ובאותו עניין של סגירות: עוד 2 מסעדות ברמת החייל...

erezavn

New member
ובאותו עניין של סגירות: עוד 2 מסעדות ברמת החייל...

פסטה מיאה רמת החייל נסגרה. אין לי מושג מתי זה קרה רשמית.
עברתי שם היום בצהריים. יש שם פתק בכתב יד שבו כתוב שהם נאלצו להפסיק את פעילות המסעדה וששאר הסניפים בהוד השרון, באבן גבירול ובווילסון ת"א פועלים כרגיל.
ועוד אחת: טורו רמת החייל, שהייתה לפני כן Toko Tlv ולפני כן כמובן סושי סמבה אף היא סגרה ומסוגרת. גם על דלתה יש דף מודבק בכתב יד עם המילה האחת: סגרנו.
המשותף לשתיהן - חוץ מהלוקיישן - קופונים...
 

החתולית

New member
עצוב שמסעדות נסגרות

למיטב ידיעתי מסעדות פסטה מיה פועלות באופן עצמאי, ואינן רשת קלאסית. המסעדה ברמת החיל היתה די ותיקה, ועצוב שהיא נסגרה.
&nbsp
בטורו לא אכלתי, אבל אכלתי פעם אחת בטוקו, והיה חביב.
 

oreldi

New member
בשבת הייתי בפסטה מיה...

האוכל היה בסדר גמור. המסעדה היתה מלאה. פעם אחת בשנה האחרונה הייתי גם עם קופון והיה גם בסדר.
אני מקווה שזה לא מעיד משהו על ההיא מווילסון שעדיין בתחום המסעדות האיטלקיות היא אחת מהפייבוריטס שלי. עצוב .
 

Gרר

New member
עצוב אבל לצערי לא מפתיע

אכלנו ב-TOKO בעבר עסקית צהרים. הזכרון הכי כאוב משם היה משך הארוחה שהתארך הרבה מעבר למה שעסקית אמורה לקחת, סדר גודל שכבר קרוב לזמן שלוקחת ארוחה בשגב שידועה כמקום שמורח את הזמן. מעבר לזה, זו מסעדה שהמחירים שלה הם מעבר לתקציב תן ביס יום יומי, ומסעדות כאלה של פעם ב... צריכות לתת לך סיבה טובה לחזור אליהן.

האדסון (לעסקית של פילדלפה, סלאפי ג'ו וכאלה, כלומר לא סטייקים) או גוצ'ה שממש אהבתי בהחלט נותנות לך סיבה להגיע אליה פעם ב... טוקו לא עשתה לנו חשק דומה.

מאז שמעתי פתאום ששינו את השם ל-TORO. לא הבנתי אם זו מסעדה אחרת. או אותה מסעדה. או מסעדת אחות שפועלת ליד TOKO. זה בעיקר בלבל. TOKO. TORO. מאנשים שכן היו שם שוב פעם לא שמעתי שחזרו עם יותר מדי התלהבות. בקיצור... היתה לי עוף מוזר שם ברמת החייל ולא מפתיע שלא שרדה. אני מקווה שרז ניצן יתאושש מזה וימצא את הדרך שכן נכונה לו.
 

erezavn

New member
למיטב הבנתי ניצן רז כבר מזמן לא שם

עכשיו הוא בשדרה Fun Food שהיא למעשה השדרה 34 במתכונת חדשה.
 

