ראיתם איזה רוחב לב גילה נתניהו בתוכנית הסיפוח שלו

ראיתם איזה רוחב לב גילה נתניהו בתוכנית הסיפוח שלו

בתמורה לשטחים הפלסטינים שהוא רצה לגזול מהם הוא גילה נכונות לפצות אותם בשטח במדבר יהודה שהוא שטח פלסטיני
 

ai24

New member
מדבר יהודה? האם בטעות רמזת שיש קשר בין הטריטוריה לשבט יהודה

וחלילה - לעם היהודי?
 
במדינת ניו יורק בארה"ב יש עיר בשם jerusalem

האם זה אומר שניו יורק שייכת לישראל?....
 

ai24

New member
האמריקאים מאוד אוהבים יהודים ואת מדינת ישראל ולכן קראו לערים

רבות בארה"ב על שם מקומות בארץ ישראל וסביבותיה. יש בארה"ב 4 ערים הקרויות על שם ירושלים שלנו (וזה אם לא מחשיבים את הכינוי עיר-שלם, שהתגלגל באנגלית לשם הפופולרי "סיילם" שעל שמו יש עשרות מיקומים ברחבי ארה"ב) בכל מקרה, ניתן לך להתעלם מפליטת הפה שלך, ולספר לנו: איך לאומנים פלסטינים כמוך קוראים לאזור מדבר יהודה?
 
בית למכירה ברחוב בגדד בניו יורק

https://www.trulia.com/p/ny/potsdam/259-bagdad-rd-potsdam-ny-13676--2012454861
 

evglev1

Well-known member
מנהל
נו באמת? רחוב הרי בחיפה יש גם רחוב ירושלים וגם רחוב תל אביב

ונראה שבכל עיר בישראל יש רחוב ירושלים, רחובות זה סיפור אחר לגמרי.
 

Pussy Galore

New member
זו מסקנה מוטעית.

אוונגליסטים הם פשוט אנשי Bible וקריאת שם עיר בארה"ב על שם עיר מקראית אינו מעיד על "אהבת יהודים", או "אהבת מדינת ישראל". Salem אשר ב- Massachusetts אינה קרויה על שם עיר-שלם: Salem was founded in 1626 by Roger Conant and a group of immigrants from Cape Ann. At first the settlement was named Naumkeag, but the settlers preferred to call it Salem, derived from the Hebrew word for peace. In 1628, they were joined by another group, led by John Endecott, from the Massachusetts Bay Colony. אוונגליסטים מאמינים בשיבת ישו בשנית כדי להשליט מלכות שמים גם עלי אדמות, אלא שהדבר יתאפשר רק אחרי כינוס כל היהודים בישראל, וכשירד ישו - יקבלוהו עליהם גם כל היהודים. במלים פשוטות - יהודים הם החמור עליו יגיע ישו. נא לא להשתפך, לא מדובר באהבת יהודים או ישראל...
 

ai24

New member
אם תקרא כתבים אמריקאים מהתקופה שקדמה למלחמת האזרחים

תגלה שזה מאוד לא נכון - התפיסה הדתית הייתה באופן מאוד גורף - רצון להקים את ארה"ב על בסיס מוסרי גבוה, ולצורך כך מאז הקמתה ועד למלחמת האזרחים, האמריקאים התייחסו לארה"ב כ"ישראל החדשה", והביעו סולידריות רבה לעם היהודי, לדת היהודית, ולדרישה לחופש דת ומצפון, לאחר שסבלנו מרדיפה כה רבה, לצד הישמעות לצו המוסרי העולה מהתנ"ך. &nbsp תפיסה זו באה לניגוד חריף מול הדרישה של המפלגה הדמוקרטית להגברת היקף העבדות, שעמדה בסתירה ברורה לדרישה הדתית - לשחרר את כל העבדים (שבאותה תקופה כבר היו נוצרים באופן גורף) אחרי תקופת שיעבוד תחומה בזמן. מן הסתם - יהודי ארה"ב היו תומכים מובהקים בשחרור מעבדות, &nbsp המדיניות האוונגליסטית אינה חריגה - אלא מהווה המשך טבעי למדיניות זו, שהיא מאוד אמריקאית. לעומת זאת, יש מעטים הדוגלים בגישה שציינת, שהיא מאוד נישתית.
 

