המנזר - אולי אוכל הפאבים/ברים הכי טוב היום בת"א

erezavn

New member
המנזר - אולי אוכל הפאבים/ברים הכי טוב היום בת"א

כבר הרבה זמן אני זומם על האוכל של המנזר, הפאב/בר/גסטרופאב או איך שלא יגדירו אותו, שיושב בפינת הלל הזקן וגדרה בפאתי שוק הכרמל. המקום הוא מוסד מקומי ותיק אבל איכשהו עד לאחרונה לא יצא לי להיות בו (לבושתי).
קראתי גם כאן בפורום וגם במקומות נוספים המלצות. בכתבה ממרץ האחרון בטיים אאוט כתבו על תפריט האוכל המורחב שהתחילו להגיש שם, תחת ידיהם של 2 שפים/טבחים חדשים, אלעד שמש ואיציק כהן, שנכנסו למטבח לא מזמן לצידו של הבעלים הותיק - ליאור הרגיל. זה עוד יותר עורר את רצוני לקפוץ לביקור.

באפריל האחרון יצא לי סוף סוף לבקר, פעמיים, אחרי או לפני שיטוטי הצטיידות בשוק הכרמל. פעם אחת בשישי בצהריים. פעם שנייה ביום חמישי שעבר שהיה ערב פסח שני.

המקום עצמו מאד פשוט ובסיסי. קצת ישן, קצת מוזנח ולא מושקע, אבל מגניב. מקום עם אווירה. גם הקהל שבפעמיים שישבתי מילא את חללי הבר הוא מגוון ביותר. צעירים, מבוגרים כרסתנים, תיירים, היפסטרים. בליל תל אביבי כהלכתו.
בשתי הפעמים ישבתי על הבר הפנימי. תפריט האוכל כלל 15 מנות בשתי הארוחות, אבל היו כמה שינויים בין התפריטים. יש להניח שיש שם שינויים די תכופים במנות כאלה ואחרות, בתלות בחומרי הגלם הזמינים.

התפריט כולל בשרים כבושים, חלקי פנים, דגים כבושים ונאים, פירות ים, בשר חזיר על חלקיו. בקיצור - אוכל hardcore. לא מחפשים כאן להיות מעודנים או מתחנפי חך. משתמשים בחומרי גלם לא שגרתיים כמו לשון בקר, לחי חזיר, כבד טלה, מוח טלה וכו'. בעיניי זה עונג, אבל אלה בהחלט לא חומרי גלם שהם קונצנזוס. עלות המנות סבירה לגמרי בעיניי: נעה בין 40 ומשהו ל-60 ומשהו ש"ח.
ראוי לציין גם את מחירי הבירות. בהחלט סבירים מאד ביחס לממוצע.

אז זה מה שנכנס לפי ב-2 הביקורים:
- מוח טלה צרוב, קרם חצילים וביצי עין. בעיניי מנת ברים אידאלית. 45 ש"ח. מנה מצוינת. מוח צרוב כמו שצריך. תיבול מדויק ושילוב טוב של כל המרכיבים. נכחה שם גם פרוסת חלה שיהיה עם מה לנגב (תכלס היה צריך 2 פרוסות). סה"כ אחלה.

- קורנביף של לשון כבושה על סלט סלק וקרם פרש. 50 ש"ח. מנה עוד יותר טובה מהראשונה. לשון נימוחה, עדינה וטעימה. סלט מרענן ומתובל נהדר שכלל גם אנדיב אדום טרי וקראנצ'י. קרם פרש שעידן מצד אחד וחרדל מעולה שנתת פאנץ' מצד שני. אפילו הצלפים שהיו כאן לא קלקלו והשתלבו מצוין. פשוט מנה מעולה.

- תמנונים, צ'וריסו, בייבי תפו"א בציר תמנונים (58 ש"ח). מנת התמנונים היא שילוב קלאסי ספרדי של צ'וריסו פיקנטית עם פירות ים. מנה נהדרת, אין מה לומר. התמנון הוכן בדיוק כמו שצריך, היה רך והתמסר יפה למזלג שלי. הצ'וריסו היו מעולות ומלאות טעם. הציר שלהערכתי הכיל לא מעט חמאה (כמו שצריך) היה חד טעמים ומשובח. חסר לי הפעם רק לחם לנגב את שארית הרוטב.

