עדכון מהשטח: 2 מסעדות שנסגרו לאחרונה - דה לוקאל והרובע השישי

erezavn

New member
עדכון מהשטח: 2 מסעדות שנסגרו לאחרונה - דה לוקאל והרובע השישי

עברתי היום ליד שתיהן והן נטושות.
לא זוכר שקראתי משהו על סגירה שלהן. מסוג המקומות שלאט לאט דועכים בשקט עד שנסגרים...
בפייסבוק של דה לוקאל יש פוסט קצרצר מה-2 ביולי שמדבר על הסגירה.
האזכור האחרון שקראתי על הרובע השישי היה בפברואר האחרון שאייל לביא מתארח שם. בחיפוש בגוגל רשום שהמקום סגור לצמיתות.
 

oreldi

New member
באופן לא מפתיע שתיהן מסעדות קופונים

מי יודע עוד כמה מסעדות נמצאות בסכנת סגירה..
 

erezavn

New member
נראה מעניין.

מיזם נוסף של יהלומה לוי ועינב ברמן. נראה שהמעבר לנמל תל אביב מצליח להן.
ייבדק...
 

FiReBall

New member
הייתי ברובע השישי פעמיים בארוחת בוקר בשנה האחרונה

השירות היה מתחת לכל ביקורת, ובכל פעם חצי מהתפריט היה חסר.
 

salo22

New member
אוקיי, עכשיו אפשר לכתוב פחות או יותר

את הדיעה האמיתית המעט מוקצנת על מה שהיה ברובע השישי, מול דיעה אמיתית מעודנת יחסית בזמן שמקום חביב יחסית פעל - זה היה פשוט מקום חובבני (יחסית) עם יותר מידי פינות פתוחות לא סגורות ולא מהודקות, דווקא השירות במקרה שלנו היה תמיד בסדר (לרוב ישבנו שם בערב כמעט לבד, אז אולי לא חוכמה), אך גם נכון, שהיה לא מוקפד ולא הכי מקצועי לז'אנר, גם אם השתדלו או חשבו שזה כך, השאלה מה רוצה מסעדה לתת ולשדר בעניין הזה.
האוכל, האוכל האוכל, הקינוחים לא היו טובים לטעמינו, ללא יוצא מין הכלל, אם אתה טורח על מקרונים, למד לייצר בהם טעמים נכונים ומובחנים ופחות לעבוד על הצבעים, כנ"ל שאר הקינוחים.. דווקא המלוח היה לטעמינו די טוב, לבטח ביחס לסטנדרט במסעדות כאלו, אבל עדיין, זה היה רחוק מלהיות "מאוד טוב", ובעיקר "מאוד יציב", נטה קצת יותר מידי לדעתי, לביתי חובבני טעים, מאשר מסעדתי\מיוחד\יוצא דופן באמת.
חבל מאוד, הסיפור שלהם שם צריך היה להיות שונה, מאוד..
 

erezavn

New member
אכן מקום חובבני ולא יציב

בשנה-שנתיים הראשונות הם בנו לעצמם שם של מקום אירופאי/צרפתי חביב ואיכותי למדי, ואכן כשאכלתי שם בזמן הזה היה בהחלט נחמד (עסקית אחת מזדמנת) והאוכל היה טוב למדי.
אח"כ הייתה הדרדרות קשה והתחילה תקופת הקופונים שלהם, וזה תמיד סימן רע. הגעתי לארוחת ערב עם קופון (היינו שלושה) והארוחה הייתה מעליבה. אחת הגרועות בחיי, אם לא הגרועה ביותר. בין השאר היה שם זבוב באחת המנות ומנת בויאבז שהריחה מקולקלת. היא כמובן הוחזרה ואחריה הודענו שאנחנו לא רוצים שום מנה חלופית ויצאנו. השארנו תשלום על המנות הראשונות והשתייה, לא יודע למה, כי תכלס גם זה לא הגיע להם. לא שמענו שום התנצלות או הסבר מניח את הדעת מסמכות ניהולית במסעדה (התחבאו במטבח). המלצרית המסכנה והעייפה שנאלצה לספק את ההסברים ציינה רק שהשף אמר שפירות הים והדגים הם טריים. להערכתי קיבלתי מרק שעמד כמה ימים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קופונים אינם בהכרח סימן רע; תלוי איך, כמה ולמה

יש והיו מסעדות נחשבות שהוציאו קופונים והמשיכו להיות כאלה.
&nbsp
דוגמה טרייה: "הנמל 24" הוציאו גרופון לארוחה זוגית בחודש האחרון. ישבנו שם (בלעדיו) והמסעדה נותרה טוב כשהייתה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמובן; היה כרגיל, והיינו בשני בערב, כלומר תחילת השבוע

