ציסטה בשחלה 7 ס"מ בהריון

Maayan10109

New member
ציסטה בשחלה 7 ס"מ בהריון

שבוע 9- ציסטה בשחלה ימנית בגודל 7 ס"מ כאבים חזקים בבטן שמקרינים לאגן ולרגל, הומלץ לבצע לפרוסקופיה בשבוע 12 במידה והציסטה לא תקטן...אשמח לשמוע אם מישהי עברה חוויה דומה ?אני מאוד חוששת מהתהליך ומהסיכון לעובר...
 
ציסטה בהריון

שלום מעיין
אנחנו מעדיפים לעשות פעולות כירורגיות גדולות בסוף השליש הראשון ולכן הציעו לבצע לפרסקופיה בשבוע 12. אלא אם הציסטה תסתובב או שתגרום לסבב של השחלה או השחלה והחצוצרה. במצב כזה הניתוח יבוצע מיידית.
ניתן לאבחן סיבוב של הציסטה באולטראסאונד ולכן מומלץ לעקוב אחר מצב הציסטה בשיטה זו.
דבר נוסף - ממתי קיימת הציסטה? האם זו ציסטה אשר ידועה זמן רב או ציסטה הקשורה לביוץ טרם ההריון?. אם מדובר בציסטה הקשורה לביוץ והחשש לגידול ממאיר הוא אפסי - ניתן גם בשלב זה של ההריון לבצע דיקור של הציסטה [בלי הרדמה] ולשאוב את הנוזל. הדיקור יכול להיות דרך דופן הבטן או הנרתיק. הציסטה תקטן או תעלם והכאב יחלוף מידית [בדרך כלל].
מכיוון שרק שאבנו את הציסטה ולא הוצאנו אותה, ייתכן כמובן מצב שהיא תחזור ותתמלא בנוזל. אבל אז, לא הפסדת כלום ותמיד ניתן לעשות את הלפרסקופיה שגם כך תוכננה לשבוע 12. עם זאת, אם היא לא תתמלא - "נמנעת" מלעבור לפרסקופיה שהיא פעולה פולשנית בהרדמה כללית.
אני מציע לך להעלות את נושא הדיקור בפני הרופא שלך. בדרך כלל אנחנו נמנעים מלדקר ציסטות מחשש שהממצא ממאיר אבל במקרה ומדובר בממצא שהופיע בסמוך להריון והוא תקין - האופציה של דיקור בפרוש קיימת ועל ידי כך להמנע מלפרסקופיה. עשיתי הרבה דיקורים במצבים כאלה וחלק גדול מהנשים לא עברו בהמשך לפרסקופיות.
בהצלחה,
פרופ יוסף שלו
מנהל פורום אולטראסאונד מי שפיר בתפוז. .
 
למעלה