ודאי שכן ובמקרקעין וודאי שזה כך, והרמב"ם כבר פסק כך
"קרקע אינה נגזלת לעולם, אלא ברשות בעליה עומדת, אפילו נמכרה לאלף זה אחר זה, ונתייאשו הבעלים, הרי זה חוזרת לנגזל בלא דמים, וכל מי שיצאה מתחת ידו, חוזר על זה שמכרה לו, וחוזר המוכר השני על המוכר הראשון, עד שיחזיר הלוקח מהגזלן על הגזלן ויטול ממנו." לפי ההלכה היהודית, במטלטלין קיים כלל של "יאוש הבעלים" כלומר, אם אנחנו יודעים בברור שהבעלים התיאש מהאחיזה בחפץ הרי שהחפץ יוצא מחזקתו ומכאן ואילך כל הקודם זוכה, מי שתופש אחיזה ראשון זוכה. ההלכה גם דנה מתי המצב מוגדר כמצב של יאוש, הדוגמא הקלאסית הוא של מי ששט בים באוניה והארנק שלו נפל לים בלב ים והוא לא יודע מתי והיכן בדיוק זה קרה, במקרה כזה ברור לנו שאין מצב שהאדם לא יתיאש ממציאת הארנק. במצב של גזל יכול להיות שבמציאות שתארת של דורות שחלפו וכו' אפשר שיהיה יאוש אבל כאמור זה רק כשמדובר במטלטלין, במקרקעין קרקע לעולם עומדת ואי אפשר להעלים אותה, היא פשוט ממתינה לבעלים שיחזור לקחתה, לא שייך כאן יאוש.