אז מה אכלתם בסוף השבוע?

mereng

New member
ארוחה חפוזה ב"גורדוס" בחולון, וארוחה מפתיעה בארומה

בדרך למופע בת"א עצרנו לארוחה חפוזה בגורדוס. ישבנו על הבר, התחננו שיזדרזו עם ההזמנה.
הוא לקח "מייק קרטר"- המבורגר עם טבעות בצל פריכות וטעימות להחריד, גבינה ועוד- נהנה מאוד.
אני לקחתי גרינבורגר- פטריית פורטבלו ממולאת בטופו ושום. זה היה חביב אבל לא מתובל כמעט ונאלצתי להוסיף מיונז ורוטב ברביקיו בנדיבות.
הצ'יפס בשתי המנות היה חביב- חצי תפ"א וחצי בטטה, ודווקא הבטטה היתה פריכה וטעימה בהרבה (הופתעתי, לרוב אני לא אוהבת בטטה).
&nbsp
לא היה זמן לקינוח, אבל הקינוחים נראו מושחתים מאוד ורשמנו לעצמנו לחזור עם הילדים שבטח יתעלפו מאושר.
&nbsp
&nbsp
למחרת חיפשנו מקום לארוחת בוקר זריזה- והחלטנו לנסות את ארומה בישפרו סנטר נ"צ. הוא לקח 2 ביצי עין על פרוסת לחם, ואני סלט עם חלומי וביצת עין ופטריות מוקפצות. היה טעים במפתיע, ויחד עם קפה ותה החשבון היה כ- 80 ש"ח, כבר התרגלנו לארוחות בוקר שחוצות בקלילות את קו ה 100 לזוג.
הברקות קולינריות אין שם, אבל לפעמים הפשטות הזו מבורכת.
 

החתולית

New member
הסלטים של ארומה לא רעים

מדי פעם אני אוכלת בארומה סלט לארוחת צהריים. הם טריים, נדיבים ובדרך כלל טעימים.
&nbsp
הרגת אותי עם ביצי העין על לחם. בדיוק בסוף השבוע סיפרתי לבחור בגעגוע, על ארוחות ערב של מוצאי שבת כשהייתי ילדה. ביצה רכה על טוסט או ביצה עין על טוסט, היו קבועות בתפריט שלנו
 
שבת אחה"צ בנדיקט שדרות רוטשילד

בדרך להופעה של בת שבע עצרנו להתחמם בפחממות.
הזמנו פינקייק רגיל- מגדל של 3 פינקייקס מהסוג העבה עם רוטב מייפל ליד.
כוס שוקו(שוקולית מגעילה
כוס קפה הפוך ושתי ממוזות ע"ח הבית עקב הצבעתנו במקום לטיים אוט.
64 ש"ח.
בהמשך דגמנו בגלידה אניטה כדור שוקולד מריר וכדור פיסטוק.
בסיום המופע ערמנו מגש פיצה עם טעמים שונים אצל טוני וספה כצידה לדרך עד הפריפריה.
טעים.
היום חזרה לשיגרה רבת חלבונים ומעוטת פחממות....
 
שבת בצהריים "ביסטרו נח"

רוקח 73 של אייל לביא היתה מסעדה אהובה עלינו בזכות מיקומה המצויין וכמובן האוכל
את מקומה ירש "ביסטרו נח" ואחרי ביקורות משבחות החלטנו שהגיעה העת לבדוק האם שוב יש מקום שיהווה "ברירת מחדל"
שבת בצהריים אחרי סרט בסינמה סיטי כשהעננים מעל ת"א מתחילים להתפזר והשמש מבצבצת ומתחילה לייבש את מגרשי הטניס
הזמנו מקום מראש אך להפתעתנו המסעדה היתה (ונשארה) חצי מלאה הוזמנו:
לחמניות וטורטליני עגל (שהיה עשוי כהלכה עם רוטב נהדר)לראשונות
המבורגר לחי עגל בבישול ארוך (מנה נהדרת של בשר נימוח) ומרק דגים (עשיר ומיוחד) לעיקריות
ועוגת גבינת עיזים לקינוח
2 כוסות יין (לבן ואדום)
ככלל האוכל היה מצויין והשרות מהיר ואדיב
בהחלט מקום שנחזור אליו שוב
כשיצאנו היו כבר שחקנים על מגרשי הטניס והשמש חיממה מעל בדרך לשנ"צ





