ימינה - סוף ידוע מראש

סוהי 7

New member
העולם הכיר בו כקו שביתת בנשק.

קו שביתת נשק הוא לא תחליף לגבול מדיני.הקו הירוק אכן קיים אבל הוא לא משמש גבול בין המדינות השכנות ואין לו שום קשר לפלסטינים שמעולם לא היתה להם מדינה ולכן הקו הירוק לא נוגע להם.הערבים מכירים בקו הירוק כאינדיקטור לגבול שיהיה מקובל עליהם אם יוסכם כגבול מדיני.בעיניין חילופי שטחים זו הצעה של סעודיה אבל היא אינה מקובלת לא על ישראל ולא על הפלסטינים. רן אדליסט הוא בין האחרונים שיכולים להעריך מה יביא לחורבנה של ישראל.אם לשפוט על פי דעותיו הידועות,עצם קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל הוא סיבה לחורבנה הצפוי לשיטתו.
 

ספי111

New member
49 כזכור לך.

העולם הכיר בו כגבול ואם יצא לך לטייל בארץ לפני 67 היית נתקל בשלטים שאמרו: זהירות הגבול לפניך. הפלסטינים הם מה שנשאר אחרי שסילקנו את ירדן מאחריות לתושבי המקום. בעניין ההצעה של סעודיה,אתה משקר. לא רק הפלסטינים הסכימו אלא כל הליגה הערבית קיבלה את ההצעה. רן אדליסט יודע טוב ממך מה הביא לחורבנה של המדינה היהודית בעבר וההערכה שלו לא פחות טובה משלך. ואני מניח שלהמציא לאדליסט דעות הופך אותך בענייך לפטריוט גיבור.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גבול זמני כמו שעכשיו בגבול בין הגולן לסוריה

יש שלטים של גבול, אבל סוריה לא מכירה בזה, ולמעשה רק ישראל וארה"ב מכירות בגבול הזה. לגבולות שביתת הנשק של סוף מלחמת ששת הימים ולגבולות שביתת הנשק של 1949 יש אותה משמעות בדיוק, גבול שביתת הנשק, לא גבול בינלאומי ולא נעליים, אלא קו שביתת נשק, הגבולות צריכים להיקבע במו"מ, אם מצרים יש גבול מוכר, גם עם ירדן, עם לבנון ברק חשב ליצור גבול בינלאומי דרך האו"ם אבל החיזבאללה טרף את הקלפים וטען שהר דב שייך ללבנון ולא לסוריה.
 

ספי111

New member
עוד פעם אתה מדבר שטויות.

בגבולות 49 החילה ישראל את החוק ובן גוריון אפשר לכל מי שנשאר לקבל אזרחות. בהסכמי שביתת הנשק נקבע ששינוי בגבול יעשה בהסכמה. רק שתדע ותפנים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אפילו לא הצעה של סעודיה

באחת הכינוסים של הליגה הערבית, נציג קטאר תיקן את היוזמה לכך שהיא מקבלת את רעיון חילופי השטחים, ביוזמה הסעודית המקורית אין לכך זכר.
 

הפרבולה

New member
יש כמה אי דיוקים קטנים בדבריך

הערבים מעולם לא הכירו בקו הירוק כגבול מדיני עם הישות הציונית וגם היום אינם מכירים בו. גם האו"ם לא מכיר בגבול הזה ( תברר מה זה אונר"א ). בהצעה הסעודית אים שום הכרה בגושי ההתישבות ואין הסכמה על חילופי שטחים. &nbsp
 

ספי111

New member
האי דיוקים הם שלך.

הליגה הערבית והפלסטינים קיבלו את המתווה הסעודי שמכיר בקו הירוק. אורנא היא סוכנות לפליטים ואין לה אמירה על הגבולות. גם בשיחות עם אולמרט היתה הסכמה לחילופי שטחים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הליגה הערבית ואונר"א מכירים בקו הירוק כגבול בין שתי

המדינות הפלסטיניות, ולא מכירים בזכות קיומה של מדינה ליהודים. בשיחות אולמרט לא הושגה הסכמה על חילופי שטחים, אבו מאזן לא קיבל את המפה של אולמרט ואולמרט לא קיבל את המפה של אבו מאזן. למעשה גם בטאבה וגם בשיחות אולמרט הפלסטינים הציעו מפות שבהם כל גושי ההתיישבות המוכרים לישראל יפונו וחילופי שטחים יהיו רק לגבי כמה שכונות במזרח ירושלים.
 