- לזניה דגים מעושנים (58 ש"ח). מנה טובה מאד אף היא. המינוס הקטן היה שהיא בילתה אולי 2-3 דקות יותר מדי בתנור והתחתית שלה הייתה קצת אובר דאן ודרשה מאמץ קל בחיתוכה, אבל המכלול היה טעים ביותר. תיבול מעולה. גבינות טובות, חציל טוב, רוטב עגבניות טוב (במינון קטן יחסית). הדגים כאן היו סלמון ופורל מעושן שהשתלבו טוב מאד עם טעמי הפסטה והגבינות (או הבשמל). אחלה לזניה. מקורית ולא שגרתית במסעדותינו. סלט העלים הפשוט שהונח לצידה היה בדיוק מה שצריך כתוספת למנה כזו. סלט רענן וקליל עם עלים טריים, וויניגרט פשוט וטוב של שמן זית ולימון.

בקיצור, כמו שאפשר להבין נהניתי מאד בשני ביקוריי. פשוט אחלה מקום. זה מקום לחלוטין לא מתיימר ולא מתאמץ, שבהפוך על הפוך הוא כנראה אחד הכי מגניבים בעיר, למרות חוסר המאמץ. זה לטעמי סוד קסמו. זה והאוכל - כנראה אוכל הפאבים הכי טוב היום בנמצא. אוכל טעים ביותר, עשוי היטב, עם שימוש בחומרי גלם טריים וטובים. נראה לי שהמקום יהפוך לאחד הפייבוריטים שלי בעיר, בטח כשאני בסביבה של שוק הכרמל.

פירוט מורחב, עוד תמונות וגם כמה וכמה וכמה מילים על השכנים של המנזר בפינת הלל הזקן וגדרה (גדרה 26 ודה באן) אצלי בבלוג:

http://processing-food.blogspot.co.il/2016/05/blog-post.html









 
הרבה זמן לא ביקרתי במנזר

וכל דיווח כזה על תפריט האוכל החדש רק מוסיף לחשק
&nbsp
מקווה שבקרוב אצליח להגיע לשם לארוחה כמו שצריך.
 
כיף לשמוע

אחרי 3.5 ימים של אוכל בינוני עד מחפיר ברומא, הדבר הראשון שאמרתי לאשתי לקראת הנחיתה זה "אולי נקפוץ למנזר?" והיא ענתה "כבר בדקתי את התפריט בפייסבוק".
ככה אתה יודע שהתחתנת טוב..
&nbsp
שווה להזכיר גם שמדובר בחצי גולדסטאר הכי זול במרכז ת"א ביי פאר (21 שקלים). מקווה שהצלחתי לעזור קצת להחזיר את המנזר לתודעה הפורומית ושימשיכו להשקיע שם באוכל, כי תמיד הכל קל לחזור לטוסטים (לא שהטוסט שם רע).
 

מיתר44

New member
אוייש - לאכול רע ברומא זה כמו לדרוך על מוקש במדרכות העיר

שניהם ניתנים למניעה כשנזהרים.
אהבתי את אמת הבוחן לנישואים נכונים.
 

ortolan

New member
הפתרון ברומא

הוא פנסיון מלא אצל רוסיולי. לא מצאתי עדיין סיבה לעשות שם משהו אחר.
 
קומדיה של טעויות מנעה מאיתנו את זה

ביום האחרון ברומא, שבו תכננו להתנחל אצל רוסיולי (או רושיולי? לא הבנתי עדיין) נגמרה בפסטה הגרועה ביותר שאכלתי בחיי באיזה ״מוסד״ רומאי בשם לה קמפנה.
&nbsp
המקום הטוב היחיד שאכלנו בטיול היה ב-emma, שהיא מסעדה-פיצריה שלפי הבנתי נפתחה על ידי רוסיולי, כך שהתכנית הזו נשמעת לי דיי סבירה.
&nbsp
&nbsp
 

ortolan

New member
רושולי, אכן

וכל השימושים בו טובים, החל מגבינות ובשרים ועד ארוחה שלמה (ואני לא יכול להגיד שניסיתי פסטה קרבונרה בכל מקום שמתיימר לכתר, אבל יפתיע אותי אם יש מישהו שמגיש גירסה טובה יותר)
 

Gargeran

New member
מסכים איתך לגמריי

התפריט שלהם בימי שישי תמיד גורם לי להזיל ריר רק מלקרוא אותו...
אכלתי שם עסקית של אמצע השבוע לפני איזה חודש והיא הייתה גם משתלמת וגם טעימה מאוד, עם חומרי גלם טובים שזכו לטיפול אפילו טוב יותר. הפאטה דה קאמפן שאכלתי שם היה ממש נהדר.

אגב מנות לשון... בנתיים הטובה ביותר שאכלתי, נמצאת ב-25m. מאוד ממליץ
 

MrHaim

New member
נשמע מצוין

רשימת ההמלצות כבר ארוכה מדי, צריך לעשות בדיקה עצמית למקום.
 
למעלה