שאלה מוסרית

jackie111

Well-known member
יש את הצד המפתה

ויש את הצד המפותה. שניהם אשמים אבל האם האחריות ההמוסרית עליהם שווה? אם לא היה מפתה לא היה קורה ארוע העברייני. האדם המפותה יכול היה לחיות את חייו בשלווה והיום חייו נהרסו.
 

צביקה531

New member
אני בגישה שונה

כגבר אני יכול לומר לך שאם אני לא מעוניין זה לא יקרה. אני מתנגד בחריפות לגישה של דתיים שהאישה חייבת לעטוף את עצמה מכף רגל ועד הראש כדי שהגבר לא יתפתה. זה נותן לגברים לגיטימציה "לקחת" נשים בכח. נכון שיש לנו את הזין שלנו שעל תגובותיו אין לנו שליטה (לטוב ולרע) אין לנו שליטה על זיקפה כמו כן כל אחד חווה פאדיחה שלקראת מגע מיני הוא פשוט לא עומד. גם אם מלכת היופי תעמוד מולי ערומה,להענות להזמנתה או לא זו החלטה. אפשר להחליט שכן ולשאת בהשלכות, ואפשר גם לסרב בנימוס אם הזוגיות שלך יקרה לך. יש לנו שליטה.
 

jackie111

Well-known member
חבל שאף אחד שלא יקרא את התגובה שלי

כי הפורום נסגר. רציתי לכתוב: אנחנו כותבים פורום אקטואליה ולא בפורום המוסר. מבחינה מוסרית ברור וטבעי שבחורה שמפילה גברים צריך להוקיע.היא עושה משהוא נבזי ומנצלת חולשות של גברים. אבל באקטואליה, ביבי עושה אותו דבר. הוא הפיל בפח את גנץ ופירק את מפלגתו לשלוש, ולמפלגת העבודה נתן ג'ובים והם לא עמדו בפיתוי, ואת הפוסט הזה כתבי על הפיתו של השר רפי פרץ שערק מימינה לבדו כשר לעינייני ירושלים. מעשיו של נתניהו לא מוסריים כמו אותה בחורה שפיתתה גברים רבים והרסה את חייהם.
 

aaa123

Member
דוקא קראתי את התגובה שלך למרות שאני לא יכול להכנס לפורום

כי לתגובות בנושאים עליהם הגבתי אני כן יכול להכנס. לא מסכים עם האמירה שהבחורה הרסה את חייהם של אותם גברים בהנחה שלא מדובר במישהי שהעלילה משהו על הגברים(ולא נטען בסיפור שהבחורה אחר כך הגישה תלונה שמישהו מהגברים ביצע בה עבירת מין). &nbsp אם החיים של גבר נהרסו כי בגד באשתו(ולא מדובר בטענה שנויה במחלוקת) אז זאת קודם כל אשמתו של הגבר. &nbsp
 

jackie111

Well-known member
שוב, אתה לא מבין

שזה משל. כמו ספורי המשל במקרא. ראה ספר מלכים א' "משל יותם". או "כבשת הרש" מדובר במלך נתניהו שפיתה את גנץ והצליח לפרק את מפלגתו. ואז פנה למפלגת העבודה והצליח לפתות את פרץ ושמואלי. זה לא אומר שלא ניסה לפתות אחרים אבל כשהוא לא מצליח אנחנו לא נדע. את המשל שלי כתבתי בעקבות הפיתוי המוצלח של הרב רפי פרץ מימינה. ואת מי נאשים? במוסר לקוי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
במקרה של רפי פרץ ביבי זיהה חולשה

