ביקורת: יאכט-קלאב רסטו בר

Ornitr

New member
ביקורת: יאכט-קלאב רסטו בר


**גילוי נאות: היינו אורחים במסעדה**

זהו ערב יום חמישי ועידן ואני קופצים לביקור ערב במסעדת היאכט-קלאב רסטו-בר החדשה ברח' הירקון 88. היאכט-קלאב הוקמה ע"י 3 יזמים – טל גנץ, אביעד ערבה וגיל סספורטס, מתוך כוונה לתת מענה לאהבות הגדולה של שלושתם – קוקטיילים יצירתיים, תפריט מוקפד ויאכטות. על התפריט אחראי השף שלומי בוגנים, שיוצר מנות בהשראת מדינות באגן הים התיכון, עם דגש על פרשנות עדכנית למנות קלאסיות שכולנו מכירים. המסעדה ממוקמת בלובי של מלון הבוטיק TLV-88 ובשילוב עם הנוף הנשקף מהחלונות, היא בהחלט נותנת חשק להפליג הרחק על גבי סיפון יאכטה, עם כוס קוקטייל ביד וטנקיני מפוספס.

העיצוב שם דגש על קלאסיות וניקיון, בשילוב כיסאות עץ לבנים ומפות לבנות צחורות. אזור הבר אמנם קטן אך מלא באנשים, כנראה אורחי המלון ותיירים. במבט ראשוני, נדמה שהיאכט-קלאב היא מן מלכודת תיירים משודרגת. עידן ואני מתיישבים במרפסת החיצונית המקורה הצופה אל רחוב הירקון, עידן בלבוש מהודר ואני בשמלה, אך כל מי שמסביבנו נראה כתייר וקל לזהותו ככזה: נועל כפכפים ולבוש בחולצת טי-שרט. שנינו מרימים גבה כאשר התפריט מגיע לשולחננו ואנו מבינים שגם התמחור במסעדה מיועד כנראה לתיירים, או לפחות לא לפשוטי העם, עם מנעד של בין 28-48 ש"ח למנות ראשונות ו- 36-160 ש"ח למנות עיקריות. לא נתנו לתוויות המחיר להפחיד אותנו וכאורחי המקום החלטנו לנסות ולהתרשם באופן אובייקטיבי.

הקוקטיילים במקום מבוססים על עונתיות ובעיקר על חומרי גלם מצוינים. הם מקבלים את מרכז הבמה ולחלוטין שווים את זה. התחלנו עם קפטיין סולטי סקסי קולדה בשבילי (רום קפטן מורגן ספייסד, רום זקאפה, ליקר פלרנום ביתי, סירופ קוקוס ומיץ אננס) שהיה מתוק ועם גוון אננסי מוצהר, ועידן לקח קוקטייל אדמירל קנטאקי סאוור (שמים לב למשחקי השמות?), שניחוח האניס והקינמון נדפו בו למרחוק (בורבון בוליט, אוורנה, סירופ שקדים, ליים סחוט, מי פרחי הדרים וזסט של תפוז). הקוקטייל של עידן הסתיים חיש מהר והוא המשיך עם רויאל סייד קאר (קוניאק, ליקר תפוזים פייר פארן, צ'ינאר, סירופ פרחי אלדרפלאור ולימון סחוט) שהיה גם הוא מצוין; אמנם דומה לקודם, אך עדיין טוב. לי לקח עוד כמה רגעים לסיים את שלי ובינתיים היינו מוכנים לקראת המנות הראשונות.

התפריט ביאכט-קלאב עדיין במתכונת הרצה ולא "תפור" עד הסוף, אך כל מה שטעמנו היה טעים, מגוון וטרי, למעט פאדיחה קלה באחת העיקריות (שנסלחה). לראשונות הזמנו טרטר דג ים עם טונה אדומה, אבוקדו, יוגורט חזרת ורוטב פלפלים, שהגיע בכוס זכוכית רחבה. זו הייתה מנה מוצלחת וים תיכונית בשילוב חומרי גלם טובים שמדברים אחד עם השני (בכלל, טונה ואבוקדו הם שילוב מוצלח. לא פלא שהם עובדים כ"כ טוב בסושי). המנה של עידן הייתה מיוחדת ושונה – קלמרי ממולא בראגו טלה, על לבנה ועגבניות יבשות. הגיעו 3 חתיכות קלמרי טרי ונדיב, ממולא בראגו טלה סמיך ופיקנטי, כאשר עוד לפני הטעם, הריח שיחק תפקיד מרכזי, עם ארומה שהגיעה לאף עוד לפני שהספקנו לטעום את המנה. כאשר הרמנו את המרכיבים על גבי המזלג, הלבנה נכנסה למשוואה ואיזנה הכל בחמיצות מופלאה. לצד המנות הגיעה פוקצ'ה לוהטת עם סלסת עגבניות, שמן זית ובלסמי. רבות סיפרתי ועוד אספר על התמכרותי לגלוטן והפוקצ'ה של היאכט-קלאב אכן הייתה נימוחה ונהדרת. היא יצאה זה עתה מתנור לבנים, הייתה רכה ומתפצפצת בפה ולא היה צורך בשום תוספת בשביל ליהנות ממנה. חשוב לציין למען הפרוטוקול שהמנות הראשונות אכן יפיפיות וטעימות אך מעט קטנות לטעמי. בהתאם לתמחורן הגבוה, חשוב שיהיה תיאום ציפיות מראש.

