חוב משבוע שעבר - צהריים בכולא בחיפה

erezavn

New member
חוב משבוע שעבר - צהריים בכולא בחיפה

ביום חמישי שעבר לקחתי יום חופש והצפנתי לחיפה ל-1/2 יום טיול, בדרכי ליישוב אבטליון שליד יודפת ועראבה, שם עשינו את ליל הסדר ואת החג.
אחרי טיול רגלי מהעיר התחתית לגן הבהאים, דרך שד' ההסתדרות, חזרתי למטה, לאזור הנמל. ההתלבטות לצהריים הייתה בין הנמל 24 לכולא (במעיין הבירה היה מלא וצפוף). בסופו של דבר בחרתי במסעדת כולא המרווחת והמוארת. חוץ ממני היו רק עוד 2 זוגות במסעדה הלא גדולה הזו (ישבתי בין 13:00 ל-14:00).

המקום שנפתח לפני כשנה הוא חביב מאד. פשוט. נעים. שלו. תקרה גבוהה מאד. מטבח פתוח עם טאבון איטלקי. השף והבעלים התל אביבי במקור - עודד חצבני, לשעבר ב-wine bar התל אביבי (היום ברוט), פתח מסעדת שף עם אוכל ישראלי-ערבי מודרני (אפשר לומר - אוכל חיפאי).

יש 2 אופציות לארוחת צהריים. אחת של עיקרית, תוספת ושתייה במחיר העיקרית. טווח המחירים באופציה הזו יכול לנוע בין 68-88 ש"ח. האופציה השנייה שמכונה "כל כולא" כוללת את הנ"ל יחד עם לחם מחמצת ומנה ראשונה ב-120 ₪. בכל מקרה לא זול, אבל בסטנדרט תל אביבי סביר למסעדת שף. כמובן שהלכתי על אופציה שתיים. שדרגתי את השתייה לכוס יין לבן יבש (פלטר כמדומני) בעוד 10 ₪ (אח"כ גם בא קינוח).

תחילה הגיע הלחם. או כמו שבכולא מכנים אותו לחם מחמצת צרפתי בתנור איטלקי. 4 פרוסות של לחם מחמצת מעולה עם מטבלים. הייתה שם טחינה כמעט גולמית משובחת (אל ארז שהם מערבבים רק עם מים קרים ומלח כדי שהטחינה תשמור על טעם גולמי. מצוין). הייתה שמנת חמוצה. היה ממרח לימון כבוש והיה פלפל חריף ירוק. הכל טרי ומשובח. אני בצעתי את הלחם וניגבתי לי ביסים שכללו את כל 4 המרכיבים יחד. בצד קיבלתי גם צלוחית זיתים טובים.

לראשונה הזמנתי שקדי עגל, במיה, יוגורט וקרם שום ירוק. מנה שבערב עולה 54 ₪. הרבה זמן לא אכלתי שקדי עגל שזה אחד מהמזונות האהובים עליי. לא הצטערתי על ההזמנה. מנה מצוינת. בשר עשוי היטב. תיבול שומי אבל עדין ומדויק שנותן כבוד לטעם העדין של השקדים. מנה אביבית ופרשית. טעים מאד.

המנה העיקרית רשומה בתפריט תחת חיות אחרות. הזמנתי את מנת השרימפס.
היא כללה שרימפס אדום טרי, כוסברה, שום כתוש, עגבניות קיץ ופלפל חריף. מנה שבערב עולה 75 ₪. מנה מאד פשוטה, אבל כשהשרץ הוא באיכות כל כך טובה לא צריך יותר מזה. השרימפס היו נהדרים. עסיסיים ומתקתקים. התיבול היה מדויק. עוד מנה אביבית מוצלחת מאד. תענוג.

התוספת שלקחתי לצדה הייתה פרח ארטישוק, אגוזים, פרמזן ומרווה. 26 ₪. מנה יפה לעין. תוספת טובה, רעננה וטעימה, אבל לא מלהיבה. בדיעבד הייתי מזמין את סלט עלי הבר או התרד או את הארטישוק הירושלמי.

אחרי מנוחה קלה הזמנתי גם קינוח. לילות ביירות. קינוח לא יקר שעולה 27 ₪. הוא הוזכר לא מזמן במאקו בכתבה על 55 הקינוחים הכי טעימים בארץ. אכן היה טעים מאד. זו עוגת סולת אוורירית וקלה שמוגשת על קצפת לאבנה כבשים, סירופ גרניום, אגוזים ופיסטוק. קינוח מצוין - מתקתק-חמצמץ ועדין, מאד מאוזן במתיקות שלו.

