שירשור
שבועי

pix37

New member
ויכוח בקבוצת המלצרים - האם ניתן להחזיר בקבוק יין לא טעים

https://www.facebook.com/groups/680251285341850/?fref=ts

אני בכוונה לא כותב את שם כותב הפוסט המתאר חוויה אישית שלו כמלצר

- "אני הייתי בהרבה מסעדות ואני יודע יותר טוב ממך"
- מבטיח לך שגם אני הייתי בהרבה מסעדות.
- "אם לא אהבתי את היין אני מחזיר אותו ואתה מביא אחד אחר וככה זה בכל מקום"
- לא זה לא. מחזירים בקבוק אם הוא לא תקין, ולא אם הוא לא לטעמך.
- "אני לא אוהב את התשובות שלך"
- אתה רוצה שאני אשקר לך?
- "איפה הבוס שלך?"
- לא כאן כרגע.
- "תגיד לי מי אתה חושב שאתה? כולה מלצר!"
- .... ... .... (עצבים) ... ....מה זאת אומרת כולה מלצר? אתה מודד אישיות של בן אדם לפי מה שהוא עושה בחיים? חתיכת מטומטם! (אחמשית גוררת אותי משם)
זה קרה בצהריים, ואני עדיין רועד מעצבים. ומי שמכיר אותי יודע, שאני לא בן אדם שמתעצבן בקלות. איך מתמודדים עם זה? אשמח לעצות..."
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נושא הוויכוח לא רלוונטי, אופן הטיפול בלקוח הוא הבעיה

אמנם לא מלצרתי, אבל עבדתי בשירות לקוחות לא מעט שנים בחיי, וזה טיפול שגוי בלקוח לא מרוצה. ייתכן שהלקוח היה לא נחמד במיוחד ואולי אף מתנשא, אבל התשובות של המלצר רק הוסיפו שמן למדורה (ובחיי, התחושה שלי מקריאת הדו-שיח שהוא ממש נהנה לומר ללקוח "לא"):
- אתה רוצה שאני אשקר לך?
- "איפה הבוס שלך?"
- לא כאן כרגע.
במקום להתעמת עם הלקוח היה צריך לגשת למנהל משמרת או לנסות לחפש פתרון אחר. הוא פחות או יותר אמר לו "זו המדיניות שלנו, אם היא לא מוצאת חן בעינייך זבש"ך, אין לך עם מי לדבר, לך חפש".
&nbsp
נראה שהמלצר נכנס גם למקום של אגו ולכן גם לקח ללב, במקום להבין שזה לא אישית כלפיו, וזה לגיטימי שלקוח לא מרוצה ממדיניות של העסק (שמן הסתם לא המלצר קבע) ומבקש גורם בכיר יותר לשוחח איתו. לא צריך לקחת את זה אישית וודאי לא ללכת ראש בראש עם לקוח מאוכזב וכעוס.
&nbsp
באשר לנקודה במחלוקת, אין לי ניסיון אישי (לא מזמינה יין במסעדות) ולכן איני יודעת מה מקובל אם לקוח לא מרוצה; אני יודעת רק שמקובל לטעום מראש כשמדובר ביין שלא מכירים. אם הלקוח מכיר את היין והוא לא טעים לו או שהטעם שונה מהרגיל, אני יכולה להבין למה הוא לא מרוצה, ואם למסעדה חשוב שללקוח יהיה טעים ונעים והוא יצא מרוצה, צריך לנסות לפתור את הבעיה כך או אחרת, או לכל הפחות לנסות. כאן לא היה בדל ניסיון, רק אטימות מוחלטת של נותן שירות, שבסוף גם קיבל יחס דומה בחזרה וסיים "רועד מעצבים". מעניין אילו עצות נתנו לו בפייסבוק... (אני לא יכולה לקרוא).
 

pix37

New member
לא עושים נסיונות טעימה על יין בבקבוקים שנפתח במיוחד

אם היין לא היה מקולקל אין הצדקה להחזיר אותו כי הוא לא טעים לך.
אתה לא בטוח שאתה רוצה דווקא את היין הזה ולא יודע מה טעמו, הסתפק ביינות הפתוחים העומדים למכירה בכוסות.
המסעדה לא צריכה לסבסד את נסיונות הטעימה של לקוחות דווקא מהבקבוקים הסגורים שאח"כ אין מה לעשות איתם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת אם זה בקבוק שנפתח במיוחד / יין שנמזג קבוע במסעדה

