איטליאנו דלה קוסטה - החדשה של חמודי עוקלה בחיפה

erezavn

New member
איטליאנו דלה קוסטה - החדשה של חמודי עוקלה בחיפה

איטליאנו דלה קוסטה (Eataliano Dala Costa).
הייתי לפני כשבוע בצהריים, כמה ימים אחרי שהמסעדה נפתחה רשמית להרצה.
המסעדה יושבת בקומה השנייה של בניין על החוף בו ממוקמות מסעדת שוואטינא ותחנת הרכבל התחתון. השף הוא חמודי עוקלה, בוגר העונה הראשונה של משחקי השף (אחד המוכשרים שבהם לדעתי), שבשלוש השנים האחרונות פלוס שימש כשף התפעולי וכיד ימינו של השף יוסף (זוזו) חנא במסעדת מגדלנה הנחשבת.

המקום מרשים, מאיר פנים ורחב ידיים. החלל המרכזי הגדול בנוי בצורה מעוגלת ומחולק ע"י "חומה" לשני חלקים מרכזיים: האחד כולל מטבח פתוח ובו טאבון איטלקי גדול (איך לא) וריכוז של שולחנות שצופה אליו. השני, שאני מעריך שיהיה המבוקש יותר ע"י הסועדים, צופה לים הכחול היפהפה, כששורת שולחנות אחת שבו ממש נושקת לחלונות הגדולים הצופים לים.
העיצוב של המסעדה בהחלט נעים ומושקע. צבעים ים תיכוניים, הרבה תמונות עם נופים מאיטליה, עציצי קש גדולים שתלויים מהתקרה. בחלקים שונים מוצבים מדפים מלאים חומרי גלם איטלקיים (קמחים, שמני זית, יינות). אבל כל זה מתגמד לעומת הנוף של הים הכחול. תענוג. נראה לי שיהיה שווה להזמין מקום לפני השקיעה...

המסעדה שנמצאת בתקופת הרצה, פועלת כרגע בין השעות 12:00 עד 22:00. אין עסקיות צהריים. התפריט (שעדיין היה מודפס ממחשב) אחיד בכל השעות. אני לא מניח שזה ישתנה. זה אזור מבודד למדי, גם מעסקים וגם מבנייני מגורים.

התפריט גדול ומכסה היטב כל סוג אוכל איטלקי שאפשר לחשוב עליו. הוא מחולק למנות ראשונות (פוקצ'ות, מנות נאות ועוד), אינסלטה (סלטים), פיצות מהטאבון (8 סוגי פיצות), פסטות (11 מנות שונות), מנות עיקריות (בשרים, דגים ופירות ים) וקינוחים (6 במספר). יש מנות סטנדרטיות ויש מנות מעט יותר יצירתיות, עם טאצ'ים מקומיים וערביים.
התמחור נראה סטנדרטי למדי: מנות ראשונות וסלטים עד 40 ומשהו ש"ח. פיצות באזור 50-60 ש"ח. פסטות באזור 60-70 ש"ח. מנות עיקריות שחלקן כבר עובר את 100 השקלים. היקרות ביותר הן פילה עגל עם ניוקי בציר בקר (129 ש"ח) וצלעות טלה בנוסח סיציליאני עם גזרים צבעוניים וקרם ארטישוק ירושלמי (129 ש"ח). הקינוחים מושקעים אבל מתומחרים במתינות יחסית לתל אביב, באזור ה-40 ש"ח.

