דלידה (ב-Happy hour) - טעים, אבל...

PantherettePitz

New member
דלידה (ב-Happy hour) - טעים, אבל...

לדלידה הגעתי במקרה, כשעברתי וקניתי הרבה יותר מדי דברים בשוק לוינסקי ואז שמתי לב שיש לי עוד שעה עד לפגישה שלי ושאני, מילולית, כמה מטרים מפתח המסעדה, בדיוק בזמן ל-Happy hour שלהם שמזמן רציתי לנסות.

המסעדה הייתה כמעט מלאה לגמרי. ברור שהמבצע הזה מושך הרבה קהל. שאלתי אם אפשר למצוא לי מקום - כן, רק לי, כי המארחת נראתה מאוד מבולבלת מהרעיון הזה. בפרצוף לא לגמרי מרוצה היא אמרה שאני יכולה לשבת בשולחן ה-Sharing שנמצא במרכז המסעדה, ולמרות שאני לא אוהבת לשבת לאכול ליד זרים החלטתי שזה שווה את זה.

אז נתחיל מה"אבל": אני אוהבת לאכול לבד. זה נחמד לי, לפעמים יותר מאשר ארוחה עם עוד אנשים. אני אוהבת לנסות כמה מנות בקצב שלי, לקרוא ספר או לדפדף קצת בטלפון. אני יודעת שיש אנשים שזה נראה להם מוזר או שמתביישים לעשות את זה אבל מעולם לא הייתי אחת מהם, ותמיד קיבלתי יחס שנע בין אדישות להתלהבות מזה שאני עושה מה שבא לי ולא אכפת לי. תמיד - עד הביקור בדלידה. ישבתי שם ונזכרתי בקטעים מפרייז'ר בפרק שבו הוא מגיע כ-Party of one לאיזו מסעדה. את היחס שקיבלתי מהצוות אפשר לסכם כמשהו שנע בין "יואו איזו מוזרה היא" לרחמים (ובהתחשב בעובדה שזו לא הפעם הראשונה שלי במצב הזה, אני בהחלט לא חושבת שזה משהו שדמיינתי). שוב הרגשתי כמה טוב שעזבתי את תל-אביב ואת גישת ה"אנחנו מגניבים מדי בשבילך" שלה.
אני לא אגיד שזה מה שימנע ממני לחזור למקום, אבל בהתחשב בזה שרוב הרפתקאות האוכל שלי בימים אלה הן סולו, כנראה שלא אחזור בקרוב.

ועכשיו לאוכל: כתבו פה הרבה לפני שהאוכל טעים אבל לא היה שווה את מחירו ללא העסקית. בסך הכל, אני חייבת לומר שאני לא מסכימה: מתוך 3 מנות שניסיתי, על שתיים הייתי מוכנה לשלם מחיר מלא. לא באותה קלות ומן הסתם לא את כולן בבת-אחת, אבל לא הרגשתי שום חזירות גם בתמחור המלא.

המנות שאכלתי הן (המחירים הם לפני ההנחה):
ברולה פלפלים חריפים (24 ש"ח): מוגדרת כמנה ראשונה . המנה היחידה שהייתה לא מוצלחת. המלצרית הזהירה כשהזמנתי אותה שהיא חריפה מאוד, והיא אכן הייתה חריפה אבל התאימה לתאוות החריף שתקפה אותי בשנה האחרונה. מה שלא היה סביר בה זו המליחות: כנראה שכדי לאזן את טעמי הסוכר השרוף למעלה, מישהו החליט שמלח יהיה הפיתרון. אבל רק מלח. אז לא. זה היה אכיל בקושי, ולא היה שווה את המרקם הנחמד והפלפלים החריפים שבאמת היו מוצלחים.

טרטר פילה בקר (48 ש"ח): "מנת ביניים". אני זוכרת שקראתי ביקורות עם אכזבה מהחלמון המבושל במנה, שבאמת קצת מפספס את הקטע. אז במקרה שלי הצליח להם עם ההגדרה "מבושל טיפה", והוא היה עדיין נוזלי, והשתלב יפה במכלול. אני לא מעתיקה את המרכיבים שמופיעים בתפריט ברשת, כי אני לא זוכרת בדיוק מה היה בטרטר שלי אבל כן זוכרת שזה לא היה מה שרשום שם.

