בומביקס מורי החדשה בקריית אונו

erezavn

New member
בומביקס מורי החדשה בקריית אונו

בומביקס מורי (Bombyx Mori - טוואי המשי בעברית) היא מסעדה חדשה לגמרי שיושבת בקניון קריית אונו, בחלק החיצוני שלו - מול קפה זליק הותיק. הבעלות למיטב הבנתי היא של האנשים שעומדים מאחורי קפה זליק. המקום מציע תפריט של מדינות "דרך המשי". במדורי האוכל דווח בהרחבה שעל התפריט אחראית השפית סבינה ולדמן, פיינליסטית משחקי השף הטריה (וכפועל יוצא - שפית סלבית טרייה). להבנתי לסבינה עצמה אין מעורבות פיזית במקום. היא לא תבשל בפועל או תשגיח על המטבח, אלא הייתה אחראית על בניית התפריט.

במסגרת שיטוטי חוסר העבודה שלי קפצתי בשבוע שעבר בצהריים לקריית אונו ונכנסתי לבומביקס מורי. הבניין שמעל המסעדה נמצא בשיפוצים ולכן עדיין לא היה שלט כניסה מסודר. בפנים לעומת זאת המקום נראה טוב. חלל מרווח, נעים ומושקע, עם בר מרשים, ומוטיבים אסייתיים עיצוביים לרוב.

בינתיים אין עסקיות (נכון לשבוע שעבר). הייתה הנחה של 20% על התפריט הרגיל.
התפריט די רחב. יש מגוון מנות ראשונות - פתיחים, כיסונים, סלטים, ומגוון מנות עיקריות - איטריות למיניהן ומנות פיוז'ן שונות ממדינות שיושבות על דרך המשי. אפשר למצוא כאן מנות מדרום מזרח אסיה: תאילנד, הודו, סין וכו', מנות מצפון מערב אסיה - גאורגיה, בוכרה, אוזבקיסטן וכו', ומעט מנות ים תיכוניות.

הזמנתי מנה ראשונה סטנדרטית - ספרינג-רול ממולא שרימפס, איטריות שעועית, קנפיו, ירקות פריכים ועשבי תיבול, מוגש עם מטבל בוטנים. 42 ש"ח.
המינוס במנה היה גודלה הפיזי. לא היה ניתן לאחוז את הרולים בנוחות בצ'ופסטיקס בגלל גודלם, ולכן נאלצתי לאחוז בידי ולתת ביסים תוך ניסיון שהקונסטרוקציה לא תקרוס. בעיה שנייה הייתה כמות השרימפס. היו 2 רולים ובכל רול שרימפס אחד בלבד. (שדווקא היה באיכות לא רעה בכלל). עדיף להקטין את גודל הרולים (לחלק פשוט ל-3 רולים קטנים יותר שבכל אחד שרימפס). לפחות המכלול היה טעים. עשה רושם שהרול כלל חומרי גלם טריים וטובים למדי.

לעיקרית המשכתי עם כיוון פירות הים והזמנתי לינגוויני שחור עם שרימפס, קלמרי, פלפלים צבעוניים, אננס, שאלוט קריספי, בצל ירוק וקשיו. 88 ש"ח. בהחלט לא זול. כמות השרצים הייתה סבירה בהחלט וכך גם איכותם. (השרימפס אפילו הפתיע לטובה באיכותו). אבל המנה הייתה סבירה ולא יותר. הרוטב לטעמי לא היה מאוזן מספיק, והיה מתקתק מדי. חסרה לי חריפות כלשהי, ואחרי שביקשתי וקיבלתי רוטב צ'ילי חריף, הטעמים ערבו יותר לחיכי. כך או כך - מנה די בינונית.

יש לציין שגודל המנות מכובד ויצאתי שבע מאד משתי המנות, אבל היות ואני בתחקיר צריך לנסות גם קינוח... הזמנתי עוגת גבינה יוזו על בלונדיז ורוטב פסיפלורה. 42 ש"ח. קיבלתי עוגת גבינה על בלונדיז ורוטב פסיפלורה. ניסיתי לאתר בכל מאודי רמז להימצאות יוזו במנה ולא הצלחתי. לא בריח ולא בטעם. מצער. אכלתי את העוגה, שכעוגת גבינה עם רוטב פסיפלורה הייתה חביבה בסה"כ אם כי מעט מתקתקה מדי. ציינתי בפני המלצרית שלמרות שאכלתי את המנה בשלמותה פחות נהניתי ממנה כי ציפיתי לטעם מורגש של יוזו שלא היה. אחראי המשמרת ניגש אליי והסביר לי שביום הקודם היה מישהו שהתלונן שהיוזו במנה הזו היה יותר מדי דומיננטי ולכן הם הורידו מינון במנה. ציינתי שהורדת מינון היוזו הייתה כנראה לדרגת אפס... בחשבון הסופי, ראוי לציון, הורידו לי לגמרי את הקינוח מהחיוב ביוזמתם. מחווה לא טריוויאלית, היות וכן אכלתי את המנה.