המנה הראשונה שהזמנתי הייתה גם היקרה יותר מבין הראשונות. 52 ש"ח. ברוסקטה אנשובי שכללה: מוצרלה (איטלקית איכותית), אנשובי (טרי) כבוש, קרם חציל, איולי פפריקה מעושנת, בצל סגול, עלים ירוקים ומעט צ'ילי. זו הייתה מנה ראשונה ענקית, שיכלה להתאים בקלות גם ל-2-3 סועדים. כשאני מזמין ברוסקטה בתל אביב, זה בדרך כלל 1/2 כמות ממה שקיבלתי כאן. הגיעו 3 פרוסות פוקצ'ה די גדולות ועליהן הר של כל התוספות. כל המרכיבים היו טריים ושפעו רעננות. שילובי הטעמים היו מוצלחים, וכל מרכיב הוכן במדויק ותובל במדויק. שאפו. חששתי שיש כאן יותר מדי מרכיבים, אבל איכשהו הכל עבד היטב. הפוקצ'ה עצמה שהייתה בסיס הברוסקטה (איזה כיף שזו לא הייתה סתם פרוסת לחם קלוי) הייתה נהדרת. דקה ופריכה. אם זו הרמה של כל המאפים כאן, אז הם מסודרים.

המנה העיקרית שהזמנתי הייתה אף היא היקרה ביותר בקטגוריה שלה - הפסטות: פסטה שרימפס בפסטו פיסטוקים. 72 ש"ח. פסטה שחורה בעבודת יד (נאמר לי שכל הפסטות מוכנות במסעדה), שרימפס, פסטו פיסטוקים וצ'ילי אדום טרי. היא הוגשה בצלחת שחורה גדולה כשבצדה מונחת כף פרמזן מגורר לתיבול. זו מנת פסטה כלבבי. עזת טעמים ונדיבה. היו שם 8 או 9 שרימפסים טעימים שבושלו כמו שצריך (לא רופסים ועם קראנץ'). התיבול היה טוב. לדעתי אפשר להעז ולהדגיש את טעמי פסטו הפיסטוק עם עוד פיסטוקים ושום. הפסטה עצמה הייתה מעט מעט עשויה מדי, אבל זה לא הפריע. סה"כ מנת פסטה טובה.

לקינוח הזמנתי עוגת גבינה ולוטוס. 42 ש"ח. אבל אבוי, לא קינוח אחד הגיע אלא שניים. יחד עם עוגת הגבינה המוזמנת הגיע גם קנולי סיציליאני (39 ש"ח) כצ'ופר על חשבון הבית. נחמדים כאן.
אין מה לעשות, לפעמים צריך להתמודד עם בלת"מים שכאלה... חיים קשים. אמרתי למלצרית ולמנהל המסעדה שעבר שם שהם הרגו אותי ושאצטרך עזרה מהם כדי לסיים את 2 הקינוחים. איכשהו עמדתי במשימה לבדי.

עוגת גבינה ולוטוס כללה: קראמבל פיסטוק, קרם גבינה קרה, קרם פיסטוק (למעשה גלידה), קראמבל לוטוס, פירות יער טריים וקולי תותים. אני לא מחובבי הלוטוס. חומר גלם סתמי ואוברייטד, אבל המלצרית החביבה שלי אמרה שהוא ממש מינורי. אכן כך היה. לדעתי כדאי לקרוא למנה עוגת גבינה ופיסטוק. זה יותר קולע. הגיעה צלחת יפהפייה ומעוצבת לעילא, כשעוגת הגבינה ויתר המרכיבים מסתתרים מתחת לדיסק שוקולד לבן דק. קינוח נדיב, שבקלות יספק 2 סועדים. קינוח טעים ומהנה. טעמים לא מתוקים מדי. שילובי מרקמים מוצלחים. יופי.

קנולי סיציליאני: קנולי ממולא קרם מסקרפונה, על מצע רוטב פירות אלכוהולי, קראמבל חמאה, גלידת תות ונגיעות קרם משמש. קינוח נחמד, אבל פחות מוצלח מעוגת הגבינה. הקנולי היה מעט עבה מדי וקצת קשה לפיצוח, אבל בסך הכל טעים. הגלידה והקרמים היו טובים ומאוזנים במתיקותם.

