אז מה אכלתם בסוף השבוע?

oreldi

New member
ההוקאידו ראמן מנה מצוינת


שבוע שעבר הזמנתי משלוח מהם. טעים בצורה בלתי רגילה
 
טמפל בר, טעימות בשוק הכרמל ועוד קצת

הסוף שבוע שלי התחיל כבר ברביעי בערב במפגש עם כמה חברים בטמפל בר בקניון G בכפר סבא, מקום ששכחתי שבכלל קיים, מסתבר שעד שעה שמונה וחצי יש עיסקיות.
תמורת 79 ש"ח מקבלים מנה ראשונה קטנה, עיקרית ושליש בירה, שידרוג לחצי מוסיף 17 ש"ח נוספים.
התחלנו עם המנות הראשונות, הגיעו צלוחיות נדיבות של חציל עם טחינה וצ'ילי מתוק, חביב למדי ביחד עם חלה קטנה וחמימה, פתיחה פשוטה אבל מספקת.
עיקריות- פעמיים המבורגר שהגיע במידת עשייה נכונה , עם כמות יפה של ציפס טוב וטרי שנחתך במקום, ערימה של שניצלונים מכובדת בהחלט ומנת פיש אנד ציפס מאוד מאוד מכובדת, כל המנות היו מוצלחות בתור אוכל בר שומני שסוחב איתו בירה, המחיר לא רע בכלל ואופציה חביבה בהחלט.
ביום חמישי נסענו לנו דרומה לחפש כלניות בבארי ובשוקדה, עצרנו בבארי לקנות גבינות עזים חביבות למדי (25 ש"ח לחריץ גבינה נדיב) נהנו לעצמונ מהשמש והמשכנו כמט הישר למסיבה ביום חמישי בערב במוזיאון תל אביב עד השעות הקטנות של הלילה שכללו גם טעימה של מרק פאו של האנוי שהציבו דוכן והיה סביר אבל לא מלהיב.
בשישי הייהת לנו פגישה עם תקליטן/סוחר תקליטים ליש שוק הכרמל אז החלטנו לעשות סיבוב, בורקסים אתל התורכי כרגיל- תרד גבינה לוהט ותפוחי אדמה משובח ביחד עם כוס אירן, תענוג.
המשכנו בבוריקה בפיתה שהייתה חמה , לוהטת ונהדרת וקינחנו בדוכן סמוך של מיצים בכוס גדולה של חגיגת הדרים- אשכולית אדומה, פומלית, תפוז דם מעולה ועוד קצת בכוס גבוהה ומרווה מאוד.
בגזרת הבישולים- מרק עגבניות עם המון גינג'ר ורצועות של קייל מטוגן על תקן קרוטונים וקצת אפייה בבית של חם מקמח מלא עם סובין וזעתר שיובש במטבח ופורר לבצק
 
הכרמל, ארוחת חברים וארוחה אצל ההורים

בשישי בבוקר לקחנו חברה שהיא תל אביבית חדשה לסיבוב בשוק הכרמל כדי שתכיר את הנקודות החשובות.
התחלנו אצל מוסי שם בזמן ההמתנה בתור זכינו לצ'ייסר וויסקי ודג מלוח שהוא התחיל להכין או להביא, לא בדיוק הבנתי. הדג היה מצויין ואני צריכה לקנות ממנו קצת.
המשכנו למזרח מערב ומשם למיט מרקט. אוראל קמחי עבר שם בדיוק עם סדנא שהוא העביר ולכן זכינו לטעום קרפצ'יו נפלא וגם לקחת כתף בקר לארוחת הערב.
המשכנו לדווקא גבינות בשביל ההצטיידות הקבועה (פטה נפלאה של דותן ופרמזן) בדרך טעמנו גם סנט מור ועוד גבינה כתומה זוהרת שקיבלנו כטעימה הבייתה. עברנו דרך הדוכן של עגבניות השרי וגם שם לקחנו טעימה וסיימנו אצל כרמלה שם אספנו מרכיבים למרק.

לאחר מכן נסענו לשוק הצפון עם חשק עז לראמן. המקום לא היה מפוצץ למרות הפוטנציאל של יום שישי, כנראה המיקום עושה את שלו, אבל בהחלט היה מלא. לצערי מאיזקי היה סגור עם שלט נייר תלוי, דבר שאכזב מאוד. במקום טעמנו פיצה לבנה עם בייקון מפרונטו קיוסקו וגם לקחנו משם אפרול שפריץ שהיה במחיר סביר (15 שח), הבחור שלא אוכל בייקון החליט לקחת מהרוטיסרי סנדוויץ עוף עם ביצת עין. הכבודה הייתה טעימה אבל סוכם שהלחם לא עושה חסד לביצה. הפיצה הייתה לא רעה, בצק דק, הבעיה הייתה שניכרה קמצנות בביקון ובשביל 48 לפיצה אישית/זוגית הייתי מצפה ליותר מפרוסה אחת.
לאחר מכן עצרנו אצל איקה כדי לקחת שוקולדים מצוינים וגם טעמתי מג'וסו את אחד המיצים שכלל כורכום טרי, צ'ילי ועוד מרכיבים אחרים. המטרה המוצהרת שלו הייתה ניקוי רעלים. אני מצאתי אותו מרענן, הבחור לא הצליח להתמודד איתו טוב.

