אז מה אכלתם בסוף השבוע?

salo22

New member
סופ"ש

100% ביתי, פחות או יותר, בשישי בבוקר מאפים ולחם מקפה לואיז שהיו הבסיס לארוחת בוקר מעולה, במקום להילחם בהמונים על מקום ישיבה בלואיז או גל.
כשרמות הסוכר בשיאן הוקדשו השעות הבאות שוב ל "harvesting" עירוני של הרבה דברים שנקנו בשוק בשבוע האחרון - וישנייה ומשמשים הלכו לג'ארות מכוסים בסוכר לסירופים עם מקלות וניל, חלק יהיה בעתיד ליקר וחלק אולי לויניגרטים ושאר אפליקציות. המון שומר די צעיר וזול מהסופרמרקט הלך למייבש, גם סטוק של מרווה זולה יחסית שמצאתי בשוק, אז יש שוב במזווה מלח מרווה, דבר טוב. עגבניות שרי תמר בחמש ש"ח לקילו לא הולך ברגל, הרכות הלכו לבישול רוטב והמוצקות קיבלו מועמדות של כבוד לסלט.
בשישי בערב התחשק הודי - נתחי סלמון "טנדורי" ובאטר שרימפס ליד כוסמת, הלך טוב עם בקבוקים של בלו נאן..
הקינוח עשה שימוש במשאב פירותי שזמין מאוד ובהחלט טעים כרגע - דובדבנים כמובן, החלטתי שזו תהיה מתקפת טעמים רצינית מהם יחד עם מה שמשתלב איתם נפלא - שוקולד מריר
כיף גדול שיש שוקולדים שאפשר לטמפרר אותם בקלות בשיטת ההזרעה, אין צורך להתרגש ממשחקי הטמפרור המאולצים על השיש של מתחרי בייק אוף, זה מצטלם יותר טוב אחרי שבועות ארוכים לבטח של אימונים אותם העבירה ההפקה את המתחרים לפני\בעת הצילומים. אגב גם לא חייבים מדחום לעניין ביתי זה - מה שלא יעשה מספיק טוב הטימפרור המאוד לא מדוייק, ישלים המקרר..
אז הגשנו דובדבנים טבולים בשוקולד מריר וליד זה מילקשייק דובדבנים, גלידת שוקולד לבן ושאריות השוקולד המריר שנשארו מהטמפרור, כמובן מגישים לכל סועד גם בקבוק מים קרים גדול ליד


בשבת החלטתי לבשל סוף סוף את גרגירי החומוס הבולגרי שקניתי כבר לפני כשנה בחבשוש, חלק הלך לחומוס כבד וטעים עם המון שמן זית מצויין מכבישה משפחתית, חזה עוף מוקפץ עם באק צ'וי קצוץ, פרוסות פלפלים ירוקים חריפים ועירית - בעבר הייתי נוהג להכין את חזות העוף השלמים בתבלינים "כמו נקניק", אז לחתוך לפרוסות ולהשתמש במוקפץ, זה נחמד מאוד אבל קצת שיעמם כבר, אז בזמן האחרון אני חותך לפרוסות דקות יחסית את חזה העוף השלם עם סכין חדה עדיין כשהוא נא ומקפיץ את הפרוסות בחמאה ושמן זית עד שחומות אך עדיין נשארות עסיסיות.. גם הירקות פחות או יותר באותה שיטה ומה לעשות שכשחמאה מעורבת בעניין - דברים יוצאים מאוד טעימים.. כמובן שהוספו בהקפצה האחרונה והדי מהירה גם תבלינים כאלו ואחרים ומעט שמנת, קצת נמאס להיות פוליטיקלי קורקט עם שומן בבישול, אז מגוונים לפעמים

היה גם סלט מעגבניות השרי - קרוטונים ביתיים בטעם אבקת שום, פרוסות פלפל ירוק חריף, פטרוזיליה, מלא גרעינים קלויים, עירית קצוצה, בצל אדום חתוך דקדק מוחמץ, בלסאמי, מלח גס, שמן זית פירותי, זה לא יוצא רע, גם כשאין בסביבה גבינה להוסיף, לא חייבים. כוסמת מעורבת עם ראגו של ירקות, שלא יחסר..

