אז מה אכלתם בסוף השבוע?

ארבורגר- צומת הגומא

לאחר בילוי רטוב במימי החצבני שמנו פעמינו לארבורגר.זוהי לנו פעם שניה.המקום מחולק לשני מתחמים-האחד בשרי יותר לכיוון בסטרו והשני אסייתי עם אנשים יפנים המכינים סושי על הבר .
היינו 6 והזמנו:
סלט ים תיכונים עם גבינת המאירי(פיטריות, ארטישוק, עגבניות זיתי קלמטה ומלפפונים עם קוביות גבינה)
פוקצה עם מטבלים
המבורגר 160 גר' עם ציפס
המבורגר 220 גר' עם ציפס
שניצל(ענק) עם ציפס
פסטה עם רוטב בולונז
פרגיות ברוטב חלב קוקוס ותבלינים אסייתים מלווה באורז
פסטה ללא רוטב וציפס לטובת הקטן (בעייתי)
כול המנות היו גדולות עד גדולות מאוד.היחס נעים וההרגשה הכללית של תמורה טובה לגודל ולמחיר.
שלנו לאחר הנחת קופות 365 ש"ח לפני טיפ.
מומלצת כמסעדה שבה כול אחד יכול למצוא מנה כלבבו
 

מיכאל ג

New member
cassoulet בבראסרי

על בראסרי באמת שלא צריך להרחיב אבל נראה לי שלא הרבה אנשים ניסו את המנה הספציפית הזו, שהיא מנת היום בשבת.
קאסולה זה פחות או יותר החמין הצרפתי, קדרת שעועית עם בשרים, לרוב נקניקים ובשר משומר.
בגרסה של בראסרי הבשרים הם שוק אווז קונפי, קצת בשר טלה ונקניקייה אחת (לא בטוח מאיזה בשר, נראתה כמו בשר לבן). הנקניקיה והטלה היו בסדר גמור, אבל השוק אווז היה מ-ע-ו-ל-ה.
הבשרים מוגשים בתוך קדרה לא קטנה, שלמים ועל מצע של תבשיל שעועית לבנה ברוטב עגבניות שמבושל עם הרבה שיני שום. כמות התבשיל היא עצומה, בתכלס יש הרבה יותר תבשיל מבשר (אבל כאמור הם לא מעורבבים אז אפשר להתמקד בבשר קודם). סיימתי רק חצי ממנו. הוא מאוד טעים, אבל רציתי לשמור מקום לקרפ סוזט בסוף. אם אתם מזמינים אני מציע לחלוק עם מישהו ולהזמין בנוסף מנה שכוללת רק בשר בלי פחמימות.
 
הזמנה מהמטבחון

יום שבת, בת הזוג יושבתע ל סיכומים לעבודה שלא נגמרים אצל ההורים שלה, החלטנו שצריכים לאכול קצת והפור נפל על המטבחון- אתר אינטרנט עם תפריט משלוחים ברור ומפורט, בכל מנה יש אפשרות לשנות ולהתאים , תענוג של אתר !
הוזמנו- פעמיים לביבות בטטה אפויות עם רוטב שמנת חמוצה, לביבות שמוזלפות בצורה שמזכירה לי פחזניות של פעם, מאוד מתקתקות וטעימות, רוטב שמנת חמוצה בסיסי ומוצלח.
פעמיים לזנית גבינות- כמות נדיבה, לזניה עשירה וקלילה בו זמנית עם בשמל מוצלח, חמין צמחוני שבושל הרבה זמן עם הרבה בצלים מתקתקים, תפוח אדמה שספג יפה את הרוטב, גריסים שבושלו בנפרד וביצה חומה ומנה אחת של מג'דרה שחומה וריחנית שם רוטב יוגורט נהדר.
סה"כ 250 ש"ח לארוחה שהשביעה 4 אנשים בוגרים כולל שאריות ליום המחר, אין ספק שהמבטבחון ממשיך לעשות את מה שהוא יודע כבר 18 שנה- לתת אוכל ביתי טוב ומזין במחיר סביר
לקינוח (על חשבון הבית) - מלבי דובדבנים חביב, חבל שהם לא למדו לקנות מלבי מהשכן התורכי כי הוא פשוט הרבה הרבה יותר משובח
 

קליספרה

New member
סרדיניה פעם שלישית

למנה ראשונה התחלקנו כולנו בפוקצ'ה
בעיקריות:
אני קצת נפלתי עם מנת "רביולי הארטישוק" שהיתה לימונית במידה מוגזמת לגמרי - כמעט טו מאץ' וטעמים לימוניים הם בחירה טבעית אצלי - השאר לקחו מנות שכבר ניסינו בעבר, האופנוען טען שגם המנה שלו היתה לימונית מידי אבל הוא סתם פארש כי הוא לא מת על לימון כבוש והזהירו אותו שהמנה התברכה ברכיב הנ"ל

