אל עאשי, שוק הפשפשים

מיכאל ג

New member
אל עאשי, שוק הפשפשים

לפני כשנתיים בדקתי עם חברים את אל-ג'מילה, מסעדת שף של השף סלאח כורדי. הרושם שלי לא היה חיובי בלשון המעטה. מאז המסעדה נסגרה, ולא מזמן אותו שף פתח באותו מקום מסעדה חדשה, אל עאשי. אותו מקום אותו שף ואותו מטבח ואפילו, חלקית, אותן מנות. הפעם הרושם שלנו היה יותר חיובי.
מבחינת אווירה המסעדה נראית אותו דבר, אם כי כדאי לציין שנראה שנוסף שם מיזוג אוויר, שלא היה בזמנו (והיינו שם ביולי!). המוזיקה היא "מוזיקת דלידה" - שילובים של ערבי ומודרני, בווליום מתאים. מוזיקה טובה שמכניסה למוד הנכון. אם יש לכם אורחים מחו"ל ואתם רוצים לספק להם חווייה מקומית, זה מקום בכלל לא רע.
למנה ראשונה ניסינו: שוש ברק, קובה לבנייה, ‫קטאייף בלחמה.
הקובה לבנייה הוא מין קובה ממולא בגבינה מלוחה. אני לא התלהבתי, הזכיר לי קצת בורקס גבינה, אבל אני לא אוהב בורקס גבינה. האחרים אהבו יותר. השוש ברק הוא כיסון מטוגן שצף לו ברוטב חמצמץ. אהבתי את הכיסון, את הרוטב פחות. הקטאייף היה מעניין - אפשר לתאר אותו כגיוזה / אמפנדה כזו במילוי בשר כבש, אבל הבצק כמעט סופגנייתי והופך אותו למשהו שונה. הוגש על טחינה מעולה.
למנות עיקריות הזמנו:
תעשימה אל‪-‬ג‘מילה‬ - פילה דניס עטוף בבצק, מנה חביבה למדי שהיתה כבר במסעדה הקודמת.
מנסף אל‪-‬עאשי‬ - הוגדר כאוסובוקו טלה על אורז בצירוף רוטב יוגורט חם. המנה היא "אוסובוקו" בעיקר מבחינת הנתח ופחות מבחינת העשייה. היא הכילה שני חלקי שוק טלה, עשויים היטב אך ללא התבשיל העשיר ביין שהייתם מצפים לו מאוסובוקו, על מצע אורז. האורז קיבל תשבוחות אך רוטב היוגורט לא ממש התאים לדעתי, ןממנה בתמחור כזה ציפיתי ליותר.
ארבעת איוב - סרדינים ממולאים בעשבי תיבול על מצע תבשיל תירס ואספרגוסים - אוקייף, את זה ממש אהבתי, אולי כי זה היה קצת יוצא דופן. כמות נדיבה למדי של סרדינים מטוגנים עם שילוב טעמים הורס של עשבי התיבול ותבשיל תירס נהדר.
לבסוף אכלנו שני קינוחים מתוכם ניסיתי רק אחד - כנאפה עוש אל בולבול‬, כנאפה עם המון שערות קדאיף שעוצבו לצורת קן ציפור. מנה כיפית אבל חלקים ממנה היו הרבה יותר מדי מתוקים.
סה"כ נהנינו שם אבל עדיין לא מסעדה שחייבים לנסות.
 

מיתר44

New member
אשים אותה על הכוונת באחד מימי השישי

במקביל לדיווח החיובי והמסקרן שלך, קראתי ממש עכשיו
את ביקורתו של אבנר, בבלוג שלו שחיזקה את התרשמותך.
 

erezavn

New member
הדיווח שלי על אל עאשי (בתוספת אונזה על הדרך)

ישבתי באל עאשי בצהריים (על הבר) בחול המועד ולמרבה הצער היה ריק (עוד 4 סועדים חוץ ממני). לטעמי עשו טעות שלא הציעו איזה מבצע לצהרי חול המועד, שיגרום לעוברים ולשבים להיכנס (היו לא מעט כאלה שהציצו, התעניינו בתפריט וויתרו).
המסעדה ממש לא זולה (רוב העיקריות מעל 100 ש"ח והראשונות באזור 45-50 ש"ח) אבל המקום מושקע ונעים. אין הרבה הבדל מאל ג'מילה, אבל לתחושתי העסק בכלל והמטבח בפרט מתקתקים טוב יותר.
מי שקיבלה את פניי בכניסה היא בוגרת נוספת של משחקי השף, למא שחאדה.

