צ'אנגוס בפלורנטין - הביקורת שהצליחה להוציא אותי מהצללים

לוטה2

New member
צ'אנגוס בפלורנטין - הביקורת שהצליחה להוציא אותי מהצללים

שלום לכולם :)
אני קוראת ותיקה מאוד של הפורום (לדעתי לפחות עשור - עוד מהימים שליטי הייתה מנהלת), ונעזרת בכם המון. אני ובן הזוג שלי (שמעתה ייקרא - הטקסני לצורכי נוחות) אוהבים מאוד לאכול בחוץ לפחות כמה פעמים בשבוע. עד כה לא היה שום מאורע, טוב מספיק או רע מספיק, שהצליח להוציא אותי מהצללים. עד אתמול.
הטקסני, מהיותו כזה, אוהב מאוד אוכל מקסיקני. בייחוד טקס-מקס. אכלנו כבר בכל המסעדות המקסיקניות בתל-אביב, ומבחינת אוכל הוא הכי אוהב את צ'אנגוס שבפלורנטין.
אמנם האוכל שם טעים לו מאוד, אבל פעם אחר פעם השירות הנורא מצליח להדיר את רגלינו משם. תמיד כשאנחנו באים כל המלצרים מסטולים לגמרי (מילולית, לא מטאפורית. אפשר לראות אותם יושבים ומעשנים ג'וינטים באמצע המשמרת) ובאופן כללי מרגישים שהם מגניבים מידי מכדי לשרת את הלקוחות. כמו כן, תמיד כשאנחנו באים חסר לפחות פריט אוכל אחד, בד"כ טורטייה צ'יפס (מסעדה מקסיקנית בלי צ'יפס זה כמו מסעדה איטלקית בלי קמח).
לאור זאת, החלטנו שאנחנו לא הולכים יותר לשם. אוכל טעים ככל שיהיה לא יכול לחפות על שירות מזעזע ומזלזל. אבל אתמול נפגשנו קבוצה של שישה חברים, והם החליטו שהם רוצים לאכול שם. אז הלכנו לשם. בשנייה שנכנסנו למסעדה (שהייתה ריקה לחלוטין מבפנים ורק מלאה בחוץ) המלצרית גלגלה כלפינו את העיניים וקראה לאיזה בחור שעמד בבר. הוא בא ואמר שמכיוון שהרבה שולחנות נכנסו בבת אחת (אני ספרתי שלושה, אבל בסדר) המטבח לא עומד בעומס והם לא יכולים להגיש לנו. שאלתי אותו אם הוא אומר לנו ללכת, והוא אמר שכן.
לא זכור לי מתי בפעם האחרונה מסעדה "גירשה" אותי בטיעון עלוב כזה, או בכלל. הם מסעדה וותיקה, שפתוחה הרבה זמן יחסית, לא בתקופת הרצה, והם לא יכולים להתמודד עם שלושה/ארבעה שולחנות שנכנסים בו זמנית? אז את השולחן שלנו (שולחן של 1000 שקל לפחות) הם פספסו, ולא בפעם הראשונה. עכשיו באמת לעולם לא נחזור לשם. בפעם הבאה שיתחשק לנו אוכל מקסיקני טעים ושירות טוב נלך ל"ברנינג טקוס" באלנבי.
בכל מקרה, בסוף הלכנו למסעדה איטלקית קטנה בפלורנטין שאפעם אינני זוכרת את שמה. מקום עם אוכל חמוד (לא מעולה, אבל סבבה כזה), אווירה נעימה והכי חשוב - שירות טוב. ישר סידרו לנו שולחן לשישה וגרמו לנו להרגיש רצויים.

במהלך סוף השבוע נרשמו הארוחות הבאות: ארוחת ערב ב"סאלוף ובניו" בשוק לווינסקי (טעים, זול, אווירה טובה, שירות טוב, כמו תמיד), ארוחת צהריים בטאקרייה (בינוני מכל הבחינות) ומעט בישול ביתי.

לסיכום, אנחנו אוכלים המון בחוץ, ואין עוד דבר שמרגיז אותי כמו זלזול וחוסר מקצועיות, שתי רעות חולות שיש ל"צ'אנגוס" בשפע. אבל, אם בעקבות החויה השלילית הזו אני סופסוף אתחיל לכתוב כאן (אחרי כעשור של קריאה דמומה) הרי שמעז יצא מתוק. מקווה לקבלת פנים נעימה.
שבוע טוב לכולם
 

pix37

New member
ברוכה היוצאת לאור מהצללים - חבל שעברתם חוויה כזו

אבל לפחות זה הוציא אותך לאור.

יש מקומות שלא הצליחו אף פעם להתגבר על שלב המסעדה לחברה וחבל - סיכויי השרידה שלהם אינם טובים.
 