עוד השקעה ממש לא גדולה, יחסית, בקינוח שהוא באמת די פשוט - זביון של פירות הדר בכוס עם סורבה\גרניטה של מנדרינה..

היה סופ"ש מאוד טעים, גם הרבה תוכניות טובות ומעלות תהיות ומחשבות במסגרת דוקו שף העכשווי - 10 מיליארד על עתיד האוכל בעולם ב 2050, גם על החברות הגדלות ובעיית ההשמנה בארה"ב, פשוט לא להאמין איך נראית התעשיה וכל השדולה הפוליטית הבזוייה ברמות בלתי ניתנות לתיאור, שתומכת במכונת השמד הזו.. טבעי זה הכי טעים שיש
 
בדיוק התחלתי לחשוב על ליקר משמש

כי המשמשים כבר נהדרים
&nbsp
יש גם דובדבנים נפלאים בשוק, יש לי עוד קילו שאני תוהה אם להכין ממנו עוד צנצנת לליקר או להכין קינוח כלשהו איתם.
 
פעם [אולי גם היום] היו בקונדיטוריה עידית באבן גבירול

שטרודלים מופלאים עם דובדבנים. שחזרתי בשבוע שעבר עם בצק עלים/חמאה של מעדנות. גלענתי דובדבנים, השריתי בסוכר דמררה לכמה שעות ואז גלגלתי בתוך הבצק. הספיק ל4-5 גלילים. יצא מעולה עם כלום עבודה.
 

Meirav Flum

New member
ליקר משמש נשמע מעניין

מכינים את זה כמו הדובדבנים?
לי גם יש השבוע צנצנת דובדבנים וסוכר לליקר, שתי צנצנות דובדבנים בסירופ שילכו לאפיה וקינוחים ו-3 ק"ג מישמשים שהפכו לריבה עם נגיעות ויסקי, ג'ינג'ר ומקל וניל.
ממליצה לך להכין גם מחיות פרי ולהקפיא, מעולה לממתקים, מילויים ולגלידות.
 

salo22

New member
בהחלט מכין מחיות

אני לרוב מצמצם אותן עם מעט סוכר קנים, כמה טיפות של לימון, קמצוץ מלח, מקל וניל ומי זאהר, פחות או יותר ה"טריק" הקבוע שלי
כמו כל דבר, לא כל כך אוהב להקפיא מחיות..
השימור בסוכר ויצירת הסירופ כמובן מתאים למשמשים, אני משתדל שיהיו שלמים עם הגלעין, יותר מעניין ככה לטווח הארוך, למרות שאפשר גם לעשות משהו פחות "רחוק" גם עם חצאים בלי גרעין. גם בוישנייה השלמים, הגרעין כמובן משמעותי מאוד ותורם המון באופי של הליקר. שני אלו יחד עם קומקווט וגם ליצ'י בשרניים שלמים בלי הקליפה כמובן, זה הליקרים שאני הכי אוהב להכין, כדאי תמיד גם תוכן של מקל וניל בסביבה והאמת שגם זסטים של לימון ושאר פירות הדר לא גורמים רע גם כן.
 

Meirav Flum

New member
אני מאד אוהבת לשמר פירות

אני אוהבת לשחק עם הטעמים ולהוסיף תבלינים. מקל וניל זה ציוד בסיסי במקרר שלי ונכנס כמעט לכל דבר (ומה שלא, יש תמצית וניל ביתית שעובדת יופי גם היא). לעיקצוץ אני אוהבת להוסיף ציפורן שעובד מצויין בריבות, יש כמובן גם מקל קינמון והאהבה האחרונה שלי- טונקה. אני את הדובדבנים גילענתי כי רציתי להשתמש גם בפרי וקשה יותר לגלען כשהוא משומר אבל טוב לדעת. בפעם הבאה אני אשמור כמה גלעינים ואוסיף לצינצנת.
המחיות הקפואות טובות אם רוצים את הפירות מחוץ לעונה בצורה אחרת מריבה. אני מכינה איתן מרמלדות וג'לי ביתי שכלכך יותר טעים ומרענן ממה שמגיע בקופסא.
בכלל במקפיא שלי יש תמיד קופסאות ציר מרק מוכן לכל מקרה וקופסאות רוטב עגבניות ביתי מוכן לשימוש.
 