בכללי נראה שיש כאן מקום חביב ונעים. אופציה טובה למדי לתושבי קריית אונו ושכנותיה. המנות שאני טעמתי לא הרקיעו שחקים אבל היו לא רעות. נראה שיש כאן תודעת שירות טובה עם הרבה נכונות לספק את שביעות רצון הסועדים, ולתת להם חוויה טובה. אני לא חושב שלתושבי תל אביב שווה להגיע לכאן במיוחד, אבל תושבי קריית אונו ואפילו תושבי רמת גן וגבעתיים השכנות (שבא להם מקום חדש ואין להם כוח לחפש חנייה בת"א), יוכלו ליהנות כאן.

















 

salo22

New member
מילת הקסם, יוזו


מאוד רומנטי כיום לציין הימצאות "יוזו" במנות כאלו ואחרות, גם במזרח התיכון כמובן, משל יהיה סופר טירוף במנה, כי יש בה קצת מיץ די משומר של יוזו, לפי שמועות.. המחירים מעצבנים ומאוד לא מזמינים, גם במציאות הג'ונגל שיש היום. ותודה רבה שוב, על ההשקעה והשיתופים, כיף לקרוא..
 

מיתר44

New member
מדכא התמחור אצלנו. אתמול בצהריים

בעודנו במסע קניות מזורז של צהריים, בהתחשב בעובדה שמצפה
לנו ארוחת ערב, נכנסנו להרגיע למקום של אוכל אסייתי ממש בפאתי
המארה. חלקנו ספרינג רול שמן ובאורך של כ 15 סמ שכלל ירק, עשבים
וגם מספר יחידות שרימפס וכן צלחת סלט צמחוני של איטריות אורז, שחומם
במיקרו. שתי קולות בפחיות ושתי קעריות של רוטב לרול סתמו בכייף את הריק.
כולו ביל כולו : 8.2 יורו. (ברור שנתח העלות הגבוה נובע מהבחירה בקולה).
פריס, מארה, צנטרום העיר.
 
אנחנו פראיירים

תמיד מדברים על הישראלי שלא אוהב לצאת פראייר - אז הוא לא ייתן שיעקפו אותו בכביש גם במחיר סיכון חיים, אבל זה שהוא משלם ערימת מסים על הדלק (כי הרי אין טעם לנסוע באוטובוס שלא עובד יומיים בשבוע וגם בשאר מקרטע), כמו גם על כמעט כל פרט במחייה כאן, והוא רואה את זה בהשוואה בטיולים במדינות אחרות עם שכר גבוה יותר, זה לגמרי בסדר.

יצאתי בשבת לצהריים. היה יחסית לא יקר לארץ (ג'ירף עם חברות), אבל עדיין מדכא בהשוואה לחצי שנה האחרונה שלי בחו"ל. אני רק חושבת על מה יכולתי לאכול בסכום כזה במדינות בהן שהיתי... פלא שיותר כיף לי בארץ לבשל בבית? (אפילו שהמוצרים הם גם לא פעם שחיטה)
 

erezavn

New member
בעניין היוזו והתמחור...

יוזו, במשהו כמו 5 שנים האחרונות, הוא אכן סוג של מילת קסם לאקזוטיקה אסייתיית מזויפת למדי במסעדות האסייתיות הבינוניות מינוס שגודשות את הארץ. מיץ היוזו המשומר (שעלותו מטורפת למדי) הוא לדעתי כן מוצר מוצלח שנותן עוקץ ראוי כשמשתמשים בו נכון ובמידה, מה שלרוב לא קורה...
אגב בשנה-שנתיים האחרונות התחילו לגדל יוזו בארץ, בעמק חפר, והשימוש הוא בעיקר בקליפת הפרי, שהיא נותנת הטעם והארומה העיקרית. למיטב ידיעתי בטאיזו למשל משתמשים ביוזו טרי. (וזו מסעדה כמובן מליגה אחרת).

