ביקורת: העסקית של המזללה

Ornitr

New member
ביקורת: העסקית של המזללה


נתחיל בעובדה ידועה מראש: מאיר אדוני יודע להכין אוכל טוב וטעים ששובה את העין. כל השאר מבחינתי הוא תפאורה. לעיתים היא נדרשת ולעיתים היא מיותרת. הלחם עדיין קראנצ'י, רך וסופג בגאווה כל מטבל שיונח לצדו. המטבלים (במיוחד איולי הפלפלים) עדיין חלומיים. חומרי הגלם טובים, המלצרים נחמדים ושירותיים, אבל הדבר הכי חשוב הוא שהכל עומד בציפיות, מבחינתי לפחות, והייתי רוצה להאמין שיש לי דרישות קולינריות גבוהות.

תפריט העסקית של המזללה מוגש בשני אופנים: מזללה "אקספרס" המציעה אפשרויות של שלוש מנות בתוספת ללחם האלמותי, במחיר של 63 ש"ח בלבד (תוספת של 19 ש"ח לכל מאזט). האופציה השנייה קצת יותר מגוונת, מאפשר לבחור בין שלושה מאזטים לראשונות, כוללת את הלחם ונותנת אפשרויות רבות לעיקרית במחיר המנה העיקרית (בין 85 ש"ח ל- 147 ש"ח). הקינוחים מוגשים במחיר קבוע של 40 ש"ח ואפשר אפילו לגוון עם קוקטייל היום או כוס יין ב- 27 ש"ח.

לראשונות הזמנו שנינו את "מזרח תיכון" - לבנה כבשים, עדשים שחורות, בצל ירוק, ויניגרט חציל, סומק, טחינה הר ברכה ועשבים ירוקים. לאחר כיסוח שני סבבי לחם, וניגוב שאריות הלבנה שנותרה בצלחת, עברנו לעיקריות. אני הזמנתי "פילה של אביב" - פילה בקר, קרם תאנים ואספרסו, בליני ממולא בקרם כבד, אגוזי לוז, בצל שאלוט מקורמל, רוטב דמי גלאס מצומצם ודובדבן אמרנה לסיום. זו הייתה מנה יפה, מכובדת, עם טעמים עזים של מתיקות. מי שלא אוהב מתוק כנראה שייחרד מהמנה הזאת, אבל עבורי היא הייתה מושלמת. סך הכל, לא היו תלונות בגזרה והמנה חוסלה עד תום. נותר לי מקום בבטן כדי לטעום את העסקית השנייה שלנו - "ביף אסיאתי" - סקלופיני עגל, אטריות יפניות, אצות היג'קי, פטריות שיאטקי, בצל ירוק, חסה מעושנת, בוטנים, רוטב צדפות עם דבש וקרם פרש. הסקלופיני היה רך ועם טעם מעושן נעים בפה, האטריות חלקלקות ורכות, האצות היו לעיסות והוסיפו מרקם מעניין. נכון, שתי המנות היו יקרות יותר בתפריט העסקית (147 ו- 137 ש"ח בהתאמה) אך לדעתי לחלוטין שוות את זה.

לקינוח לקחנו מנה הנקראת "מזרח תיכון חדש" - מנה שעברה ייבוא ישיר מכתית למזללה. היא כללה קרם סולת ובהרט, קרמבל יוגורט, קומפוט תותים, סורבה תפוזי דם, זעתר, שמן זית, אבקת יוגורט ובזיליקום תאילנדי. קשה לי לתאר מנה שכזאת במילים, כי כמו בכל המנות הטובות, ישנם מיליון טעמים שהתפוצצו לי בפה בו זמנית. היא הייתה נהדרת ובעיקר מפתיעה. לצדה הגיע קינוח נוסף שנותר גלמוד "אמוציות מתוקות" עם אקלרי פיסטוק, קרם שוקולד וקרמל, אגוזי לוז והל וקציפת שוקולד מריר. הוא היה יותר מדי שוקולדי ולחלוטין סתר את הטעם שעבר על הלשון שלנו זה עתה מהקינוח הקודם. מסיבה זו הוא הוחזר למטבח ולא נאכל. מסתבר שגם דברים כאלה קורים לפעמים.