בקינוחים:
שלושה חשקה נפשם בטרמיסו ורק אחת קיבלה כך שיצא לנו לטעום כמעט את כל מלאי הקינוחים - בשורה תחתונה, אכלתי טובים יותר
אני עדין מוצאת את המקום מקסים, ללילות הקיץ החמים, אבל אני מיציתי לתקופה הקרובה - ולשאר החברים שלנו שרוצים לטייל ביפו, בשמחה, אבל איפה אוכלים עליכם ועל ראשכם

&nbsp
חוץ מזה בבוקר שישי היינו באירוע בראנץ מצויין בהילטון, ובשבת אכלנו בבית - טעים אבל לא משהו ששווה לצאת בהצהרה לעיתונות בגללו
 
הארטישוק המשומר בצינצנות מיבוא כבש את ה'סצנה'.

מכאן חמיצות היתר, מנוזלי הכבישה. לא מצליחה להבין את הטרנד החדש הזה של שימוש במוצר משומר לכל מנה עם ארטישוק. יכולה להבין שהשקעה בקילוף ידני של ארטישוק טרי הינה ענקית, אבל אפשר להשתמש בלבבות הארטישוק הקפואים ולהגיע לתוצאה הרבה יותר קרובה לטעם של לב ארטישוק טרי.
 

קליספרה

New member
מסכימה אני חובבת אריטשוקים, גם קפואים

אבל המלית היתה על גבול הכמה אפשר - רצחו את המנה.
ואני מהפסיכוטים שאוכלים לימון ישר מהעץ
 

salo22

New member
סופ"ש

אוכלים הרבה כוסמת בזמן האחרון, למה ? לא יודע
זה קצת השפעת שמונה כזו, אם אני לא טועה הייתה שם תוספת כוסמת עם עשבי תיבול וירקות צלויים, חוץ מזה זוגתי מאוד אוהבת ומתברר שהעניין גם זול, מזין ובריא, אז למה לא..
הקוץ בעליה הוא שכמובן אני מבשל את הכוסמת בציר כלשהו, במקרה הפעם ציר סרטנים ענתיקה שישב בפריזר, שיסבלו קצת החברה. אז בחמישי יצא גם לעבור בטיב טעם ולחפש לפי השמועות את הנקניקיות בדומה למה שמוגש בשמונה, מה שמצאנו היה דומה אבל כנראה לא בדיוק - סדרת נקניקיות הדלי החדשה של מזרע, לא זול, נקניקיה בחמישה שקלים, אבל בהחלט איכות סבירה, לא לצפות למשהו בשמיים.. לטעמי המוצלח ביותר היה עם הגבינה הכחולה, מאוד מזכיר את הבנצ'מרק.. עם קארי פחות מוצלחת, בקר עם פורצ'יני לא היה..
בשישי לא הספקתי לשווקים בתל אביב, אז הסתפקתי בשוק האיכרים בקניון גבעתיים, לא מרגיש שממש ממריא, סחורה מוגבלת ביותר, איכות לא בשמיים, מחירים כן, לפחות לקחתי דובדבנים סגולים נפלאים, 30 ש"ח לקילו עוד סביר יחסית, למה שאמור להיות לפי השמועות אורגני, מי יודע, שיהיה..
לערב הכנתי קריספי קלמרי בתנור שיצאו הכי טוב שאפשר, לפחות עד היום..הקלמרי בפריזר ממוסי היו ענקיים ומאוד עבים, וזה עושה הבדל עצום בתוצאה, יצאו קריספיים מאוד ולא הספיקו ממש להתייבש. מפתחות בהצלחת הסיגנון הזה כמובן מהות ואיכות הציפוי ותנור גריל לוהט ומולהט כך שהקלמרי נכנס פנימה לזמן קצר ביותר כשנייר האפייה משומן, לפעמים צריך להפוך לעוד שניונת ולפעמים לא.
ליד זה חצילים קלויים שהתוך נצלה שוב בתנור עם הרבה רוטב עשבי תיבול. הקונדימנט הזה פשוט עושה את המטבח עולם אחר
יש דברים כמו צירים או רטבים כאלו שגם אם משדכים או מבשלים בהם סולייה של נעל, הם יוצאים טעימים &quot
בגדול הפעם זה היה המון פטרוזילה ושמיר, כוסברה נפקד הפעם, מעט מירין, דאשי, קטשפ מאניס, רוטב דגים, שמן זית, תבלינים.. על זה ראגו בקר, טוסטונים ליד, טעים.
לקינוח גלידת בטטה סגולה מתוקה, אבקה מיפן בניסיון לשחזר מה שאכלנו שם, מתוך ידיעה שלא יצא אותו דבר כמובן, סיפור ארוך.. בכל מקרה גם עם האבקה הזו יצא טעים מאוד, למרות ששפכתי די הרבה אבקה ויחד עם יותר מידי פרופורציה של אבקת חלב, יצא כבד מידי, "בטטתי".. על זה סירופ של דובדבנים חמוצים ובצד הדובדבנים המעולים מהשוק..
בשבת כוסמת עם המון קוביות של קישואים צלויים עם חלב קוקוס וקונדימנט עשבי התיבול.. וכל מיני סלטים, למי יש כוח לאכול כבד בחום הזה ?
 