בהחלט נהניתי מהישיבה באיטליאנו דלה קוסטה. מקום נעים ומזמין, שיחסית לימיו הספורים, התנהל במקצועיות, אם כי לא ממש היה לחץ על המטבח ועל הצוות, כי היו אולי 6-7 שולחנות מאוישים. ניכר שיש כאן מקום מושקע שרוצה לספק חוויה טובה לסועד. בדרך כלל מסעדות חוף (לפחות רוב אלה שאני מכיר מתל אביב והרצליה) אינן איכותיות במיוחד (בלשון המעטה). רבות מהן הן סוג של מלכודות תיירים שמציעות אוכל בינוני במחירים מופקעים עם שירות בינוני במקרה הטוב. איטליאנו דלה קוסטה, עושה רושם, היא מסעדת חוף שונה בנוף הישראלי, כזו שמציעה אוכל טעים וטרי, לצד שירות טוב וכוונות טובות. אני מקווה שישמרו על האיכות ויצליחו. מה שבטוח הוא שהנוף לים לבדו שווה את הישיבה במסעדה, וכשאליו מצטרפים אוכל טוב ואווירה נעימה, אז אי אפשר לבוא בטענות.

פרטים מלאים:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/07/blog-post_25.html













 

erezavn

New member
ועוד חדשה: קלאש (Clash) של חיים טיבי במלון ניקס בתל אביב

קלאש - Clash:
עוד מסעדה שנפתחה בימים האחרונים. יושבת בקומת הלובי של מלון ניקס (NYX) החדש ברח' מנחם בגין (בפאתי מתחם יד חרוצים). הצוות המנהל מורכב מאנשים עתירי ניסיון במסעדנות: השף הוותיק חיים טיבי (טיבי'ס ולשעבר מוסקט הצפוניות), והבעלים - איציק המל (מסה) ודניאל פרץ (כרמים).
הייתי ביום חמישי האחרון בעסקית צהריים אקראית. כשאני הייתי עדיין לא היה שלט בכניסה שהזכיר שיש מסעדה במקום, והתפריט העסקי הודפס גם כאן על דף מדפסת. נכון לזמן זה המקום פתוח רק בבוקר (לאורחי המלון) ולעסקיות צהריים (לכולם). בהמשך גם לארוחות ערב, כולל סופי שבוע.
המקום מושקע, גדול, מרווח מאד ומודרני מאד. יש חלל גדול שכולל בר מרשים (ספרתי כ-20 מקומות ישיבה בו. באחד מהם אני ישבתי) ומסביבו שולחנות, ויש חלל נוסף קצת יותר מבודד מהודר יותר שמתאים לפגישות עסקיות (ואכן כמה וכמה מעונבים ישבו שם).
המסעדה היא ביסטרו אירופאי מודרני עם שילובים מקומיים, גליליים וגם ערביים. מכאן שמה - Clash - התנגשות טעמים, סגנונות ותרבויות.
הופתעתי מכמות הסועדים בארוחה הזו שהייתה גדולה בהרבה ממה שציפיתי שתהיה במקום חדש לגמרי ונטול שלט. כנראה שבאזור הזה, עתיר החברות והעסקים, שומעים מיד על כל מקום חדש ראוי שנפתח. תכלס בכל המתחם שמסביב אני נזכר רק בקופי בר מצד אחד ובטאיזו מצד שני שממוצבות יחסית גבוה, ומציעות עסקיות מושקעות יחסית לעובדי האזור המבוססים. נדמה לי שקלאש יכולה להיות הצלחה, כי אין באמת המון מתחרים ראויים באזור.
התפריט העסקי כולל בחירת מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. המחירים נעים מ-75 ש"ח לארוחה עד 142 ש"ח (למנה עיקרית של ניו יורק סטייק 350 גרם).
לפני המנות קיבלתי לחמים עם שמן זית (סטנדרטי וטוב) וטעימה של מרק ארטישוק ירושלמי עם קציפת חלב. נחמד.
למנה ראשונה אכלתי קרפצ'יו וייסבראטן "ארמני": קרפצ'יו בקר עם לחם קלוי, אגסים כבושים ביין ותבלינים, רוטב זרעי חרדל וגרגירי כוסברה. מנה טובה ואיכותית. בשר טוב. תיבול מדויק. הדבר היחיד שהיה מיותר זה צנימי הלחם הדקיקים. אם זה נועד להוסיף מרקם קראנצ'י, אפשר לשלב פיסטוקים או אגוזים, או פירורים קראנצ'יים קטנים יותר של לחם (קראמבל כלשהו).
למנה עיקרית בחרתי נקניקיות כפריות 300 גרם של Tibi's. נקניקיות בקר מתובלות, עם כרוב כבוש, פירה תפו"א מדורה, חרדל דיז'ון וטבעות בצל. מנה של 82 ש"ח שהייתה גם עלות העסקית. מנה טובה. נקניקיות טעימות מאד. מעט דחוסות, אבל עדיין שמרו על עסיסיות יחסית. שאר המרכיבים היו טובים וראויים ותובלו היטב.