בערב ארחנו חברים לארוחת ערב - הכנתי כתף בקר ביין אדום וערמונים. המנה קצרה הצלחה. חבר הכין תבשיל חיטה עם פלפלים, קבנוס ושמיר שהיה מצוין וחברה נוספת הכינה בטטות תפו"א וסלק בתנור.
קינחנו בעוגת קצפת ותותים שהבחור הכין לפי מתכון מהספר המתוק.

בשבת בבוקר אכלנו פרוסות חלה עם סלמון שכבשתי בעצמי ערב לפני והיה מצוין ובהמשך נסענו להורים שלי לארוחת צהריים שכללה הרבה יותר מדי אוכל ואת גולת הכותרת - המוסקה המצוינת של אבא שלי.

בערב בעיקר נשנשנו שאריות והבחור גם הכין מרק עוף (למרות שערב לפני זה הכנתי ציר ירקות עשיר מאוד.
 

DANIAVNI

Well-known member
האם השאלה מתייחסת גם לבישול בבית או רק למסעדה ?

 

הדגבא21

New member
סיור קולינארי במחנה- יהודה וקצת בית

אז בשישי בבוקר-צהריים לקחנו בת זוגי ואנוכי את משפחתה לסיור בשוק שכלל הרבה טעימות, עליו ארחיב בפוסט נפרד.
בשישי בערב בסיום משמרת בעבודה (מסעדה מסוימת) פתחו לנו שולחן לכל הצוות עם סלטים, פסטות, בשרים ואנטי פסטי- היה כיף כמו תמיד.
בשבת בצהריים- ארוחה חלבית אצל חברים: סלט ירקות ענק קצוץ וטרי שכלל בנוסף לחשודים העיקריים גם המון ירוקים, גרגירי חומוס וחמוציות ששידרגו.
פשטידת בצל ופשטידת עגבניות, מוצרלה ובזיליקום מוצלחות.
ספגטי ביין לבן , ערמונים,תרד, עשבי תיבול ושום שהיה מצוין.
מרק שעועית מש שהיה טעים בצורה בלתי רגיל (עובד על להשיג מתכון)
ולקינוח, חיתוכיות שוקולד וחמאת בוטנים- כמה פשוט ככה טעים.
בשבת בערב בדירה, שאריות מבישולים של אמצע השבוע :
כרוביות, שומר דלעת ובטטה בתנור. ספגטיני אליו אוליו וחזה עוף במרינדה של סויה ,סילאן, תפוזים, שום, צ'ילי ורוטב ברביקיו.
 

החתולית

New member
אוכל בית פשוט

בשישי היינו באירוע בנמל תל-אביב, ואז התקשר הנער והודיע שהוא והחברה מגיעים לארוחת ערב. וביותר מדוייק: "אמא, מה אוכלים הערב?"
&nbsp
קפצנו לאיוו וקנינו שניצל עגל, בשוק הפתוח קנינו תפוחי אדמה בלו-בל, הוספנו קרנץ שוקולד של לחמים ונסענו הביתה לישון.
&nbsp
קמתי בכוחות מחודשים, והכנתי מרק ירקות של ילדים (כי זה מה שהנער אוהב). חצילים, כרובית, דלעת וקישואים הוכנסו אחר כבוד לתנור משוחים בשמן זית. סלט ירקות נקצץ, הנער הגיע והכין טחינה, והבחור טיגן שניצלים. תפוחי האדמה הצטרפו לארטישוקים ירושלמים שהיו כבר בבית, ויצרו פירה מפואר שהוספנו לו מעט חלק ושמן זית.
&nbsp
צרפנו לאוכל בקבוק יין אדום שהנערה בחרה ממקרר היינות - להבה של תבור מסדרת אדמה. בלנד של מרלו ופטיטי ורדו שקיבלנו באריזת שי כלשהי, והפתיע.
&nbsp
הנוער היה מרוצה מאד, קרנץ השוקולד התגלה כאפוי מדי (שלא לומר חרוף בתחתית), אבל מצב הרוח היה טוב והוא ירד טוב עם היין.
&nbsp
בשבת, חומוס מעפיף ופלאפל מהאיש שהעבר השני של המדרכה, המון סרטים בטלביזיה וארוחת שאריות.
הילדים היו מרוצים מאד
 

