79 שנה לטבח האכזרי ביהודי עיראק.

  • פותח הנושא jj25
  • פורסם בתאריך

jj25

New member
79 שנה לטבח האכזרי ביהודי עיראק.

בימים 1,2 ליוני שנת 1941.ימי השואה באירופה. בחג השבועות-ו,ז' סיוון התש"א...## בעיראק היה טבח אכזרי ביהודים..נרצחו כ200 איש,מאות פצועים,שוד אונס וביזה..ראה ויקיפדיה. ה"פארהוד"...היו גם מסלמים שהגנו על היהודים.## אירועים בתקופה הזאת- 28.06.41--טבח ביהודי קובנה,ליטא,3,800 קורבנות. 29.06.41--טבח ביהודי רומניה.11,500 קורבנות.
 
הטבח היה 'מבצע משותף' של נאצים ערבו-עיראקים וערבו-פלסטינים
בהנהגת מנהיגיהם רשיד עלי אל-כילאני ה'עיראקי' והמופתי הערבו-נאצי חג' אמין אל-חוסייני שברח מא"י אחרי דיכוי 'המרד הערבי' ע"י הבריטים והגיע עם אנשי הכנופיות שלו לעיראק שבה הוא חבר לערבו-נאצים המקומיים שבסיוע הגרמנים אירגנו מרידה נגד הבריטים וטבחו ביהודים.

הרצחנות הערבית שהתפרצה בבגדד לא תתואר במילים: האספסוף הערבי הסתער על בתי היהודים עם גרזנים וסכינים, ורצח וטבח על ימין ועל שמאל גברים, נשים וטף, שיסף את בטני הנשים, כרת ראשים, שיפד תינוקות - כמו בטבח חברון 12 שנה קודם, רק בממדים הרבה יותר גדולים.

כמו בשואה באירופה שהתרחשה במקביל.

הצבא הבריטי שחנה מחוץ לעיר אחרי דיכוי רובו של המרד הערבי הפרו-נאצי לא התערב בתחילה כדי לעצור את הטבח. רק ביום השני לטבח נכנסו יחידות צבא עיראקיות הנאמנות לעוצר הפרו-בריטי שהורכבו בעיקר מכורדים, ובעקבותיהם גם כוחות בריטיים שדיכאו את המרד והפסיקו את הפוגרום.

ההתעללות ביהודי עיראק נמשכה גם בישראל. למרות שהטבח היה בין הייתר תוצאה של ההסתה והחתרנות של גרמניה הנאצית בעיראק ובוצע תחת שלטונה של הכת הצבאית העיראקו-נאצית של רשיד עלי אל כיילאני שהיתה בובה גרמנית, מנע משטר מפא"י בישראל פיצוי כלשהו ליהודי עיראק מכספי הפיצויים שהגיעו מגרמניה. גם בתי המשפח המפא"יים בישראל, בראשות הבג"ץ מנעו תשלום פיצויים ליהודי עיראק.

מפא"י כמפלגה נמחקה, אבל הרשע המפא"יי חי וקיים, וקודם כל במערכת המשפט.

https://www.gplanet.co.il/בִּזְכוּת-אֵלִיָּהוּ-שוד-בארבעה-פרקי/
 
למעלה