש שזה לא עובד ככה.
 

erezavn

New member
ביקורת קולעת למדי (אני אישית הייתי קוטל יותר)...

אייל שני גאון שיווקי ושף בינוני לדעתי. עם כל הכבוד להצלחה לכאורה (מסעדות מלאות, יחסי ציבור מטורפים, סניפים בחו"ל, תוכניות).
אני שנים חושב שהבן אדם מזלזל בלקוחות. להגיש אוכל על קרטונים או על עיתונים זה עצלות, קמצנות וזלזול. צר לי - זה לא מגניב. מיצינו את הקטע.
כנ"ל הגשת סרטן שלם בלי כלי פיצוח. מה נסגר? מעבר לחובבנות, בעיניי זו פשוט חוצפה. הרי בקלות אפשר להיפצע מפיצוח בידיים ובשיניים.

גילוי נאות - לא סובל את האיש. הוא בלתי נסבל ותמיד היה כזה בעיניי. אבל - גם לפני שהוא המאיס את עצמו לעייפה מעולם לא התרשמתי מהאוכל של מסעדותיו.
 
בדיוק היום קראתי ביקורת מתלהבת

של מבקר טיים אאוט על רומנו
נדמה לי שאפילו אכלתם את אותם דברים
 

החתולית

New member
אני איתך

מה שאתה מתאר חוצה את הגבול הדק בין מה שבמפעלות שני מכנים "אותנטי", לזילזול מוחלט בלקוחות.
 

Gרר

New member
תודה על הדיווח

בשונה ממה שכתבו חלק מהמגיבים אני דווקא כן מעריך את אייל שני כמישהו שיודע לבשל טוב בגיזרה שלו, ולא חושב שנכון להתייחס אליו כאל שף בינוני. נכון שתחומי הגיזרה שלו מוגבלים, אבל הוא מבצע אותם טוב וזה מבחינתי מספק.

עם זאת אני מסכים איתך לחלוטין שההתנהלות במסעדות שלו מוציאה לא פעם את החשק מלאכול אצלו.

להגיש לאנשים מנות מהים בלי לספק להם את הכלים לאכול אותם זה לא חדש אצלו ובטח לא התחיל ממנת הסרטנים שקיבלת. כבר לפני שנים, באברקסס צפון, היינו די המומים לקבל מנה של דגים שדרשו "טיפול" על שקית נייר בלי מזלג אפילו. זה היה תמוה מאד והוריד את כל החשק להתעסק עם המנה.

גם הדציבלים של המוזיקה במזנון זה משהו שגורם לי רק לרצות לברוח משם.

אני לא מבין את ההגיון בלענות את הסועדים שלך. אוכל אמור להיות חוויה כיפית לכל החושים, וכשאתה מוטרד באיך להגיע לבשר של כוכב המנה או שהאוזניים שלך מופצצות בצרחות של העובדים שמנסיפ להתגבר על הצרחות של המוזיקה זה בעיניי פשע נגד תרבות האוכל.

למזלי במזנון אפשר לקחת את המנה ולברוח. משאר המסעדות שלו אני משתדל להמנע בדיוק מהסיבות האלה שהיטבת לתאר. לא נורא, הוא מסתדר טוב גם בלעדיי.
 
אני מאוד אוהבת את האוכל שלו

אוהבת את הייצריות ומוכנה לסלוח להתנסחות הגימיקית שלו שהפכה לסוג של מותג שאני בטוחה שהוא מטפח באדיקות
מי השף שעובד בפועל ברומנו ? לא נראה לי שאייל שני נמצא תכלס במטבח....
יכולה לדמיין שספק הדגים התקשר שהגיע משלוח של סרטנים והשף גם אם המסעדה לא ערוכה מבחינת כלים זרם עם זה.
האמת שאיך שהמנה נשמעת אני מוכנה להתנפל עליה ללא כלים
 
לדעתי שף מוכשר מאד אך בעל תפיסת יחסי ציבור תמוהה

עד מוטרפת.
סרטנים כמו שיט כחול ל5 נדיר בכלל שמגישים ללא כלים.
כמובן שלא במיסעדות מעונבות אבל שני בוודאי שלא מכוון לשם.
 
אם לא מתחברים ולא אוהבים למה ללכת?

רומנו הוא יותר מועדון עם מנות מאשר מסעדה לטעמי (תגיעו לערבי הדאב או הסלקטורים ותבינו...), והאוכל בהתאם- פרוע, קטן, ממזרי אפילו.
אוכל של איל שני בכלל אוכלים עם הידים או עם לחם ולא עם סכין ומזלג או בצלחת חרסינה מבהיקה, היכולת שלו לקחת חומר גלם פשוט ולהביא אותו למכסימום הפוטנציאל היא החתימה שלו, להגיש תפוחי אדמה שלוקים בחמאה היא דבר שרק איל שני יכול ולטעמי היא מנה מעולה.
ולהגיש סרטנים בלי כלים? אני חייב להגיד שכל הכיף בסרטנים או בשרצים זה לשבור בידיים את השריון ולדוג את חתיכות הבשר, אני מסכים שבמסעדה מעונבת עם מפות על השולחנות זה לא היה עובר, אבל גם לובסטר אפשר לאכול או במסעדה מעונבת עם כלים יחודיים או בדוכן שמקבלים בו פטיש קטן וסינר ומתלכלכים מהנוזלים...
 