 

dror2311

New member
ארוחה מצוינת באונזה, שוק הפשפשים יפו

אכלנו מגוון רחב של מנות: סלט כרוביות מטוגנות, קרפצ’יו טבולה, סימיט - מאפה בייגלה שהתלווה בטחינה/שמן זית/בצל סגול כבוש/פלפלים חריפים ונהדרים, שווארמה דונר שהייתה מצוינת, פידה ביאנקה עבדורחמאן מאפה צמחוני עם גבינות/בזיליקום/תרד, לחמא בעג'ין מעולה. כל מנות המאפים היו מצוינות!
חלקנו שני קינוחים בינוניים למדי (טירמיסו פיסטוק וכנאפה), אבל בכל מקרה שמרנו מקום למלבייה הנהדרת שנמצאת בצד השני של הרחוב.
נקודות חוזק: מנות טורקיות נהדרות, מאפים מצויינים, שירות חמים ויעיל, אווירה טובה.
נקודות לשיפור: קינוחים, קפה (לא משהו) והרעש מחריש האוזניים מהבר הסמוך.
 

Noeett

New member
מנצלשת לביקורת על אונזה משבוע שעבר

אקדים ואומר שלא הרגשתי ככ טוב ולכן לא אכלנו הרבה ולא הייתי מאד במוד, לצערי. יחד עם זאת, הדבר היה כך. התקשרתי להזמין מקום לתשע על הבר, אמרו שאין מקום והמליצו על שולחן בר מול הבר. נו שוין. תכלס הבר היה ריק לחלוטין והשולחן קטן ולא מאד נוח. מילא. היה ערב תורכי, (ידעתי מראש לא נאמר לי בזמן ההזמנה חלילה...) המלצרית המליצה להתחיל מבקטנות, זו היתה טעות כי לשנינו קיבות קטנות גם במצב בריאותי תקין. אבל מילא. הזמנו לחם, קרם חצילים שסובל והולל בכל ביקורת שקראתי על אונזה וקובה צמחונית עם תרד וגבינה כלשהי. יין לי יין לו. המוזיקה היתה שמחה אם כי טיפה רועשת מדי לטעמי. הגיע האוכל והיין. הלחם סתם בייגלה הכי פושט עם שומשום. הטחינה שליוותה אותה סתם טחינה. המצילים היו קרם קר בטעם חמאה וחצילים עם כמה היסטורים. ממש סתם ואפילו פחות מכך. הקובות היו נחמדות אבל יבשות עד מחנק. ביקשתי יוגורט או משהו לטבילה, הביאה קרם יוגורט וטחינב שקצת עזר. הבנו שעשינו טעות עם ההץחלות כי כבר די שבענו ולא היה לנו כי טעים. החלטנו ללכת על כנאפה עליה פיטנז ארוכות הבעל. היה בלגן עם כוס היין השניה שהזמנו, היינו צריכים לשאול 3 פעמים היכן היא אז קיבלנו את הכנאפה על חשבון הבית, לא שאמרנו משהו חלילה טעויות קורות אבל המלצרית הבינה שזה היה טיפה מוגזם. אוקצור הגיעה הכנאפה. יבשה וחונקת. צועקת לעוד סירופ סוכר. הגבינה לא נמסה כמו שצריך והיו חתיכות גדולות של מליחות ממש לא נעימה. לא סיימנו את הצלחת... בקיצור. נכון שלא הרגשתי הכי טוב אבל גם לצד השני לא היה טעים מי יודע מה. ונכון שדגמנו חלק ממש מינורי מהתפריט. אבל....לא נראה לי שנחזור....
 
