תנגודת עורקים בשבוע 22

יעל326

New member
תנגודת עורקים בשבוע 22

שלום, הייתי לפני מספר ימים בסקירת מערכות מאוחרת. לאחר בדיקה של העובר (שיצאה תקינה ובהתאם לשבוע) הרופא בדק לי את זרימת הדם בעורקי הרחם ומצא כי יש תנגודת בצד ימין של 1.7. הוא אמר שאם היו מגלים את זה בשלב מוקדם יותר אז נותנים אספירין וגם אז לא הוכח שזה עוזר אבל זה לא מזיק. שבוע 22 זה מעט מאוחר אבל שאתייעץ עם הרופא מעקב שלי. אומר שזה יכול לגרום לרעלת הריון, לחץ דם גבוה וכו' ובאותה מידה זה יכול להיות שום דבר.
אז הלכתי לרופא מעקב שקצת התעבצן על הבדיקה הזו ואמר שאם הכל תקין עם העובר אין צורך לבצע את הבדיקה הזו בשבוע 22 כשהשליה מתפקדת והוא לא רואה במתן אספירין משהו שיסייע. בנוסף אמר אם אני אתן לך אספירין את צריכה לקחת כדור נוסף כי זה מזיק לקיבה.
הוא החליט על מעקב צמוד יותר וזהו בינתיים.
התייעצתע גם ביחידת הIVF היכן שטופלתי ואחד הרופאים אמר שהוא דווקא כן היה מתחיל גם בשלב הזה כי זה לא מזיק. הוא אומר שזה לא סוף העולם לא להתחיל, זה כמו שתבוא מישהי בהריון ותגיד לא לקחתי חומצה פולית עד עכשיו= הוא פשוט יגיד לה תתחילי אבל לא נגרם נזק. הוא לא שמע מעולם על זה שנותנים גם כדור מנע לקיבה אם נוטלים אספירין.
אני לא יודעת מה לעשות עם תשובות לא חד משמשעיות מכל כיוון. לא מזיק לא מועיל. מצד אחד לא רוצה לקחת סתם כדורים מעכשיו ועד הלידה אם אין צורך, ונראה שכולם אומרים טוב לא סוף העולם אם לא תקחי.. והרופא שלי די התנגד לזה. מצד שני... אני מפחדת.. האם באמת יכולה להפגע אספקת החמצן לתינוק בגלל זה? כרגע הכל נראה תקין בהתפתחות שלו אבל האם זה משהו שהוא גורם נזק?
זה הריון יקר אחרי הרבה שנים של טיפולים ואני מרגישה שמכל הצדדים ההחלטה של הרופאים היא פשוט לתת לי לקבוע לבד מה כדאי ואין לי את הידע בשביל זה.
 
תשובה

וואו יעל...
דבר ראשון ארגיע אותך ואומר לך שאכן הבדיקה של העובר יצאה תקינה ולכן נראה שהכל תקין ומתנהל כמו שצריך.
ישנם מקרים רבים ברפואה שבהן יש עודף דעות (אומרים שמספר הדעות כמספר הרופאים....:)) ולכן במקרה כזה שיש מספר דעות, לרוב, אין נכון ולא נכון וכל מה שתבחרי יהיה בסדר ולא יגרום נזק חד משמעי לעובר. אחרת, הדעה הייתה חד משמעית!
אני לא רופאה ולא אוכל לתת לך עצה טובה מזו שנתתי
שיהיה לך המשך היריון קל ורגוע!!!
 
למעלה