לוטה2

New member
רוצה להאמין שאתה צודק

מצד שני הם פתוחים כבר שנה וחצי...כנראה שהולך להם ממש טוב אם הם מוכנים לוותר על לקוחות (חוזרים וטובים) בכזו קלות.
 

מיתר44

New member
לפני שקראתי את השורות האחרונות

רציתי, מלבד להודות לך, גם לבקש שתעלי על במה זו
את חוויותייך משלל המסעדות שאתם אוכלים בהן ככ תדיר.
עכשיו, לאחר סיום הפוסט, לא נותר אלא להודות ולהמתין לפוסטים
שלך.שעשר שנות ניסיון לא תלכנה לאיבוד.
 

לוטה2

New member
נראה לי שעכשיו, אחרי ש"נשבר המחסום"

אוכל לפרסם פה דברים נוספים :) בכל זאת, נעזרתי בכם כל כך הרבה, הגיע הזמן גם לתת חזרה.
 

dfl

New member
לא מבין

כמה פעמים בשנה עולה כאן ביקורת על ארוחות שמתפרקות בגלל מטבח שלא עומד בעומס ואחד המסרים הנפוצים הוא - ״אם אתם לא יכולים לשרת X לקוחות, הגבילו עצמכם לכמות שאתם כן מסוגלים לשרת״. מסר שאני לגמרי מזדהה אתו, נראה שזה הבסיס של קומון סנס שירותי.
אז באתם למסעדה ולהערכת הצוות הם לא יכולים להתמודד עם העומס שהארוחה שלכם תיצור. מה הם אמורים לעשות - להתעלם, רק כדי שהביקורת הקטלנית שלך לא תהיה על אי נוחות, אלא על ארוחה שנהרסה? נראה לי שקיבלתם את הרע במיעוטו.
&nbsp
לגבי ההערכה שלך שהם *כן* יכולים לעמוד בעומס - נו, ארשה לעצמי לנחש שצוות המסעדה מבין לא פחות מכם מה האילוצים שלו ברגע נתון. לא לגמרי בטוח שעם כל שנות נסיונך, את רואה את כל התמונה. או שאולי היית רוצה שברגע שדרכת במסעדה, כל המסטולים יהפכו לסחים, כל המתלמדים ישתדרגו למקצוענים והסושף החולה יחלים ויגיע בטלפורטציה לעמדתו במטבח?
 

לוטה2

New member
התלונה שלי לא הייתה על כך

שלדעתי הם מסוגלים לעמוד בעומס
אלא על כך שמדובר במסעדה לא מקצועית שפעם אחר פעם לא מסוגלת לספק את מה שהם מבטיחים - בין אם זה מנות שחסרות בכל פעם שאנחנו מגיעים לשם ובין אם זה חוסר יכולת כללי לתת שירות.
הייתי מעדיפה שיהיה מדובר במקום מקצועי שיעמוד בהבטחותיו - בין אם המדובר בכך שפריטים המופיעים בתפריט אשכרה יוגשו לסועד, ובין אם מדובר במטבח שיכול להאכיל מספר סועדים התואם למספר השולחנות במסעדה. אולי אם הצוות לא היה מסטול כל הזמן, החל מהמלצרים וכלה בטבחים, הם היו מסוגלים להתמודד עם העומס.
 

מיתר44

New member
נכון, הלקוח תמיד אשם ):

כי
הוא לא מבין את בעיותיו של צוות המסעדה, כי הוא לא מוכן לקבל בהכנעה
גערות וגירוש, צוות מסטול או מסתלבט, מטבח שקורס, שף שנעדר תכוף, מנהל/ת משמרת נקמנ/ית וכו' וכו'
ראוי שמי שמממן את המקום הזה, הבעלים או מי שיהיה - יהיה מודע למקרה. אני מקווה לטובת העסק ועובדיו שהוא לא יחשוב כמוך.
דחילק (איזו מילה יפה שממעטים להשתמש בה), טול קורה מבין עיניך DFL
ותנסה לחשוב ולהציע לפחות 10 דרכים יותר שירותיות מזו שהפגין
"הצוות". אני מניח, מבלי להכיר את הכותבת, שהיא וחבריה היו מתרצים.
 

salo22

New member
אז בשביל מה לפתוח ? שישארו להריץ ג'וינטים בבית

אתה באמת חושב שהם לא קיבלו את האורחים בגלל רצונם להיות יעילים ולתת שירות מוצלח למסעדה כמעט ריקה ? נשמע שהם ממש בכיוון הנכון אם ככה, יגדלו וישגשגו
 

