ביקורת על מסעדת "מונא" בירושלים, שתתחיל במילה טובה

nadavhacohen

New member
ביקורת על מסעדת "מונא" בירושלים, שתתחיל במילה טובה

מסעדת מונא הירושלמית שוכנת במיקום נהדר בבניין אבן ישן. זהו, עד כאן מילה טובה. כל היתר היה מבאס עד גרוע.

נתחיל בהושבה. הזמנו מראש מקום לשניים, והובילו אותנו לשולחן קטן שאחד מכסאותיו היה במרחק של כארבעה מילימטר בקירוב מכסא ששייך לשולחן אחר, ובו למרבה הצער ישב סועד אחר שנהנה (או לא) מארוחתו. הייתי קצת המום. מילא אני והרגליים הארוכות שלי, אבל גם ילד קטן לא היה יכול לשבת בנוחות במצב כזה. באמת לא הצלחתי להבין איך מצפים להושיב אורחים אחד על הברכיים של השני. לזכותה של המארחת ייאמר שהיא קלטה מהר את מבטי התמה, והציעה מיד מקום חלופי. המקום החלופי היה שולחן לארבעה, וגם הוא היה ערוך באופן כזה שאם באמת היינו ארבעה-היינו יושבים על הראש של הזוג שלידנו. אבל באמת היינו רק שניים, והצלחנו להנדס לעצמנו תנוחת ישיבה סבירה.

אחרי זה חיכינו. וחיכינו. וכשקלטנו שאף אחד לא באמת זוכר שאנחנו פה, הרמתי יד והצלחתי לתפוס מלצר שבעיקר תיפקד כשוקיסט. לא יודע כמה ימי נסיון יש לו במלצרות בכלל ובמסעדה הזו בפרט, אבל התלמדות ראויה הוא לא עבר.

המלצר הצליח להעביר אלינו תפריטים ומתאבן של לחם, שמן זית, זיתים ושום אפוי "על חשבון הבית" (אני שם במרכאות כי התמחור במסעדה מעט מופרז, בלשון המעטה, והם מתמחרים יופי את הלחם בתוך שאר המנות). השום האפוי היווה את אחד משתי פסגות הארוחה, עשוי לעילא ומתקתק. הלחם היה יבש. אני מבין שמוצ"ש והכל, אבל עדיף לא להגיש לחם מלהגיש אותו יבש.

התפריט התגלה כמשעמם למדי. כמה משעמם שם? המלצר דיקלם שני ספיישלים, תחזיקו חזק: אנטריקוט עם צ'יפס ונתח קצבים. איזה ספיישלים, יא אללה. כמה תחכום. אז הוזמנו לראשונות סלט חסה ואנדיב עם צ'דר מיושן, והמנה שחייבים להזמין בכל מקום שאסף גרניט עבר בו: פולנטה (עם ראגו פטריות, אספרגוס ופרמזן).

סלט החסה היה משעמם גם בסטנדרטים של בית קפה, רק בכמות של חצי מהמקובל בבתי קפה ובתמחור שערורייתי של 56 שקל. אני עוסק בדו"חות כספיים ומכיר קצת עלויות שמסעדות צריכות להתמודד איתן, שלא לדבר על כך שאני מאמין שאם אתה נותן איכות ושירות-זכותך לתמחר ביוקר. לא חייבים לבוא לאכול. ובכל זאת, לתת מנה לא גדולה של כמה עלי חסה, אנדיב וקצת תפוח עץ בלי שום טוויסט ולדרוש על זה 56 שקל זה ציד ראשים של פראיירים. ואני הייתי פראייר אתמול.

הפולנטה, גם היא בכמות קמצנית, אמנם היתה חלבית מאד אבל גם תפלה מאד. מסוג המנות שצריך להוסיף להן הרבה מלח ופלפל שחור כדי להרגיש טעם.

