קצת מלונדון

קצת מלונדון

אז אחרי שקיבלנו כאן המלצות, חזרנו גם לדווח...

קודם כל, לונדון הפתיעה אותי לטובה: מלאה במסעדות טובות, ברים ושווקים, ואפילו השמש יצאה מדי פעם. בקיצור, ממש לא לונדון שאני זוכרת מהביקור הקודם לפני 15 שנה.

ביומיים וחצי שהיינו, הצלחנו לדחוף כמות די יפה של מסעדות, והנה בקצרה החוויות שלנו מהן:
- יאוצ'ה (yauatcha): אכלנו בסניף שליד ה-shoreditch בערב שישי, היה מלא וטעים מאד. הזמנו כמה סוגי דים סאם, כולם היו מעולים ומאד שונים מהדים סאם שאנחנו מכירים בארץ. המנה המנצחת היתה crispy duck salad שהיתה בדיוק כמו שמה - סלט ירוקים שכלל בעיקר חתיכות ברווז קריספיות וטעימות להפליא. עם הארוחה שתינו קנקן סאקי וקינחנו בשני קינוחים: אחד שוקולדי וטעים ואחד גבינתי עם פירות יער, פחות מוצלח. סך הכל, ארוחה מעולה לפתיחת הטיול.

- בורגר אנד לובסטר - היינו שלושה אנשים, שלושתנו לקחנו את הלובסטר רול ושלושתנו נהננו מאד. כמה פשוט ככה טעים.

- flat iron: מסעדה באזור הפיקדילי עם תפריט פשוט וכיפי - סטייקים ותוספות. יש סטייק אחד קבוע שמוגש תמיד, וכשאנחנו היינו היו עוד שני סוגים אחרים של סטייקים (לא הקשבתי בדיוק כי הייתי נעולה על הקבוע). לקחנו את הסטייק הקבוע, שהיה מצוין, בשר טוב שעשוי בדיוק במידה הנכונה: אדום אבל לא מדי. והדבר הכי מצחיק בכל הסיפור, הוא שהסטיק עולה 10 פאונד! מחיר מצחיק במושגים הישראלים ועוד יותר במושגים הלונדונים. המנה אמנם קטנה (פחות מ-200 גרם לדעתי) אבל לי היא הספיקה בדיוק, יחד עם סלט ירוק שמוגש לצידה ברוטב חרדלי והתוספות שהזמנו - צ'יפס וסלט נוסף עם גבינה כחולה. הגברים החליטו להזמין עוד מנה של סטייק מהספישלים, שהיתה פחות טובה מהסטייק הקבוע. קינחנו במוס קרמל אוורירי וטעים, שעלה בערך 3 פאונד. סיום מוצלח לארוחה מוצלחת במחירים מוצלחים.

- dishoom: אחרי כל ההמלצות לא יכלנו לפספס, ואכן לא סתם כולם ממליצים על המסעדה הזו. אוכל הודי טעים וחריף כמו שצריך. הנאן ממולא הגבינה הוא בדיוק מה שאוהבי בצקים כמוני חיים למענו, והחזקתי את עצמי שלא להזמין עוד 10 כאלה ולדחוף לתיק שיהיה לי עד סוף הטיול :)

- סושי סמבה - ישבנו בבר של המסעדה בקומה ה-38 ונהנינו מהנוף יחד עם כמה רולים של סושי, חלקם טובים יותר וחלקם פחות. שתינו קוקטיילים שונים על בסיס ג'ין - כולם היו טובים.

- breakfast club: רשת מסעדות של ארוחות בוקר מושחתות ומענגות, כמו אגז בנדיקט ופנקייקים בשלל רטבים.טעים כמו כל דבר מושחת.

חוץ מזה ביקרנו בבורו מארקט ואכלנו בו אויסטרים, בדוכן אחד טובים מאד ובדוכן אחר, שמכר אויסטרים גדולים בערך פי שתיים מהגודל שאנחנו מכירים (מישהו מכיר ויוכל אולי להסביר את ההבדל בין הסוגים?), הם היו פחות טעימים. עוד אכלנו טורטליני ממולא בcrab, טעים מאד, פלטת נקניקים נחמדה וכמה סוגי גבינות על הדרך. באמת שאני לא יודעת לאיפה הכל נכנס, אבל אי אפשר היה רק להסתכל...

לסיכומם של דברים, לונדון היתה טובה אלינו ובהחלט השאירה טעם של עוד. מחכים כבר לפעם הבאה, בה ננסה ליישם עוד המלצות שלא הספקנו להגיע אליהן ביומיים האלו.
ותודה שוב על ההמלצות!
 

מיתר44

New member
כן, לונדון מטיבה עמנו לאחר שזנחה את הסטייק אנד קידני פאי

אבל פריז, אח פריז. סליחה על שנפלט לי. :)
 

salo22

New member
לונדון מדהימה כיום, גם ובעיקר מבחינה קולינארית

אני לא חושב שיש לה הרבה מה להתבייש מול כל עיר אירופאית, כולל פריז
 

PantherettePitz

New member
וידוי קטן -

אני ממש אוהבת גם את האפרוריות האנגלית וגם את האוכל

תנו לי לפתוח כל בוקר בטוסט עם מרמייט ולסיים כל ערב ב-Kidney & ale pie ואני אהיה ממש מאושרת.
&nbsp
ובכל זאת, על רקע הנסיעה שבאופק (שכוללת עוד מקומות אבל גם את לונדון) - חלק מההמלצות בהחלט יהיה שימושי. תודה
 

gastro101

New member
WOW תודה ! נראה כמה נצליח לדחוס ב3 ימים -כולל חתונה

באחד הערבים ...
איזה נתח מוגש כסטייק הקבוע ? האם שומני ?
 
אפס שומן

הנתח הוא מהכתף אם אני לא טועה, ואין בו בכלל שומן.

טיפ נוסף (שתופס לרוב המסעדות בלונדון לפי מה שהבנתי) - לא להיבהל מהתור למסעדה.
כשהגענו המארח אמר לנו שיש שעה וחצי המתנה, אבל אפשר להשאיר את מספר הטלפון והוא יעדכן אותנו כשתורנו יגיע. הסכמנו, הסתובבנו באזור קצת, וכבר אחרי 20 דקות קיבלנו טלפון שאנחנו מוזמנים להיכנס.
 

Nרב

New member
נשמע מעולה!

yauatcha ו- dishoom בהחלט על הכוונת לביקור הקרוב, נקווה שנספיק:)
 
יופי של דיווח. אשר לאויסטרים, אלו זנים שונים.

אבל ככלל אצבע - בכל הזנים יש גדלים שונים. בעקרון, ככל שהאויסטר גדול יותר, הוא יקר יותר ולפחות לדעתי, הוא פחות טעים. הוא יותר שומני וקרמי ומאבד את טעמו הימי המובהק לטובת שומניות תפלה.
כיף שנהניתם והעיקר שכבר חזרתם, עכשיו הבייבי סיטר תתפנה גם אלי
 

החתולית

New member
נראה שהיה לכם ביקור מצויין

לונדון תמיד היתה טובה אלי מבחינה קולינרית, והגעגוע גדול :)
 
אשמח להמלצה על מקומות משובחים מההבט הקונדיטורי בלונדון


תודה רבה על הסקירה המעניינת והמפורטת.
 
למעלה