רואים שהחבר'ה כאן מקצוענים. בשתי המנות לא הרגשתי שאני יושב במסעדה חדשה לגמרי שנמצאת בשלבי הרצה ראשוניים. ההגשה של שתיהן הייתה מדויקת.
גם קינוח הזמנתי: סמי פרדו ברגמוט: גנאש פיסטוק מלוח, שערות קדאיף, פיסטוקים מקורמלים, עלי ורדים מסוכרים. קינוח של 38 ש"ח. קינוח מוצלח מאד בעיניי. (אני חובב פיסטוקים). קינוח שמשלב בצורה טובה ומאוזנת טעמים מתקתקים, מרירים ומעט מלוחים. מרקמים טובים. נהניתי.

2 המנות הראשונה והעיקרית הגיעו מהר. לקינוח חיכיתי יחסית הרבה זמן ואח"כ הייתה גם תקלה במחשב כך שגם החשבון בושש להגיע (מסתבר שלא הכל מתקתק עדיין). מיוזמתם הם הורידו לי את עלות הקינוח מהחשבון, למרות שממש לא רמזתי שאני לחוץ בזמן. (זה גם היה עניין של דקות ספורות). מחווה יפה מאד.

שורה תחתונה: מקום שעושה רושם כראוי מאד, ודאי לצורך ארוחה עסקית מושקעת באזור יד חרוצים/מנחם בגין. אני מעריך שהניסיון של הצוות הניהולי מדבר כאן ולכן האוכל מגובש ועשוי היטב, והשירות איכותי וטוב. רואים שיש כאן יד מכוונת איכותית ובטוחה. בהחלט יש כאן פוטנציאל גבוה.











 

salo22

New member
נו, נראה שארוחות טובות מאוד

הן נחלתך לאחרונה, כן ירבו.
 
קלאש - עוד לא ראיתי מבחר כזה של ראשונות בעסקיות.

בדרך כלל עושים טובה ומוסיפים איזה סלט קטן כ"מנה ראשונה" במחיר העסקית...
שתי הביקורות נשמעות ממש טוב. תודה.
 

erezavn

New member
מבחר יפה ללא ספק

רק שישמרו על רמות המחירים הללו.
 

Gרר

New member
נשמע טוב. מה זה הקרפצ'ו הזה?

לא חושב שנתקלתי בעבר בקרפצ'ו בגירסה כזו. זה לא עמוס מדי?
 

erezavn

New member
גם לי זו פעם ראשונה שנתקלתי בקרפצ'יו עם אגסים

היה נחמד. אגסים כבושים ביין ותבלינים זה משהו שיכול להיות מאד דומיננטי ומתובל מדי. כאן הם היו די עדינים ולא האפילו על הבשר. הטוסטונים שהיו שם כמו שכתבתי היו מיותרים.
 

gastro101

New member
לא מצליחה להבין היכן שוכנת. היינו במתחם ביום ראשון

בשעה שש בערב , גווועים מרעב התברר שבדיוק ביום הזה היתה מסיבה לעובדי הקופי בר והיה סגור. זכרתי שיש מסעדה חדשה באזור אבל לא מצאתיה
קפצנו למתחם לוינסקי ואכלנו בדלילה ארוחת חביבה
תודה על הדיווחים המפורטים
 

erezavn

New member
הכתובת הרשמית היא דרך מנחם בגין 46

זה מנחם בגין פינת הרכבת. המסעדה נמצאת בלובי של מלון ניקס שנפתח לאחרונה. המלון הוא בעצם חלק מבית אמות ביטוח, שעבר שיפוץ ובנייה מחדש.
 