העסקית של המזללה לא מאכזבת בשום צורה והיא מומלצת בחום לכל מי שמבין באוכל ומוכן לשלם עליו מעט יותר מעסקית סטנדרטית. האמינו לי, זה יהיה שווה את זה.

הפוסט המלא בבלוג שלנו








 

FiReBall

New member
בערב הפילה מוגש במחיר של העסקית

אמנם מה שאכלתי היה טעים, אבל הוגש 2 דרגות עשייה מעל שהוזמן, והיה מיניאטורי לחלוטין, כאשר באותו מחיר, ניתן היה להוסיף בצד תוספת יותר משמעותית משלושה בליניים קטנטנים עם כבד עוף.
&nbsp
המזרח תיכון חדש אכן מרשימה מאוד.
 

Ornitr

New member
אצלי ביקשתי מדיום והגיע מדיום

מבאס לקבל דרגת צלייה שונה ממה שהוזמן


והמזרח תיכון החדש... פפפףף. קינוח נפלא.
 

פעמונט

New member
אני לא מצליחה להתחבר לסגנון של אדוני

אני בטוחה שהאוכל מאוד טעים אבל כל פעם שאני קוראת ממה מורכבת מנה שלו זה לא נראה לי מתחבר...
 

Ornitr

New member
זה בדיוק היופי

לקחת מרכיבים שלא נראה שמסתדרים ולשלב אותם ולגרום להרמוניה.
אגב ולא קשור: אכלנו אתמול בדוק, מנה של גבינה קשה עם חלת דבש וזעתר בר והיא הייתה מושלמת, וגם קינוח עם סורבה זעתר היה פשוט מטורף באפקט שלו (מלוח ליד מתוק). מומלץ!
 

החתולית

New member
השף של המזללה הוא אסף שטרן

מאיר אדוני נכנס למטבח של המזללה לבשל מדי פעם, אבל השף הוא אסף שטרן.
הם מרכיבים את התפריטים והמנות יחד.
 

salo22

New member
תודה על הביקורת

אכן עושה רושם שאסף שטרן הוא הדמות המובילה והקובעת שם וראוייה לאיזכור, אני גם די בטוח שמר אדוני בכיף נותן לו את המושכות שם באופן מלא.
הקינוח הנוסף הגיע כצ'ופר עם מנת הקינוח שהזמנתם ? אם כך אשריכם, לי לא יצא שם אף פעם, למעשה בשום מקום למיטב זיכרוני, אבל ממש לא מתלונן, פשוט מזכיר את המנה בהקשר הנקודה המעניינת שהחזרתם אותה בלי לאכול.. אין לטעמי כזה דבר שוקולדי מידי, והאמת שנשמע מעט מוזר להחזיר מנה (לבטח אם הגיע כצ'ופר) כדי שלא תסתור לכאורה טעמה של מנה אחרת ? באמת רציניים אתם
ודי חבל, כי במיזללה ובכתית משתמשים בשוקולד די איכותי וזו הזדמנות לא רעה להיתקל בכזה..
 

Ornitr

New member
כן, הגיע לצד המזרח תיכון חדש

וזה הפתיע גם אותי... היא נראתה מאוד מושכת ויפה, ואני דווקא לא חשבתי שהמזרח תיכון חדש יעיף אותי, והוא היה פשוט -א-ד-י-ר-. אדיר עד כדי שלא יכולתי להרוס את זה בטעם נוסף.
אני יודעת, נשמע מוזר..
בכל מקרה יצאנו מפוצצים מהארוחה וביחס לתשלום של 350 בערך כמדומני, זה ממש משתלם לעסקית כזאת.
 
למעלה