Gרר

New member
לפי הדיווח הקודם שלי

הוא בכלל עבר למול ים
 

החתולית

New member
רועי קפלן כתב על סגירת פסטה מיאה

רועי קפלן, הבעלים של פסטה מיה ברמת החיל, כתב על הסגירה בעמוד הפייסבוק שלו:
https://www.facebook.com/roy.kaplan.39?fref=ts (פוסט פתוח)
&nbsp
קצת מתוך הפוסט:
&nbsp
פוסט אבל והגיגים על סוף של תקופה.
השבוע נעלנו את הדלת של פסטה מיאה ברמת החייל בפעם האחרונה.
הדלת הזאת נפתחה כל בוקר עוד משלהי האלף הקודם. מתחילת אפריל 1999. ומאז, היא נפתחה ונסגרה אינספור פעמים. זו חתיכת תקופה...
&nbsp
... האמת היא שאין באמת מוות יפה. אבל יש מוות פחות מכוער ויותר מכובד. ואנחנו למרבה הצער לא זכינו באחד כזה. דעכנו לאט. תוך שאנחנו חוזים בדעיכתו של כל ענף המסעדות בכלל וברמת החייל בפרט. רעבנו לעובדים שעל כל אחד מהם מתחרות 80 מסעדות. השתוקקנו לעוד סועדים (ראה ערך ״עובדים״) ואז כך פתאום. קריסת מערכות. מוות מהיר. כואב. בלי הזדמנות לסגור דברים. בלי הזדמנות להפרד. להתכונן. בלי חיוך. וזה מבאס. אבל - סה לה וי...
&nbsp
... אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בדרך הארוכה הזאת של כמעט 18 שנה. לטבחים מדהימים ומלצרים מקסימים וברמנים נהדרים וראנרים חמודים ומארחות מופלאות ומנהלים מעולים. תודה לכולכם על שצעדתם איתנו. מקווים שיש לכם גם זכרונות טובים. מקווים שגם אנחנו נתנו לכם משהו. מקווים שאתם סולחים אם פגענו בכם. כי זה בטח לא היה בכוונה. תודה .
ותודה למאות אלפי האורחים שלנו שלחלק גדול מהם היינו סוג של בית שני כל כך הרבה שנים. בלעדיכם כל זה לא היה קורה. תודה..
&nbsp
עכשיו, אם במקרה מישהו הגיע עד פה. מה שלא כל כך סביר לאור כמות השמאלץ שנשפכה למעלה, אני לא יכול בלי כמה עצות.
עצה ראשונה - אל תפתחו מסעדה!!!!!!!! (וכן אני מתכוון גם לבר בית קפה פיצריה מזנון מצומצם או דוכן של סנדביצים גורמה) . ואם אתם חייבים - אז לא בתל אביב!!!!!!!!
ואם אתם חייבים בתל אביב - אז לא ברמת החייל!!!!!!
ואם אתם חייבים רמת החייל - טוב אין לי מה להוסיף. שהשם תהיה בעזרכם.
&nbsp
עצה שניה. אם פתחתם מסעדה. או כל דבר אחר. ומשהו בדרך משתבש. תחתכו. אל תשקרו את עצמכם ש״תכף זה יסתדר״ שחבל עכשיו אחרי כל הזמן והכסף והאנרגיה. שזה לא הזמן. תחתכו! חד ומהר. זה פחות כואב ממה שזה נראה. והפצע מחלים. כשיש מגמה, כמעט בלתי אפשרי לשנות את הכיוון שלה. והמדרון - חלקלק (הנה אמרתי את זה ניר). תחשבו יותר מדי - תמצאו את עצמכם הכי למטה. אז אל תחשבו. פשוט תחתכו. אל תתאהבו בדרך. ואל תתאהבו בעסק. ואל תתאהבו בתדמית שלכם בעיני עצמכם או בעיני העולם. כי זה הכל קשקוש. אם צריך לחתוך לדרך חדשה - אז תחתכו לכל הרוחות...
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעורר מחשבה... ואגב, הפרסום המקורי לא פתוח (נדרשת התחברות)

 

החתולית

New member
כמו כל פרסום ציבורי בפייסבוק

גם הפרסום הזה דורש התחברות לפייסבוק. מי שאין להם פרופיל פייסבוק, לא יוכלו לקרוא אותו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא בהכרח; פרסום ציבורי ממש פתוח גם ללא חשבון פייסבוק