ספי111

New member
קשקוש ירוק ומטופש.

אונרא בכלל לא צד בעניין . היא מטפלת בפליטים. הליגה הערבית קיבלה את היוזמה הסעודית שמכירה בגבול ומקבלת חילופי שטחים כחלק מהפתרון. בשיחות עם אולמרט לא הגיעו להסכמה סופית אבל היה דיון על חילופי שטחים. כלומר,אתה שקרן.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אונר"א מכיר בקו הירוק כגבול בין שתי המדינות הפלסטיניות

אחת פלסטינית טהורה שרגל יהודית לא תדרוך בה ושנייה בשלב ראשון מדינה דו לאומית, אבל תוך מקסימום שני עשורים מדינה פלסטינית עם מיעוט יהודי. נראה שהערבים והאו"ם מבינים שהפלסטינים זקוקים לשתי מדינות אחת להילחם בה את מלחמות הכנופיות שלהם ואחת להנות בה מכל הטוב שהיהודים יצרו וייצרו כשהם יישארו בתור הפרייארים של הערבים כמיעוט.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מי שרוצה גם שתי מדינות וגם זכות שיבה

רוצה שתי מדינות פלסטיניות, זאת עובדה!!!
 

tgranot1

New member
מגזים במספר המתנחלים, ומתעלם מהעובדה

שניתן גם לבצע חילופי שטחים על בסיס 67 . ואתה מתעלם גם מהעובדה שאם לא ניתן יהיה לחלק נאלץ לחלוק.
 

הפרבולה

New member
לא ניתן לבצע שום החלפת שטחים בהסכמה עם הערבים

כבר ניסיתם את זה באוסלו וערפאת השליך אותכם מכל המדרגות ופתח במילחמת אוסלו. גם אולמרט סורב על ידי אבו מאזן עם הצעות שכללו חילופי שטחים. הערבים ( כל הערבים! כולל מדינות ערב, אבו מאזן ערביי ישראל כולם כולם ) רוצים ודורשים את כל פלסטין מהים עד הירדן. האפשרות היחידה היא רק פעולות חד צדדיות מצד ישראל בלי לשאול את הערבים! לספח את מה שבא לנו ולסגת משטחים שלא בא לנו להיות שם ( למשל בגלל שיש שם יותר מידי ערבים )
 

tgranot1

New member
עדיין לא מצדיק התנחלויות.

רק תפיסה לוחמתית של השטח למטרות בטחוניות.
 

רשוי

New member
התנחלויות חדשות חובה,כך בונים מערכת החלפת שטחים

הצד הערבי חייב להבין שיש מה להרוויח אם יסכים
 

tgranot1

New member
עקום......

אם תבנה יותר מדי לא ניתן יהיה ליצור מדינה מאוסף השטחים המופרדים שישארו לפלסטינאים. אתם חוגגים וחושבים שזה טוב, אבל משם רק יתחיל הסיוט שנקרא לחץ בי"ל ליצור מדינה אחת מאוחדת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אוסף שטחים מופרדים זאת הדרך היחידה לאכוף מדינה מפורזת

אף מדינה חדשה לא תכבד את המגבלה של להיות מדינה מפורזת גם אם היא חותמת עליה, הדרך היחידה להבטיח פירוז היא להקים את המדינה בקנטונים וכך אגירת נשק והפרדה בין צבא למשטרה לא יהיו אפקטיביים עבור אותה מדינה מקוטעת.
 

tgranot1

New member
אוסף שטחים מופרדים לא יכול להפוך למדינה

מה אתה מצפה שהפלסטינאים יבנו שם, פצצות אטום? אפשר לפקח על זה. מול מצרים איום קיומי רציני בהרבה הצלחנו לפרז את סיני. יש לנו יתרון עוצמתי ואיכותי כל כך גדול עליהם שאין שום סיכוי בעולם שיוכלו אי פעם לאיים על עצם קיומה של מדינת ישראל . בטח ובטח לא תחת פיקוח. עם כל הצער בדבר מותם של האנשים בזמן אוסלו , גם אז זה לא היה איום קיומי. כל הטענות שלכם הימנים הם רק תירוצים - כי באיזה שהוא מקום עמוק בפנים אתם באמת חושבים שתצליחו לנקות את השטח מערבים ללא פגע.
 


 
למעלה