קיבלתי לחם ומטבלים לסיפתח. חביב.
מנה ראשונה הייתה הקובה נייה - טרטר פילה כבש עם המון מרכיבים על הצלחת שלא כולם השתלבו בעיניי. מנה עם פוטנציאל גבוה שכרגע לא מתממש עד הסוף. עלתה 52 ש"ח.
המנה העיקרית שאכלתי הייתה מנת הדגל - התעשימה. פילה דניס אפוי בבצק ספיחה, עם טחינת שקדים וסלט עגבניות. עלתה 115 ש"ח. יקר אבל מהנה מאד. בעיניי הייתה מנה מעולה. הדג שאני קיבלתי היה עשוי מושלם.
ניסיתי גם קינוח - מלבי זעפרן: מתובל בהל, זעפרן, מסטיקה, קליפות הדרים מסוכרות, שברי פיסטוק חלבי ועלי מיקרו בזיליקום וזעתר טרי. עלה 36 ש"ח. אהבתי מאד את הקינוח. הוא היה קרמי וטעים מאד, עם מתיקות עדינה ומאוזנת היטב.
בסה"כ נהניתי מהמסעדה ואני מקווה שהיא תאריך ימים הרבה יותר מאחותה הגדולה עליה השלום.

באותו אזור הספקתי לדגום גם את אונזה - הבר-מסעדה מבית קיטשן מרקט.
יש שם את התפריט הטורקי שהם הכניסו בשנה האחרונה ולדעתי משדרג מאד את המקום ומוסיף לו ייחוד.
ישבנו בשישי צהריים ומאד נהנינו.
המנות שנאכלו:
לחם הבית (מעין בייגלה) עם טחינה (18 ש"ח). טוב מאד.
מטבל חצילים שרופים עם חמאה מזוקקת ופיסטוקים (טעים!) (22 ש"ח).
ג'יג'יק - מטבל יוגורט מלפפונים ונענע יבשה (24 ש"ח). חביב.
פצ'אנגה בוריק פסטורמה, כרישה, קשקבל וסחוג עלי גפן. (36 ש"ח). 3 סיגרים דקי בצק מטוגנים וממולאים בפסטורמה (נקניק טורקי עשוי מבשר אנטריקוט כבוש ומומלח כחודש). מנה נהדרת. סיגר פריך וטעים (ולא שמנוני מדי) עם סחוג עלי גפן שתיבל מעולה והוסיף עניין ועוקץ.
פידה ביאנקה עבדורחמאן: מאפה ממולא מאורך עם מילוי של קרם בזיליקום, גבינות מאיסטנבול ותרד בר. עלותו די גבוהה - 64 ש"ח. המאפה היה פשוט נהדר. בצק חם וטעים. מילוי נדיב וטעים.
גזרת האלכוהול לטעמי די מאכזבת. היצע הקוקטיילים לא מספיק מעניין ופחות מדבר לחובב אלכוהול חזק כמוני, מגוון הבירות חלש למדי.
אבל - בסך הכל - אחלה מקום, בטח בזכות המנות הטורקיות המשובחות.

הפוסט המלא: http://processing-food.blogspot.co.il/2016/10/blog-post_24.html









 

salo22

New member
לא שזה עקרוני כל כך

אבל למא שחאדה היפה עד מאוד היא בוגרת מאסטר שף כמובן
חבל לקרוא שהמסעדה המעניינת הזו כמעט ריקה בצהריים של חול המועד.
 
למעלה