מיכאל ג

New member
אין לי בעיה עם מקומות לא מעונבים

ולא ביקשתי סינר. יש לי בעיה עם אוכל שאני פיזית לא יכול לאכול כי אני חושש לשבור שן או לקבל חתך בלוע בגלל שיריון של סרטן או שאולי אין לי מספיק כוח בידיים לשבור דברים שהתפתחו באבולוציה של מיליוני שנים להיות סופר-קשיחים, או פוחד שעצם תיתקע לי בגרון.
 

הגרגרן

New member
ואני אינני מוכן לאכול אצלו

שני ביקורים כושלים ב"אוקיאנוס", ארוחת פורום האוכל (ז"ל) של אורט, שתואמה עימו ושהוא ביטל ברגע האחרון, ארוחה ב"מאנטה ריי", כשהוא שף אורח - כל אלה זכו לפוסטים נזעמים בפורום האוכל של אורט, שאיננו עוד.
יצא לי גם פעם אחת לאכול כאורח בארוע המוני של חברה גדולה, שבה הקייטרינג היה שלו וגם שם הרושם שלי לא השתנה, אבל מלכתחילה איזה סיכוי היה לו בארוע של אלפי איש, כשבמסעדה שבה היו פחות מ-20 זה לא הצליח ?
התוצאה: אינני קונה את הפוזה. שום פוזה ומאמצי שיווק לא יחזירו אותי אליו.
פעם נהגתי לומר, שהייתי שמח אילו היה מסתפק בפתיחת דוכן פוקאצ'ות. היום כשפוקאצ'ות דומות ישנן בעשרות מקומות, גם בזה אין צורך.
 

מיתר44

New member
דברי הימים על אייל שני מתחילים

באוקיינוס הירושלמית שסעדו בה, סטודנטים דלפונים, מספר פעמים והתפעלנו מהחוצלארציות שהיא
הפגינה. מאז לא מצאתי כל טעם לסעוד במפעלותיו, אותם תאר בבהירות זועמת ידידי הגרגרן.
מודה שבמזנון שלו שבאבן גבירול וגם בזה שבמארה אכלנו יותר מפעם כמי שאוכל פה ושם פלאפל כדי למלא
רעב למשהו ״קטן ופשוט וזמין״. כרובית אייל מככבת במטבחי לפרקים. המנה מוצלחת מאוד ופשוטה להפליא להכנתה.
ברומנו סעדנו פעם אחת ולא יספנו. זו ממש לא מסעדה בעבורנו.
אבל - את הפלגותיו בתארו את תחושותיו ורגשותיו אני אוהב לשמוע. בשבילי הוא משורר של אוכל שיש לו
כשרון ומוזה בלתי כלה לתאר את שהוא אוכל בדרך נהדרת, מיוחדת וייחודית.
 

מיקהפ

New member
אבל אבל אבל.

ה"כרובית של איל", היא ניכוס הכרובית של אביבה (סגל, אמא של שחר, בשלנית מפורסמת, שנים).
 

gastro101

New member
באוקינוס המחירים היו כה גבוהים - סטודנטים לא אכלו שם

וגם לא המרצים
אני זוכרת קולגה שהיה סמוך על שולחנו של גביר והיו עולים לרגל לפחות פעם בשבוע
אחרי זמן התחיל עם עיסקיות ואז אכלתי שם - זוכרת קרפצו עגבניות בלתי נשכח ושערה בסלט ..הציעו קינוח ואז לא הייתי בטוחה אם הקינוח OTH ולאור מחירי התפריט ויתרתי . בעלי שלא אוכל דגים רצה לקחת מנה בשרית מהתפריט הרגיל- המחיר היה כה גבוה שאכל דג...
 

Nרב

New member
רומנו היא בtop 5 שלי בחודשים האחרונים :)

אני לא אוכלת את מנות הבשר, אבל מתה על מנות הירק - הכרובית (תינוקת או מתבגרת), זוקיני עם לבנה, הציפס שלדעתי הוא מהמם, שקית שעועית ירוקה מוקפצת שהזמנו פעם, החציל הקלוי, הפוקצ'ה, צלחת החריפים.
מקום שעושה כיף בראש וקליל בבטן. אבל בהחלט אין להתיחס אליה כמסעדה פר סה, ובטח לא מסעדת שף. אף פעם לא ראיתי שם את אייל שני.
 
למעלה