salo22

New member
אני מגלען בקלות את צימוקי הדובדבן

שיוצאים מההשרייה ומשתמש בהם בהמשך, למרות שטעמם בעיקר, אלכוהולי ופחות פירותי כמובן
אם בעתיד תרכשי מייבש, ואין לי שמץ אחוזים בתעשייה, יש בו פוטנציאל לגוון ולשנות עוד יותר, בצורה משמעותית מידי, את החיים במטבח.. אני פחות או יותר מבשל עם אבקות היום ועוד כמה אלמנטים קטנים מסביב
 

Meirav Flum

New member
אכן יש עולם שלם כשמכינים לבד

אני מתעסקת בעיקר בקונדיטוריה ולמדתי להכין לבד מחיות, פראלינה, תמצית וניל ועוד כמה דברים. אני מפנטזת על מטחנה איכותית שאוכל להכין לבד אבקות וקמחים, מייבש מזון ומכונת גלידה.כרגע מסתפקת במייג'ור עם כל מני חלקים מגניבים ופוד פרוססור עם מנוע חזק וחלק של מעבד מזון שטוחן לי סוכר, מני אגוזים וכו'.
בבישול אני לרוב מעדיפה שימוש בצמחי תבלין טריים ומנסה לגדל כמה בעציץ בחלון המטבח. מבחינת תבלינים אני די מוגבלת על ידי הטעם של בן הזוג וויתרתי על דברים כמו חווייג' והל כי הוא לא סובל. לפפריקה הוא התרגל וכורכום הוא סלע מחלוקת כרגע :p
 
קשה לי לדמיין איך מתחבר מקל הווניל לליקרים/מחיות של פירות

חמצמצים כמו דובדבנים, מישמש וכו'. עם תפוחים, כן.
 

Meirav Flum

New member
עובד מעולה

אני מתארת לעצמי שזה עניין של טעם ושל מינונים. כשאני מכינה כמות קטנה כף תמצית תספיק, בכמות גדולה אני מוסיפה מקל חצוי. אפשר גם להוציא אותו באמצע הבישול אם לא רוצים טעם חזק מדי. ריבת התות- וניל- לימון שלי צברה מועדון מעריצים כבר כמה עונות.
 

salo22

New member
מקל וניל שיורה במערכה הראשונה


הופך למשהו מעניין ביותר, בעיקר בסוף התהליך.. אני מאוד אוהב את המורכבות הזאת, שמוסיף המקל גם לגורמים, שלפחות בהתחלה, הם חמוצים.. זה מורכבות וגם המון עומק שבסופו של דבר, מפתיע את האנשים, לא רק טעים אלא גם מיוחד וקצת "קשה להבנה" כי מעטים טורחים לנסות ולהשקיע בכיוון, אלא לעיתים מעטות מידי לצערינו, אם הם אולי ממש ב"מטבח מקצועי" ופחות במטבח ביתי.
אני מאוד אוהב לעבוד במתוק, עם פירות חמוצים יחסית, מהסיבה הפשוטה שמעורב הרבה סוכר בעניין, ואז הטעמים הבאמת טובים זורחים ומתאזנים - הרי נניח פאט דה פרוט מגודגודנים סגולים מתוקים וטעימים מלכתחילה, יהיה פשוט מוצר מתוק מידי וביננו, גם די מבחיל, כשמשתמשים במתכון "ג'נרי" יחסית למרמלדה. ברגע שמעורב דובדבן חמוץ - זה פשוט יוצא נפלא ומאוזן בגלל כמויות סוכר גבוהות, ואז הוניל נמצא כל כך במקום, שזה נפלא כפול 100. זה כאילו בסופו של דבר הווניל יותר מתכתב יותר עם הצד הסוכרי הסופי כמובן, אבל הכיוון החמצמץ מקפיץ הכל למעלה.. כמו שכתבה בערך מירב, לקוביות הפאט דה פרוט העונתי ממחית וישנייה וקצת וניל, מצופה בשוקולד מריר מטומפרר, גם כן יש עדת מעריצים וממתינים לא קטנה

