כמה דיווחים מהזמן האחרון

oreldi

New member
שמונה- כיכר רבין

ביקור ראשון במסעדת שמונה בכיכר רבין. טיול ספונטני באזור, כשחיפשתי מקום לאכול הייתי בכלל בדרך למיט בר לנסות את מזלי ולמצוא מקום, אבל ראיתי בדרך את שמונה ואמרתי שהגיע הזמן לנסות. המקום היה מלא ברובו אבל היו גם כמה שולחנות פנויים בחוץ, שם ישבנו.

מדובר במזללה קטנה יותר מאשר במסעדה. היה נעים באותו יום אבל כשחם אני לא בטוח שיהיה נעים לשבת בחוץ. המקום פשוט, קטן, מינימליסטי, מזכיר יותר מזללת פאסט פוד או חומוסיה מאשר מסעדה. רק האוכל, למרבה השמחה, מזכיר מאוד אוכל של מסעדה. ולא סתם מסעדה, אלא מסעדה נהדרת במחיר יותר מהוגן.
התפריט כולל מגוון של מנות, סלטים, בשר, דגים, פירות ים ופסטות.

אכלנו:
פתיח: פוקצ'ה ע"ח הבית- וואו, איזו פוקצ'ה! מעולה שבמעולות, פריכה, קראנצ'ית, ממכרת, הוגשה לוהטת מיד כשיצאה מהתנור. בצד היה שמ"ז ורסק עגבניות. טעימה בטירוף, הזכירה לי מאוד את זו של רפאל. כשבמסעדות אחרות לוקחים על לחם רגיל 20 שקל בערך, כאן מגישים פוקצה אלוהית חינם.

סלט ירקות עם גבינת פטה (32 שקל) : סלט בגודל סביר, הוא כלל כל מיני ירקות- מלפפון, עגבניות פלפלים בכמה צבעים, גזר, בצל חסה ועוד, וגבינה מעל. לא היה בו משהו מיוחד אבל הירקות היו טריים, תיבול לימוני טוב, ובסך הכל היה טעים. רק יכלו להיות קצת יותר נדיבים עם הגבינה.

פסטה עגבניות (37 שקל) לדברי המלצרית הפסטה טריה, אך אינה מוכנה במקום. הפסטה היתה טעימה, רוטב עגבניות עמוק, בעל טעם מתקתק- חמצמץ. האישה אהבה מאוד. גם אני טעמתי ולטעמי היא לא נופלת מאיטלקיות אחרות שלוקחות קרוב ל 60 שקל על מנה דומה.

פלאדה – פולנטה עם בשר טלה (69 שקל): מנה מהספיישלים. הגיע מגש נדיב שכלל צלחת של בשר טלה מפורק, פולנטה, ירקות בתנור, וסלט קטן. הבשר היה טעים, שומני, טעמי טלה טובים, הפולנטה כללה תועפות חמאה והיתה מוצלחת. מנה טעימה מאוד, גדולה, שלא הצלחתי לסיים.

על קינוח ויתרנו. שתיה- אין להם מכונת קפה. על שולחן מחוץ למטבח עומד מיחם, יש תיונים, קפה שחור וכו'. לקחנו תה עם נענע וקפה שחור, 5 שקלים כל אחד. המלצרית הביאה שקיות סוכר, אבל סוכרזית לא היה. ביקשתי סוכרזית, המלצרית אמרה "אני כבר מביאה", הלכה לבדוק בעמדה וראתה שאין שם סוכרזית. איפה כן היה? בפיצוציה הקרובה. המלצרית הלכה לשם, ביקשה מהם והביאה לי..

השירות: השירות היה די מבולגן, חביב אמנם אבל די חובבני. מעבר לעניין הסוכרזית, על כמה שאלות על התפריט המלצרית לא ידעה לענות, עם הסלט לא הגיעו צלחות לחלוקה והיו עוד כל מיני דברים קטנים שאני לא זוכר בדיוק. מוטב להגיע כנראה עם ציפיות מתאימות בעניין.

שורה תחתונה : 148 שקל לארוחה זוגית מלאה, טובה וטעימה מאוד. מעט כסף לארוחה כזו, במונחי תמחור ישראלי מסעדתי ממוצע. מוטב רק להנמיך ציפיות בכל הנוגע לאווירה או שירות. יחד עם זאת, מדובר באחד המקומות היותר שווים בעיני בתל אביב



 

salo22

New member
שאל על צלחת הניגובים בהזדמנות

אם הם עדיין מגישים אותה, זו מנה נדיבה גם כן וחמודה מאוד שמורכבת מכל מיני טאפאסים קטנים מתובלים ביד טובה.. אחד המקומות שמעורר יותר געגוע לתל אביב
 

oreldi

New member
סבבה

לא זוכר שראיתי את זה בתפריט או בספיישלים. אשאל בפעם הבאה
 

salo22

New member
זו לא מנה עם רכיבים קבועים

אלא קונספט שזורק כמה דברים למגש, ממה שזמין באותו רגע סמטסח ופשוט יחסית להכנה.. פעם זה היה חתיכת גבינה עם קצת דבש, מקרל כבוש מטופל נכון על סלטון, 3-4 דברים קטנים וטעימים במחיר ראוי שהולכים כמו כפפה ליד עם הלחם.. שום דבר מתיימר, פשוט מגש הפתעות קטן וחמוד.. אולי הפסיקו להציע את זה כבר מזמן, הכל יכול להיות, אבל שווה לשאול כששם.. המגש הזה יחד עם הנקניקיות היו שתי מנות קבועות ומשביעות שלנו שם..
 