salo22

New member
סופ"ש

עבר בעיקר בקליית וטחינת תערובות תבלינים לשימוש שוטף ונקודתי של הסופ"ש, מה שעשה ריח מעלף בבית וכנראה גרם גם לכמה התעלפויות גם אצל השכנים.
במצב רוח מרתה סטיוארטי הכנתי גם את מעדן "ריבת החלב" בגירסה המכסיקנית שנקראת Cajeta, עם חלב מלא, מקל קינמון וווניל, השתדלתי להפחית מאוד את הסוכר. התוצר הסופי שווה לטעמי את ההשקעה הדי גדולה בעירבוב (לא ניו גולות בבית) והתענגנו על פנקייקים מקמח מלא, זה יצא טעים מידי.
במלוח הכנתי את מרק גרונות ההודו בסיר לחץ, יבורכו אלוהי סיר הלחץ. היה גם סושי ביתי עם שרימפסים שמנמנים מאיזו שקית (המון שקיות שרימפס תאילנדי מתורבת בזמן האחרון מכל הכיוונים, הפעם זה היה של Shrimps House), חציל קלוי שהבשר שלו יושב זמן בהמון משרה של שמן זית, שמן שומשום, מיץ יוזו, מירין וטאריאקי, "מסודר" בערך כמו קובייה לתנור אחרי שצופה היטב בשומשום וממשיך להיצלות הרבה זמן, עד שהרוטב הופך למין סטיקי מסביב והשומשום כמובן קלוי וטעים..
לקינוח סלט של פילטים של שלל פירות הדר, יש בארץ החורף הזה גל של "תפוזי דם", שלאף אחד מהם, לפחות אלו שאני קונה, אין קשר להגדרה.. זכינו, מה נאמר.. לפחות הם די טעימים.. אבל בכלל נדמה שבזמן האחרון, בטח כבר שנים, כמעט כל הירקות והפירות לפחות בשוקים הגדולים, מגיעים מקירור, כמובן שגם מבחינת טעם המצב ממש לא מזהיר לאחרונה, אבל בעיקר, הם לא מחזיקים אחרי הקירור תקופה משמעותית ב"טמפרטורת החדר". מסטוק די גדול שקניתי ביום רביעי בשוק תלפיות הדי מידרדר לו, לצערי אני מתחיל כבר לזרוק דברים ביום ראשון, פשוט הזוי..
הקיצר לקינוח סלט הדרים ונענע עם כדור של גלידת רוזטה מעל, שילוב שתמיד כיף לאכול.. ה"גלידה" הפעם הייתה זריזה מאוד וניצלה את הפלוס במכונות גלידה מוצלחות במיוחד - אפשר פשוט לבלנדר משהו כמו שתי כוסות חלב מלא, כוס שמנת וחצי כוס מהרוזטה הפסיכית של חבשוש ויוצאת יופי של גלידה מזוייפת בסיגנון השנוא עלי, מיידית כמובן מהמכונה


בשבת הספקנו להגניב המבורגרים ובירה בבורגר סאלון ברוממה לפני השחיטה ההו כה משמחת בהיכל של הטלה התמים שנקרא מכבי תל אביב כדורסל, היה טעים טעים ונתן מצב רוח מצויין לתחילת השבוע.



 

salo22

New member
היה כיף לראות את חיפה

קבוצה מאוד מאוזנת עם הרבה עומק, ששומרת מצויין ומאוד ממושמעת. מנגד הייתה קבוצה אנמית ולגמרי לא מחוברת ששומרת איום ונורא ונראית חסרת שיטה וכיוון לחלוטין, פשוט מדהים עד כמה גרוע, הקבוצה הזו נראית כרגע. התוצאה הסופית הייתה בהחלט הפתעה רצינית, כולנו הימרנו חיפה כי הקבוצה פשוט בכושר טוב כרגע, אבל אף אחד לא דמיין את ההפרש.
 

RandS

New member
פורטר אנד סאנס - ארוחה משפחתית

על חוסר ההרפתקנות הכללי של המשפחה הגרעינית שלי כבר הלנתי לא מעט בפורום, ולכן ליום הולדתו של אבי החלטנו ללכת לפורטר אנד סאנס, עקב האוכל הלא יותר מדי מתוחכם והתמחור הסביר.

המקום היה מלא ושוקק חיים. אולי בעקבות זה השירות הידידותי מאוד היה מעט מבולבל (המנה של אמי הגיעה באיחור ניכר, הנקניקיות שהילדה התעקשה להזמין הוגדרו כחריפות וממש לא היו) - אבל פיצה על כך בגדול: בנוסף למנות שהזמנו קיבלנו קרפצ'יו דג ים וכן קינוח נוסף על חשבון הבית, ולא מעט התנצלויות.
קינוח נוסף היה בדמות שירונת שהפציעה מעל אחת הספות.

המנות מאוד גדולות ומספקות.
בקיצור, למי שמחפש אווירה נחמדה וארוחה נחמדה - מומלץ.
 
למעלה