החתולית

New member
לצערי, סופ"ש שומם מבחינה קולינארית

בחמישי היינו בהופעה באמפיפארק ראשל"צ ואכלנו שם ג'אנק מכל הבא לפה. בבית ביצענו חיסול ממוקד של המדלוקה שקניתי בממתקי אל-נור.
&nbsp
בשישי ושבת אכלנו מה שהיה בבית, מחוסרי אנרגיות לחלוטין. מקווה שסופי השבוע הבאים יהיו מוצלחים יותר.
 

erezavn

New member
קלארו בחמישי בערב כולל מנה של נוף ממאסטר-שף

ארוחת ערב משובחת וטעימה בקלארו בחמישי בערב. מסעדה שהולכת ונעשית פייבוריטית שלי.

בין היתר טעמנו מנה של נוף עתאמנה אסמעיל, אקס זוכת מאסטר-שף, שבחודש הזה הרכיבה יחד עם רן שמואלי תפריט ספיישל מיוחד בקלארו (תפריט של 5 מנות ספיישל). המנה - מנטי - כיסוני בצק במילוי בשר טלה, עם סלסת עגבניות, פלפל חריף, יוגורט ונענע. הייתה מנה טעימה מאד אבל אני לא בטוח שהיא שווה תמחור של 76 ש"ח.

שאר המנות שדגמנו היו מהתפריט הרגיל:
2 מנות ראשונות נוספות:
המנה הסגולה עם הקלמרי הסגול והירקות הסגולים. 62 ש"ח. לא גדולה אבל טעימה ביותר.
מנה מ"כוכב החודש" (שהוא במיה) של טמפורה במיה. 48 ש"ח. טעים מאד, קראנצ'י וכיף.

2 עיקריות:
טורטליני שורט ריבס עם קרם בצל וקציפת פרמזן. 68 ש"ח. מנת פסטה טובה מאד.
מנת הספריבס חזיר המתובלת והארומטית עם פולנטה פרמזן וקלחי תירס בגריל. 148 ש"ח. מנה ענקית, מושחתת ומעולה. מספיקה גם ל-2 אנשים רעבים.

קינוח (כי חייבים):
טראפל קינג סייז: כדור שוקולד ממולא בשכבות מוס שוקולד ואגוזים, קצפת ואגוזים מקורמלים. 45 ש"ח. טעים מאד.

בשורה התחתונה. מאד נהנינו. מנות מצוינות וטעימות. שירות טוב. לוקיישן ואווירה מעולים. ממליץ בחום.

מוזמנים לבדוק את הדיווחים המלאים על קלארו בבלוג שלי (מכמה ביקורים כולל האחרון):
http://processing-food.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_31.html











 

salo22

New member
תודה רבה על הביקורת

תמונות בהחלט יפות, מחירים שמרגישים בלי ספק (ולא במפתיע..) גם גבוהים, אפילו מאוד. רעיון נחמד, טמפורה הבמיה, גם הבמיה כנראה מאיכות ומקור "טוב" עד כמה שאפשר לבמיה כחומר גלם (וזאת כנראה במיה תאילנדית, נחמד..), אבל באמת שמרגיש לי כל כך יקר לשלם על מנה כזו 50 ש"ח.
 

erezavn

New member
אכן לא זול... אבל זה היום המצב כמעט בכל מסעדות השף כאן.

במסעדות מהסוג הזה משלמים אקסטרה גם בשביל העיצוב, הלוקיישן ומידת הסבלריטאות של השף. בקלארו זה עוד יחסית סביר למקומות אחרים (למשל "ארוחת ערב" של רושפלד). לפחות יוצאים שבעים מאד מארוחה.
 