אגב גם מחית פסיפלורה חמצמצה עם וניל ומעט סוכר קנים, מתרכזת נפלא בבישול נמוך ואיטי והופכת לזהב טהור בהמשך, לאפליקציות מתוקות שונות.
גם ליקר הוישנייה שלי, הולך כמעט תמיד להכנת בסיס גלידת וניל "עם טוויסט", כך שברור איך הווניל מלכתחילה משתלב שם. גם לשתייה בפני עצמו זה נהדר, כמויות הסוכר בליקרים האלו די מטורפת.. כמובן שצריך הכל במידה, פעם שיעמם לי וקראתי שאיזו מסעדה בפריס נתנה קינוח גלידת וניל עם עשרות חלמונים ושמנת ואיזה 10 מקלות וניל בביס אחד, אז סתם הכנתי גלידה עם בערך 6 מקלות ויצא די מחפיר לטעמי
הכל במידה, מקל אחד "מקורצף" לכל מיכל של פרי וסוכר, זה די בקטן, באמת..
 
אם אתם אומרים...מי אני שאתווכח.

חמוץ+מתוק, נפלא. קינוחים על בסיס חלב+וניל, גם נפלא בעיני. גם וגם, גם חמוץ וגם וניל, נראה לי מוזר אבל לגמרי מקבלת את האפשרות. אולי אפילו אנסה.
 
קנית אותי עם הפרגון לחמאה אבל איבדת אותי ב...אבקת שום!

עכשיו? כשיש שום יישראלי סגול ומלא טעם? להשתמש באבקה הסינתטית הזו שמשאירה ריח נורא בפה? סאלו, אנא, בשבילי...
 

salo22

New member


את אבקות השום והג'ינג'ר אני מכין במייבש (וגם בצל כבר..), שום דבר שאת מכירה "מסחרית", לא מתקרב לזה.. אגב לא נוח לי כל כך להשתמש בשום הישראלי הטרי כי בבית לא משתגעים משום בכל מקרה והריח והנוכחות שלו פשוט חזקים לנו מידי, גם באוכל
"מקסימום" עירית.. מאותה סיבה נניח גם בצל ירוק לא אורח קבוע במקרר, יש דברים שאני לא "משתגע" עליהם במטבח שלי..
 

מיתר44

New member
על הזרעה ועל בלו נאן

אשמח לפרטים על הזרעת השוקולד.
כל הכבוד לחשיפת אהדתך ליין הזה, הנמכר 3 במאה.
אלו קבוצת יינות גרמנים שלא נחשבים אבל אהובים עקב טעמם
הפירותי והמתקתק. אני חושב שבקיץ הישראלי יינות הבלו נאן הם ברירת מחדל.
 