מיתר44

New member
תודה על הדיווח. אכלתי בשמונה

ששמה נגזר מכתובתה - מלכי ישראל 8, כשהזדמנתי לסידור
בעיריית תל אביב (האזור המיועד לתושבים מעוצב כפואייה של מלון כוכבים).
התרשמתי כמוך על טיב המזנון הזה שלי הזכיר ממש את המזנון של אייל שני, בפרט באופן השירות והעיצוב.
זכור לי שהאוכל היה טוב ומי שעמדו מעבר לדלפק היו קואופרטיביים לשאלותי.
עכשיו אני מצטער שויתרתי על הלחם. הישיבה אל דלפק מוגבה על המדרכה
לא ממש נוח אבל אופייני למקומות שכאלו.
 

oreldi

New member
הפוקצה היתה ע"ח הבית

והוגשה לכל מי שהגיע. כנראה שכשהיית שם זה לא היה כך, והנוהג המבורך הזה התחיל לאחר מכן.
לגבי הישיבה- אכן, הדלפקים המוגבהים האלה הם לא שיא הנוחות. אני ישבתי בשולחן רגיל שהיה נוח בסך הכל. יחד עם זאת די צפוף שם. לא נורא אבל נסבל בעיניי. יותר בעייתי בעיניי מה הם עושים בקיץ, כי הלחות התל אביבית בלתי נסבלת בעליל..
במזנון של אייל שני טרם הייתי, יצא לי כמה פעמים לעבור ליד הסניף באבן גבירול ותמיד היה מפוצץ שם. מניח שמתישהו ייצא...
 

החתולית

New member
צריכה לחזור לשם בהזדמנות

הייתי בשמונה רק פעם אחת אחרי עצרת בכיכר רבין. ישבנו על הבר, המקום היה עמוס מאד, לא קיבלנו פוקצ'ה למרות שכל מי שישבו סביבנו קיבלו, והשירות היה מבולבל מאד.
&nbsp
היה טעים מאד, אבל הבאלאגן הפריע קצת. לכן אני רוצה לחזור לשם. אולי אחרי ביקור בג'יאקונדה.
 

oreldi

New member
השירות אכן היה נקודת תורפה

כשאני הייתי (בשבת בצהריים) עוד היו כמה שולחנות ריקים, ובכל זאת השירות לא היה טוב. כנראה שעדיף להגיע לשם בשעות יותר "מתות"
 

oreldi

New member
פסטה מיה- היחסים מתחילים להתערער

כמה וכמה פעמים כתבתי כאן על פסטה מיה זאת שברח' וילסון. אחת האיטלקיות הטובות שאני מכיר, אם לא הטובה שבהן. לפחות 5-6 פעמים ביקרתי שם בשנים האחרונות, תמיד האוכל היה מצוין.

למרבה הצער, הביקור האחרון בחול המועד הפסח היה מצער.
באתי עם גרופון , 179 שקל לארוחה זוגית שכוללת פוקצה, מנה ראשונה לכל אחד, עיקרית לכל אחד וקינוח אחד. מחיר בהחלט משתלם. לצערי, אם הייתי יודע שככה תיראה הארוחה הייתי מוותר על הגרופון.

אכלנו:

לפתיחה פוקצ'ה- היתה גרועה מאוד. היא היתה קשה, שרופה מלמטה. כמו דיקט. רובה לא נאכל.

ראשונות: סלט קפרזה שכללה מוצרלה מצוינת, אבל עגבניות שרובן היו קשות ואנמיות. גם הרוטב כלל רק שמ"ז, בלסמי לא הרגשתי. חוץ מהגבינה הטובה לא היה כלום בסלט. תמיד הסלט קפרזה היה הפייבוריט שלי כאן למנה ראשונה. הוא יכול להיות כל כך טעים כשהעגבניות טובות והתיבול מדויק. הפעם זה לא קרה.

מרק כרובית - כלל גם תפוחי אדמה, כרישה ועוד. היה סמיך, טעים , הטעם של הכרובית היה חזק וטוב. אהבתי את המרק

עיקריות

לינגוויני עגבניות: הפסטה היתה מצוינת, עשויה אל דנטה, כרגיל בפסטה מיה. כמו תמיד, אין כאן פשלות עם הפסטה. הבעיה היתה ברוטב- רוטב עגבניות עם המון שמן, בכל ביס זה היה לאכול שמן עם קצת רוטב. לא אני ולא האישה אהבנו את המנה רק בגלל השמן.

