ראיתם איזה רוחב לב גילה נתניהו בתוכנית הסיפוח שלו

evglev1

Well-known member
מנהל
התנ"ך הוא המקור הישראלי-יהודאי היחיד ששרד

גם על אחאב אין שום עדויות עבריות חוץ מקראיות והוא מאומת על ידי כך שהוא מופיע בכרנולוגיה האשורית ובכתובת מעישע. אין כתובות מצריות ואשוריות מתקופת דוד ושלמה ולכן אין מידע להצלבה, אבל דווקא יש עדויות שדווקא בתקופת כאלה שלא הייתה אימפריה דומיננטית לא באזור טורקיה ועיראק ולא באזור מצרים הייתה יכולה לקום אימפריה מקומית כמו שקמה האימפריה של חזאל מלך ארם בתקופה דומה. ושישק מלך מצרים כיבוש כנען היה באג'נדה שלו והוא חיכה המון שנים וכשסוף סוף מימש את האידיאולוגיה הוא גם נפטר, השאלה מדוע חיכה? אם היו ערי פוליס כמו שאוניברסיטת תל אביב טוענת אז אפשר להגיד "ללא סיבה" אבל עם התנ"ך זה מסתדר שבדיוק כשישראל התפצלה לישראל ויהודה ועמון וערי הפלישתים השתחררו משליטת ישראל ויהודה אז בדיוק שישק מימש את מסע הכיבוש וגם העובדה שירובעם בן נבט ברח ממצרים תואמת את זה שמצרים חיפשה דרך לחליש את ממלכת שלמה ותמכה באויביו כפי שהם מתאורים כשטנים לשלמה וכשירובעם סירב להיות בובה מצרית מצרים כבשה את השטח בכוח, לא להרבה זמן.
 

Pussy Galore

New member
"כשיש תיעוד כזה, מאומת עם עדויות ארכיאולוגיות" ???

לא קיים ולו ממצא ארכאולוגי יחיד נושא האותיות "דוד" כמילה...
 

ai24

New member
דווקא קיים. כתובת תל דן,

לך חפש משענת-קש אחרת. ושים לב, שלרוב מלכי המדינות השכנות, המתוארים בתנ"ך בפירוט רב, אין שום עדות כתובה אחרת לקיומם, למעט מצבות בודדות פה ושם. בטח לא ספרים שונים, המאמתים בפרטיהם זה את זה.
 

Pussy Galore

New member
לא, לא כתוב שם "דוד". כתוב שם "ב,י,ת,ד,ו,ד" ברצף.

עיון באבן מראה בין כל שתי מלים הופיעה נקודה חקוקה מפרידה. בין האותיות "ב,י,ת" לבין האותיות "ד,ו,ד" אין מצויה נקודה, כמתחייב מסגנון הכתיבה של אותה תקופה. אם תקרא בעיון תראה כי דברתי על המלה "דוד" כמופיעה לעצמה...ותהא המחלוקת אשר תהיה - אין ממצא נוסף...אז מה הקשקוש הזה אודות "תיעוד כזה, מאומת עם עדויות ארכיאולוגיות"?! מי משנינו נשען על משענת קש?
 

ai24

New member
בית דוד כמו שממלכת ישראל מכונה במצבות חיצוניות בית עמרי

זה לא אומר שעמרי ודוד לא היו קיימים - אלא להפך: זה אומר שהם היו המלכים שהקימו שושלות מלוכה, ושמלכים אחרים התייחסו לממלכותיהם על שמם. זה יפה שאתה מתייחס להבדל העצום שבין נקודה לפסיק, הרבה פחות ברור אם התיאור הזה מדוייק.. אגב, גם במצבת מישע כתוב על "אריאל דודה" (גיבור ממלכת דוד) וזה מאוד מעניין שהמלכים מסביב באותה תקופה בטוחים שזה שמו של מייסד הממלכה, אבל אתה הצלחת לא להבין זאת.
 

Pussy Galore

New member
מעולם לא ראית אפוא את כתובית תל-דןאך אינך נמנע מויכוח עליה.

לא כתוב שם "בית דוד". כתוב שם "ביתדוד"...ולך תדע מה זה...
 

ai24

New member
הייתה לך טעות כתיב. בטעות נשמט לך הרווח.