salo22

New member
הזרעה ובלו נאן

יש רפרנסים ברשת וכמובן בספרים, כיצד לבצע טימפרור נכון ומדוייק יותר בהזרעה, אני כמעט ולא אשתמש בכמויות מדוייקת ובמדחום בשיטה הזו, כי אין לי צורך, אבל כמובן מי שמקצועי ומוכר מוצר ייצוגי, ישאף לשלמות.
השיטה נחשבת ידידותית מאודל מתחילים - ממיסים היטב את רוב השוקולד, נניח כשני שליש ואפילו קצת יותר, אפשר באן מרי כמובן, אפשר גם לא, כשהכל נמס מתחילים להוסיף בהדרגה אך בזריזות יחסית את שאר השוקולד קצוץ ומערבבים להמסה בכל פעם, זאת ה"הזרעה", בעצם השוקולד הקצוץ מכיל בעצמו חמאת קקאו שעושה את העבודה, או משהו כזה
אז מוסיפים חופנים של שוקולד קצוץ עד שרואים ומרגישים מרקם נעשה מעט סמיך יותר אך בעיקר פני המסה מבריקים יחסית, אי אפשר לפספס את זה..
אבל.. מה שפחות מזכירים, זה שחשובה איכות השוקולד מלכתחילה וגם אחוזי הקקאו, עדיף להשתמש באיזור ה 60% פלוס ובעיקר אם זה שוקולד מאוד איכותי ואפילו די "מטומפרר יחסית", מה שנקרא couverture, זה פשוט קל בצורה לא הגיונית לעשות את זה.. אבל גם עם שוקולדים פחות "מבריקים" זה עובד היטב, שוב חשוב להשקיע בשוקולד מוצלח בכל מקרה..
אני לא מחבב במיוחד את הבלו נאן, גם בקטגוריות ה 3 ב 100 וגם משהו (שאני בהחלט מחבב מאוד הביתה), זאת לא תהיה בחירה גבוהה שלי.. פשוט עשיתי מפגשון במשפחה לפני כמה שבועות והייתי צריך סטוקים של יין זול יחסית, בין כה וכה לא ממש מבדילים ובעיקר שתו לי את כל הקסטיל רוז' דווקא, משפחה של בירה
אז משתמשים במה שנשאר בבית, אין לי טענות לבלו נאן אבל כמו שציינתי, יש לדעתי דברים מעניינים הרבה יותר.. לשמחתי אני גר קרוב מאוד לאחת מהחנויות הטובות בארץ לעניין 3 ב 100 ובכלל מחירי יינות, יש דברים טובים (יחסית..) של קולומביה קרסט באותה קטגוריה, היה פינוטאז' דרום אפריקאי מפתיע מאוד, שלישייה של יינות 14 hands ב 100 או זוג ב 90, גוורץ מצויין, יחסית.. 3 ב 117 של גמלא השמורה, מחיר פנסטסטי ונשאר לי המון סוביניון בלאן וסירה טעימים.. בקיצור המון מציאות לפני שאשלח יד לבלו נאן, חשבתי יותר על המשפחה בקטע הזה ויין שאולי יתאים לשפריץ &quot
 
סוף שבוע עמוס ומתיש

בחמישי בערב קפצנו לנסות את הויטרינה החדש בלילנבלום. בניגוד לאבן גבירול, הסניף הזה מתמקד בהמבורגרים - ישנם שניים בשריים ואחד צמחוני, ישנה גם מנת טאקוס. נתי נמצא שם כרגע ולכן המקום מתקתק. הזמנו את הבאטלר והווסט קוסט שהיה המוצלח מבין השניים וכלל בתוכו גבינה שנראית כמו צ'דר או גבינה בסגנון ואת כל הקונדימנטים הרגילים.

בשישי שבת בילינו את מרבית היום בבתים מבפנים מה שאומר שלא הספקנו לאכול יותר מדי דברים מעניינים ובכל זאת:
בשישי בערב אחרי יום עמוס סיורים וחוויות (הסיור בנבכי רשת המים היה הארוך מכולם אבל מוצלח) הכנתי סקרט סטייקים שלוו באורז עם תירס וכרוב ניצנים עם לימון, כרישה, חמוציות ואגוזי מלך. ליווינו את הארוחה עם מלבק כלשהו וקינחנו בגוורץ ומשמשים טריים.

בשבת בערב אחרי שחזרנו מיום עמוס במיוחד (כולל התנדבות בפרויקט של 3 שעות בבוקר, 4 דירות שצפינו בהן ועוד 2 סיורים שהוצאנו) חזרנו עייפים אך מרוצים - פוקצ'ות ופיצות לבנות (עם סלק ופטה ואחת עם ביצים ופטה) היוו את סיום היום הזה.

הכנתי גם סלקים בתנור עם עשבי תיבול וקציצות בקר ברוטב לימון, בצלים, שום וקייל שילוו אותנו בעבודה בתחילת השבוע.
אני חושבת שאני צריכה עוד סוף שבוע רק כדי לנוח.
 
למעלה