האם זה יכול להחשב פגיעה בחסר ישע ?

DANIAVNI

Well-known member
האם זה יכול להחשב פגיעה בחסר ישע ?

אדם חלש מאוד פיזית ובריאותית מכה אדם חזק ממנו פיזית בהרבה שיודע את מצבו הפיזי של המכה. אני טוען שהאדם החזק המוכה במקרה הזה הוא חסר ישע זאת מכיוון שאם ינסה להתגונן למשל: יחזיר מכה לתוקף, או ידחף או יהדוף אותו בכוח הוא עשוי לגרום לו לתוקף חבלה גופנית ולהפוך לעבריין פלילי ולכן הוא נאלץ לספוג מכות מבלי להתגונן כדי לא להרע את מצבו. ומבחינה זו דווקא החזק הוא חסר הישע כאן.
 

סוהי 7

New member
הצגה מוזרה ושגויה של מציאות אפשאית.

אפשר לנטרל תוקף בלי להרוג אותו,בלי לפצוע אותו קשה ורק למנוע ממנו לחדול מהתקיפה האלימה. הרי באותה מידה ילד יכול לתקוף מבוגר או אישה יכולה לתקוף את בעלה.......והרי תמיד קיימת האפשרות לעצור את זה בלי נזקים משמעותיים. וכאן יכנס תמיד נושא הראיות,התיעוד והעדים.ומבחינת בית המשפט רק זה מה שקובע כי אחרת היינו צריכים לסמוך על השכל הישר,כושא ההבחנה ושיקול הדית של השופטים....ואז כדאי לשכוח מעשיית הצדק.
 

DANIAVNI

Well-known member
אני אוהב את המילה הזו "אפשר"

אז ברור שאם עכשיו רואים אירוע בווידיאו מכל הזוויות אז נכון ש "אפשר לנטרל" ומה אם אירוע של חצי דקה שלא התכוננת מראש לאפשרויות ולא למדת איך לנטרל בלי לגרום נזק הרבה מהפעולות שמתאפשרות בתגובה אינסטינקטיבית עשויות לגרום נזק לתוקף ואז כמובן באותו כיוון של חכמה יאמרו דומיך אם ייגרם נזק "היה עליו לצפות מראש את מה שיקרה ....." בדיעבד קל מאוד לנתח הלכה למעשה הסטירה שתקבל קלה לתיקון הרבה יותר מתיק פלילי פתוח
 

סוהי 7

New member
אני מציע לך להעביר קורס בפירוש החוק הפלילי לשופטי ישראל

ואולי כדאי שלפני כן תשכנע את המחוקקים שלנו לשנות את החוק ויכול להיות אפילו שעם שיווק נכון בחוק החדש והמתוקן ירתיע כל מיני פושעים אלימים.
 

DANIAVNI

Well-known member
קטונתי כמובן מללמד את שופטי ישראל

אני בסך הכל מדבר מהשטח ומהמציאות ומרגיש שהאופן שבו התנהגותי היתה מתפרשת בדיעבד לא תואם למציאות אבל מכאן ועד לפרשן חוקים, קטונתי.
 
למעלה