תוסיף אותו ותבין מה כתבת
 

Pussy Galore

New member
אין לי טעויות כתיב. כאשר כותבים מנייד תוך נסיעה בתחבורה

צבורית - זה יכול לקרות עקב טלטולים, עקב מסך לא גדול דיו, אך כאשר כותבים באזמל כתובית מלכותית על אבן בזמן שנהוג לכתוב נקודה בין כל שתי מלים - זה לא יקרה. כתוב שם "ביתדוד" ולא "בית דוד", ופרט לכך אין אזכור אחר של דוד בכל הממצאים...כאילו לא היה קיים מעולם...וזה בזמן שבמסופוטמיה ובמצרים, אלף שנים קודם לכן, מוצאים טקסטים בני אלפי מלים, המתארים עלילת מלכים, ספרי משפט, רפואה, אסטרונומיה, פילוסופיה, מיסטיקה ומה לא! פשוט עלוב, חרף מאמצי הארכאולוגים המגוייסים להכחיש נוכחות זרה ולהמציא נוכחות עברית - אין מעלים דבר ברור זולת חרס, חרסית וחול זך...
 
היום אין חילוקי דעות בין הארכיאולוגים

שהשם "בית דוד" הוא זה המופיע בכתובית בית דן הויכוח הוא רק באשר לשאלה האם לא היה ניפוח יתר באשר לחשיבותו של אותו דוד
 

Pussy Galore

New member
א) בכתובית תל-דן נכתב "ביתדוד" ולא "בית דוד".

ב) בהעדר רעיון אחר ובלית ברירה - נוטים לקבל זאת כ"בית דוד" ג) במצבת מישע שני מופעים של "בית", האחד נסמך על "מלך" (בית מלך) והאחר על "במות" (בית במות). בשני המקרים מופרדת המלה "בית" מן הסומך שלה, על ידי נקודה. ד) שום "דוד" לא אותר בירושלים למרות שעטרת כהנים ואלע"ד חתרו כליל תחת העיר העתיקה, השעינוה על מסבך אדיר של קורות פלדה, לבל תשקע, וחפרו הכל מתחתיה...
 

Pussy Galore

New member
עמרי נזכר במצבת מישע, אין וכוח. דוד - לא.

אין ממצאים נושאי שם דוד, אך כל ממצא המתוארך למאה העשירית לפנה"ס מקבל אוטומטית את דוד כסומך. לא היו אז פסיקים. הכתיב היה קונסוננטי ונהגו להפריד מלים באמצעות נקודה...
 

Pussy Galore

New member
הרשה לי לצטט אותך!

אתה כותב "האסלה המכונה "אסלת-דוד" לא נמצאה בהר הבית - אלא בעיר דוד (עיר שתיארוכה תואם הקמה בתקופת דוד המלך - בדומה למתואר בתנ"ך)". תודה, הוכחת את שטענתי...
...האם המונח "טיעון מעגלי" נשמע מוכר לך?
 

ai24

New member
איך הוא מעגלי? האסלה נמצאה בעיר דוד, לא בבית המקדש

אם הייתה נמצאת בהר הבית (כפי שבטעות חשבת) היא הייתה מכונה "אסלת המקדש", על שם מיקומה. בדיוק כמו שמגילות ים המלח - מכונות על שם האזור בו נמצאו. לו היו נמצאות בעיר דוד - היו מכונות מגילות עיר דוד. אם זה יעזור לך להבין: עיר דוד הייתה עיר הבירה של בית-דוד (שושלת המלוכה בממלכת יהודה, המתוארת לא רק בספרי התנ"ך המאוחרים לו - אלא גם במצבת תל דן), וחרבה כשממלכת יהודה חרבה. בתקופת בית שני ירושלים נבנתה במיקום אחר - ממערב לבית המקדש ולא מדרום לה, ולכן לא קוראים למיקום "ירושלים" (שם דו-משמעי) אלא עיר דוד.
 