רביולי שרימפס וסרטנים (54 ש"ח): עוד "מנת ביניים". עבורי אישית המנה הזו הייתה קריאה לקצת פחות נחרצוּת מצדי, והמחשה נפלאה ליתרון של ה-Happy hour. כששאלתי מה הכוונה ב"ירוקים" במנה מהחשש התמידי שלי מכוסברה, המלצרית הסבירה שיש כוסברה מבושלת בכמות קטנה ברביולי עצמם, אבל בגלל הכמות והבישול היא לא מורגשת. היא הוסיפה שאם אני מאוד רגישה עדיף לוותר. בזכות המחיר אחרי הנחה - פחות מ-30 שקל - החלטתי לנסות בכל זאת. בזמן אכילת המנה לרביולי היה טעם של תבלין שלא זיהיתי והיה לי ממש נעים, ולא הבנתי מה הוא, עד שנפל לי האסימון שזו הכוסברה המבושלת, שמעולם לא הסכמתי לנסות כי כוסברה טרייה יכולה לגרום לי לברוח ולטפס על עץ גבוה. אז מסתבר שאני יכולה להיות נחרצת מדי בסירוב שלי לנסות דברים, ואני חושבת שבדיוק בשביל גילויים כאלה נועד המבצע הזה.

יחד עם לחם שהגיע ללא חיוב ועם חמאה נהדרת, יצאתי שבעה מאוד - ועם חשבון מגוחך של 70 שקל אחרי טיפ.
אז כאמור - אם אמצא את עצמי באזור עם עוד אנשים אני אשמח לחזור. בינתיים אני אסתפק במסעדות שמוכנות לקבל אותי על מוזרויותיי בלי עיקומי אף.
 

gastro101

New member
כאן בפורום יש ביטוי "לעשות גסטרו" כוונתו- ללכת לבד למסעדה


אני עושה זאת לא מעט ויותר בחול , מעולם לא הרגשתי אי נוחות למעט בכניסה כשאני אומרת היש מקום לסועדת בודדת ויש לרגע מבט...
 

PantherettePitz

New member
הי,

אני ותיקה מספיק בפורום כדי לזכור מה המשמעות המקורית של "לעשות גסטרו"
 

erezavn

New member
טעים, אבל... די מדויק גם לדעתי בעניין דלידה.

ובעניין של לאכול לבד... אני חושב שזה תלוי ברוח המקום. דלידה זה יותר מקום של בליינות ואווירה, ואני מניח שרוב הסועדים שם באים מינימום בזוג והרבה פעמים בחבורות יותר גדולות. אולי בגלל זה הצוות "לא ידע איך לאכול אותך". בעיניי זו התנהגות לא תקינה שלהם ולדעתי הם המוזרים בתגובה שלהם...
אישית אני אוכל המון לבד בעיקר בצהריים. בערב זה נראה לי טיפה מבאס. אם כן יוצא לי לשבת לבד בערב, זה יהיה במקומות של יותר סטריט פוד, או במקומות שאפשר לשבת על הבר בנוחות. בחו"ל איכשהו העניין כמובן הרבה יותר נוח ומקובל. ישבתי לבד למשל בגאלוויי באירלנד במסעדת כוכב מישלן שהגעתי אליה ממש בספונטניות באחד הערבים שלי שם (כששאר בני משפחתי היו עייפים ונשארו במלון). הצוות שם היה נפלא. בקיצור - כרגיל יש לנו המון מה ללמוד...
 

PantherettePitz

New member
בהחלט יש עוד מה ללמוד

אני אמנם לא זוכרת מקום שבו עיקמו עלי את האף ככה לפני כן, אבל מה שבטוח זה שאכלתי במקומות אחרים בעולם שבהם היחס היה משמעותית טוב יותר (במסעדות יותר "נחשבות").
 