החתולית

New member
המלון שוכן ממש בפינת הרחובות

בין בנייני המשרדים שברחבה הגדולה (צד שמאל כשמגיעים מכיוון לה גרדיה).
 

sweetdreams

New member
נשמע טוב. נקווה שהם יעלו בהקדם אתר אינטרנט או דף פייסבוק

על מנת שאפשר יהיה להתרשם גם מיתר הפריטים בתפריט.
 

salo22

New member
כיף כיף כיף

אני רואה בקלפים ביקור בעתיד המאוד קרוב שם
נחמד מאוד שמתווספת אופציה כזו בסביבה הקרובה.. התרשמתי במיוחד מהקינוחים, כחובבי מתוק הם בהחלט מדברים היטב.. רב תודות..
 

החתולית

New member
שתי מסעדות שנקראות מבטיחות

ושתיהן במיקומים קצת בעייתיים.
&nbsp
המבנה של שוואתינא ואיטליאנו דלא קוסטה, יושב במיקום מבודד, כמו שכתבת. לא מגיעים אליו במקרה. קלאש נמצאת באזור הומה במשך היום, וקצת שומם בערבים ובלילות.
 

salo22

New member
לפי הנראה מהתמונות

איטליאנו נכנסה לחלל הענקי בו הייתה יוטבתה, אומנם זה לא מיקום ממש מרכזי אבל גם לא "חור", בדיוק איפה שמסתיים הרכבל כמובן וגם נקודת חוף יפה בה עוברים בשעות היום והערב לא מעט אנשים על טיילת החוף בסביבה. כך שבתור נקודה תיירותית זה אפילו מיקום מרכזי
 

החתולית

New member
לי זה נראה מבודד משהו

אבל אולי כי הגעתי לחתונות ואירועים בשוואתינא, בימי שישי בערב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא מבודד יותר מהנמל, למשל... או מקסטרא

נכון שזה לא אזור שעובדים בו (בשני המקומות שציינתי יש מקומות עבודה במרחק סביר, אם כי ממת"ם לקסטרא המרחק מצריך נסיעה קצרה, זה לא מרחק הליכה) אבל לכל מי שלא נמצא שם מסיבות אחרות (לרוב מיוחדות) זו נסיעה מיוחדת כך או כך.
&nbsp
במילים אחרות, כשיש מסעדה טובה כמו "הנמל 24" או "רפאלו" אנחנו בלאו הכי נוסעים אליה במיוחד לפאתי העיר (ונדיר שאנחנו מזדמנים למקום "במקרה", אין לנו ממש מה לעשות שם) אז אני לא רואה הבדל משמעותי. היתרון הגדול הוא שכאן יש גם טיילת סמוכה ונוף כך שזה מסתדר היטב עם בילוי סופ"ש נינוח וסיבוב באזור ולא רק "אוכלים הולכים".
 

oreldi

New member
נראה טוב

בדגש על הקינוחים. במסעדות האלה, בשונה מרוב המסעדות, 40 שקל קינוח זה סביר. הקינוחים נראים מושקעים וטעימים.
ותגיד לי...איך אפשר לא לאהוב לוטוס??
 

erezavn

New member
יש לי הרגשה שכל המחירים שם יעלו בקרוב.

כמו שקורה הרבה אחרי שמקום מסיים הרצה ומתייצב. אבל אני מקווה שאני טועה...
בעניין הלוטוס? לא משתגע על הטעם ועל המרקם. אם איני טועה יש בבצק העוגיות קינמון, שאני לא מחבב אותו במתוקים.
 

oreldi

New member
אני מקווה שלא אבל

המנות נראות נדיבות ולכן גם תמחור מעט יותר גבוה נראה עדיין סביר
 
למעלה