שירשור
שבועי

pix37

New member
האם לגיטימי לטבעוני לפרסם ביקורת שלילית על מסעדה טבעונית ?

פוסט אורח של הילה שרעבני - פורסם במקור בטבעונים אוכלים בחוץ ומועתק לכאן ברשותה.

רקע כללי - לאחר סגירתה של מסעדת צ'יה (אשר בכלל לא היתה טבעונית) והפוסט התוקפני של הבעלים אשר האשים את הגולשים אשר העלו פוסטים בהם הם ביקרו את השרות הגרוע במסעדה (בו הוא מודה) בסגירתה התחילו לעלות פוסטים שונים שטענו שלא לגיטימי מצד טבעונים לבקר מסעדות טבעוניות.

כתגובה עלה הפוסט הזה:

לחבר.ת הקבוצה הבא.ה שרוצה לכתוב לנו "חבריםות, אולי נפסיק להגיד על עסקים שהם רעים? אין עסקים רעים, יש עסקים שרע להם", אל.
וואו, כמה שנמאסתןם כבר עם הפוסטים "משכיני השלום" המתנשאים והמטומטים שלכןם.
תפסיקו להיות כאלה רגשניים. עסק הוא עסק. גם אם הוא מוכר אוכל, שזה נושא קרוב ללב, הוא עדיין עסק. מה שמניע עסק זה כסף ולא אהבה.
המבנה הכלכלי שבו אנחנו חייםות כיום בנוי על כסף ועל מסחר בכסף. אני נותנת לבוס.ית שלי את הזמן ואת ההשקעה ואת הידע שלי ובתמורה מקבלת כסף. הכסף הזה הוא משאב שאני יכולה להשתמש בו כדי להרוויח משהו אחר בתמורה. חוויה, מוצר, שירות, שאני לא מקבלת בחינם אלא תמורת הכסף שעבורו השקעתי והרווחתי אותו במאמץ.
לא כל עסק שווה את הכסף שלי, גם אם הוא טבעוני/פרנדלי ויש לו מקום אצלי בלב, ובתור צרכנית אני רוצה לדעת את זה. אני לא רוצה לגלות את זה אחרי שכבר התאכזבתי מהחוויה ושילמתי עבורה, אני מעדיפה לגלות את זה עוד לפני.
ובשביל זה קיים שיתוף המידע, לטוב ולרע, בין קהל הצרכניםות. כדי שנחזק עסקים טובים עם הכסף שלנו, ולא עסקים מעפנים.
איך נדע שעסק מעפן ולא שווה את הכסף שלנו, שרק יעודד אותו להמשיך להתקיים באותה מתכונת? נכון מאד, נקרא ביקורות באינטרנט.
עכשיו אפשר להפסיק כבר עם הפוסטים הרגשניים שלכםן על כמה שאנחנו רעיםות ואלימיםות כי אנחנו משתפותים חוות דעת על עסקים?
 

פעמונט

New member
אין עסקים רעים, יש עסקים שרע להם

זה המשפט הכי מטופש ששמעתי כבר הרבה מאוד זמן
 

pix37

New member
את כנראה לא גולשת מספיק בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות

זה ציטוט מאחד הפוסטים שניסו להסביר כמה אנחנו רעים שאנחנו מעיזים לבקר מסעדות טבעוניות שמגישות אוכל רע, או שהמושג "שרות" הוא סוג של רעיון מוזר שהם עדיין שוקלים אותו.
 

pix37

New member
ברור - לכן היא כתבה את הפוסט הזה - הוא צוטט בציניות

על מנת להראות את האבסורד אליו מגיעים אלו המנסים לעקר את הביקורות מתוכן ולהתיר רק ביקורות חיוביות על ארוחות / מקומות מוצלחים והטיעון המנצח למה לא אמרתם במקום לבעל העסק במקום לכתוב בפייסבוק ?
 
בהתחלה חשבתי שזו הקלדה גרועה...

זה פשוט כואב בעיניים. אבל מסכימה עם הנאמר, לא ברור לי מה הקטע של "לא לבקר מסעדות טבעוניות" - אג'נדה אינה מצדיקה שירות רע, אוכל רע או תמחור שערורייתי כל עוד מדובר בעסק מסחרי שמטרתו רווח, אתה הלקוח ונדרשת לשלם על זה.
 

החתולית

New member
המלצות על תנור בילד-אין

יכול להיות שנצטרך להחליף את התנור שלנו. הוא נרכש מתצוגה יחד עם המטבח שלנו, וכנראה שהוא בן 10 בערך.
&nbsp
מחפשת המלצות לתנור בילד-אין רחב (90 ס"מ), לא מתוחכם מדי.
&nbsp
&nbsp
 

Meirav Flum

New member
אני מאד אוהבת את סמג

לי יש בילט אין סטנדרטי אבל יש להם דברים יפהפיים מכל סוג. אני אופה המון- עוגות, עוגיות, לחמי מחמצת ומדי פעם צלי. יש טיפה זיוף בפיזור החום (נקודה קדמית שמשחימה לפני השאר) אבל סה"כ אני מאד מרוצה ממנו. הוא בן שנתיים ופועל כמו ביום הראשון.
 

bob68

New member
Kuppersbusch

יש לי את הדגם הרחב כמעט עשור ואני מאד מרוצה.
 

Bohemi

New member
שאלה לצופי mkr

לא יודעת אם דובר כאן על זה בעבר אבל אני זוכרת שיש פה הרבה צופים- מה הקטע שלהם עם האובססיה לרטבים? לתחושתי בארץ לא כל כך מתעקשים על רוטב לכל דבר, בעיקר סטייקים נגיד שיש נטייה להעריך אותם יותר בלי כלום. אני טועה? זה עניין תרבותי או שגם הכל בארץ מוגש עם רטבים וסתם הם מדגישים את זה בסדרה אז זה צורם לי?
 
גם אצל האמריקאים מגישים סטייקים עם רוטב

מנו הוא צרפתי והבישול הצרפתי הקלאסי כולל ברוב המקרים רוטב כחלק מהמנה.
 
התכוונתי באופן כללי למנות צרפתיות קלאסיות

ולא נקודתית לסטייקים. בתכנית המדוברת אחד השפים הוא צרפתי ולכן שם דגש מאוד גדול על רטבים במנות השונות, דווקא סטייקים יש שם פחות. התייחסתי לעניין הסטייקים רק בגלל שהשואל המקורי התייחס אליהם.
 
למעלה