salo22

New member
בהחלט, תקופה שכזאת

למיקום יש לבטח השפעה, השף בפועל הוא כמובן לא רן שמואלי, אבל אין ספק שרוחו "מרחפת" גם מעל המיצוב והתמחור.
אני חושב שיש ניצני שינוי בתחום רמות המחיר, מנסים להנגיש אוכל ראוי, ברור שזה לא קורה ואולי גם לא יקרה במקום יוקרתי לכאורה כמו שרונה, אבל אני חושב שזה נמצא באוויר, יש התקדמות, ואני לא יודע אם נניח רמת האוכל הזו בקלארו אמורה להרגיש לי מוצדקת ברמת הבדלי המחיר. בכל מקרה כמובן לא אכלתי שם אז לכל הברברת הזו אין הרבה ערך, באינסטינקט יש תחושה שהאוכל קצת פשטני, עשוי היטב, מיד יגידו נשען על איכות חומרי הגלם, אוקיי, במיה תאילנדית וקלמארי טוב קל לקנות בשוק.. השאלה היא מה בדיוק האקסטרה, אולי לא צריך שיהיה אקסטרה, לא יודע

סקרן איך אמצע השבוע נראה שם, מקווה שברמות התמחור האלו הם מצליחים למשוך קהל גם בימים היותר קשים האלו.
 

אושר מ

New member
התמחור לא זול, אבל מניסיוני מהעבר

(ואני מודה שעבר קצת זמן), המנות נדיבות במיוחד ביחס למסעדות מהסוג הזה.
 

salo22

New member
זו נקודה בהחלט חשובה

גם ארז ציין שמנת הצלעות ב 148 ענקית ומשביעה בקלות שני אנשים, זה מידע חשוב.
 
AKBAR ביפו, קפה לנדוור בחולון

ארוחת בוקר של יום שישי ב- AKBAR בשוק הפשפשים - חיכינו זמן ארוך ובלתי סביר לארוחת הבוקר ("זה כי אתם ראשונים" - אגב זה היה אחרי 10:00 בבוקר). האוכל שהגיע לבסוף היה טעים.
כפיצוי הביאו לנו את שני קינוחי הבית. אחד מהם יכול להיכנס לדעתי לקטגורית הקינוח הכי מוזר/מצחיק שיצא לי לראות: היה כתוב שמדובר בזיוה ממולאת בשוקולד וחלבה וביצת קינדר. הגיעה זיוה ממולאת + בצד על הצלחת עמדה ביצת קינדר כולל העטיפה והכל... חבל שלא צילמתי

בשבת בצהרים הלכנו להמלצתכם הישר ממוזיאון הילדים בחולון לקפה לנדוור במרכז עזריאלי החדש. האוכל היה בסדר, אבל השירות לא היה טוב למרות שהמקום לא היה מלא. לשם לא נחזור.
 
באני צ'או

דוכן הסנדוויצ'ים בשוק הכרמל - מקום שקיבל סיקור אוהד כשנפתח ובצדק. מנה של עוף / בקר / תבשיל צמחוני (אולי טבעוני? לא בטוח) בתוך חלה מתוקה עם ים של תבלינים, שקדים ויוגורט לאיזון. המוכר המליץ על העוף והלכתי עם ההמלצה שלו, עוף מתחבר לי באופן טבעי יותר לקארי גם ככה. מנה שלא נראית עצומה אבל משביעה ביותר, מוגשת לצד סלט רצועות גזר מינימלי אבל ששובר את הטעם החריף משהו של המנה מידי פעם. 34 לכל הסיפור, ולטעמי בהחלט יותר מוצלח / מעניין מהשומר 1 שלא הבנתי עד הסוף את ההתלהבות ממנו (כמה לימוני השניצל שם...).
אגב נחמד לראות שגם אחרי 4 אחה"צ בשישי השוק עדיין פעיל מאוד וכמעט כל הדוכנים פתוחים.
 

גסטרו

New member
בעיקר התארחנו

בששי בערב הוזמנו לקונצרט של הפסנתרן דיויד פלדמן , התברר שזו מסיבת יום הולדת 70 לאביו - האב בקש מתנות מתכלות והקונצרט היה מתנה נפלאה . לא ידענו שזו מסיבת יום הולדת אבל הבאנו עוגה קנויה מנומילי כפר סבא- שרלוט מוס פסיפלורה- מרשימה מאד מקושטת בעוגיות מקרון- יקרה אבל שווה. מתברר שניתן לרכוש גם בגירסה אישית. מומלץ. אגב, הפסיפלורה שהיתה להיט לפני כ 10 שנים די נעלמה
עוד היו על שולחן החגיגה שפע פשטידות וסלטים , הכוכב מבחינתי - שרימפס ברוטב עגבניות שמנת עם נגיעות טרגון. השרימפס היו מאיכות מצוינת- בררתי- נקננו בעבדו הדיג , התמקדתי בעיקר במנה הזו...

בשבת בראנץ אצל אחי וגיסתי - גחנון, חומוס , פשטידות, סלט עגבניות שרי שהיה הכוכב , סלט ירקות, עוגת גזר ובראוניס. בקשו ממני לא להביא דבר , סידור מצוין. לי הארוחה הספיקה לכל היום...
 
למעלה