Pussy Galore

New member
פשוט הוכחת כי הלוגיקה שלך היא כפי שתיארתי:

א) מתארכים ממצא. ב) מציבים אותו על פי התיארוך על ה- timeline של מעשיות המיתולוגיה היהודית. ג) קובעים סומך על פי מעשיות המיתולוגיה היהודית גם אם לא נמצאה כתובית המאששת זאת. מצאו עיר תת-קרקעית מתוארכת למאה העשירית לפנה"ס? יופי! היתה זו תקופת דוד על פי מעשיות המיתולוגיה היהודית? על הכיפאק! מצמידים את "דוד" כסומך לממצא - עיר דוד, אסלת דוד, וכיו"ב. מגילות ים-המלח או מגילות קומראן - אינן נסמכות על אישים מיתולוגיים, אלא על שם מקום גיאוגרפי בו נמצאו...
 

marabo

Well-known member
בא נסכם ככה, אתה תקרא לזה אסלת מוחמד ואנחנו אסלת דוד

וכולנו נהיה מרוצים
 

Pussy Galore

New member
תהינה השקפותיך האמוניות אשר תהינה - עליך להיות מודע לממצאים.

בעוד במסופוטמיה ובמצרים מוצאים טקסטים בני אלפי מלים, על לוחות אבן, על פפירוסים, על אריגים, בכל תחום חיים אפשרי - עלילת מלכים, ספרי משפט, רפואה, אסטרונומיה, פילוסופיה, מיסטיקה, ספרי מתים ומה לא וגם קשוטים וכלי בית עם הקדשות, וכל זאת מן המאה ה- 18 לפנה"ס ואילך (עד דעיכת האימפריות הרלבנטיות) - הממצאים בישראל עלובים, וגיל ישובים מוערך על פי גרגירי דגנים וגלעיני זיתים חרוכים שנשלפו ממטמנות האשפה של אותם ישובים, פשוט מפני שאין משהו טוב יותר. חפש המלה charred במסמך זה המתאר ממצאי Tel Rehov על ידי פרופ' מזר ותיווכח כי גיל הישוב מתוארך באמצעות פחמן-14 של גרגירי דגנים (Cereal Grains) וגלעיני זיתים (Olive Pits) חרוכים, משום שלא נמצא שום חומר אורגני טוב יותר (למשל, כלי עץ, אריגים). לידיעתך. העיר העתיקה כבר נתמכת באויר במסבך אדיר של קורות פלדה, פן תשקע, משום שעטרת כהנים ואלע"ד כבר חפרו הכל מתחתיה בלא למצא שארית אחת בודדת של דוד, אבל כל פֶרֶש-אדם שנמצא מתוייג כפֶרֶש-דוד...
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בדיוק להיפך הארכיאולוגיה של אוניברסיטת תל אביב מגויסת

להפרכת התנ"ך ועובדה שיש מחלוקת באקדמיה על התיארוכים כשהאג'נדה של אוניברסיטת תל אביב היא שהתנ"ך אגדה ומעולם לא הייתה ממלכת דוד ושלמה, האג'נדה של אוניברסיטת בר אילן היא שהתנ"ך אמת ושל אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה העברית באמצע. כשאת האג'נדה של אוניברסיטה חיפה אני מכיר היטב כי למדתי שם ושם נטען שכיבושי יהושע לא היו והיה תהליך התנחלות שקט באזורים מבודדים והכיבושים הגדולים של ספר יהושע היו למעשה בתקופת דוד המלך וגם בתקופת השופטים לא הייתה ישות מדינית בשם ישראל והברית בין השבטים הייתה רופפת אם בכלל והשופטים היו גיבורים מקומיים ולא לאומיים ולמעשה הקמת ממלכת שאול היה ניסיון ראשון לאחד את השבטים ולגבי דוד שהוא לא כבש את חמשת ערי הפלישתים והן היו מובלעות עצמאיות וגם בין צור לצידון הייתה יותר ברית מאשר שליט ונשלט כך שאת שפלת החוף דוד לא כבש.
 

Pussy Galore

New member
ארכאולוגיה, כמו כל תחום מחקר, צריכה להיות ספקנית ובקורתית

ולא מגוייסת...
 
זה כבר לא משנה סיפוח. בכל מקרה צריכים לשמור על ממשל צבאי

ישראלי כדי למנוע פיגועים הפלסטינאים תמיד יבצעו לנצח עד לביאת המשיח.
 

סוהי 7

New member
אויל פוסט יהודי


אתה מביא מפה מטעם שלום עכשיו וחושב שזה מזיז למישהו שערה בתית.....
 
למעלה