בישולים והשוואת בראנצים- בר או ויין ובנדיקט

ביום שישי התחלתונ בבישולים לארוחת ערב- תפוחי אדמה שעברו חצי בישול, נחפרו עמוק עמוק ועורבבו עם שמנת , חמאה, יוגורט וגבינה צהובה ונשלחו בחזרה לתנור, מרק שעועית סמיך עם שורש סלרי, מרק עגבניות עם מעט אורז ומאפה פסטה עם שמנת ושומר צלוי ולקינוח פרלינים של שוקלד מריר שיצקתי מעל חמטת בוטנים ויצרו ממתק מעולה.
ביום שבת בבוקר התחשק לנו בראנץ ולקחנו עוד חברה וחיפשנו מקום ברוטשילד, בקפה אירופה הכל היה מוזמן אז החלטנו על בר או וין, התפרטי בראנץ צרפתי למהדרין, מנות קטנות ודי מינימליות, הזמנו והתחלנו לקבל מבחר מנות במהירות סבירה- גוז'ור הגיעה בתור מאפה גבינת גדול יחסית ורך שהיה נהדר, קרפ עגבניות צלויות ומוצרלה שהיה גדול ויפה אך מעט יבש וחסר לנו רוטב או משהו שיריטיב את המנה שהייתה טעימה אבל משעממת למדי, קרוק מאדם שהגיע במגדל יפה עם ביצת עין מעל, טובל בציר בשר עשיר, החיתוך גילה 3 שכבות של האם משובח ולחם רך, היה כיף לתבול את החתיכות בציר הבשר , מנה של בריוש ביצים רכות ופורציני התגלה כזוג ביצים רכות שהוגשו בכוסות הגשה עם טוסטונים קטנים של בריוש ומעט פורציני קצוצים מעל לביצים, היה צריך למרוח את הביצים על הטוסטונים עם מעט חמאה ולאכול, חביב אך התיאור מעט שיטחי והמזמינה חשבה שתקבל פרוסת ברישו גדולה עם תבשיל פטריות וביצה רכה...
כל המנות מגיעות ללא סלט או לחם בצד אז הוזפנו סלט ירוק עם מבחר יפה של עלים רעננים, אפונה ירוקה ופול שהיה מוצלח.
שתינו אפרול שפריץ אחד, קוקטיל אניסי חביב ואשכוליות אדומות, החשבון יצא 270 ש"ח על אכול שהיה טוב אבל השאיר אותנו רעבים, תפריט צרפתי מינימלי מדי שלא מתאים לבראנץ/ המשוחת שחיפשנו ו- VFM נמוך מאוד.
המשכנו לטייל על השדרה והחלטנו להיכנס לבנדיקט, הזמנו מקלות פראנצ' טוסט, מגלד פנקייק שוקודל-לבן ובבנות עם חיזוק פרלינים וארוחת בייגל עם אבוקדו על חצי אחד וביצה מקושקשת על השנייה, המנו לא מעט לאכול אבל קיבלנו בסוף 3 צלחות גדולות- הטוטס היה חביב, המון אבוקדו חתוך גס, המקושקשת הייתה סבירה ולא יותר, הפראנצ' טוסט הגיע כשמונה מקלות ברישו מוטגנים בשלולית של קרם וניל וסלט פירות שדווח כטעים והבפנקייק היו גדולים, תפוחים אבל משעממים- הבצק עצמו היה די חסר טעם וברגע שהחלק החיצוני שספג את הרוטב נגמר נשארנו עם תוך יבשושי.
יצאנו עם חשבון של 130 ש"ח, לארוחה עמוסה ומושחתת אך חסרת ייחוד
מה המסכנה? כנראה בראנץ' צריכים להכין בבית
 

passioneta

New member
3$ - בקינדל French Laundry...

חוצמזה משלוח מזעזע מ=BBB
חלק מהחיפוש אחרי שניצל ופירה מוצלחים באיזור השרון
 

מיתר44

New member
תודה! מבצעים של מכירת ספרי בישול ואפייה בקינדל - מומלצים

תוך שניות הספר אצלך בפורמט עשיר ובמחיר של 1/2 מנת פלאפל.
אם תואילי ללמד אותי כיצד עוקבים אחר מציאות שכאלו.
 