לעיקריות הוזמנו פילה דניס ברוטב תום יאם וצדפות עבורי, ההולנדית הלכה על מנה ראשונה נוספת בדמות רביולי תירס וסלק. נציין שוב את עניין ההמתנה. לא זוכר בדיוק כמה זמן אבל אני מעריך שכ25 דקות. בזמן הזה הלכתי לשירותים. מה אגיד לכם, בושה אמיתית. אם המצב של השירותים היה כך בסניף של מקדונלדס בתחנת דלק הייתי מתבאס. ריח של שתן, לכלוך בכל מקום, ברז דולף, דלתות ארונית חצי פתוחות-חצי סגורות. ממש לא מכבד כל מסעדה, בטח אחת שמחזיקה מעצמה.

כשהגיע סוף-סוף האוכל, התברר שרוטב התום יאם הוא שלולית מלח. בדרך-כלל גם אם משהו פחות טעים לי אני משתדל לזרום עם זה. המנה הזו היתה פשוט לא ראויה למאכל בעיניי, בטח לא למאה שלושים שקל (לא זוכר אם היא תומחרה ב126 או 136, בכל מקרה תמחור מופרז) שדרשו עבורה, למרות שהדג עצמו היה טעים (הפסגה השנייה של הארוחה). קראתי לרוקי שכמובן לא ידע להתמודד עם העניין, אז האחמ"ש (בחור טוב עם תודעת שירות אמיתית, לשם שינוי) ארגן החלפה לאותו דג ב"רוטב זעפרן לימוני". גם זה היה מלוח מדי לטעמי, אבל אכיל בזכות הדג. אגב, עוד לא הספקתי להושיט את המזלג למנה החלופית, ומארחת נלהבת-מדי ואוטומטית-מדי מיד ניגשה לשאול אם טעים לי. עניתי במבוכה שהרגע הניחו לפני את הצלחת, אז לא יודע אם טעים לי. לגבי הרביולי-מנה זעירה כמובן-סלק אני לא אוכל, ומהגברת נמסר שהמנה "בסדר" (היא בחורה מנומסת).

על קינוחים כמובן שויתרנו.

לסיכום:

שלוש מנות ראשונות, מנה עיקרית אחת, 3 שתייה קלה ב328 שקל לפני טיפ. אוכל בינוני-מינוס, יקר, תודעת שירות לקויה (למעט האחמ"ש החביב), שירותים מזוהמים.

ביג נו-נו בשבילי.
 

מיתר44

New member
מרגיז לקרוא: צ'דר מיושנת.

היכולת הבלתי מתכלה של כותבי התפריטים לסחוט מילים מאוצר הדימויים כדי ליצור אשליה
שהמנה שווה את מחירה, היא בלתי נתפסת. עולה עליה רק מכבסת המילים של כותבי הנאומים לקברניטי המדינה
(עוד דימוי מאותה באר).
בכל מקרה, תודה על הדיווח שבסופו אאמץ את מסקנתך.
 

החתולית

New member
כתוב כמה זמן הגבינה מיושנת

אמנם עם שגיאה בעברית, אבל כתוב: "סלט חסה. אנדיב. צ’דר מיושן 14 חודשים".
זהו תיאור סביר והגיוני של מנה.
אפשר לכתוב עולש במקום אנדיב, וצריך לכתוב "צ'דר מיושנת".
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
מבאס ובעיקר מוזר

אני לא חולקת על זה שזו הייתה החוויה שלך. היא שלך ואני מאמינה.
אבל כירושלמית כבר יצא לי להגיע למונא לא פעם.
מסכימה איתך שהמסעדה לא זולה (אם כי קשה לי להגיד שהמחירים מופקעים, היא מסעדה טובה, ולרוב המסעדות שאני מכירה ברמה שלה יש טווח מחירים דומה)
אבל לטעמי רוב המנות בגודל בסדר מאד
ומעולם לא נפלתי שם במנה, כולל הפולנטה שזכורה לי כמצוינת.
לא הייתי שם ממש לאחרונה, כך שאת המנות כמו הדג שתיארת לא מכירה מהתפריט מהפעם האחרונה שהייתי בה, אבל אפילו כשהזמנתי שם מנות די סטנדרטיות כמו המבורגר, תמיד היה מאד מוצלח.
בנוגע לספיישלים, שוב, לא יודעת מה היה התפריט ביום שבו הייתם, אבל מונא זכורה לי כמסעדה שאין בה ממש מנה של "פשוט סטייק", כך שמבחינתי, אם הייתי באה ביום של חשק לבשר, אנטריקוט או נתח קצבים טובים היו עושים לי טוב על הלב.
&nbsp
אגב, גם הקינוחים שזכורים לי משם היו תמיד טובים ואפילו יותר.
&nbsp
בנוגע לשירותים- באמת נורא לשמוע, ושוב, מאד מוזר ולא אופייני למקום (כבר יצא לי להיות שם בימים בערבים עמוסים ואני די בהלם לשמוע על זה.)
 