Pussy Galore

New member
ההתיחסות ליהודים בשוויוניות לא היתה מטעמי אהבה, אלא מטעמי

העקרון "כל בני אדם, זולת שחורים, נולדו שווים". ההתרפקות על מקומות בארצנו היתה עקב זיקה ל- Bible ולא עקב אהבת ישראל. יהודים נחוצים לצורך שיבת ישו בלבד ותו לא. ניו-יורק נקראה פעם "אמסטרדאם החדשה", וכמו כן קיים אזור הקרוי "New England" ומורכב שש מדינות בצפון מזרח ארה"ב. הרי האבות המיסדים ברחו מאנגליה עקב רדיפות אמונה. דוגמא נוספת - קנדה היתה קרויה New France במאה ה- 16. ואחת נוספת - New South Wales באוסטראליה. גולים או פליטים - תמיד ישארו אכולי געגועים למכורתם, הממשית או ה"רוחנית", ומקור הרוחניות אינה ישראל ויהודיה אלא ה- Bible(*) וגבוריו...אדם לא קרא לרך נולד בשם ג'רמיה (ירמיהו), או איזאיה (ישעיהו), או Caleb (כָּלֵב), או Jedediah (ידידיה) משום שאהב יהודים, אלא משום שאלה גבורי Bible... (*) Bible - לעולם הברית החדשה יחד עם הברית הישנה, כרוכים יחדיו בכפיפה אחת.
 

ai24

New member
ולא חשבת פעם מי כתב את הבייבל הזה? ועל הערכיות הנוטפת ממנו?

הם בהחלט חשבו. ברחו מאירופה, המהגרים הזדהו עם היהודים, שנרדפו על דתם, אמונתם, מוסריותם. אלו שהיו שם מספר דורות, התייחסו לאתוס ההתיישבותי-מוסרי. ל"ישראל החדשה" כאתוס כלל-אמריקאי המכונן. לא של טריטוריה מוגבלת של יוצאי הולנד או צרפת או אנגליה. &nbsp אתה שוכח - שארה"ב זה לא אירופה הנקרעת בין הדומיננטיות של רומיים-קתולים, עם שנאה נצחית ליהודים לצורך הצדקת אמונתם, לבין הסתה נגד היהודים כ"עשירים" שחורבנם נדרש לשם צדק חברתי כלשהו. אלא בחברה שחיפשה בתנ"ך השראה מוסרית. ששאלה את עצמה איך לבנות חברה צודקת. &nbsp ומבחינתם אפילו ישו וחבריו - היו יהודים, ששאלו את עצמם כל הזמן איך להיות בני אדם טובים יותר. זה אתוס מכונן - שחיבק את היהודים ללב הקונצנזוס. הדבר הכי טבעי היה לתמוך גם בשאיפת היהודים לכונן ארץ כזו בעצמם - בארץ ממנה הוגלנו, תוך ביטול החקיקה הלאומנית המונעת זו.
 

Pussy Galore

New member
לא! הפליטים לא חשבו על יהודים, והספר היחיד שהיה מצוי בכל בית

במיוחד באזורי סְפָר (frontier, ובעצם כל מרכז ארה"ב היה סְפָר) לא היה וירגיליוס, אלא Bible...את מודל "חברה צודקת" לקחו דווקא מן הרפובליקה הרומית...החותם של ארה"ב משני צדיו אינו מכיל פתגמים בעברית, אלא בלטינית, כולל ציון שנת 1776 שנת תחילת מלחמת השחרור בספרות רומיות (MDCCLXXVI), לא ערביות, לא עבריות...
 

ai24

New member
את מודל הדמוקרטיה הם לקחו מיוון ורומא. את הערכים - לא

הרי הם אמרו מפורשות - שאת הניוון וחוסר הערכים באימפריה הרומית - הם דחו כעריצות מושחתת. הם מאוד אהבו את המשטר העברי המבוזר, שבו רוב הניהול בוצע ע"י שלטונות עירוניים וע"י הנהגות השבטים השונים, ואימצו אותו. &nbsp גם הרעיון המיליציוני, החקוק בתיקון השני לחוקת ארה"ב - נובע מאימוץ המצב בממלכת ישראל, בה מיליציות שבטיות התאגדו לצבא קבוע רק בשעת סכנה.
 

