מידן סיבוני מתארח בהרברט סמואל. מושקע אבל ציפיתי ליותר...

erezavn

New member
מידן סיבוני מתארח בהרברט סמואל. מושקע אבל ציפיתי ליותר...

כמו שכבר תואר כאן, מידן סיבוני, המאסטר שף המוכשר, התארח השבוע ל-3 ערבי ספיישל בהרברט סמואל, לפני שהם נכנסים לשיפוץ. הייתי בערב השלישי. אין ספק שערבי ספיישל כאלה הם אקט שיווקי מצוין, ודאי כשהוא נעשה רגע לפני שיפוץ רציני שדורש הרבה מזומנים. זה מבטיח מסעדה מלאה בשני סבבים של ארוחות, באמצע שבוע. כך אכן היה בזמן שאנחנו סעדנו.

הגעתי עם הרבה ציפיות כי אני שומע כבר הרבה זמן על היכולות של סיבוני, ועל כך שיש שטוענים שהסושי שלו הוא הכי טוב בארץ.
אני אתחיל מהסוף: השורה התחתונה היא מעט מעורבת. בגדול הייתה ארוחה טובה מאד, אבל אני ציפיתי למעט יותר. בתמחור המנות המאד יקר, אני מצפה לא רק לטכניקה מושלמת וצלחות מרשים (את זה בהחלט קיבלנו), אלא גם לשלמות טעמים (או לפחות קרוב לזה), ואת זה קיבלנו רק בחלק מהמנות.
אין ספק שמידן סיבוני הוא מקצוען סושי בדרגה גבוהה מאד. הטכניקות שלו הן מהטובות שיצא לי לקבל בארץ. מבחינת טעמים, אפשר לשפר ולהעיז יותר. אפשר להוציא יותר מחומרי הגלם המשובחים בהם הוא השתמש.
בהסתמך על הארוחה הזו, אני יכול לומר שהסושי שלו מצוין ובין הטובים, אבל עדיין לא הכי טוב. כישרון יש לו בשפע, ואני יכול להעריך שהוא ילמד וישתפר (הוא חזר לאחרונה מסטאז' נוסף ביפן).

ולעסק עצמו: היינו שני חובבי סושי. הזמנו אך ורק מנות לחלוקה מהתפריט המיוחד, פרט לסלסלת לחם שחששנו שבלעדיו לא נצא שבעים (19 ש"ח. בינוני למדי אבל טוב עשינו).

ראשונה הגיעה מנת סשימי חם-קר.
סשימי אינטיאס (איזה כיף) באיכות טובה מאד שבחלקו נא לגמרי ובחלקו הוזלף עליו בעדינות שמן רותח (לא זוכר איזה סוג) והוא נצרב קלות. מנה יפה מאד שעוצבה כמניפה. מנה טובה וטעימה מאד. 78 ש"ח עלותה. בהחלט יקר.

שנייה הגיעה מנת הגונקאן - טונה, אבוקדו, טוביקו שחור, קרם עגבניות ודאשי.
גם המנה הזו הייתה יפהפיה, אבל למרות יופייה זו מנה שלטעמנו הייתה מאכזבת למדי. הטונה שאני מניח שהייתה איכותית לא הייתה מספיק חדת טעמים. מנה די אנמית שחסר בה עוקץ. עלותה - 54 ש"ח. הרבה גם ביחס לגודל וגם ביחס לאיכות.

הבא בתור - ניגירי "אומוקסה".
אומוקסה זה בחירת השף, כך שלא ידענו איזה דג יהיה שם. קיבלנו סלמון (צריך גיוון). היה ניגירי מצוין. אורז מהודק היטב. דג באיכות מעולה. אחלה. העלות - 46 ש"ח. בהחלט יקר בשביל 2 חתיכות ניגירי, איכותיות ככל שתהיינה.

יחד איתו קיבלנו לובסטר רול, אבוקדו ודייקון.
מנה יפהפיה נוספת שכללה 4 רולים גדולים למדי במילוי לובסטר. הרול היה טוב מאד, מהודק ומקצועי. הביצוע הטכני שלו היה מושלם. הטעם עצמו היה בהחלט טוב, אבל לא נסק לגבהים - לא היה מדהים. כשמשלמים 88 ש"ח ל-4 לובסטר רולים מצפים לשלמות...

אח"כ - האקו עוף בקרם תירס.
אלה כיסונים קטנים, דקיקים ויפים במילוי עוף ובצל ירוק (כמדומני) עם קרם תירס קליל. גם הטכניקה בהכנת הכיסונים הייתה מושלמת: כיסונים דקיקים ונימוחים. מנה טעימה מאד שהמינוס היחיד לטעמי היה העדינות היחסית של קרם התירס, שהייתי מעדיף שיהיה יותר"תירסי". 54 ש"ח. יקר - כבר אמרתי.

ועוד - Dumplings במילוי סרטנים.
הפעם כיסוני בצק קטנים ופריכים במילוי מצוין ועז טעמים של בשר סרטנים, עם מטבל מוצלח של סויה וצ'ילי. ביצוע מצוין. העלות - 54 ש"ח.

לבסוף - בלאק-קוד במיסו עם דייקון וקונפי שאלוט.
הייתה אפשרות לקבל 100 גרם או 200 גרם. אנחנו חלקנו את ה-200. התענוג עלה 154 ש"ח. יקר מאד אבל שווה. פילה הבלאק-קוד השמנמן שהושרה ארוכות במיסו היה מעולה. הדג היה עסיסי, נימוח ומלא טעמים. אם צריך לחפש מינוס אחד זה העור של הדג, שהיה טעים מאד גם הוא, אבל היה נחמד בעיניי יותר אם הוא היה קריספי ומתפצפץ בפה.

תפריט הקינוחים היה התפריט הרגיל של המסעדה, מלבד שינוי אחד בקינוח קרם הקוקוס שלווה הפעם בגלידת מאצ'ה (תה ירוק יפני). ויתרנו עליו. הלכנו על קינוח של גלידת טחינה, גלידת אספרסו, עם טוויל שומשום שחור ולבן. עלותו 38 ש"ח. סביר. מנה חביבה ולא יותר. בהחלט אפשר לוותר ולקפוץ לאכול גלידה טובה באחת מהגלידריות המובחרות.

סיכום בכמה מילים - ארוחה מושקעת מאד, יפה לעין, טעימה, איכותית, ועדיין - ציפיתי לקצת יותר מכל מה שקשור לדבר אחד פעוט וחסר חשיבות - הטעם...

מוזמנים לקרוא קצת יותר כרגיל פה:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/02/blog-post_11.html













 

החתולית

New member
על הדיווח

אכן מחירים יקרים, ואני מסכימה איתך - כשמשלמים מחירים כאלה, לחומרי גלם משובחים כאלה, המנות צריכות להיות מושלמות.
 
למעלה