המשכנו עם הקוקטיילים האחרונים לערב זה – עידן הזמין Old-Fashioned, שהיה טוב כמו ש- Old-Fashioned צריך להיות, ואני הזמנתי את הקוקטייל המנצח מבחינתי – מדיטרניאן קול בריז – עם וודקה קטל 1, סירופ מלון, בזיליקום, קרם קוקוס וליקר פלרנום ביתי. הוא היה קוקטייל מתוק, קליל ומרענן ועשה לי חשק עז לצאת לחופשה על אי טרופי.

הסבלנות השתלמה וצלחת גדולה של ניוקי פירות ים נחה על שולחננו לצד מולים ברוטב מרינייר עבור עידן. מלבד העובדה שהמנות בעלות ריח חזק של דגים (בקטע חיובי), המולים הביאו איתם טעם עיקרי של "ים" (אני פחות מחובבי המולים, מודה באשמה). הניוקי היו כבר סיפור אחר. עד כמה אפשר כבר לגוון במנת ניוקי פירות ים? הרי כל מסעדה שמכבדת את עצמה מכניסה מנה דומה לתפריט. יאכט-קלאב לקחו את המנה הטרחנית והרגילה ושינו אותה עם ניוקי עבודת יד העשויים מזן מיוחד של תפוחי אדמה (ספונטה) שהופכים את הניוקי עצמם לרכים במיוחד, נימוחים בפה וקלילים, בניגוד למחשבה הרגילה על ניוקי כבדים שגורמים לבטן להתפקע. הם הגיעו ברוטב שום, יין לבן וחמאה, עם שרימפס וראשי קלמרי טריים. בעודי נוגסת בשרימפס, שגם הוא היה בעל טעם מובהק של מעמקי ים תיכון, חשבתי לעצמי שקל מאוד לזהות מרכיבים איכותיים במנה ושהם לגמרי עושים את ההבדל.

לא יכולנו לבחור קינוח מתפריט, כיוון שהחבר'ה עדיין עובדים על תפריט קינוחים, אך הקינוח היחיד שכרגע מככב במקום – פנקוטה גבינת עיזים בסירופ אננס מקורמל – לגמרי עשה את העבודה. לטעמי גם פנקוטה היא מנה שקל מאוד להפוך לקיטשית ומיותרת, אך השימוש בגבינת עיזים וסירופ אננס טרי מקורמל עם חתיכות קטנות של ג'ינג'ר בסירופ הייתה הסגירה האחרונה והמוצלחת עבורנו בערב. חלקנו כוסות גראפה איטלקית מהממת ביחד עם אביעד, שהיה מקסים ונעים, והוא ועידן הפליגו בשיחות על אירלנד ומבשלות ויסקי שונות. אכן, היה תענוג לחך.

לסיכום, אינני בטוחה שהיאכט-קלאב הוא מקום מתאים לארוחה מלאה של שלוש מנות לאדם, שכן התמחור בו עדיין מעט גבוה ביחס לתמורה. עם זאת, בהחלט הייתי מגיעה שוב למקום כדי לשבת על הבר ולשתות מן הקוקטיילים המוצעים, שגם יפים למראית עין, גם טעימים וגם יצירתיים. בשילוב עם קינוח שהיה מבחינתי הגשמת כל השאיפות, היאכט-קלאב הוא יופי של מקום ליהנות בו מחמישי אביבי נעים. הכי חשוב הוא תיאום הציפיות מראש לכל יושבי השולחן. הרימו עוגן, אנחנו יוצאים לדרך.

הפוסט המלא בבלוג שלנו







 

Czerniak

New member
לא הבנתי את משמעות הגילוי הנאות

בכל מסעדה שאני אוכל בה - אני אורח במסעדה.
 

pix37

New member
אתה משלם על הארוחה - הכותבת לא

והביקורת בהתאם. ובמלים אחרות ג. יפית
 

salo22

New member
מרגיש שיש מרחק

בין מה שהמקום מתיימר ומנסה לספק, לאיך שנניח נראות מנות האוכל בפועל. נעזוב את הקוקטיילים בצד, לא בשביל זה נצא מהבית, נשמע כאילו המקום מנסה לשדר "סקסיות" ואופנתיות ותמונות המנות רחוקות מאוד מלשדר משהו הקרוב לזה.
אם נוסיף לזה את המחיר להשלמת התמונה - קלמארי ממולא ב"ראגו בקר וטלה" עם 3 חתיכות כאלו ב 47 ש"ח, "סביצ'ה טונה אדומה" בנאלית עם אבוקדו שנראית כמו משהו שהוכן בבית בכמה דקות לא מחייבות ב 48, ניוקי גס עם רוטב שנראה לפחות בתמונות אובר סמיך עם מעט מאוד שרימפס וקלמארי לא מזמינים באופן יוצא דופן ב 89, פנקוטה שהתמצקה לה בקופסאת פלסטיק עם קישוט וצלחות ברמת בית ספר יסודי.. בהחלט מלכתחילה לא מקום שיצא להגיע אליו, מה גם שלא סובל יאכטות, בכל מקרה תודה על המידע..
 