רפי פרץ בניגוד לזבולון המר ז"ל, יצחק לוי, אפי איתם, זבולון אורלב ונפתלי בנט נבחר על ידי וועדה ומרכז ולא נבחר בפריימריז של כלל חברי המפלגה ויש לו חרדת פריימריז. כששקד וסמוטריץ' רצו פרימריז פתוחים לכל מפלגת הציונות הדתית, רפי פרץ השתמש באיתמר בן גביר ועוצמה לישראל כדי לברוח מזה וגם שלח לי ובטח לאחרים סמסים שמדובר בלערוך פרימריז כשהוא בראש המשפלה זאת קנוניה נגדו וכך הוא חיבר את הבית היהודי לעוצמה יהודית וניצל מהרעיון ה"חתרני" של שקד לפרימריז. אחר כך כשביבי תבע ממנו בתקיפות לחבור גם לבנט וסמוטריץ' ובנט לא היה מוכן עם בן גביר הוא חבר לבנט כשהוא עמד מקודם בראש הבלוק עם בן גביר והמקום השני ברשימה כבר הובטח לו וכבר היה היום האחרון להגשת הרשימות כך שבקושי היה אפשר לסדר את רשימת האנשים מהמפלגות השונות ברשימה, על פרימריז לא היה מה לדבר. אז הוא זיהה ממילא שאם הוא כל כך פוחד מפרימריז אז כנראה אין לו סיכוי לא רק לעמוד בראש המפלגה אלא בפרימריז הוא בסכנה לא להשיג מקום ריאלי לכנסת וביבי הציע לו עולם ומלואו תנטוש את חבריך ותהיה שר, תישאר רק עם השאריות של המפד"ל ותפטר גם מהימין החדש וגם מהאיחוד הלאומי ואני אוכל לירוק בפרצופם של בנט, שקד וסמוטריץ' שסירבתי להם לשני תיקים וסגן בטענה שהם רק שישה מנדטים ולך בתור מנדט אחד אני נותן תיק שלם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אם כך גם המעשה של רבין ז"ל לא מוסרי

כשפיתה את גונן שגב ואת אלכס גולדפארב עם תיק בממשלה שיצביעו בניגוד למצע של מפלגתם בתמורה לישיבה בממשלה ובכך אישר הסכם שלא היה לו רוב. לפניו כך נהג גם שמעון פרס ז"ל כשפיתה את החרדים להפיל את ממשלת האחדות שלו עם שמיר ז"ל כדי להקים על הריסותיה ממשלה עם שמלאנים, ערבים וחרדים כשברור כשהבוחרים של החרדים רצו את שמיר ז"ל ולא אותו.
 

jackie111

Well-known member
נכון. גם פיתו את אלכס גולדפרב

וזה נחשב אז והיום כמעשה מכוער. ביבי לקח את זה עוד צעד אחד ופירק מ4 מפלגות לאחר שפיתה לא חבר כנסת אחד אלא מספר חברי כנסת.
 

ayb1

Well-known member
הבחורה רוצה סקס ומצליחה למצוא פרטנרים אין לה מחויבות

לקשר בלעדי עם אחר ולכן אין כל פגם מוסרי במעשיה. רוצה סקס ומגיעה להסכמה עם שותף הכל מוסרי. הבחור הנשוי התחייב לבלעדיות סקס עם אישתו ולא קיים התחיבות ברורה בכך עבר כל כללי מוסר. אשר למנהל ולבחור במשרד השכן המצב לא ברור, לא סיפרתה על מחויבות קודמת שלהם, על פניו לא רואה כל בעיה מוסרית.
 

jackie111

Well-known member
הלו, תתרכזו זה משל.

זה לא קרה באמת. כי אין אשה בעולם שתהיה כל כך בוגדנית. זו הוצאת דיבה נגד המין הנשי. אבל יש גבר בוגדני כזה קוראים לו ביבי. ובפתוי במתן בתפקידים וכספים הוא הצליח לפרק מספר מפלגות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אבל אתם אומרים שיש ללכת בדרך רבין

וזה בדיוק מה שרבין עשה ב-1995.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כפי שבפני החוק מקבל השוחד אשם יותר מנותן השוחד

כך המפתה פחות מוסרית מהמפותה, זאת בתנאי שהמתפתה לא נוהג באלימות פיזית ויחסי המין הם בהסכמה / מרצון.
 

ayb1

Well-known member
הבחורה רוצה סקס ומצליחה למצוא פרטנרים אין לה מחויבות

 
למעלה