פטוציני קרבונרה- סוף סוף מנה מצוינת. אחת המנות שאני לא יכול לעמוד בפניהן כשהן בתפריט. הפסטה היתה מעולה, והיתה שם כמות יפה של בייקון, וכמובן שמנת, ביצה ופלפל שחור. כל הטעמים התחברו יחדיו בהרמוניה מופלאה. מנה מושלמת.

את הקינוח ביקשנו שיארזו – לקחנו עוגת גבינה אפויה. היא היתה בסדר גמור.

שורה תחתונה: ארוחה בינונית מאוד. אני מקווה מאוד שזו נפילה חד פעמית ולא מגמה. יהיה לי עצוב מאוד אם הארוחה הזו משקפת את המצב הנוכחי בפסטה מיה.









 

החתולית

New member
תקלות קורות לפעמים

מה שאתה מתאר מעיד על בעייה כלשהי במטבח, בלי קשר לגרופון. אולי תקלה כלשהי.
&nbsp
שאלו אתכם למה לא אכלתם את הפוקצ'ה והפסטה ברוטב עגבניות?
 

oreldi

New member
בהחלט

אין קשר לגרופון, אפילו שנשבעתי יותר אחרי הארוחה שאני לא קונה גרופון, כי אולי זה מביא מזל נאחס:)
את הפסטה כן אכלנו, בחוסר חשק. על הפוקצ'ה שכמעט לא אכלנו לא שאלו.
 

amirline

New member
לצערי לי יש משבר אמון קשה שם, הייתה אחת המועדפות שלי

ואחרי הפעם האחרונה קשה לי לאמין שנחזור לשם בקרוב (אחרי 3-4 פעמים אחרונות שאיכזבו)...
 

oreldi

New member
3-4 פעמים??

נתת להם הרבה הזדמנויות. למרבה הצער יצאתי משם בתחושה שזו לא היתה מעידה חד פעמית. הלוואי ואני טועה.
 

amirline

New member
לא רציתי לפסול כ"כ מהר, זכרתי חסד נעורים

אבל זה נגמר מבחינתי, היחס והשירות שם מתחת לכל ביקורת
 

oreldi

New member
מכיר את ההרגשה של מסעדות ששומרים להן חסד נעורים


אני שמרתי במשך הרבה מאוד זמן חסד נעורים לנאפיס...
מסעדה שגדלתי עליה אפשר להגיד...אבל אחרי כמה נפילות קשות, נפרדנו כידידים
 

oreldi

New member
מסעדת אלנבי - חיפה

לדיווח המלא בבלוג

בחוה"מ קפצתי לחיפה, לטיול קצר במושבה הגרמנית ובואדי ניסנס. לצהריים נכנסתי למסעדת אלנבי.
על דלת הכניסה תלויה הביקורת של הליצן ליאור פרי, שהחמיא להם לא מזמן בדרכו העילגת האופיינית. לא בטוח שהביקורות של האיש הזה הן מקור גאווה למשהו. אבל על סמך הארוחה שלי שם הם כן ראויים למחמאות.

התפריט כולל אוכל שיפודיה קלאסי, חומוס ציפס סלט, שיפודים, סטייקים וכו' גם כמה מנות פחות אופייניות לשיפודיה כמו סינייה, מוסקה, ועוד. אנחנו הסתפקנו במנות הבאות:


שיפודי פרגית עם אורז (55 שקל): קיבלנו 3 שיפודים מכובדים של פרגית, וליד זה אורז. הפרגיות היו עשויות היטב, בעלות טעמי גריל טעימים. האורז הלבן היה גם כן מוצלח, עם תיבול טעים שלא זיהיתי ששדרג אותו מעבר לבנאליות הרגילה של אורז לבן.

חומוס פול (24 שקל): החומוס היה טעים, סמיך, בעל טעם עמוק. גם הפול היה מוצלח, לא מימי ולא תפל כמו שקורה לא פעם. בצד הגיעו 4 פיתות גדולות וטובות.

כמו כן הזמנו סלט ערבי קטן (8 שקל), אשר היה טרי ומתובל טוב.

בנוסף, צלחת של חמוצים, חצי עגבניה, בצל וחצילונים הגיעה ע"ח הבית, ובסוף קפה שחור גם כן ע"ח הבית.

סהכ , ארוחה פשוטה אבל טעימה ומוצלחת. גם השירות היה מהיר ומאוד מאוד חביב. שילמנו 87 שקל מוצדקים בהחלט.

לקינוח- הלכנו מעבר לכביש לקונדיטוריה המזרח. לקחנו כנאפה טובה, רק חבל שהיא היתה בטמפרטורה פושרת, ובקלאווה פיסטוק ובקלאווה שקדים, אשר סגרו טיול מהנה וטעים.
 
למעלה