 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי, תודה (פייסבוק לא מציג סיבה כשהוא כותב שלא ניתן לצפות)

 

trilliane

Well-known member
מנהל
"ברגע שנפתחת במקום מסויים מסעדה, לנצח תהיה שם מסעדה"

יש בזה משהו, אבל לאו דווקא. שתי דוגמאות בשלוף: במקום "רסיטל" בצומת דניה (חיפה) יש כיום סניף בנק, ואני זוכרת כמה מוזר היה לי לבקר בסניף "קרביץ" גבעתיים כשעברו לשטח שאכלס את סניף "קפולסקי" המיתולוגי במשך שנים רבות. מנגד, בנווה שאנן פתחו פאב במקום שהייתה בו קופת החולים שלי, ואני לא יכולה לתאר כמה זה מוזר לשבת שם בנקודה שבה בעבר לקחו לי דם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועוד כמה דוגמאות מחיפה (אולי כי זאת לא תל אביב...)

במרכז הכרמל ברחוב מחניים פינת הנשיא (מול תחנת הדלק פז) הייתה מאפייה ואז מסעדה ואז עוד אחת (לא מוצלחת; אפילו כתבתי עליה כאן) ואח"כ אני כבר לא זוכרת מה; אבל כבר שנה-שנתיים שיש שם חנות למוצרים זולים (כמו חנויות "הכול בדולר" או החנויות שמוצאים ברחוב הרצל בהדר).

כמו כן ברחוב יפו פינת בן גוריון (המושבה הגרמנית, בפינה הנגדית ל"סיטי סנטר") הייתה לפני כעשור מסעדה נחמדה אבל היא נסגרה ובמקומה נפתחה חנות רהיטים או עתיקות או משהו כזה ונדמה לי שעכשיו יש שם איזו אופטיקה בכלל.

כרגע מסקרן אותי מה יפתחו במקום גרג כיכר ספר; מאז שהם עברו למקום שהיה "פסטו" (ו"פסטו" עברו למקום שהיה "שני" במוריה) הנכס נראה די נטוש... בהתחלה התבדחנו ש"שני" צריכים לעבור לשם (כדי להשלים את ה"הצרחה"
) אבל זה כנראה לא יקרה. גם קפה "תות" הסמוך נסגר לאחרונה (סוף סוף! לא הבנתי איך המקום הבינוני הזה שרד כ"כ הרבה זמן, אני ממש מקווה שייפתח במקומו משהו מוצלח).

ואם כבר הזכרתי את "שני" (או כיום "פסטו", אבל לא היינו שם מאז המעבר) הייתה תקופה שהייתה פיצרייה/גלידרייה ממש ליד, וכבר מזמן איננה עוד (אאל"ט במקומה יש חנות חומרי בניין או משהו אחר שממש לא קשור לאוכל).

ועוד על ציר הכרמל, במקום חצי סניף "אווזי" במוריה (שהתחלף באיזה "דייניש" כשר) נפתחה סוכנות נסיעות או משהו כזה; בחצי השני נפתחה איזו סושייה כמדומני (או אולי כבר משהו אחר?), אבל לא ניסינו. לא פעם קשה לעקוב אחר תחלופת עסקים, לא רק מסעדות... לא קל לנהל ולתחזק עסק (הבעיה שרבים חושבים שהם יכולים).

בקיצור, גם מקום של מסעדה הוא ממש לא בהכרח "לנצח", אבל אני מסכימה שבמקרים רבים אם היה בית אוכל שנסגר גדלים הסיכויים שייפתח במקומו בית אוכל אחר. אולי זה בגלל תשתית הקיימת או המחשבה שאנשים כבר רגילים ללכת לאזור כדי לאכול, בעיקר אם מדובר באזור מרכזי בעיר / בעל פוטנציאל.