Ornitr

New member
המחיר בהחלט גבוה, זה נכון

ציינתי את זה גם בביקורת. value for money לא גבוה במיוחד.
וזה בסדר, יש אנשים שזה מתאים להם.
ואני מניחה שימשיכו להגיע לשם תיירים ממלונות באזור שמבחינתם 120 יורו לארוחה זה בקטנה (כי ב- 500 ש"ח אפשר לצאת שם מלאים עד אפס מקום) אבל כישראלים אנחנו מכירים מקומות שנותנים תמורה הולמת יותר לכסף.

ורק להגן על הפנקוטה שהייתה ממש מוצלחת ועם רוטב מעניין, למרות שהיא נשמעת מאוד קיטשית
 

FiReBall

New member
אני מבין את עניין העלאת פוסטים מוזמנים בבלוג האישי שלכם

פחות מבין את הקשר לפורום הזה.
&nbsp
כאשר היה מדובר בפעם אחת, ניחא... אבל נראה שזה חוזר על עצמו... ולכן, לדעתי זה לא המקום.
 
לא רק לדעתך. אבל אולי זו דרך להביא גולשים לבלוג שלהם

כשכותבים שיש דיווח מפורט יותר בבלוג...למרות שאין. כל הדיווחים הללו הם קריקטורות של ביקורת מסעדות וכך יש להתייחס אליהם.
 

pix37

New member
זה ניצול של הפורום והגולשים

על מנת להשיג רייטינג (כוזב) אשר ישווק בהמשך כהוכחה" להשפעת הכותבים" על הקולינארית בארץ ולהשגת הזמנות נוספות. והכל תוך פגיעה בעקרון היסוד של הפורום שנועד לשתף חוויות על ארוחות רגילות במסעדות של גולשים מהשורה.
 

passioneta

New member
נורא פשוט

התעלמות מהפוסטים האלו וכותביהם תגרום להם להעלם מהעמוד הראשון של הפורום במהירות
 

Ornitr

New member
העובדה היא שעדיין יש כאן קוראים

ותגובות לעניין.

אנחנו כותבים בבלוג 7 חודשים אחורה, ואני יכולה לספור על אצבע אחת את כמות המקומות שהיינו בגדר "אורחי המסעדה".

אני מבינה למה זה מפריע לכם, אבל הביקורת היא עניינית ולא מפרגנת יתר על המידה. ומי שזה לא מתאים לו יכול לא לקרוא אותה...

בכל מקרה, יש 4 ביקורות בקנה של מסעדות ששילמנו ממיטב כספנו, אז יש למה לחכות
 

oreldi

New member
לא יודע מה להגיד לך

הניוקי נראה נורא, הרוטב נראה גס והכמות של פירות הים זעומה. מה המחיר שלו?
בקלמרי אני לא כזה מבין גדול, אבל לא בטוח שנכון לקחת ראגו טלה שהוא בעל טעם מאוד דומיננטי ולשלב אותו בקלמרי. גם פה הכמות נראית מעליבה.
זה נראה יותר בר שהאוכל בו שחקן משני , רק שהמחירים הם של מסעדה .
 

Ornitr

New member
מגיבה לעניין:

מבחינת הניוקי - בניגוד לניוקי רגילים שהם עמוסים ומפוצצים (גם מבחינת ההרכב של הניוקי עצמם וגם הרוטב), כאן הם היו די קלילים וטעימים. הם עשויים מזן אחר של תפו"א ולכן הם לא ממש יציבים אלא יותר נמסים בפה, לכן אולי התמונה הלא פוטוגנית. המחיר שלו 89 ש"ח.

ציינתי שבהחלט מדובר במקום יקר ביחס לתמורה (גם גודל הראשונות שערורייתי).

דווקא הקלאמרי והראגו טלה היו שילוב ממש מעניין וטוב, אבל כן, הכמות קטנה.

באופן אישי הייתי מגיעה שוב בשביל הקוקטיילים (שהיו טובים) ובשביל אולי ראשונה לצדם, אבל לא ארוחה מלאה, כי זה באמת עסק יקר והתמורה לא ממש משתלמת.
 

oreldi

New member
אוקי

למרות שלא אני זה שהייתי במסעדה, מרוח הדברים עולה שהמנות אמנם טעימות, אך קטנות מאוד ובמחירים שערורייתים. סביר להניח שהייתי מאוד מתעצבן, לשלם כל כך הרבה ולקבל כל כך מעט. אני מניח שהייתי יוצא רעב מארוחה כזו ובא לפרוק כאן בפורום, ובצדק, כי אין שום סיבה לצאת רעב ממסעדה במחירים כאלה.
לא רוצה להצטרף לעליהום, אבל או שאת סלחנית מאוד, או שהושפעת מהעובדה שלא שילמת. למראית עין זה נראה מקום גרוע.
 
למעלה