(המסעדה סגורה בימי ראשון) ולא היה חג או אירוע כללי.
&nbsp
אגב, לא רק במסעדות, קרה לי בעבר לא פעם שרכשתי קופונים למוצרים / בתי עסק שלא הכרתי עד אז ובזכותם הפכתי להיות לקוחה מרוצה. זו פשוט שיטת פרסום והיא לגיטימית. כמובן, אם מסעדה נשענת רק על קופונים ולתקופה ארוכה, זה בד"כ לא סימן טוב. אבל סתם כך בפני עצמו זה לאו דווקא רע, זו דרך לגיטימית לתת ללקוחות חדשים להכיר את העסק ולהתנסות בו בעלות מוזלת.
 

sweetdreams

New member
שאלה מצויינת. הנמל 24 באופן כללי הכניסה כמה שינויים לאחרונה

כולל הרכב שונה של עסקיות צהרים, ויתור על תפריט טעימות בערב, והכנסת הגרופון המדובר, כך שגם אני תהיתי (וחששתי) שמא זה מעיד על חוסר הצלחה מסויים מצידם.
&nbsp
מבחינת תפוסה, בפעמים שאני הייתי בתקופה האחרונה, גם בצהרים וגם בערב, זה נראה לי שהמסעדה מתפקדת באופן די רגיל למה שאני מכירה מהם. שזה אומר שהמסעדה אמנם לא מלאה, אבל בהחלט יש אנשים.
&nbsp
ההסבר, אגב, שאני קיבלתי מהם לגבי כל השינויים (וקיבלתי אותו יותר מפעם אחת) הוא תחלופה נוכחית גבוהה של צוות המטבח, והסתגלות לתפריט חדש שהם מתכוונים להכניס בקרוב.
 

FiReBall

New member
הייתי מעט פעמים בנמל 24

פעם אחת, לפני מספר שנים, היה אולי חצי מלא.
&nbsp
פעם נוספת, לפני בטח שנתיים, היה ריק לגמרי.
&nbsp
פעם אחרונה, לפני כחודשיים, היה ריק לגמרי.
&nbsp
למעשה, לא יצא לי להיות שם בזמן שהמקום היה נראה מתפקד. תמיד זה היה בזמן עסקית צהרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעסקיות צהריים בימי שישי די מלא...
ביום חול מן הסתם לא

כי זו לא מסעדה זולה והיא גם לא נמצאת באזור עסקים שאפשר לקפוץ אליה ככה לארוחה מהירה. זו מסעדה שמגיעים אליה במיוחד (מעולם לא הגענו בלי להזמין מקום) ולכן, כמו מסעדות רבות דומות לה, היא מלאה בעיקר בשעות הערב ובסופ"שים.
&nbsp
היא גם מסעדה עם חלל גדול ומרווח (וכמה חדרים פרטיים שלא תמיד רואים אם לא מכירים ומסתכלים) ולא מצופפים בה את הלקוחות. לכן היא יכולה לתת לך תחושה יותר ריקנית ממקומות אחרים קטנים וצפופים יותר שלא נדרשים הרבה סועדים כדי למלא אותם.
 

sweetdreams

New member
מההתרשמות שלי, בערב יותר מלא

וביותר מלא אני כנראה מתכוונת לחצי מלא שלך. זה מה שניסיתי לתאר כשאמרתי שיש אנשים, אבל המסעדה לא מלאה.

&nbsp
היתה בעבר תקופה שהייתי מגיעה יותר בצהריים, והיו כמה פעמים שהיינו השולחן היחיד (או זה לפחות נראה כך, כי יש גם חדרים פרטיים, ואני לא יודעת לומר אם הם היו מאויישים או לא), אבל זה לא קרה לנו לאחרונה. נראה משהו התאושש שם מהבחינה הזאת.
אבל כמובן שהערב עדיין נראה חזק יותר בהשוואה לצהריים. נראה לי שזה המצב ברוב המקומות.
&nbsp
 

salo22

New member
ברור שזה מעיד על חוסר הצלחה מסויים

מילא אם היו אומרים שהמבצע הוא בשביל לחשוף לעוד קהל יעד עם ארוחה מיוחדת, משהו חדש שהם רוצים להציע, לקהל יעד מסויים וכלי, אבל תחלופה גבוהה של צוות המטבח והסתגלות לתפריט חדש ? מה הקשר בין זה לגרופון ?
אני חושב שרובינו הסכמנו פה בעבר שרמת המעדה לצערינו לא עלתה (אוקיי, ירדה) בעוד שהמחירים הזדחלו להם כלפי מעלה, במיוחד בעניין העסקית האטרקטיבית בעבר הרחוק.. אולי שם כדאי שיחפשו סיבות והסברים..
 