כי זה מידע שלא מופיע בטקסט שהדבקת כאן. כאמור, אני יודעת שמקובל לטעום מראש יין שלא מכירים (כך כתבתי), והתייחסתי גם למקרה של יין שהסועד כבר מכיר. בכל מקרה (וגם זאת הבהרתי אך לא התייחסת כלל) נושא היין שולי בעיניי (וכפי שהבהרתי, אין לי מה לתרום בנקודה זאת) אלא השירות. הסועד היה מאוד (מאוד) לא מרוצה, ולא נעשה שום ניסיון להוציא אותו מרוצה. גם אם לקוח מבקש בקשה "לא הגיונית" או כזאת שלא עולה בקנה אחד עם המדיניות, יש דרך להעביר את המידע, יש דרך לשרת אותו, ולפי מה שהדבקת כאן, זאת ממש לא הדרך.
 

pix37

New member
יש שלב מסוים שלקוח הופך מלקוח לנזק

הלקוח לא תמיד צודק וגם לא תמיד משתלם כדאי או אפילו מוצדק להותיר אותו בתור לקוח.
לא כל לקוח צריך לרצות ולהעתר / לפצות לכל בקשה לא הגיונית שלו.

ביקשת שיפתחו עבורך בקבוק יין - שא בתוצאות ההחלטה שלך.

וד"א בידיעה המקורית כתוב במפורש בקבוק ולא כוס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני יכולה להתייחס רק למה שנכתב, לא למה שלא

ודאי שהלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד לקוח. אם המלצר ענה לו תשובות כמו שהוא כתב, זו לא דרך לענות ולא דרך לתת שירות, וכבר הסברתי ופירטתי, לא רואה טעם לחזור שוב על הדברים.
&nbsp
נ.ב.
אני יודעת, התייחסתי לבקבוק.
 

החתולית

New member
אז לא מחזירים בקבוק יין אם הוא לא טעים לך

אלא רק אם יש בו משהו לא תקין. לא בטוח מה אתה רוצה להזמין? בקש לטעום.
&nbsp
אבל, והאבל כאן גדול, ההתנהלות המתוארת של המלצר היא לא מקצועית, לא שירותית ודי גסת רוח. גם אם הלקוח הוא אדיוט גמור שרק מנסה לעשות רושם על הפרטנרים שלו לארוחה, לא עונים כך ללקוח.
 

אילן די

New member
התשובה היא כמובן: ״תלוי״

אם קיבלת יין תקין והוא לא טעים לך, לא נהוג להחזיר. זה מין חוק בלתי כתוב. יש מסעדות שסובלות קפריזיות גבוהה במיוחד והן כן יחליפו אבל זה לשיקול דעתן.
הסיבה היחידה היוצאת מן הכלל היא כשהסומלייה המליץ לך ספיציפית על יין מסויים. במקרים כאלו כן מקובל לקבל בחזרה, לפחות ברוב המקומות שאני הייתי בהם.
אני פותח שרשור בנושא בפורום יין ואלכוהול. מעניין מה הנסיון של חברי הפורום האחרים שם.
 
עשית לי דה ז'ה וו לתקופת המלצרות שלי

להחזיר בקבוק יין זה משהו שלא עלה בכלל על הדעת. היה מקובל גם להראות ללקוח את הבקבוק לפני שהוא נפתח ולקבל את אישורם שזה מה שהזמינו, ורק אז לפתוח את הבקבוק ולמזוג ללקוחות מול עיניהם.
&nbsp
היו מקרים שלקוחות ביקשו לטעום קודם יין זה או אחר, זה לא תמיד התאפשר (אם אין בקבוק פתוח היה ברור שלא יפתחו במיוחד כדי שיטעמו), ולא זכור לי שהיו לקוחות שלא קיבלו את זה בהבנה.
&nbsp
זה עדיין לא סותר את העובדה שהמלצר לא טיפל נכון בסיטואציה, במצב כזה קוראים ישר לאחראי המשמרת, ובטח שלא מתווכחים ככה - בין אם הלקוח בעייתי ובין אם לא.
&nbsp
המלצר הזה בכללי מההתחלה התנהל בצורה לא עניינית, לא ככה מדברים עם לקוח, לא פלא שהלקוח התעצבן, גם לקוח "סביר" היה מתעצבן ממלצר כזה.
 