השורה התחתונה היא חיובית מאד. מקום טוב ונעים במיוחד. אוכל טרי ואיכותי שנותן כבוד לחומרי הגלם. שילוב מוצלח של אוכל ערבי קלאסי עם טאץ' מודרני של שף מעודכן. שירות מצוין ומתוקתק (טוב לא היה ממש לחץ, אבל השירות היה נהדר). זה מקום שראוי שיהיה מלא גם בצהרי יום חול חמים ומנומנם בנמל חיפה, כמו יום חמישי שעבר. זו לא מסעדה גדולה במיוחד וזו לא צריכה להיות משימה קשה למלא אותה.

הדיווח המלא:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/04/blog-post_25.html













 

החתולית

New member
על הדיווח

אהבתי את הוויין בר ואני אוהבת את כולא. כמו שכתבת, עם חומרי גלם טריים ומשובחים, וטיפול נכון בהם, אפשר לייצר מנות מצויינות בלי המון רעש וצילצולים.
&nbsp
את הלחם, דרך אגב, חצבני אופה במקום. הוא לא מתאים לסנדביצ'ים בכלל בועות האוויר הענקיות שבו, אבל הוא כל כך טעים :)
 

pix37

New member
תודה על הדיווח - היא מסעדה מוזרה בנוף החיפאי

הלוואי שיהיו עוד כמוה מצד אחד
מצד שני - פרט לארוחה אחת בה לא מצאתי הצדקה לחזור - משהו ב- VFM מרגיש לחלוטין לא נוח.
 

erezavn

New member
אני יכול להבין את מה שאתה אומר

המבנה של התפריט והתמחור מתכתב עם מה שהולך בתל אביב במסעדות שף. תפריט של מנות בינוניות וקטנות שמתאים לשיירינג. בברוט זה קיים, גם בחלוצים 3, ג'וז ולוז, דלידה, דוק, לה אוטרה ועוד. לכאורה לא מחירים בשמיים, אבל כדי לצאת שבעים צריך להזמין כמה מנות ואז העניין הופך ליקר. אנחנו התל אביבים (אני גבעתיימי אבל אני מספח את עצמי לת"א לצורך הדיון) כבר התרגלנו, כי זו תופעה שקיימת כבר כמה שנים והיא צוברת תאוצה. חלק מהמקומות האלה מנסה לתת דגש על אווירה בליינית יותר של בר ופחות של מסעדה ואז זה אולי מוסיף ל-VFM.
אני מניח שבחיפה, ככל שיפתחו עוד מקומות חדשים (ונראה שיש מגמה כזו), יתרגלו גם לעניין די מהר ואז אולי ה-VFM ירגיש יותר נוח ומקובל.
יתכן ובכולא צריכים לחשוב על שדרוג האווירה הבליינית. לשדרג את עניין האלכוהול ואולי לפתח איזשהו בר שישב על המטבח הפתוח בדומה לסנטה קתרינה בת"א...
 

salo22

New member
שדרות ההסתדרות לא בסביבה


התכוונת אולי לרחוב העצמאות, או שדרות בן גוריון. תודה על הדיווח המעניין כתמיד !
 

salo22

New member
ואללה ? עלייה לא קטנה


הבנתי כאילו "שדרות ההסתדרות" היה המעבר מתחתית הבאהיים בבן גוריון לכיוון הנמל, שאפו, הדרך למעלה לא סימפטית במיוחד.. נסה לתפוס בעתיד סיור שיוצא בתוך הגנים עצמם כלפי מטה מרחוב יפה נוף עד ליציאה בשדרות הציונות.
 

החתולית

New member
רק עכשיו ראיתי את המסלול

הלכת את כל המסלול הזה ברגל? כל הכבוד.
&nbsp
לפני כמה שנים, עשינו את הסיור מהחלק העליון של הגנים לחלק התחתון, כולל סרט ההלל למייסד התנועה הבהאית. החלקים של הגן שנגלו לנו היו יפהפיים, ובכלל היה מעניין מאד.
 

erezavn

New member
זה קצת יותר מ-2 ק"מ...

אני בכושר הליכה טוב... קצת דופק מואץ ואח"כ יום שמרגישים את הרגליים...
 
למעלה