passioneta

New member
אני פשוט נכנסת מדי פעם

אולי יש שיטה יותר מתוכמת, אנני יודיעת
 

טינטיןS

New member
קפה ועוגה בהר הזיתים

כמה קטן וצנוע ככה מתוק ושווה.
מתחם אוגוסטה ויקטוריה. הלכנו לבקר בכנסייה, לעלות למגדל, להסתכל בתערוכה קבועה של צילומים של ירושלים משנת 1900 ואז להתחמם בקפה הצמוד למקום.בית הקפה כמו הכנסייה מנוהל ע"י גרמנים(מין הסתם), מתנדבים שמגיעים לתקופה ומכך גם האוירה הלא פורמלית והמאד רגועה. 3 סוגי עוגיות, מאפה בית- קרמבל אגסים, גבינה (או כדברי הגרמני- זו לא עוגת גבינה, זו RUSSIAN CAKE , בקיצור, עוגת גבינה) ועוגת שוקולד. דגמנו את האגסים והגבינה. שתיהן חפו ממתיקות יתר. לאגסים התפנקתי ובקשתי תוספת קצפת. מייד הוצא המיקסר והוקצפה עבורי במקום. על התוספת הזאת שילמתי 4 שקלים שלמים..
המחירים מגוחכים, החורף העביר תחושה של חו"ל. ניתן גם לקבל סנדויצ'ים, סלט
ו"ספיישל היום" שאל את הבעלים. המחירים נעים בין שקלים בודדים להשתוללות של פחות מ20... הכניסה לכנסייה מתאפשרת עד 13:00 בעלות של 5 ש"ח לאדם. ואם הגעתם לשם ,חובה להמשיך קצת הלאה למצפה רחבעם משם תצפית מופלאה על ירושלים מהצד הפחות שיגרתי.
 

החתולית

New member
לא ידעתי שיש שם בית קפה

זוממת כבר זמן רב ללכת לבקר את קבר סבי בהר הזיתים, אולי נעשה מזה טיול.
 
דיי ממורמר )זה אני כאילו) על כן יש להעריך דגי ים במסעדות

ביום חמישי טרום הסערה בים שהיתה בשיאה ביום ו לא יכלתי למצוא זמן לדוג או לצלול, לפחות הגעתי סמוך לנמל העורפי החדש במזרח חיפה וראיתי איך אוניה מזרימה מלט בצינור רחב להדק את הסלעים האמורים למגן את הנמל והאוניות מהרוחות והגלים,

בשבת שוב ל הזדמן לי לעזעזל ורק היום בבקר מצאתי חלון של שלוש שעות וניסיתי את מזלי עם המקל,
הייתי משוכנע שזה יום קלאסי לדייג,
גורנישט מיט א גורנישט .
מלבד שני סרגוסים נאדה!

אז כשאתם אוכלים דגי ים במסעדות שלא תטעו לרגע שקל להביא דג ים גדול ומכובד במשקל,

לפחות לגמתי כמה בירות וספגתי מליחות ובריזה של הים, גם זה משהו בימים טרופים אלו,
הים היה נמוך היום והים לא "עבד"













 

foofoo77

New member
בחמישי תו"כ גשם שוטף

נסענו לבאקארו ברעננה לארוחת בשרים מעושנים של פביאנס ממעלות.
היינו כבר אצל פביאנס לפני כמה חודשים ועפנו שם היה מעולה ולכן החלטנו ללכת לארוחה הפעם.
המנה הראשונה היתה קרפצ'יו לשון מעושן עם רוטב חרדלי וצלפים. שיחיה שמעולם לא אכל לשון נהנה מאוד אני מאוד אוהבת לשון מעדיפה את הלשון שלי ברוטב ולא מעושנת אבל היה מעניין לנסות בצורה שונה.
אני לא זוכרת את כל המנות אבל היו 10 סוגי בשר הבולטים שבהם היו האנטרקוט שהיה פשוט מושלם, אדום מבפנים ומדמם כהלכה, פרגיות מצויינות (בפעם הקודמת פחות אהבתי), ספייריבס טלה ברוטב מתקתק, אסאדו ללא עצם, כתף טלה עם תבלינים אתיופים שבפעם הקודמת עפתי עליה הפעם התייבשה ולא היתה מוצלחת (גם קורה).
ליוו את הארוחה תפו"א עם רוזמרין ושמן זית, סלט ירקות וחסה ולדעתי גם בטטות אני פשוט בארוחות כאלה נמנעת מתוספות כי מעדיפה להתמקד בבשר אבל לקראת הסוף חטאתי בסלט ירקות.
לקינוח היה מוס שוקולד פליאוליטי שהיה מעניין וטראפלס פליאוליטים שלא אהבתי אבל שיחיה עף עליהם (טחינה מתוקה? איכס! זה חלבה! איכס!).
ביחד עם יין חופשי לכל סועד 500 ש"ח מוצדקים בהחלט לשנינו.
 