מרגיז

לא ברור לי איך שיפוטיות כלפי הלקוח הולכת עם שירות. מה הסיפור אם מישהו יושב לבד במסעדה? מרגיז. אני מבינה ומסכימה שבחו"ל זה אחרת וישראלים נוטים להיות מאוד שיפוטיים כשמישהו חורג ממה שנראה כ"כלל" או "נורמה" (אני תרמילאית על אף גילי המבוגר יחסית, ובמסע האחרון חטפתי כמה הערות מישראלים שהכירו אותי חמש דקות ולא חשבו שזה מעט מכדי לומר "את לא צריכה להיות בארץ ולהקים משפחה במקום לבזבז את הזמן שלך כאן?"...).

מה שכן, בקוריאה יש קטע שחלק מהמסעדות מסרבות לשרת לקוח שמגיע בגפו. כן, ממש לא נותנים לך להיכנס. תרבות האוכל בהרבה מקומות בנויה על שרינג (מנות חלוקה אמיתיות, עצומות בגודלן, לא החארטה של השיירינג התל אביבי שעולה ביותר וקטן באופן שמצריך הזמנה של 3 לכל אדם כדי לשבוע), ולפעמים כל התפריט בנוי באופן שמותאם לזוגות עד קבוצות גדולות.
 

PantherettePitz

New member
תראי,

אם זה חלק מהקונספט של המסעדה והיא בנויה על ההנחה שיאכלו שם בקבוצה, והיא לא תאפשר לאדם בודד להיכנס מהסיבה הזאת, אני דווקא אעריך את זה מאוד. ישראל ידועה במסעדות "קונספט" אבל רק עד הנקודה שבה זה אומר שמישהו לא יוציא בהן את כספו, וזה גורם לכל העניין להיות די מגוחך.
לעומת זאת, מקום שמגדיר חצי מהתפריט שלו (אם לא יותר) כ"מנות קטנות" וממליץ להזמין 2-3 לאדם כדי לשבוע הוא לא מקום שמתבסס על שיירינג גם אם משום מה זו ההגדרה התל-אביבית לעניין.
&nbsp
לגבי השיפוט - כן, אין מה לומר. באופן כללי את צודקת. אני יכולה לומר שבשנה האחרונה הוצאתי את עצמי לחלוטין מהמסלול הסטנדרטי והצפוי פה, וכמות האנשים שחושבים שזה עניינם היא די מדהימה.
 
מבינה לגמרי

גם אני באותו מצב כבר כמה שנים.

ו"שיירינג" או "חלוקה" זה בעיניי המילים הכי מעצבנות במסעדות ישראל. כדי שמשהו יחולק ליותר מאדם אחד הוא צריך להיות גדול יותר בגודל, לא רק במחיר. אבל זו אחת מהרעות החולות של תחום האוכל בארץ כבר כמה וכמה שנים.
 

oreldi

New member
לאכול לבד? תענוג

יצא לי פעמים רבים ללכת למסעדות לבד. אם מישהו חושב שזה מוזר- שיחשוב. אני אמשיך ללכת ולהנות :)
ברוב המקרים כשאכלתי לבד זה היה בשעות הצהריים, ולא הרגשתי ביחס שונה גם במסעדות נחשבות כגון פאסטל, הרברט סמואל ועוד. דלידה נראית כמו מסעדה ששווה ביקור, עניין הלבד או מה הצוות חושב על זה לא יפריע לי.
 

PantherettePitz

New member
אני לא מהמתרגשים מ"מה יגידו"

וזה אומר שצריך לעבור רף די גבוה כדי שאני אעיר על היחס , ודלידה הצליחו בזה. אני מסכימה שכדאי לבקר במקום אבל היחס כן הצליח לקלקל חלק מההנאה - מה שעד היום לא קרה לי מעולם סביב האכילה לבד.
 

החתולית

New member
על הדיווח

פעם אהבתי לאכול לבד, במיוחד על הבר במסעדות. היום זה פחות חביב עלי, בלי סיבה מיוחדת, אבל היותי לבד לא ימנע ממני לאכול במסעדה.
אני מבינה בדיוק על מה את מדברת כשאת מתייחסת לתגובות של הצוות. קרה לי לא פעם, ואפילו הגבתי על כך במקרה אחד.
&nbsp
מזל טוב על הגילוי לגבי הכוסברה :)
 

אייבורי

New member
יופי של ביקורת

&nbsp
נו, תל אביב, תעשי פרצוף מגניב ותתעלמי מהמלצרים.
 
למעלה