Maldini Girl

New member
אדייק

עבד שם בלשון עבר. כבר תקופה שלא.
בכ"מ התרשמותי מהמסעדה היא מלפני שעבד בה ואחרי. כפי שציינתי בפוסט המקורי לא הייתי שם כבר מספר חודשים, כך שאני לא יודעת מה קורה שם לאחרונה. חבל מאד יהיה לשמוע אם המקום ירד ברמתו מכל בחינה (אוכל, שירות וניקיון.)
 

רזאי

New member
גם לי מוזר. אמנם לא היינו שם כבר כמה חודשים,

אבל זאת אחת המסעדות הבודדות שכל בני המשפחה שמחים ללכת אליה.
מקווה שזאת היתה מעידה חד פעמית, ולא התדרדרות כללית. נצטער מאוד אם נצטרך לוותר עליה בביקורים הבאים שלנו בירושלים.
 

nadavhacohen

New member
לגבי הספיישלים

ברור שמי שאוהב בשר יהנה מאפשרות של אנטריקוט או נתח קצבים, אבל אלה מנות פשוטות בהגדרה שלהן-יכולות להיות אלוהיות בטעמן, אבל לא צריך יצירתיות בשביל להכינן והן נפוצות בכל מסעדה שיש בה בשר.

כשאני בא למסעדת שף, אני מצפה לספיישלים מעניינים יותר, עם אפשרות מגוונת יותר בטעמים. זה הרגיש מאד בנאלי, אבל מילא-להתרשמותי יש דברים הרבה יותר חשובים לשיפור במסעדה מאשר הספיישלים.
 

erezavn

New member
נראה שמשהו לא טוב עובר על מונא

לפני שנה -שנתיים אני לא זוכר ביקורת שלילית על המקום, ובחודשים האחרונים נתקלתי בכמה דיווחים שליליים. גם אבי אפרתי בואללה קטל לפני חודש וזו השורה התחתונה שלו: "מה רבה הייתה אכזבתנו מהאוכל וזו כנראה הדרך היותר עדינה לתאר את ארוחת הנפל הזו. לא רק לאורחים לרגע, גם לירושלמים מגיע יותר מזה".
הסבר אפשרי להדרדרות שעולה בדעתי: המסעדה החדשה עליה אחראי השף מושיקו גמליאלי - מסעדת אנה האיטלקית (שהייתי בה ונהניתי). יתכן וחלוקת הקשב שלו בין 2 המסעדות לא עושה טוב למסעדה הוותיקה יותר.
 

החתולית

New member
שני הסנט שלי על מונא

אני מתכוונת לכתוב דיווח ארוך ומפורט על סוף השבוע שלנו בירושלים, אבל אכתוב תקציר מנהלים כעת.
&nbsp
ארוחת צהריים בשבת, במסעדה מלאה ויחסית רועשת. מצטרפת לדעתו של נדב לגבי הסלט והפולנטה. שאלו אם יש משהו שאנחנו לא אוכלים, ואמרנו שנמנעים מחריף, אז קיבלנו על-חשבון הבית, מנת טרטר דג מלאה בקוביות צ'ילי (נראה היה שכל השולחנות זכו במנה הזאת).
&nbsp
שאר המנות היו בינוניות באיכותן ובטעמיהן ולא זולות. בשורה התחתונה די נרשמה אכזבה, אולי בגלל הציפיה הרבה שלנו.
&nbsp
ארחיב במשך השבוע.
 
למעלה