gastro101

New member
ג'וז ודניאל וארוחה הודית ביתית

אחרי שקאלש סגרו לנו את הברנאץ בששי וכבר תכננו להיפגש- ידידי קרא שיש תפריט חורף חדש בג'וז ודניאל וכך הגענו לשם ברגע בו שקט הגשם שעה 15
ישבנו במרפסת הסגורה ליד החלון- חלק מהזמן היה קר ונשארתי עם מעיל וחלק מהזמן פעל מזגן והיה חם מדי
בסופו של דבר לקחנו מנות מהתפריט הקבוע ואחת ממיוחדי היום , אם כי בתפריט החרף יש מרק בצל -סיבה לשוב
לקחתי פרוסות סלמון טרי עם מיני תוספות- היה טעים מאד- ממיוחדי היום והוא לקח שרימפס על סלט שכלל רצועות בצק מטוגן שעועית ירוקה גרעיני רימון- תמיד נמנעתי להזמין בגלל השעועית שאיני מחבבת אבל היא ניתנת להוצאה והשרימפס ניתנו בנדיבות

עיקריות -לו שניצל סינטה עם פירה במקום שפצלה ולי כבדי עוף עם הפירה בצד (אחרת נהית דיסה בצלחת ) -פשוט וטעיםמ

סלסלת לחם כללה 3 סוגי לחם טרי טרי - לבן עם זיתים , כהה מעט ולבן רגיל. לבקשתו קבלנו צלחת נוספת של לחם כהה בלבד ללא חיוב על סלסלה שניה (19 שח סלסלת לחם)
היות והשיחה קלחה והתארכה - החלטתי לקחת קינוח ובחרתי בפודינג הלחם עם סורבה שוקולד- הסורבה מעולה, פודינג הלחם- מנה לשנים - לבדי לא סיימתי

החשבון עם דיאט קולה וקפה בתוספת דמי שרות שהוא מתעקש להשאיר בכרטיס אשראי-190 שח לאחד . הננו . זו מסעדה שתמיד טעים לי שם

בשבת התכנסו הילדים והנכד לחגיגת יום הולדת מאוחרת לילידת 10.10

לאור צמחוניות/טבעוניותהנוכחים, הכנתי ארוחה הודית - מרק גזר ועגבניות בתבול קארי הודי שנקנה בחנות התבלינים בניו יורק (סאלו- איכה??) -יצא נפלא
דאל -מתכון של לימור ךלניאוד תירוש-הנכד הפעוט
זלל בהנאה רבה, אלו גובי, צ'אנה מסלה (גרגרי חומוס בתבשיל)
כופתאות דלעת ברוטב עגבניות וחלב קוקוס, אורז ו..נאן שהכנתי במו מיקסרי ויצא מעולה סלט גדול .
קינחנו כרגיל בעוגה האהובה על כולם שכבות של ביסקוויט שוקולד קרם פטיסיאר וקרם שוקלד . קפה כמובן
לנקות ולסדר את המטבח אחכ לקח לי שעות , אבל היה כייף
 

דקלה1984

New member
נשמע מעולה

אם לקחת את המתכון לכופתאות הדלעת מאיפה שאני חושבת שלקחת אותו, אז הוא פשוט מתכון מופלא.
 

gastro101

New member
לקחתי את המתכון מהבלוג צמחונום , גם הילה אלפרט פרסמה

מתכון דומה עם שינויים קטנים במרכיבי הרוטב ב"ישראל היום" ערב פסח -כמתכון נטול חמץ...
אגב זה תבשיל שמשתבח עם הזמן כדאי להכין לפחות יום קדם
אני לא מבשלת את הדלעת אלא מאדה בשושנת אידוי, ניסיתי לאפות אבל היה קשה למעוך אותה.
 
למעלה