dfl

New member
תודה על התשובות

אבל אף אחת לא לעניין.
&nbsp
עיקר הפוסט הוא על ארוע מסוים ואליו התייחסתי. אז מלמעלה למטה:
&nbsp
1. המסעדה כן סיפקה מה שהבטיחה, עד כמה שזו הבטחה - לכל הלקוחות שסעדו שם. אתרע מזלכם ואתם הגעתם כשהם עברו את מה שנראה להם כמו תפוסה מקסימלית. למעשה, בכך שהמסעדה לא אפשרה לכם לאכול, הם סיפקו מה שהבטיחו למי שכן סעד באותה עת ונתנו לו מספיק תשומת לב.
&nbsp
2. קראתי היטב את הפוסט ואין שם לא גערות ולא גירוש. אם מישהו נעלב מעצם המסר שהוא הגיע בשעה שהמטבח לא ערוך לקבל אותו - זו בעיה שלו, ממש לא של המטבח. כמובן שאם היו שם גערות וגירוש, פשוט לא נכנסו לפוסט, אני לא יכול להתייחס.
&nbsp
3. מצחיק שאתם מעדיפים לאמץ גירסה שהצוות *סתם* לא קיבל אורחים, בגלל עצלות או מנת יתר או שבועת אמונים לדאעש, במקום הרעיון הלא נורא מסובך שהם אכן לא היו ערוכים לקלוט עוד סועדים. ולא שבסיפור היה איזשהו רמז לעצלות כזו או נקמנות או כל מילה אחרת שהופיעה בתגובות - כל מה שיש זה "מכיוון שהרבה שולחנות נכנסו בבת אחת המטבח לא עומד בעומס". ושוב, אני קורא כאן הרבה שנים, לא חסרות תלונות על מסעדות שמכניסות סועדים למרות העומס ולכן נותנות שירות רע לכולם. הנה מקרה שבו מסעדה נוהגת באחריות ומגבילה את התפוסה, ושוב קופצים לקלישאות שהנאנסת אשמה. חסר רק שמישהו יכתוב שבגרמניה של שנות השלושים זרקו יהודים ממסעדות. למה לא ללכת על הפרשנות הפשוטה וההגיונית?
&nbsp
 

מיתר44

New member
חסר בתשובתך הסעיף הרביעי

לאמור: מענה ללקוח גם כשהמסעדה לא ערכה לקבלו. נראה לי שלא קשה למצוא מספר אלטרנטיבות
שהיו מרצות את קבוצת הסועדים.
 

לוטה2

New member
...

מבינה את מה שאתה אומר
אבל מה שאני לקחתי מהמקרה הזה, על רקע המקרים הרבים שקדמו לו, הוא שמדובר במסעדה לא רצינית שלא מפריע לה לאבד לקוחות שוב ושוב, אם זה בגלל חוסרים במטבח או חוסרים בצוות או כל ליקוי אחר. למסעדה כזו אני, אישית, לא רוצה ללכת. לאור העובדות כל אחד יכול לעשות את השיקולים שלו ולהחליט אם לו זה מתאים.
 

החתולית

New member
ברוכה היוצאת לאור


חבל שחוויה כזאת הוציאה אותך מהצללים, אבל הרווח הוא שלנו

&nbsp
לדעתי, מסעדה אמורה להיות מסוגלת להתמודד עם 3 שולחנות בבת אחת, אלא אם כן מדובר במסעדה ממש קטנה עם מטבח וצוות קטנים מאד, או אם השולחנות כולם גדולים במיוחד.
 

Omnivore

New member
תודה על הדיווח, אבל ממליץ לך להיזהר טיפה

הקביעה החד משמעית שלך שבמקום הנ"ל צוות המלצרים מבצע עבירה פלילית היא בעייתית מאוד, אלא תוכלי להוכיח שמה שעישנו המלצרים זה באמת ג'וינט ולא טבק מגולגל. להזכירך הפיצוי על לשון הרע לא תלוי בהוכחת הנזק.
 

Nרב

New member
חחח חצי תל אביב עוברת על החוק


וזה לא ממש מעניין אף אחד...
 

Omnivore

New member
אולי זה לא מעניין את תחנת המשטרה שממול, אבל מבחינת המסעדה

הקביעה של פותחת השרשור היא בעייתית מאוד.
חוץ מזה יש דרכים לעבור על החוק, לא תראי אף מלצר באמסטרדם, פראג או ברצלונה מדליק ג'וינט באמצע המשמרת לעיני לקוחות ומדיניות הקנאביס בערים הללו היא מתירנית מאוד.
 

Nרב

New member
יתכן יתכן אבל זאת רוח התקופה בתל אביב

ומצד שני, לפחות חלק מהצוותים במסעדות בחו"ל הרבה יותר מקצועי מהסטודנטים שבד"כ משרתים אותנו במסעדות בתל אביב...
 

Nרב

New member
כלומר

כוונתי פה שהבעיה היא הרבה יותר עמוקה ומושרשת בסוג של תרבות ארגונית "חפ-לפ" שמא]פשרת את עישון הג'וינט ע"י הצוות.
הטיפול, כמתבקש, הוא לא ברדיפת הצוות ע"י החוק או ברדיפת המדווחים כאן בתביעות לשון הרע, אלא כתמיד בחינוך
 
למעלה