בישראל יש לא פעם גם "טרנדים" (אופנה וחיקוי). למשל בשנות התשעים הייתה תקופה שבכל פינה נפתח "פרוזן יוגורט"... (עד שלכולם נמאס) ובכצנלסון בגבעתיים נסגר לאחרונה מקום צמוד ל"קופיקס" שמכר אף הוא מוצרי מזון ושתייה בחמישה שקלים (מעט שונים, אבל לא עד כדי כך). למה לרצות להתחרות ראש בראש דווקא בתחום רווי? נשגב מבינתי...

אבל בניגוד לקפלן אני לא חושבת שצריכה להיות הגבלה על כמות בתי האוכל במתחם מסוים (אלא אם זה משהו פרטי כמו קניון ואז ההנהלה קובעת את התמהיל כראות עיניה) ואני לא מסכימה שכוחות השוק לא פועלים על מסעדות. העובדה שחלקם אוכלים את עצמם מצערת, אבל זה חלק מהחיים... יש שווקים יותר קשים שכולם רוצים להיכנס אליהם ולכן הם רוויים מאוד, התחרות קשה ורק מעטים מצליחים בגדול ולאורך זמן. המחשבה להגביל את התחרות היא כמו לדרוש שפחות אנשים יחליטו שהם רוצים להיות מוזיקאים, יקליטו שירים, ישלחו לרדיו, יופיעו, ינסו את מזלם בתחרויות טלוויזיה... גם שחקנים וגם עורכי דין לא חסרים בארצנו (וגם מובטלים...) ומספרים שגם להיות נהג מונית זה לא קל מאז שהפסיקו להגביל את חלוקת המספרים.

בשורה התחתונה, יש תחומים מבוקשים שבהם יותר אנשים רוצים לנסות את מזלם (והם לא בהכרח מצריכים הסמכה רשמית או שאין הגבלה מספרית כך שחסם הכניסה נמוך יחסית) ולכן גם יותר נכשלים (מי בהתרסקות קטנה ומי בגדולה) אבל אי אפשר למנוע מאנשים לנסות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואללה! דווקא ידעתי את זה, אבל חשבתי שהם פותחים במקום תות

לא שוס גדול, אבל ניחא...
 
ברברוסה אכן נפתחת שם במקום קפה תות

במיקום שהיה בו הגרג נפתחה חנות לחמים קטנה שגם יש לה שולחנות בחוץ, אז אולי הם מגישים קפה או דברים אחרים, לא בדקתי. הלחמים הם לחמי מחמצת בלבד ממה שהבנתי, נדגם לחם מקמח מלא שלא היה מלהיב בכלל.
 

dani666

New member
לחם, שלא נאפה* במקום - מראש מאבד מטעמו. ...

* נאפה במקום - אין הכוונה להכנת מבצק קפוא שרק יש להכניס לתנור - ע.ע. בונז'ור (אם זוכר נכון את השם) שמספקים לחצי העולם ואשתו.
&nbsp
טעם ?
במאפיה או בבית.
 

מיתר44

New member
עוד דוגמאות (ותודה שהחזרת אותי הרבה אחורה)

בצפרירים פינת היינריך היינה יש בית כנסת שהיה בעבר בר (הופיע בו אפילו יצחק יצחקי) די מפוקפק.
במרכז הכרמל, ליד הכניסה לכרמלית היה בנק שהפך לבית קפה ושמו ״הבנק״. לא יודע אם הוא קיים עדיין.
במלון הסקוטי שבטבריה, חדר האוכל היה בזמנו חדר היולדות של בית החולים הסקוטי. שם נולדתי.
אני מניח שיש עוד הרבה מחסנים, (כתית הראשונה), לולים, תחנות רכבת ו(מתחם התחנה התורכית בבאר שבע)
שהיו לבתי אוכל.
הגדילו לעשות פרנסי העיר באר שבע שקיימו יריד יין במתחם המסגד שבעיר. לא עוד.
 
למעלה