אומצה עסיסית מבורגר סאלון, וואלה לא רע בכלל

יצא לי כבר לאכול כמה פעמים ברשת " בורגר סאלון"ף לא הייתי מודע שניתן לקחת מהם המבורגרים לצלייה עצמית בבית, גם על הלחמניות לא הייתי מודע בכלל,
בזכות קריאה אקראית פה בפורום ומהדיווחים החיובים על עיסקת השש קציצות ב-85 קיבלתי חשק לקפוץ לסניף הקרוב אלי, זה במתחם ביג החדש בצומת קרית -אתא,

מפה לשם המתנתי כ7 דקות ובחור נחמד שטחן לנגד עיניי בשר בקר וסידר את האומצות ברינג מיוחד , ביקשתי גם 6 לחמניות שיהיה תואם, כאן נזכרתי בסרט הישן נושן :
שבע אחים לשבע כלות,

טיגון על מחבת פסים, קצת בצל, רוטב ברביקיו ועגבניה וחסה סידרו לי אחלה צהריים בזכותכם,
אז זה המקום להודות על מי שכתב כאן על הדיל הנחמד של בורגר סאלון, הלחמניות שלהם בנויות היטב לשאת את כובד הקציצה והרטבים,
עיסקה לא רעה בכלל





 

inבאלי

New member
אני צורבת כמה דקות מכל צד עבורי

שכן אני אוהבת את ההמבורגר שלי מדיום רייר מקסימום מדיום.
לאחרים אני משאירה יותר זמן על המחבת.
לאחיינים שלי אני קונה המבורגרים קטנים של מנת הילדים שלהם ואנחנו מכינים אותם עשויים לגמרי, או כמו שאני מכנה זאת ברמת "וידוא הריגה".
בתמונה אפשר לראות מה חיכה למדריכה בצופים בת ה-17 שחזרה במוצאי שבת מטיול סופשבוע עם חניכיה: בצל ופטריות, מעליהם פירה ומעליו המבורגר ילדים מהסלון בורגר שאחי "וידא הריגה" לגביו.

 
לא מדדתי על סטופר

יש לי מחבת פסים עם מדבקה או נקודה אדומה כזו באמצע שלא חייב הרבה שמן, בכל אופן מרחתי במברשת קצת שמן וטיגנתי בהתחלה על אש גבוהה יחסית ואז הייתי שקוע בשיחת פון מעצבנת, חזרתי למטבח עם מרית והפכתי צד בעדינות והנמכתי גובה הלהבה, זכור לי שהצד השני זכה ליותר זמן מהצד הראשון,
העיקר יצא לי טעים באמצע כזה ,מדיום רייר

השבוע יוז'י הרומני גם שאל אותי ברומנית איך אני רוצה את הקבב:
ברומנית זה מתורגם ל:קשה או רך? חחח עניתי לו:la mijloc הכוונה ברומנית:באמצע, לא וול דאן ולא רייר
 

pix37

New member
אתה צועד בעקבותי אני בעקבותיך וסאלו עוקב אחרי שנינו

העיר הזו קטנה בסוף עוד נהיה חייבים להפגש
 
שלישיית גשר -הירקון או גשר -הקישון:אני אתה וסחבק סאלו

רעיון לא רע בכלל,
אותך פיקס יצא לי להכיר כפי שזכור לך שהייתי שיכור,
דהיינו אל תיעלב , אבל נניח אפגוש בך במקרה ברחוב כץף אל כתף לא אזהה שזה אתה,
אפרופו אתה :
שבוע שעבר אכלתי שקשוקה בתלפיות במבשלה ובעל הבית זכר אותך,
שאלתיו: איך אתה יודע שזה הוא? היה לבוש בגלימת פרקליט?
הוא חייך ואמר שזכר גבר שהזמין שקשוקה עם בירה קטנה,
השיחה נסבה בחלקה אודותייך כי נשאלתי איך הגעתי למבשלה.

סאלו? סאלו הוא עבורי כמו פיטר פין או דני דין,
פעם הוא תל אביבי פעם הוא חיפאי מבטן ומלידה, סאלו שומר על פרטיותו ואני מכבד אותו על רצונו, רצון אדם כבודו,
אבל אם תארגן מפגש טריו שלי שלך ושלו או וסאלו חחחח סבבה, זורם איתכם עד קצה- העולם
 

pix37

New member
סאלו לא באמת קיים - הוא אגדה אורבנית ...

כלי מתוחכם של מחלקת הדוברות בעיריית חיפה - לנסות ולהעיר את הסצינה הקולינארית בעיר
על ידי כתיבת ביקורת מקצועיות ולכסות על נזקי ליאור פרי.

הם תכננו פעם גם לייצר ניק פיקטיבי אשר יחקה את הכתיבה שלך אבל אף אחד לא הצליח לעמוד במשימה.
 
ניתן לנאשם( סאלו) לאמר את דברו

התכוונתי כמובן לפיטר פן ולא כפי שנכתב בטעות,
אני לא הכי מתרשם מהכתיבה שלי, אני אומר וכותב את זה במלוא הכנות והצניעות, יש גדולים ממני ובהרבה גם כאן בפורום,
עדיין נחמד לקרוא מחמאה ממך
 
למעלה