התמחור - כרגיל במסעדות חדשות בארץ ממש לא מזמין והאשם לדעתי הוא יוקר המחיה הכללי. אני לא חושב שלמסעדנים השפויים יש היום מחשבות על התעשרות במציאות הקיימת והתמחור לא נובע מאיזשהי תאוות בצע שלהם. יש סביב הקמת מסעדה ותפעולה היומיומי כל כך הרבה הוצאות, שבדרך כל אין להם ברירה לתמחר גבוה מאד, לפעמים בלי פרופורציה. אנחנו הצרכנים המסכנים נאלצים לסבול...
 

מיתר44

New member
למיטב ידיעתי, בועז צאירי השתתף במיזם

לגידול חומרי גלם יפנים בארץ. אצלו בבועזו היו ערימות של יוזו
טרי.
כעיקרון, כל פרי הדר יכול ולמעשה צריך לשמש מרכיב במטבח
הישראלי, הרבה מעבר לקיים היום.
 

החתולית

New member
בגלל שהחלו לגדל יוזו בארץ

הוא הפך נפוץ יותר והפך לסוג של טרנד.
&nbsp
לגבי התמחור, אני מסכימה איתך, לכן העליתי לכאן כמה פעמים כתבות ומאמרים בנושא.
 

salo22

New member
קשה לדמיין שימוש משמעותי בטרי בארץ כמשפיע על הטרנד

והטרנד הוא ותיק מאוד כמובן, השימוש המכריע הגיע תמיד מהבקבוקים.. אגב כתבה מעניינת כבר מ 2014 בנושא הגידול :
http://www.haaretz.co.il/food/dining/.premium-1.2478002
במחיר של 80 ש"ח לקילו, קשה להאמין גם שהמסעדות המשמעותיות בארץ באמת משקיעות באופן קבוע ברכישת יוזו "רק בשביל הקליפה", אבל הכל ייתכן כמובן.
אגב מי שביפן או בחנויות יפניות משמעותיות בעולם ומעדיף פחות להיסחב ולהשקיע בבקבוקוני המיץ, אפשר לאתר תמציות יוזו או אולי אלו פירות הדר יפניים אחרים (סודאשי וכולי, לא מצליח לפענח את התוויות
) ולהשקיע בהם - הבקבוקונים גם קטנים יותר פיזית, גם זולים מאוד באופן יחסי, גם במקרה יצאו מוצרים מוצלחים במטבח שאני נהנה מהם בזמן האחרון אולי אפילו יותר מהמיץ עצמו, גם בשימוש מתוק או סתם בלימונדה וגם עם "פונזו" לדגים נאים, כמה טיפות בודדות הולכות יפה ורחוק מאוד..
 

החתולית

New member
קניתי מבועז צאירי ב- 40 ש"ח לקילו

אני יודעת שהוא מייצר מהפירות רטבים, ריבות, חמוצים ועוד.
&nbsp
כאשר בועזו היתה פתוחה, הוא עשה שימוש די נרחב בפרי.
 

salo22

New member
אז זה מחיר מעודן יותר

ועדיין כמובן גבוה. אני לא חושב שיש סימנים בשטח להבלחת היוזו הזו שהייתה לא מזמן, מעבר אולי באמת לתפריט של טאיזו או עוד מקום שתיים.. לא הספקתי להגיע לבועזו בתקופה הקצרה שפעלה. כמו שרשום בכתבה, אני לא בטוח ולא יודע עד כמה ליוזו האלו מהארץ, אולי גם באופן כללי ביפן, יש מיצוי משמעותי של מיץ, ולא יוצא לפגוש בארץ לדעתי שימוש משמעותי בקליפה, יותר במוצר המיץ המשומר..
 

FiReBall

New member
אני הייתי לפני כשבועיים

חבל שלא טרחו להגיד מראש שיש הנחת הרצה, אולי היינו מזמינים יותר.
&nbsp
בכל מקרה, מהמעט שאכלנו לא היה משהו ששווה לחזור בשבילו, למעט צ'יפס בטטה עם איולי-וואסבי שהיה מוצלח.
 

oreldi

New member
לא נראה כמו משהו שאסע במיוחד

למרות שאני גר לא רחוק משם
תודה על הדיווח
 
סחטיין על הפרסומת שעשיתם, ממש השקעתם

נבדוק את המסעדה החדשה בקרית אונו ונראה אם היא שווה, אין טוב ממראה עיניים
וטעם החייך.
 
למעלה