Pussy Galore

New member
המשפט העברי הועתק מחוקי חמורבי שקדמו בכ- 400 שנים.

המיליציות הוקמו לצרכי הגנה, כפתרון מתאים למצב בסְפָר והתמודדות עם הבריטים. אין בהגות האמריקאית טענה כי הרעיון הועתק ממודל תקופת השופטים, אם כי הדבר אפשרי לאור תפוצת ה- Biible. על הצד האחורי של החותם של ארה"ב כתוב בלטינית NOVUS ORDO SECLORUM שפרושו "שיטה חדשה לדורות" - שיטת רפובליקה של העם במקום השיטה של מלוכה, אצולה פריבילגית ונתינים נטולי זכויות...האבות המיסדים דחו את השיטה הישראלית המקראית...אם בכלל חשבו עליה. הם חשבו על המלוכות של העולם הישן במאה ה- 18 ודחו אותן...
 

evglev1

Well-known member
מנהל
רק התורה שבכתב

התורה שבעל פה דוחה את חוקת חמורבי ונותנת לפסוקים המקבילים בתורה שבכתב פרשנות אחרת. כך שגם אם בתקופת בית ראשון יהודים אימצו את חוקת חמורבי וחיו לפיה בבית שני בטוח לא והנצרות דחתה בשאת נפש את עין תחת עין שן תחת שן גם היהדות התנאית והאמוראית בתקופת השלטון הרומי דחתה זאת וגם ישוע ותלמידיו הסתמכו לא רק על הספר הכתוב אלא גם על הפרשנויות שהחלו בתקופת עזרא.
 

Pussy Galore

New member
התושב"ע נכתבה ונחתמה מאות שנים רבות לאחר התורה, לכן אין הדבר

מחליש את טענתי - החוק העברי נגנב ממסופוטמיה, וזה טבעי מכיוון שראשית העברים היתה במסופוטמיה. התורה שבכתב - נרשמה על ידי עזרא. אתה נמצא למד זאת על פי תדהמת הצבור בנחמיה פרק ח'. נראה כי איש לא ראה את הטקסט קודם לכן או הכירו. היתה זו הקראה פומבית ראשונה של התורה. התורה סודרה במאה השניה לערך מגוילים רבים שנאספו על ידי עורך או מספר עורכים שעבדו יחדיו, ההכרעה איזה גויל לבחור מבין כמה דומים היתה על פי "הרוב קובע", אם כי זה הציג קושי כאשר לא ניתן היה להצביע על "רוב", כי אז נבחר שרירותית אחד הגוילים מבין אלה ששכיחותם היתה גבוהה. התורה נחתמה ועברה "קנוניזציה" במאה השניה וכל הנסחים האחרים הושמדו ומי שהתעקש להחזיק בעותק שונה - נרדף באף ונאלץ לחפש מקלט במערות קומראן...
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מוזר כי הם התנהגו בדיוק כמו היהודים בכיבוש כנען

גם מבחינת ההתנחלות וגם מבחינת הכיבוש.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בדיוק הם ראו ב-BIBLE דוגמא למוסר

וה-Bible היה גם הברית הישנה וגם הברית החדשה, כך שהם ראו ביהושע בן נון וכלב בן יפונה דוגמא ומופת להתנהגות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ועוד איך מדובר באהבת יהודים

המשיח שלהם צריך גושפנקא מהיהודים עד שהיהודים לא יכירו בישוע כמשיח לא תבוא הגאולה. המשיח צריך לחזור פעם שנייה כי עד שיקבל את אישור היהודים לעובדה שהוא משיח הוא לא יוכל לגאול את האנושות. בעצם זה לא רק אצל האוונגווליסטים בכלל אחרית הימים לפי הנצרות זה כשאחרון היהודים יתנצר.
 
בטקסס יש מקום בשם PALESTINE

אולי נשלח אותך לשם - לא נגיד להם כלום עליך, כדי שלא יגרשו אותך מייד.
 
למעלה