יש משהו בסיסי פגום בראית העולם השמאלנית והוא משותף לשמאלנים

ספי111

New member
אתה מוכן בטובך,להראות את ההבדל בין ראשי ערים "שמאלנים"

לראשי ערים "ימניסטים" בארה"ב. כי אחרת,אתה כרגיל מענג את עצמך.
 

marabo

Well-known member
אדרבה, תביא אתה ראש עיר ימני בארה"ב שבעירו יש כאלה מהומות

 

aaa123

Member
לא כל השמאלנים ויש גם שמאלנים שתומכים בזכות השיבה

של הערבים. &nbsp המשותפת נתמכת לא רק על ידי ערבים אלא גם על ידי שמאלנים יהודים. &nbsp חוץ מזה אפשר להגיד שיש התיישנות. &nbsp אם יתברר שסבא של סבא של סבא של מישהו שדד כסף והעביר את הכסף בירושה לילדים שהעבירו לילדים וכן הלאה. יש עילה מוצדקת לתבוע מהילדים שלא אחראים למעשי השוד שיחזירו את הכסף שקיבלו? &nbsp לדעתי האישית לא. אם אדם עשיר הופך להיות עני הוא נפגע הרבה יותר מאדם שמלכתחילה היה עני ולא איבד את מה שיש לו. &nbsp זה לא הוגן לכפות על אנשים לאבד את מה שיש להם בגלל דברים שהם לא אחראים להם וקרו לפני הרבה מאוד זמן.
 

marabo

Well-known member
ודאי שכן ובמקרקעין וודאי שזה כך, והרמב"ם כבר פסק כך

"קרקע אינה נגזלת לעולם, אלא ברשות בעליה עומדת, אפילו נמכרה לאלף זה אחר זה, ונתייאשו הבעלים, הרי זה חוזרת לנגזל בלא דמים, וכל מי שיצאה מתחת ידו, חוזר על זה שמכרה לו, וחוזר המוכר השני על המוכר הראשון, עד שיחזיר הלוקח מהגזלן על הגזלן ויטול ממנו." לפי ההלכה היהודית, במטלטלין קיים כלל של "יאוש הבעלים" כלומר, אם אנחנו יודעים בברור שהבעלים התיאש מהאחיזה בחפץ הרי שהחפץ יוצא מחזקתו ומכאן ואילך כל הקודם זוכה, מי שתופש אחיזה ראשון זוכה. ההלכה גם דנה מתי המצב מוגדר כמצב של יאוש, הדוגמא הקלאסית הוא של מי ששט בים באוניה והארנק שלו נפל לים בלב ים והוא לא יודע מתי והיכן בדיוק זה קרה, במקרה כזה ברור לנו שאין מצב שהאדם לא יתיאש ממציאת הארנק. במצב של גזל יכול להיות שבמציאות שתארת של דורות שחלפו וכו' אפשר שיהיה יאוש אבל כאמור זה רק כשמדובר במטלטלין, במקרקעין קרקע לעולם עומדת ואי אפשר להעלים אותה, היא פשוט ממתינה לבעלים שיחזור לקחתה, לא שייך כאן יאוש.
 

DANIAVNI

Well-known member
ומה אם הבעלים הצהיר שהוא מוותר על הקרקע?

הרי יש יהודים שישבו בגלות ולא התכוונו בכלל להיות יהודים המירו את דתם ו/או התבוללו והזדהו לאומית עם העם שבתוכו ישבו ובאו הגויים עצמם והזכירו להם את יהדותם שהם כבר שכחו האם גם במצב של וויתור על חזקת הקרקע נותרת הזכות?
 

marabo

Well-known member
נכון שהיו כאלה אבל היו אחרים שלא פסקו מלהתפלל

לשוב לארץ ישראל, ועם ישראל בכללתו מעולם לא ויתר על זכויותיו בארץ ישראל.
 

DANIAVNI

Well-known member
מה זה "עם ישראל בכללותו "

אתה בטוח ? בדקת ? תספור את כל המתבוללים שנאלצו להודות ביהדותם בעל כורחם + אלה שמטעמי נוחיות נשארו בגולה ועם כל הכבוד זה גם סוג של וויתור + מי שהתנגד לציונות כמו הבונד הקומוניסטי ונטורי כרתא + אלה שברחו ו/או עלו אבל לא לארץ ישראל האם לא ייתכן שבעצם רק מיעוטו של העם היהודי לא וויתר על אדמה זו ?
 
העם היהודי בגולה ויתר על הזכויות בפועל . מילים ריקות ממעש

זה מה שהיה ליהודים בגולה . רק הציונים בכלל והרצל בפרט פעלו למען שיבה לארץ ישראל .
 

marabo

Well-known member
שקרן חסר ידע היסטורי

יהודים החלו לישב את הארץ כבר במאה ה15 לאחר גירוש ספרד, היה זה האר"י בצפת וישוב קטן בירושלים. במאה ה 17 היו עליות כמו זו של רבי יהודה החסיד בירושלים ועוד והחל להתבסס ישוב יהודי. במאה ה18 היו אלו תלמידי הגר"א שעלו לארץ והקימו את שכונות ירושלים שמחוץ לחומות ואת המושבות הראשונות כמו פתח תיקוה, חדרה ועוד. כשהרצל בא לבקר בארץ הוא כבר ראה ישוב יהודי לא קטן וגם ישובים יהודיים, נכון שרוב העם נשאר בגלות בתקופות הנ"ל אבל צריך לזכור שלא הייתה אז שום התכנות לעליה מסיבית לארץ מול השלטון העותמני העוין.
 
בשנת 1918 כשהאנגלים כבשו את סינג'יל דרום סוריה

חיוכאן 500.000 מוסלמים ורק 50.000 יהודים . באותו זמן חיו בגולה 15 מיליון יהודים . אז אל תשקר .
 

marabo

Well-known member
זה מה שהתאפשר באותו הזמן

לעם היהודי לא היה אז יכולת לארגן כוח צבאי לכבוש את הארץ. אל מול השלטון הטורקי העוין זה מה שהיה אפשר להביא באותו הזמן.
 

aaa123

Member
כללי המוסר שאני מחזיק בהם שונים

לפי כללי המוסר שלי לא צריך להתעקש על החזרת קרקע שנגזלה לפני שנים רבות.ולא נגזלה מאדם שחי היום. זה עילה למלחמות מיותרות. למשל ארצות הברית נשדדה מהאינדיאנים אז האם הגיוני שעכשיו צאצאי האינדיאנים יצאו למלחמה נגד ארצות הברית בגלל זה?.
 

marabo

Well-known member
אם ככה, לשיטתך, באיזו זכות אתה או אבותך חזרו לכאן בכלל?

 

aaa123

Member
אני והורי נולדנו בארץ. לגבי הסבים שלי

אז הם עלו לארץ לפני שהיתה לנו מדינה. &nbsp לשיטתי גם אם נניח שהם לקחו אדמות בלי שהיתה להם זכות לעשות את זה(ואני לא טוען את זה) אז עדיין אני לא צריך להחזיר אדמות אלו.
 

marabo

Well-known member
שיטתך היא חוק הג'ונגל

כל דאלים גבר. אין דין ואין דיין.
 
למעלה