sweetdreams

New member
במקרה הזה הקופון ״מציע״ פחות או יותר את הדיל הרגיל

בדיוק אותן מנות, פחות או יותר אותו מחיר של עסקית הערב, שמציעה די אותו הדבר.
אז אני בכלל לא יכולה להתייחס אליו כאל מבצע. לפני דעתי זו רק פרסומת..
&nbsp
לגבי הרמה, אני מסכימה שהיתה להם תקופה של ירידה, ובה הפחתתי את הביקורים שלי, אבל אני חושבת שלאחר מכן משהו השתנה שם לטובה, והם השתפרו.
ומחירים גבוהים יותר זו לצערנו תופעה מוכרת בכל מקום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הקופון מציע חשיפה לרוב המנות עם טיפונת תוספת בראשונות

רמת המסעדה לא ירדה לדעתנו, ואני כוללת גם חברים שישבו איתנו בביקור האחרון ממש החודש, אחד מהם אפילו ציין שהם "התבגרו" והפסיקו "לקשקש" קישוטים מיותרים על הצלחת. המחירים לא הזדחלו כלפי מעלה, הם די זהים כבר זמן רב, ולמען האמת המודל החדש של העסקיות גמיש ואטרקטיבי יותר.
 

salo22

New member
לא נותר לי אלא

לא להסכים עם כל מה שכתבת
אני מסתכל מנקודת הפתיחה שרן ראש באמת עבד במטבח ועד היום, נכון שזו תקופה עצומה, מבחינתי הרמה בהחלט לא דומה לשנים הראשונות ולגבי המחירים, ברור שהיה שינוי, למרות שנכון, המחירים האחרונים די קבועים בשנתיים האחרונות. היו שנים שהמנה הנחמדה לדוגמא בעסקית של פרגיות עוף בשמנת עמדה על 69 ש"ח ותקדמה במשך השנים עד ל 99 ש"ח למיטב זיכרוני (ועוד אלמנטים תמחוריים שהשתנו בצורה מעצבנת משהו). לטעמי אין סיבה שלא תוצע העיסקית "של פעם" עם מנה כמו הפרגיות עדיין באיזור 70 ש"ח, גם היום, זה ההבדל מבחינתי בין פוטנציאל אטרקטיבי לעסקית טובה אך חסרת ניצוצות משמעותיים לעסקית יוקרתית יותר בה אחפש כבר ניצוצות ולא ממש אמצא אותם, לפחות לא כיום.
שתי ארוחות ערב שניסינו שם בשנה האחרונה, כולל למיטב זיכרוני משהו שקשור לוולנטיינס דיי, היו מאכזבות, לטעמי ולצערי, נשכחות לחלוטין וחסרות ייחוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אכלתי במסעדה מיד עם פתיחתה, מודה; אני מכירה אותה כ-5 שנים

ולא הבחנתי בירידה ברמה או בעלייה כללית במחירים. אני לא יודעת מתי הייתה פרגית עוף בשמנת ב-69 ש"ח (זו בכלל לא מנה שקיימת בתפריטים האחרונים), אבל אני מבינה שמאז עברו אי אילו שנים, אז אפילו מבחינה כלכלית בסיסית לא נכון להשוות.
&nbsp
כרגע ההצעות העסקיות שלהן לא רחוקות מהמחיר שציינת (העתקתי מהאתר):
2 מנות ראשונות ולימונדה ב- 70 ש"ח
עיקרית, קינוח וכוס לימונה ב- 84 ש"ח
מנה ראשונה ועיקרית לימונדה וקפה ב- 110 ש"ח
מנה ראשונה, עיקרית וקינוח לימונדה וקפה ב- 118 ש"ח
מנות ראשונות - 38 ש"ח
מבחר קינוחים בכוסות אישיות ב-10 בלבד
&nbsp
הנמל 24 היא אחת המסעדות שמשנות את התפריט כל תקופה, לטוב ולרע... יש מנות שיוצאות, יש שמשתנות ומתרעננות, יש חדשות שנכנסות... לפעמים אני אוהבת יותר ולפעמים פחות, אבל תמיד מוצאת מנות לטעמי.
&nbsp
בארוחות המיוחדות שלהן לאירועים כמו ולנטיין וכו' לא יצא לי להתנסות, תמיד נראות לי סתם יקרות מדי (ואני גם לא מוצאת סיבה לצאת בחגים שאיני חוגגת סתם כדי למצוא מסעדות מלאות ויקרות יותר) אבל בקיץ שעבר הייתי בחגיגות יום הולדת 9 למסעדה שכללו תפריט מיוחד של 12 מנות ב-200 ש"ח (רוב המנות היו קטנות, מן הסתם) והיה ממש מעולה. לא אהבתי את כולן, אבל היו מספיק מנות שאהבתי מאוד, נהניתי מהגיוון ומהאפשרות להתנסות בכ"כ הרבה טעמים בערב אחד, האווירה הייתה מצוינת והיה פשוט כיף. זו ארוחה שאשמח מאוד לחזור עליה.
 
למעלה