ג'סמינו- בשר בפיתה- פשטות מנצחת בשביל "לסגור פינה"

lriemann

New member
ג'סמינו- בשר בפיתה- פשטות מנצחת בשביל "לסגור פינה"

10 בלילה, יום חמישי, פלורנטין.

עקב תשוקה לחתיכת בשר כלואה בין שתי חתיכות לחם, אני סר לויטרינה החדשה.

אני מצפה לתור, אך מה שניצב מול עיני מזכיר לי את מוסקווה בשנות השמונים- ואני בכלל גדלתי בארץ.
כמו שיוגי ברה אמר: אף אחד לא הולך לשם יותר, יותר מדי צפוף.

בצר לי, אני לוקח אזימוט צפונה, בואכה שוק הכרמל ומנזרו הקדוש.
בדרך צד את עיני מקום קטן וחדש- ג'סמינו שמו.
הוא גם צד את אפי עם ניחוחות של בשר צלוי- אולי הגורם העיקרי לגדילת המוח האנושי. לפחות על פי יובל נוח הררי.

המקום הוא מעין מטבח חיצוני פשוט של "רמלה" באלנבי 97.
הקונספט פשוט מאוד, למגינת ליבו של יובל נוח הררי:
ארבעה סוגי בשרים: קבב, לב עגל, נקניקיה ופרגית.
בפיתה.
הקבב בדיוק נגמר, אז הלכתי על נקניקיה תוצרת בית.

הנקניקיה (שדומה לצ'וריסו) בותרה על הגריל, נצלתה לשלמות, והונחה בפיתה עם טחינה, בצל ועמבה.
לא לקחתי סלט (שונא עגבניות) אז הפיתה היתה קלת משקל, אבל השילוב של הבשר עם הטחינה והעמבה היה מענג מרוב הדברים שתאכלו במסעדות ממושלנות (באימש'לי!)

הייתי שמח להיצע יותר גדול בתחום הסלטים (אולי חציל מטוגן או גזר חריף?) אבל זה עדיין מקום שאשמח לחזור אליו לדגום את שאר המנות.

טוב לראות מקומות צנועים שעושים רק כמה דברים, אבל היטב.
 

החתולית

New member
אתה השני שכותב על ג'סמינו

ההוא אכל קבב וכתב שהוא מצויין, אז יש לך למה לצפות
 
הייתי אתמול, חוויה מהנה

לאחר כמה המלצות ממקורות שונים.
&nbsp
הדרך היחידה שלי להגדיר את המקום הזה היא 'אפי של הקבבים'. למי שמכיר את סביח טשרניחובסקי (שעדיין קיים ללא אפי, למיטב ידיעתי). כל מנה לוקחת פי 5 זמן מבמקום אחר ולא כי הם עצלנים, אלא כי כל פיתה מורכבת בשכבות (סלט-טחינה-בצל-קבב-סלט-טחינה וכו'), שיטות העבודה לא יעילות אבל מאוד מושקעות. הסלט נניח נחתך במיוחד בערך לכל שתי פיתות.
&nbsp
כשהגעתי היה זוג אחד שישב ואכל. הזמנתי. הגריל מן בעצלתיים התחיל להחליף גחלים, להזיז אותם מצד לצד. מעריך שלקח לפחות 10-12 דקות עד שהבשר בכלל עלה על האש.
&nbsp
כמה דקות אח"כ הגיעה אישה לא צעירה. ביקשה מהגריל מן "פיתה עם חומוס". הנחתי שהוא יגיד לה שאין פה מנה כזו ומוכרים כאן בשר. הוא אמר שיש לו טחינה. אמרה בסדר, אז טחינה וסלט.
הוא לוקח עגבניה. חותך. לוקח מלפפון. חותך. רבע כרוב. מתחיל להרכיב את הפיתה שלה. מוסיף בצל מהגריל. מעריך ש2-3 דקות של עבודה יסודית ומושקעת. היא שואלת כמה לתת לו. הוא עונה שאין לו מנה כזו ואין לו איך לתמחר, אז שיהיה לה לבריאות. מחווה יפה (אם כי לא מובן לי מדוע האישה לא השאירה בכל זאת כסף, אבל זה כבר עניין אחר).
&nbsp
מעריך שלקח כמעט חצי שעה מהרגע שהגעתי עד שהיו לי את הפיתות ביד. אז קחו בחשבון שהכל מתנהל מאוד לאט, אבל בקטע שאותי לא עיצבן בכלל אלא דווקא הערכתי. מצד שני לא מיהרתי לשום מקום.
&nbsp
לאוכל עצמו -
טעמתי מנת קבב אחת ומנה של חצי נקניקיה/חצי עגל.
הפיתה עצמה נהדרת. הקבב מצוין. הנקניקיה לצערי הייתה מאוד מאוד מלוחה. אפשר היה להרגיש שמדובר בבשר מאוד טעים (ובהחלט חריף, למי שרגיש. אמנם אני הוספתי גם קילו פלפל חריף למנה, אבל ניתן להרגיש שהנקניקיה עצמה דיי חריפה). אני מעריך שמדובר בתקלה נטו של הbatch הזה והייתי נותן לזה עוד צ'אנס.
לב עגל היה קצת הארדקור. בהחלט טעם של חלקי פנים. מאוד טעים, אבל אם הייתי מזמין מנה שלמה זה היה יותר מדי. קשה להגיד גם שהשילוב עם הנקניקיה יוצר מנה מוצלחת. הייתי מוותר על השילוב.
בהחלט מסכים שחסר קצת עניין בסלטים.
&nbsp
מסקנות -
בגדול היה טיפונת פחות מוצלח ממה שרציתי שזה יהיה כי מאוד אהבתי את המקום, אבל אם אתם באיזור - תלכו. זה סלואו-פוד בקטע מאוד סלואו ואני בספק אם הוא ישרוד באלנבי שבו אנשים רוצים פיתה בזמן שהם מחכים לאוטובוס. אבל אין ספק שהם אוהבים את מה שהם עושים וזה נחמד לראות.
אני אנסה שוב את הנקניקיה כי יש שם פוטנציאל, אבל כרגע לא יכול להמליץ עליה, אז לכו על הקבב המוצלח.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה